MBE 2019: BMW Moksha – Ελεύθερη έκφραση!

Μια συνεργασία Sinroja, BMW και TW Steel
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/1/2019

Τρία από τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο τους ξεχωριστά, οι αδερφοί Sinroja από τους custom builders, η TW Steel από το σύμπαν της υψηλής ωρολογοποιίας και η BMW (δεν είναι απαραίτητες οι συστάσεις…) βρήκαν την συνισταμένη τους για να εκφράσουν μια κοινή αξία και πεποίθηση, που τους οδήγησε στην δημιουργία του Moksha, το όνομα του οποίου προέρχεται από μια φιλοσοφία ριζωμένη στους αιώνες από την ινδουιστική και βουδιστική θεώρηση που αντιπροσωπεύει την απελευθέρωση: να φτιάξουν κάτι που ο κόσμος θα θυμάται για πάντα.

Όλα ξεκίνησαν από “λευκό χαρτί” που στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ένα BMW RnineT. Πάνω σε αυτή τη βάση οι Sinroja σχεδίασαν και κατασκεύασαν χειροποίητα το αλουμινένιο κοστούμι, προσπαθώντας να αποπνέει έναν δυναμισμό και ταυτόχρονα μία vintage αισθητική, μέσα από μια σύγχρονη οπτική. Δύσκολο και οξύμωρο; Σίγουρα ναι, αλλά εκεί έγκειται η επιτυχία του τελικού αποτελέσματος, που είναι πραγματικά μοναδικό και εντυπωσιακό, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς από κοντά, στον ειδικό χώρο που είχε στήσει η BMW για τα δύο custom του περιπτέρου της (το Moksha και το Departed με τον θηριώδη boxer 1.800 κυβικών, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην αντληθεί έμπνευση από τα στοιχεία της TW Steel, όπως το ταχύμετρο που θυμίζει πολύ έντονα τους χρονογράφους της εταιρείας και η τάπα του ρεζερβουάρ που μιμείται την κορώνα από το ρολόι Chrono Sport της εταιρείας. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, όπως μας είπαν και οι άνθρωποι της BMW, είναι ότι τόσο η μοτοσυκλέτα όσο και το ρολόι της TW Steel φτιάχτηκαν ταυτόχρονα, προκειμένου οι ομάδες που εμπλέκονταν στην δημιουργία του να ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις, προκειμένου να υπάρξει μια απόλυτη ταύτιση στα δύο τελικά αποτελέσματα.

Το φαίρινγκ, που όπως αναφέραμε παραπάνω είναι φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο στο χέρι (!) αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή των κλασσικών φαίρινγκ που συνδυάζεται με τον στρογγυλό προβολέα, ενώ και η ουρά είναι από μόνη της ένα κομψοτέχνημα, με το μοναδικό σχήμα της και το αεροδυναμικό αποτέλεσμα, στην οποία είναι ενσωματωμένο το πίσω φως και τα φλας. Αλουμινένιο είναι και το ρεζερβουάρ που είναι στενότερο και πιο ψηλό από το στάνταρ της BMW, και για την μοναδικά σχεδιασμένη σέλα έχει χρησιμοποιηθεί το διάτρητο δέρμα που χρησιμοποιεί και η Bentley στα αυτοκίνητά της.

χορηγός η ελληνική DNA!

Οι ακτινωτοί τροχοί έχουν σχεδιαστεί και αυτοί ειδικά για το Moksha και προέρχονται από την Kineo, ενώ το αμορτισέρ είναι της Nitron Custom Shock. Το πιρούνι απέκτησε κεραμική επίστρωση για την οποία φρόντισε η Flying Tiger Paintwork, ενώ το μόνο που άλλαξε σε σχέση με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις του είναι η προφόρτιση των ελατηρίων, έτσι ώστε να ταιριάξει με το νέο βάρος της μοτοσυκλέτας. Τέλος, οι αντλίες των μπροστινών δισκόφρενων και του συμπλέκτη είναι οι RCS της Brembo και συνδυάζονται με δοχεία υγρών από τον κατάλογο της Rizoma, ενώ το ελληνικό στοιχείο είναι και εδώ παρών χάρη στα φίλτρα της ελληνικής DNA που χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα.

Δείτε επίσης:


MBE 2019: Ζωντανά από Verona! - Παράδεισος μοτοσυκλέτας!

EICMA 2024: Aprilia Tuareg 660 Rally - Το ψηλόφτερο

Πρώτες φωτογραφίες από το στήσιμο του περίπτερου του Noale στο Μιλάνο
Aprilia Tuareg 660 Rally
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/11/2024

Φαίνεται πως το 2025 θα είναι η χρονιά των ράλι εκδόσεων, αν και οι περισσότερες εξ αυτών δείχνουν να διαφέρουν ελάχιστα από τις μοτοσυκλέτες βάσης, με μερικά μόνο έξτρα αξεσουάρ, μια συνθήκη που δείχνει να επαναλαμβάνεται και στο Aprilia Tuareg 660 Rally.

Με την παρουσίαση του Tuareg 457 να απέχει ακόμα χρονικά, στην EICMA 2024 η Aprilia μας δείχνει μια νέα έκδοση του Tuareg 660, που στο ρεζερβουάρ φέρει τον τίτλο "Rally".

Θα προσπαθήσουμε να μη βγάλουμε βιαστικά συμπεράσματα, αφού ακόμα δεν έχουμε τις πληροφορίες από το εργοστάσιο που θα έχουμε την ώρα της παρουσίασης της μοτοσυκλέτας στην EICMA, όμως με μια πρώτη ματιά η έκδοση Rally δείχνει να διαφέρει από την απλή Tuareg 660 στο ψηλό φτερό (που όμως συνδυάζεται και με χαμηλό), στις χρυσές λεπτομέρειες και ίσως και στα διαφορετικά χρώματα.

Λίγη υπομονή ακόμα και θα έχουμε όλες τις λεπτομέρειες.