Τραγικός Μάρτιος στην Αττική: 35 νεκροί και σοβαρά τραυματίες σε 30 τροχαία – 1.000 μεθυσμένοι – 59 σε κράτηση

Δεν βάζουμε μυαλό
Τραγικός Μάρτιος στην Αττική: 35 νεκροί και σοβαρά τραυματίες σε 30 τροχαία – 1.000 μεθυσμένοι – 59 σε κράτηση
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Τα στοιχεία της Τροχαίας για την Αττική, την περιοχή της χώρας με το μεγαλύτερο χάος στους δρόμους, τις συχνότερες και πιο σοβαρές παραβάσεις, είναι τραγικά:

Σημειώθηκαν 521 τροχαία με συνολικά 631 παθόντες.

Τα 16 ήταν δυστυχήματα με 18 νεκρούς.

Τα 14 ήταν σοβαρά ατυχήματα με 17 σοβαρά τραυματίες από τους οποίους υπάρχει δυστυχώς η πιθανότητα να έχουμε περισσότερους νεκρούς.

Τα 491 ήταν ελαφρά ατυχήματα με συνολικά 596 τραυματίες.

Είναι ένας μεγάλος αριθμός καθώς σημαίνει πως κάθε μέρα ένας συνάνθρωπος στην πρωτεύουσα της χώρας, καταλήγει είτε νεκρός είτε σοβαρά τραυματίας με τα στατιστικά να αναφέρουν πως σε περίπτωση που επιζήσουν τότε ένα ποσοστό περίπου 70% αποκτά πλέον μόνιμη αναπηρία.

Αυτό το μήνα η Τροχαία βεβαίωσε 35.321 παραβάσεις περίπου 1.100 την ημέρα, από τις οποίες οι 964 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.

Οι πιο σοβαρές από αυτές ήταν οι 978 οδηγοί που οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ, από τους οποίους οι 59 ήταν σε επίπεδο που διώκεται ποινικά.

Καταγράφηκαν 4.635 παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας.

Κόκκινα φανάρια: Έπιασαν 353 οδηγούς κατά την πράξη, ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί με την τοποθέτηση καμερών.

Κινητά τηλέφωνα: 488 οδηγοί πιάστηκαν να οδηγούν την ώρα που μιλούσαν.

Ζώνη ασφαλείας: 1.750 παραβάτες

Κράνος: 2.100 κλήσεις σε αναβάτες που δεν το φορούσαν

Τα στοιχεία δείχνουν πως και αυτό το μήνα, στην πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της χώρας, αποτύχαμε εμείς, όλοι μας, να είμαστε καλύτεροι και ασφαλέστεροι οδηγοί για τον εαυτό μας και τον συνάνθρωπό μας.

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.