Honda CB1000R, CB300R, CB125R 2018

Η νέα σελίδα στην Ιστορία των CB!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/11/2017

Με ηγέτη το CB1000R -ή το Neo Sports Café αν προτιμάτε, όπως ήταν το όνομά του ως concept που παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show πριν από λίγες μέρες- μαζί με τα CB300R και 125R, η οικογένεια των CB ανανεώθηκε πλήρως για το 2018.

Όπως είχαμε γράψει και πριν από μερικές μέρες, το CB1000R αποτελεί μια προσπάθεια της Honda να ξεχωρίσει από το πλήθος και να προσφέρει κάτι εντελώς διαφορετικό από την πεπατημένη των streetfighters που προέρχονται από τα superbikes. Με έναν φρέσκο σχεδιασμό και μια εντελώς διαφορετική οπτική, ο σχεδιασμός του CB1000R δεν θυμίζει ούτε κάτι σε κλασικό, ούτε μια υπερφουτουριστική κατασκευή που προσπαθεί να εντυπωσιάσει με την υπερβολή. Είναι μια εναλλακτική ματιά στα σύγχρονα naked με ρετρό-βιομηχανικό σχεδιασμό που δείχνει εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια και όχι μόνο.


Ο κινητήρας του, σύμφωνα με την Honda, αποδίδει 16% περισσότερη ισχύ σε ό,τι αφορά την μέγιστη τιμή της λίγο πάνω από τις 10.000 στροφές, ενώ και η ροπή είναι αυξημένη κατά 5% στην ωφέλιμη περιοχή των χαμηλομεσαίων στροφών. Για να εκμεταλλευτούν ακόμη περισσότερο την περισσότερη δύναμη και να περάσει μια πιο εξιταριστική αίσθηση στον αναβάτη, οι μηχανολόγοι της Honda επέλεξαν να κοντύνουν κατά 4% την σχέση της τελικής μετάδοσης. Όπως μάλιστα χαρακτηριστικά ανέφεραν, στις τρεις πρώτες σχέσεις το νέο CB1000R επιταχύνει πολύ πιο γρήγορα και θεαματικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Από το πακέτο της μετάδοσης δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει ο μονόδρομος συμπλέκτης με υποβοήθηση, ενώ μαζί με την αύξηση της δύναμης προστέθηκε και ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (throttle by wire). Χάρη σ' αυτόν το CB1000R διαθέτει πλέον τρεις διαφορετικούς χάρτες απόδοσης (Standard, Rain, Sport) συν έναν ακόμη πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη του, ο οποίος μπορεί να ρυθμίσει την ισχύ, το φρένο του κινητήρα και το επίπεδο του traction control. Οι αλλαγές στα σωθικά του περιλαμβάνουν διαφορετικό βύθισμα των βαλβίδων, μεγαλύτερους αυλούς εισαγωγής και επανασχεδιασμένους θαλάμους καύσης, που συνδυάζονται με ένα εντελώς καινούργιο κουτί για το φίλτρο αέρα και εισαγωγές. Τέλος η εξάτμιση είναι κι αυτή εντελώς καινούργια με διάταξη 4 σε 2 σε 1, με τέσσερις καταλύτες κι ένα τελικό με δύο ακροφύσια.


Το βάρος του νέου CB1000R είναι χαμηλότερο κατά 12 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτίωση του λόγου κιλών ανά ίππο κατά 20%. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο μονής ραχοκοκαλιάς και ζυγίζει 2,5 κιλά λιγότερα, ενώ οι αναρτήσεις είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) της Showa και το αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας για πίσω. Οι δαγκάνες είναι ακτινικές τεσσάρων εμβόλων μπροστά και τις αναβαθμίσεις στα περιφερειακά ολοκληρώνει το πίσω ελαστικό που έχει τώρα διάσταση 190mm. Το μεταξόνιο είναι κατά 10mm μακρύτερο (1455mm), παρά το γεγονός ότι το μονόμπρατσο ψαλίδι είναι κοντύτερο κατά 14,7mm (συνολικό μήκος 574,2mm) και η γωνία κάστερ είναι στις 25°.


Στιλιστικά, ο προβολέας είναι πιο κοντός κατά 90mm, ενώ για πρώτη φορά τοποθετείται σε μοτοσυκλέτα της Honda βάση πινακίδας που εδράζεται πάνω στο ψαλίδι. Η απουσία πλαστικών είναι κάτι το οποίο τόνισαν οι άνθρωποι της Honda, με μόλις έξι κομμάτια να είναι φτιαγμένο από αυτό το υλικό, με το μεγαλύτερο από αυτά να είναι το μπροστινό φτερό. Αντιθέτως, τα μεταλλικά τελειώματα έχουν την τιμητική τους, όπως τα καλύμματα του ψυγείου και του φιλτροκουτιού.
Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι το ημικυκλικό πίσω φως, καθώς και η οθόνη των ψηφιακών οργάνων που μοιάζει να είναι ενσωματωμένη στην πάνω πλάκα με τον κεντρικό διακόπτη να είναι τοποθετημένος μπροστά από το ρεζερβουάρ. Το τιμόνι, όπως και κατ' επέκταση η θέση οδήγησης, είναι εντελώς διαφορετικό, πιο φαρδύ και με καλύτερο μοχλό, ενώ και η εργονομία για τον αναβάτη είναι σχεδιασμένη με έμφαση στην άνεση και την ευρυχωρία.
Όπως ανακοίνωσαν οι άνθρωποι της Honda, σύντομα θα υπάρξει και μια έκδοση CB1000R+ η οποία θα διαφέρει σε επίπεδο εξοπλισμού, καθώς θα διαθέτει quickshifter, θερμαινόμενα γκριπ και πολλά άλλα αξεσουάρ από την λίστα των after market του CB1000R.

 

CB300R

Το έτερο νέο μέλος της "sports naked" οικογένειας ακούει στο όνομα CB300R και είναι σαφώς επηρεασμένο από τον μεγάλο του αδερφό. Το βασικό του χαρακτηριστικό, πέρα από τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, είναι το εξαιρετικά μικρό του βάρος που φτάνει στα 143 κιλά. Ο κινητήρας του είναι ο γνωστός υγρόψυκτος μονοκύλινδρος των 286 κυβικών που πρωτοείδαμε στο CBR300R και που φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη επιλογή ως "μεγάλη μοτοσυκλέτα" για όσους θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα από τα 125cc. Η απόδοσή του είναι 31 ίπποι στις 8.500 στροφές και 2,8kgm στις 7.500 αντίστοιχα.


Το πλαίσιό του είναι εντελώς καινούργιο και αποτελεί έναν συνδυασμό σωληνωτών και πρεσαριστών ατσάλινων τμημάτων που συνεργάζεται με ένα επίσης ατσάλινο ψαλίδι. Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm χωρίς ρυθμίσεις, ενώ το αμορτισέρ πίσω ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση σε πέντε θέσεις.
Το τιμόνι του προσφέρει μεγάλο κόψιμο και μικρή ακτίνα περιστροφής, που σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 1.352mm το καθιστούν ιδιαίτερα ευέλικτο. Το μπροστινό δισκόφρενο διαθέτει έναν δίσκο 296mm με ακτινική, παρακαλώ, δαγκάνα και πίσω έχει έναν δίσκο 220mm. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι διαθέτει ABS με μονάδα IMU, κάτι που αποτελεί πρωτοπορία για την συγκεκριμένη κατηγορία.


Τα φώτα δεν θα μπορούσαν φυσικά να είναι κάτι διαφορετικό από LED και η ψηφιακή οθόνη είναι LCD και ιδιαίτεα ελαφριά (230gr). Τέλος, η αυτονομία που ανακοινώνει η Honda για το μικρό γυμνό είναι το εντυπωσιακό νούμερο των 300 χιλιομέτρων!

CB125R

Ο βενιαμίν της οικογένειας, το CB125R, ακολουθεί κι αυτό την αρχιτεκτονική της οικογένειας των CB, με έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα και πλαίσιο ίδιο με αυτό το 300R. Το βάρος του ανέρχεται μόλις στα 125,8 κιλά, ενώ και η μπροστινή ανάρτηση είναι ίδια με αυτή του μεγαλύτερου μονοκύλινδρου. Η γωνία κάστερ και το ίχνος του είναι 24,2° και 90,2mm αντίστοιχα, ενώ όπως και το 300R διαθέτει ABS που συνεργάζεται με μονάδα IMU!

Ετικέτες

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Βεντάλια επιλογών ανοίγει η KTM!
KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/11/2024

Η KTM ανανεώνει το 790 Adventure και παράλληλα έχει νέα έκδοση Adventure R, δηλώνοντας πως υποσκίασε πλέον το 890 Adventure! Η δήλωση αυτή σημαίνει αυτό που περιμένουμε όλοι και έχουμε ήδη δει να έρχεται από το 2023 – εδώ- Πως είναι πιο κοντά μας το νέο 990 Adventure. Όπως φυσικά και το 990 SMT που είχαμε δείξει το 2023 και όλες οι εκδόσεις που περιμένουμε. Ας δούμε όμως τι έχει ετοιμάσει η KTM για  το 790, στις δύο εκδόσεις.

Ήδη αναβαθμισμένο το 2024 στην τροφοδοσία, το φιλτροκούτι αλλά και την μετάδοση, αποκτά τώρα τις αναρτήσεις  του 890 Adventure, ακριβώς τις ίδιες. Όταν είχε βγει πρώτη φορά, λέγαμε πως με ένα σετ αναρτήσεων έχεις ένα 890 Adventure με ελάχιστα λιγότερο γκάζι, έχοντας δώσει σημαντικά λιγότερα για να το αποκτήσεις όμως - και τώρα η KTM κάνει την κίνηση και το εξοπλίζει με το WP Apex ανετραμμένο πιρούνι 43mm.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex, απευθείας και αυτό από το 890, με πλήρεις ρυθμίσεις και διαδρομή 200mm, όπως πλήρως ρυθμιζόμενο είναι και το πιρούνι με τις ρυθμίσεις ξεχωριστά σε κάθε καλάμι.

Το 790 έχει πλήρες πακέτο MTC που σημαίνει πως φορά IMU 6 αξόνων και τα φανταστικά ηλεκτρονικά του 890 Adventure που επιτρέπουν έλεγχο ντριφταρίσματος. Να θυμίσουμε εδώ πως τα ηλεκτρονικά έχουν περάσει πλέον στο στάδιο όπου η δουλειά τους δεν είναι να κόψουν την διασκέδαση έναντι της ασφάλειας, πετυχαίνοντας ορισμένες φορές να χαλάσουν και τα δύο. Αυτό ανήκει στο μακρινό παρελθόν. Πλέον στόχος είναι να επιτρέπουν το παιχνίδι μειώνοντας το ρίσκο χωρίς να μπορεί κανείς να σου δώσει “cheat code” ώστε να κάνεις πράγματα τα οποία δεν έχεις μάθει, αλλά αντιθέτως να τα μάθεις με περισσότερη ασφάλεια.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
η "απλή" έκδοση δεν υστερεί στο χώμα έναντι της R!

Έτσι και εδώ η προηγμένη μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) γνωρίζει με ακρίβεια την θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο και τροφοδοτεί με πληροφορίες τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που όλα μαζί αποτελούν το MTC και όπως ακριβώς είχαμε δει μόνο σε ακριβότερες μοτοσυκλέτες, επεμβαίνουν μόνο στον βαθμό που έχει ορίσει ο αναβάτης.

Το ABS είναι cornering και βασίζεται στην μονάδα 9.3MP της Bosch, που σημαίνει πως δεν είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά δεν είναι και παρωχημένη σε καμία περίπτωση. Εννοείται πως απενεργοποιείται το ABS στον πίσω τροχό και μπροστά περιορίζεται πάρα πολύ η λειτουργία του αφήνοντας και endo να γίνει.

Όλα αυτά ρυθμίζονται από μία νέα έγχρωμη TFT οθόνη που είναι ενσωματωμένη σε Gorilla Glass και δεν έχει τοποθετηθεί αυτό από πάνω για προστασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται αντανακλάσεις από τον ήλιο, ενώ η νέα οθόνη υποστηρίζει καλύτερη συνδεσιμότητα με κινητό και πλοήγηση στροφή-στροφή.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έρχονται από τις ακριβές εκδόσεις, έχουν στόχο να μειώσουν το ρίσκο στο παιχνίδι, όχι να κόψουν το παιχνίδι!

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εννοείται πως τα χρεώνει στον πρόσθετο εξοπλισμό η KTM, όπως κάνουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. Το πρόβλημα είναι πως έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν το δόγμα BMW Auto (που πρόσφατα το κάνει και αυτή στην μοτοσυκλέτα) όπου σου δίνουν την μοτοσυκλέτα πλήρως εξοπλισμένα και για τα πρώτα 1.500χλμ όλα δουλεύουν. Μετά κλειδώνουν εκτός και αν πληρώσεις. Αυτό μειώνει το κόστος για την KTM γιατί παράγει ένα σετ διακοπτών, ένα σετ αισθητήρων και τους τοποθετεί από την πρώτη στιγμή δεν χρειάζεται να κάνει διαχωρισμό που προσθέτει διαχειριστικό κόστος. Είναι όλα όσα από το εργοστάσιο τα ίδια και εκείνου που πλήρωσε και εκείνου που δεν πλήρωσε. Στο τέλος το καλό είναι πως η μοτοσυκλέτα δεν χάνει αξία μεταπώλησης γιατί μπορείς να προσθέσεις το πακέτο των ηλεκτρονικών οποιαδήποτε στιγμή, εννοείται όμως πως σε έναν πιο ιδανικό κόσμο θα ήταν όλα στον βασικό εξοπλισμό. Με την λέξη εργοστάσιο εννοούμε το νέο που έχουν χτίσει μαζί με την CFMOTO καθώς το 790 παράγεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, σε μία γραμμή παραγωγής που την έχουμε φωτογραφήσει και την έχουμε δείξει.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Στην έκδοση R η KTM έχει ενισχύσει με αλουμινένιες βάσεις το υποπλαίσιο εμπρός, όπως επίσης και έχει αλλάξει αναρτήσεις με νέες διαδρομές και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για τις οποίες δεν έχει δώσει πληροφορίες αλλά θα έρχονται και αυτές από το 890 Adventure R του 2024, όπως έγινε με την απλή έκδοση που σημαίνει πιρούνι 48mm.

Ωστόσο η έκδοση R δεν αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη, αλλά να μείνει στην Κίνα τουλάχιστον το 2025. Οπότε θα υπάρχει 790 Adventure που θα έρχεται από εκεί και 890 Adventure R που θα φτιάχνεται στην Αυστρία!

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
το νέο KTM 790 Adventure R 2025

Το βάρος ανακοινώνεται στα 203 κιλά πλήρες υγρών χωρίς βενζίνη που σημαίνει κοντά 220 με γεμάτο το μεγάλο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων με την μοναδική κατανομή βάρους.

Θυμίζουμε επίσης πως η KTM αποφάσισε να πάρει θέση για το ζήτημα των εκκεντροφόρων έχοντας δείξει μειωμένα αντανακλαστικά και αφήνοντας το ζήτημα να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που είχε στην πράξη, καθώς δεν αφορά ούτε το σύνολο, ούτε γιγαντώθηκε στην πράξη ώστε να εκδοθεί Rapex. Επικοινωνιακά όμως πήρε τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα μπορούσε.

Τα νέα 790 Adventure αναμένονται να είναι τα μοντέλα με την καλύτερη σχέση τιμής και απόδοσης στην κατηγορία τους, καθώς με απόδοση 94 ίππων και εξοπλισμό που ανταγωνίζεται την κατηγορία των άνω των 1.000 κυβικών, περιμένουν μόνο την επιβεβαίωση τιμής πριν διεκδικήσουν τον τίτλο!

 

 

 

Ετικέτες