ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. - Εντυπωσιακή ανοδική πορεία το Α’ εξάμηνο του 2023

Αύξηση πωλήσεων κατά 32,9%, σε σχέση με το 2022
MOTODYNAMICS
Από το

motomag

28/7/2023

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 έκλεισε με σημαντική αύξηση σε όλα τα μεγέθη για τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν άνοδο 32,9%, σε σχέση με το 2023, φτάνοντας συνολικά τα 76,8 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κέρδη του Ομίλου προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, ανήλθαν στα 10,1 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 29,1%. Ταυτόχρονα τα κέρδη προ φόρων, ανήλθαν στα 4 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περισσότερα κατά 23,5% από το 2022.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις δικύκλων και προϊόντων θαλάσσης της Yamaha, της οποίας η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ είναι ο επίσημος εισαγωγέας, αυξήθηκαν κατά 16,9% φτάνοντας τα 39,8 εκατομμύρια ευρώ.

Ίδια πορεία ακολούθησε ο Όμιλος και στο αυτοκίνητο, όπου η Porsche αύξησε τις πωλήσεις της κατά 58,9%. Η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και στην δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων (Sixt) με τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων να ανέρχονται στα 12,8 εκ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 15,7% και τις πωλήσεις αυτοκινήτων στα 4,2 εκ. ευρώ.

Η αύξηση 17,2% κατά το Α’ εξάμηνο του 2023 στο μακροπρόθεσμο ενεργητικό του Ομίλου (χωρίς τις υποχρεώσεις μισθώσεων που καθορίζονται από το ΔΠΧΑ 16), προέρχεται κυρίως από την αύξηση των επενδύσεών του στο στόλο ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων της Sixt.

Η εξαγορά του μειοψηφικού πακέτου μετοχών της Lion Rental, ύψους 7,7 εκατομμυρίων ευρώ, για την αύξηση του στόλου της Sixt, είναι προϊόν της θετικής εισροής χρημάτων για την ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε . Το υπόλοιπο μέρος της επένδυσης προέρχεται από δανεισμό, αυξάνοντας τον καθαρό δανεισμό του Ομίλου κατά 16 εκατομμύρια, σε σχέση με το 2022, φτάνοντας συνολικά τα 35 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως δήλωσε και ο κ. Πάρης Κυριακόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται εν μέρη και στην ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, που σιγά σιγά αρχίζει να βρίσκει τους ρυθμούς τους, αν και ακόμα παρουσιάζονται ελλείψεις.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.