Honda - Πατέντα για νέα θέση στους καθρέπτες των naked μοτοσυκλετών της

Για καλύτερη ορατότητα, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και πιο όμορφη εμφάνιση
Πατέντα της Honda για καθρέπτες naked μοτοσυκλετών
Από το

motomag

29/8/2023

Σύμφωνα με πατέντες που κατέθεσε η Honda, φαίνεται να σκέφτεται ένα διαφορετικό σημείο έδρασης των καθρεπτών για τις γυμνές μοτοσυκλέτες της, με αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με την κλασική στήριξη στο τιμόνι.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Honda ασχολείται με το συγκεκριμένο σημείο στις μοτοσυκλέτες της, καθώς το 2019 είχαν κάνει την εμφάνισή τους σχέδια τα οποία έδειχναν ένα Fireblade στο οποίο εκτός από την γνωστή μας λειτουργία να παρέχουν ορατότητα για το τι συμβαίνει πίσω από την πλάτη του αναβάτη, οι καθρέπτες εκτελούσαν και χρέη αεροδυναμικών φτερών. Το χαρακτηριστικό αυτό ωστόσο δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα την εμφάνισή του στα νέα CBR 1000 RR-R και CBR 1000RR-R SP.

Τώρα η Honda κατέθεσε νέες πατέντες, αυτή τη φορά για την τοποθέτηση των καθρεπτών στις γυμνές μοτοσυκλέτες της. Όπως βλέπουμε, στα συγκεκριμένα σχέδια το σημείο έδρασης είναι κάτω από την άνω τιμονόπλακα της μοτοσυκλέτας, με τους καθρέπτες να είναι τοποθετημένοι πιο μπροστά και ελαφρώς πιο χαμηλά από την ευθεία του τιμονιού.

Πατέντα της Honda για καθρέπτες naked μοτοσυκλετών

Αν και στην αγορά aftermarket αξεσουάρ υπάρχουν αντίστοιχες επιλογές που “καθαρίζουν”, το πάνω μέρος της μοτοσυκλέτας, όλες οι μέχρι στιγμής εφαρμογές έχουν να κάνουν με καθρέπτες που εδράζονται στα άκρα του τιμονιού (bar-end mirrors). Μερικές εταιρείες μάλιστα έχουν προτιμήσει, να βάλουν εκεί τους καθρέπτες από το εργοστάσιο, χωρίς να δίνουν επιλογή για την τοποθέτησή τους πάνω στο τιμόνι, όπως για παράδειγμα κάνει η Triumph με το Street Triple 765 RS.

Αν και δίνουν μία πιο “καθαρή” εμφάνιση στην μοτοσυκλέτα, οι bar-end καθρέπτες στην πράξη εμφανίζουν αρκετά μειονεκτήματα. Στις περισσότερες περιπτώσεις η τοποθέτηση των καθρεπτών στο συγκεκριμένο σημείο δεν προσφέρει τα ίδια επίπεδα ορατότητας προς τα πίσω, ενώ για να δει τι συμβαίνει πίσω του ο αναβάτης χρειάζεται τις περισσότερες φορές να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ’ ό,τι συμβαίνει με τους συμβατικούς. Εκτός αυτών, στις υψηλές στροφές, οι κραδασμοί που περνούν στο τιμόνι, φτάνουν συνήθως μέχρι και τους καθρέπτες, δημιουργώντας συντονισμούς και θολώνοντας την εικόνα που προσφέρουν. Επίσης, σε υψηλές ταχύτητες στις εθνικές οδούς -και ακόμα πιο έντονα στην πίστα- λειτουργούν σαν πηδάλια ανακατεύθυνσης του αέρα, δημιουργώντας ταλαντώσεις στο τιμόνι.

Πατέντα της Honda για καθρέπτες naked μοτοσυκλετών

Εδώ έρχεται το Big H, το οποίο όπως ισχυρίζεται στις πατέντες του, έχει επιλέξει το συγκεκριμένο σημείο στο πιρούνι, καθώς προσφέρει ακόμα καλύτερη ορατότητα, χωρίς να δημιουργούνται συντονισμοί, με τους καθρέπτες να τοποθετούνται πιο μπροστά από το τιμόνι και χαμηλότερα από τους αγκώνες του αναβάτη, έχοντας καλύτερο οπτικό πεδίο. Ταυτόχρονα η θέση αυτή δεν επηρεάζει την αεροδυναμική, καθώς δεν μεγαλώνει το πλάτος στα άκρα της μοτοσυκλέτας. Τέλος, το τρίτο πλεονέκτημα, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ότι λόγω της χαμηλότερης τοποθέτησης εξαλείφεται το ποσοστό της αδράνειας που εμφανίζουν οι συμβατικοί καθρέπτες, βελτιώνοντας την απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Honda Hawk

Η Honda χρησιμοποιεί ήδη ένα παρόμοιο σύστημα στο Hawk 11, το οποίο φέρει τον ίδιο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα με το Africa Twin, και παράγεται μόνο για την ιαπωνική αγορά. Εκεί, ωστόσο, οι καθρέπτες είναι τοποθετημένοι πάνω στο φαίρινγκ, που σημαίνει ότι το μόνο πλεονέκτημα που έχουν από όσα αναφέραμε παραπάνω είναι η καλύτερη ορατότητα που προσφέρουν.

Το πιο πιθανό μοντέλο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί αρχικά η συγκεκριμένη πατέντα είναι το επόμενο CB1000R, το οποίο σύμφωνα με τον ιαπωνικό τύπο αναμένεται να είναι πολύ πιο ισχυρό από την τρέχουσα έκδοση.

Ετικέτες

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Από το σπρέι λάσπης για ασφάλτινους Adventurάδες μέχρι Kawabusa και Yamaha V4
Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Πρωταπριλιά σήμερα και όπως πάντα το MOTO το γιόρτασε με ένα άρθρο βγαλμένο από την ελληνική πραγματικότητα, που όπως φάνηκε αυτές τις ώρες που μεσολάβησαν, διασκέδασε αρκετά το αναγνωστικό κοινό.
 

Η πρωτάπριλιάτικη ανάρτησή μας:
 

Θα μπορείς να τρέξεις με ό,τι έχεις!

Posted by Moto Magazine Greece on Tuesday, April 1, 2025

 

Αρκετές εταιρείες μπήκαν στην διαδικασία να προετοιμάσουν κάτι για την σημερινή ημέρα επιδεικνύοντας μπόλικη έμπνευση, πετυχημένα αστεία αλλά και αμήχανες αναρτήσεις που ανατριχιάζεις χωρίς να μπορείς να γελάσεις. Είχαμε λοιπόν προσπάθειες όλων των επιπέδων.

Ξεχωρίζουμε και βάζουμε πρώτο στη λίστα μία φανταστική έμπνευση από εταιρεία με προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού, που εμπνεύστηκε ένα σπρέι λάσπης για όλους εκείνους τους αναβάτες Adventure που δεν πατάνε ποτέ χώμα. Πολύ εύστοχα επέλεξαν να συνοδεύσουν την ανάρτηση με ένα λασπωμένο BMW R1200GS πατώντας πάνω στο στερεότυπο πως οι αναβάτες του δεν κάνουν για χώμα, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η ανάρτηση συνοδευόταν από εξίσου πετυχημένα σχόλια, όπως «να ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν για το ταξιδάκι μου μέχρι τα Starbucks”.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Brocks αναβίωσε μία συνεργασία από το μακρινό παρελθόν, όταν η Suzuki και η Kawasaki έβγαλαν την ίδια μοτοσυκλέτα με διαφορετικά αυτοκόλλητα και χρώμα. Ήταν το Suzuki V-Strom 1000 που κυκλοφόρησε και ως KLV 1000 και μας θύμισε πως τότε υπήρχε πολύς κόσμος που μας έγραφε ότι κακώς λέμε ότι είναι ίδιες, γιατί το Kawasaki είναι δυνατότερο και «έχει αλλαγές από το εργοστάσιο, διότι η Kawasaki πάντα πρέπει να είναι δυνατότερη». Στο μεταξύ ήταν απλά ένα V-Strom 1000 χωρίς καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ διαφορά. Στο σήμερα η Borcks πήγε την συνεργασία ένα βήμα πιο κάτω, φτιάχνοντας την Kawabusa, ένα ZX-14 και Hayabusa μαζί που θα μπορούσε, σε κάποιο υγρό όνειρο, να είναι η υπερτάτη τουριστική μοτοσυκλέτα, ταυτόχρονα τερματίζοντας και μία αιώνια έχθρα.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Ο τύπος που πήγε από το σημείο του troll όπως ξεκίνησε, στο να φτιάξει επιχείρηση με αυτοκόλλητα μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, έβγαλε ένα υποτιθέμενο “scoop” για μία Yamaha MT-10 με V4 κινητήρα, δίνοντας βάση για σχόλια του τύπου: «να τα βλέπει αυτά η Yamaha».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

 

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Polaris ετοίμασε ένα σετ κεριών για άντρες και πήγε την παραγωγή για την σημερινή ημέρα σε άλλα επίπεδα καθώς το γύρισε σε video. Φυσικά τα αρώματα ήταν χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της διασκέδασης, ξεκινώντας από φορεμένη μπότα και συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτό… Το ζήτημα είναι πως το 2025 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα από την στιγμή που έχουν βγει κεριά με πολύ πιο πικάντικα αρώματα.

 

*Adds to cart.​ #THINKOUTSIDE #April Fools

Posted by Polaris Inc. on Tuesday, April 1, 2025

 

Στην καρδιά πολλών αντιBMWάδικων μίλησε η ίδια η BMW στις Φιλιππίνες με τις βοηθητικές ρόδες για το χώμα:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Italjer αυτό-τρολάρεται ευφάνταστα με ένα σχέδιο ιπτάμενου σκούτερ φτιαγμένο από ΑΙ όπου στην πράξη μπορεί να πει κανείς πως δεν διαφέρει και πάρα πολύ από τις σκουτερομοτοσυκλέτες που κατασκευάζει:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Suzuki Αυστραλία ένωσε τους δύο κόσμους του Ιάπωνα κατασκευαστή με ένα δίτροχο Samourai Jimmy ή αλλιώς το Slimny! Το οποίο είπε πως είναι το πρώτο δίτροχο με τετρακίνηση! Κερδίζοντας το πετυχημένο σχόλιο πως «και πάλι 60Κ θα το πουλάτε».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Καλή και η προσπάθεια της Ολυμπία Οδού ή και όχι, πως εγκαινιάζει λωρίδα για καροτσάκια, θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα αν έγραφαν πως: «ανακαλύψαμε πως δεν είναι δυνατόν να χρεώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο 80% των αυτοκινήτων καθώς η φθορά που προκαλούν στον δρόμο δεν αγγίζει ούτε το 40% από ένα μεσαίο αυτοκίνητο, για αυτό και αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε όλους τα διόδια για ένα χρόνο, επαναφέροντας την σωστή χρέωση από το νέο έτος». Ακούτε εκεί στην Ολυμπία Οδό;

 

🚧 Ανακοίνωση: Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών μας, εγκαινιάζουμε την πρώτη λωρίδα αποκλειστικά για καρότσια...

Posted by Ολυμπία Οδός on Tuesday, April 1, 2025

 

Ετικέτες