CFMOTO - Νέα πατέντα για πίσω ανάρτηση μοτοσυκλέτας

Σύστημα που μεταβάλλει το ύψος της ανάρτησης εξελίσσουν οι Κινέζοι
CFMOTO rear suspension patent 2024
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

30/9/2024

Η CFMOTO ψάχνεται τον τελευταίο καιρό με την εξέλιξη των αναρτήσεων των μοτοσυκλετών της με νέες πατέντες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας να δίνουν έμφαση αυτή τη φορά στον πίσω τροχό.

Διαθέτοντας εάν από τα μεγαλύτερα κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης μεταξύ των κατασκευαστών μοτοσυκλέτας η CFMOTO προσπαθεί να ταρακουνήσει τα νερά στους δύο τροχούς όχι μόνο με τον όγκο των δικύκλων που πουλάει αλλά και στον τομέα των τεχνολογικών εξελίξεων.

Στις αρχές του έτους σας είχαμε ενημερώσει για τις πατέντες της κινέζικης εταιρείας που είχαν δει το φως της δημοσιότητας με τους ανθρώπους της εταιρείας να φαίνεται ότι έχουν στα σκαριά ένα σύστημα σάρωσης του δρόμου, το πρώτο παγκοσμίως για δίτροχο καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία εφαρμόζεται ήδη από κάποιους κατασκευαστές στα αυτοκίνητά τους, ακόμη και σε μοντέλα που είναι προσιτά στο ευρύ κοινό.

CFMOTO rear suspension patent 2024
Εδώ βλέπετε τι σύστημα της CFMOTO με την ανάρτηση ρυθμισμένη στην χαμηλότερη θέση της, ενώ στην κεντρική φωτογραφία του άρθρου στην ψηλότερη

Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια μιας κάμερας που "διαβάζει" τον δρόμο μπροστά από τη μοτοσυκλέτα, το εν λόγω σύστημα χρησιμεύει στη βελτιστοιποίηση των ρυθμίσεων και της λειτουργίας ημι-ενεργητικών αναρτήσεων, σε πραγματικό χρόνο και πριν η μοτοσυκλέτα, που βρίσκεται σε κίνηση, φτάσει στο κομμάτι του δρόμου που έχει σκανάρει το σύστημα.

Από την βελτιστοποίηση της λειτουργίας των αναρτήσεων δια της ηλεκτρονικής οδού η CFMOTO φαίνεται να περνά τώρα στη μηχανική της βελτίωση, τουλάχιστον έτσι φαίνεται στα σχέδια που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου, αν και η ίδια η βελτιστοποίηση θα μπορούσε να γίνεται με τη βοήθεια ηλεκτρικού μοτέρ.

Συγκεκριμένα στις πατέντες της CFMOTO που αφορούν πίσω ανάρτηση με κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ οι μηχανικοί της κινέζικης εταιρείας έχουν εδράσει το αμορτισέρ πάνω στο ψαλίδι, χωρίς μοχλικό σε κάποιο άκρο του, σε μια νέου τύπου βάση. Αυτή η βάση επιτρέπει στον άξονα του αμορτισέρ να μετακινείται μερικά χιλιοστά μπρος-πίσω και αυτό με τη σειρά του μεταβάλλει το ύψος της πίσω ανάρτησης, τη γεωμετρία της αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί το αμορτισέρ αφού δέχεται διαφορετικά τη δύναμη που το ασκείται όταν είναι περισσότερο ή λιγότερο κάθετο σε σχέση με το ψαλίδι.

CFMOTO rear suspension patent 2024

Οι πατέντες δείχνουν ότι το απλό στην εφαρμογή του σύστημα της CFMOTO δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης ύψους του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας σε τρία διαφορετικά επίπεδα με το χέρι μέσω χειροτροχού, με τον άξονα του αμορτισέρ να κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω και την κίνηση να πραγματοποιείται μέσω γραναζιού, ενώ το ψαλίδι φέρει σε αυτό το σημείο "αυλάκι". Η πατέντα της CFMOTO φέρει και σύστημα που ασφαλίζει τον άξονα στην επιλεγμένη θέση -με ελατήρια και μπίλιες που υπάρχουν μεταξύ των εσοχών που κάθεται ο άξονας.

CFMOTO

Αυτή δεν είναι η μόνη σχετική πατέντα που κατέθεσαν προς κατοχύρωση οι Κινέζοι που προσπάθησαν να εξαντλήσουν όλες τις πιθανές εφαρμογές του συστήματος που ρυθμίζει το ύψος της πίσω ανάρτησης. Υπάρχει μία ακόμη που δείχνει να ρυθμίζεται η πίσω ανάρτηση σε ύψος με αλλαγή του σημείου έδρασης του αμορτισέρ στο υποπλαίσιο, μόνο που αυτή απαιτεί τη χρήση εργαλείων για να γίνει η αλλαγή, ενώ κάτι ανάλογο εφαρμόζεται ήδη στο CFMOTO 450MT με αλλαγή στην έδραση του αμορτισέρ στο ψαλίδι.

CFMOTO

Η τρίτη έχει να κάνει με την εφαρμογή μοχλικού που θέλει επίσης εργαλεία για να αλλάξει θέση το αμορτισέρ πάνω στο μοχλικό (θέσεις 651) αλλά ένα σημείο για να στερεωθεί η μοτοσυκλέτα με ασφάλεια.

Από αυτές τις τρεις πατέντες, η πρώτη είναι φυσικά και εκείνη που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφού στην άκρη του περιστροφικού χειριστηρίου που πηγαίνει τον άξονα του αμορτισέρ μπρος-πίσω θα μπορούσε κάλλιστα να τοποθετηθεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ και να το κάνει αυτό με το πάτημα ενός κουμπιού ή ακόμη καλύτερα σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας που αλλάζουν το set up των ημι-ενεργητικών αναρτήσεων. Οι κατασκευαστές ψάχνουν τον τελευταίο καιρό να προσθέσουν αυτή τη λειτουργία στις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις των μοτοσυκλετών τους ώστε όταν η μοτοσυκλέτα πλησιάσει σε στάση να χαμηλώνει αυτόματα το ύψος της και να κάνει πιο εύκολο για τον αναβάτη της το να πατήσει στο έδαφος.

Ducati Multistrada V2 2025 - Όλα νέα: κινητήρας, αλουμινένιο πλαίσιο, ψαλίδι, εμφάνιση, κ.α.

Κινητήρας που θα μπορούσε να εξοπλίσει όλη την ιταλική V2 γκάμα - Η αμφισβήτηση των τεχνικών λύσεων του παρελθόντος συνεχίζεται
Ducati Multistrada V2
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/9/2024

Σε τελευταίες δοκιμές λίγο πριν την παρουσίασή της φαίνεται πως έπιασε ο φωτογραφικός φακός τη νέα Ducati Multistrada V2, η οποία θα φέρει αλουμινένιο και όχι ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, νέο κινητήρα που μένει να δούμε αν θα έχει ή όχι δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων, νέο ψαλίδι, και νέα εμφάνιση, σε μια εκ βάθρων αναβάθμιση του μοντέλου.

Μπορεί οι Ιταλοί να έχουν ρίξει το βάρος της εξέλιξης στα V4 μοντέλα τους, όμως διατηρούν και τα V2 στην γκάμα, με χαμηλότερες μεν επιδόσεις, αλλά και χαμηλότερη τιμή απόκτησης.

Η Multistrada 950 που κατόπιν έγινε γνωστή ως Multistrada V2 για να ξεχωρίζει από τη μεγάλη και ακριβή V4, ήταν το μικρότερο εκ των δυο μοντέλων της γκάμας, δίπλα στο μεγαλύτερο 1260.

Τα τελευταία χρόνια η Ducati έχει βάλει βαθιά το νυστέρι στις παραδόσεις της, αμφισβητώντας και καταργώντας χωρίς δεύτερη σκέψη το status quo της παλιάς εποχής (Desmo, μονόμπρατσο ψαλίδι, κ.α.), όπου κρίνει πως κάποιες άλλες -πολλές φορές πιο συμβατικές- λύσεις έχουν πλεονέκτημα.

Κινητήρας και πλαίσιο

Τώρα, στη σειρά των διαδικτυακών αποκαλύψεων που ετοιμάζει το Borgo Panigale για τα μοντέλα του 2025, αναμένουμε τον Δεκέμβριο να δούμε το νέο Multistrada V2, που θα φέρει νέο V2 κινητήρα ο οποίος μένει να δούμε αν θα έχει ή όχι δεσμοδρομικό σύστημα βαλίβδων. Θα ήταν όμως παράδοξο να διατηρήσει ο νέος αυτός κινητήρας το Desmo, αν η αλλαγή του με συμβατικό σύστημα είχε τόσο ευεργετική επίδραση στα διαστήματα των service όπως στο Multistrada V4.

Multistrada V2 2025

Πέρα από την πιθανή κατάργηση του Desmo στο νέο Multistrada V2, ο νέος κινητήρας που θα αποτελεί φέρων τμήμα του πλαισίου συνδυάζεται όπως φαίνεται με αλουμινένιο και όχι ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα του Borgo Panigale.

Ο νέος κινητήρας που θα αντικαταστήσει τον Testastretta (στενή κεφαλή), μοιάζει εξωτερικά με τον Superquadro, ενώ θα μπορούσε να εξοπλίσει στη συνέχεια κι άλλα μοντέλα των Ιταλών όπως τα Panigale V2 και Supersport 950.

Ψαλίδι

Πέρα από το νέο μοτέρ και το νέο πλαίσιο, η μοτοσυκλέτα έχει πολλές ακόμα αλλαγές, όπως το ψαλίδι με την τρύπα στη μέση, το ατσάλινο όπως φαίνεται υποπλαίσιο, οι προβολείς, η στήριξη της ζελατίνας (και ίσως και η ίδια η ζελατίνα), αλλά και τα φλας που έφυγαν από τις χούφτες (επιτέλους, καθώς σε κάθε ατύχημα οι χούφτες αυτές είναι εύκολο να σπάσουν και λόγω των ενσωματωμένων φλας άξιζαν χρυσάφι), 

Παρά τη χρήση του ονόματος Multistrada (πολλοί δρόμοι), η νέα V2 μοτοσυκλέτα της Ducati έχει σχεδιαστεί ξεκάθαρα για Crossover και όχι On-Off χρήση, εκεί όπου οι Ιταλοί έχουν άλλωστε την οικογένεια DesertX να κάνει παιχνίδι.

Ετικέτες