Ian Hutchinson - Επιστρέφει στο TT μετά το εγκεφαλικό που υπέστη το 2023

Το απίστευτο πείσμα του μοναδικού αναβάτη που έχει κερδίσει 5 αγώνες την ίδια χρονιά στο νησί
Ian Hutchinson
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/1/2024

Ο Ian Hutchinson είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους Road-Racing αναβάτες της ιστορίας, ο μοναδικός που έχει κερδίσει 5 αγώνες στο ίδιο Isle of Man TT. Ταυτόχρονα, είναι και από τους πλέον άτυχους, έχοντας σπάσει 2 φορές το αριστερό του πόδι, με σειρά εγχειρήσεων για να το κάνει ξανά λειτουργικό, έχοντας σπάσει και το μηριαίο του οστό, ενώ το 2023 υπέστη εγκεφαλικό! Και όμως, ο Βρετανός, γνωστός και ως “η σφαίρα του Bingley”, δεν το βάζει κάτω, για να επιστρέψει το 2024 στο TT, με την ομάδα Milenco by Padgett’s Motorcycles!

Ο 16 φορές νικητής αγώνα στο ΤΤ Ian Hutchinson επιβεβαίωσε την επιστροφή του στο Isle of Man TT, επανασυνδεόμενος με την ομάδα Milenco by Padgett's Motorcycles με την οποία κατέκτησε το μέχρι σήμερα απαράμιλλο ρεκόρ των 5 νικών σε 5 αγώνες του IOMTT την ίδια εβδομάδα, τον Ιούνιο του 2010. Δυστυχώς, τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, σε αγώνα Supersport στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας, ο Hutchinson είχε μια πτώση στο βρεγμένο, και κατόπιν μια επερχόμενη μοτοσυκλέτα τον χτύπησε στο αριστερό πόδι, το οποίο και έσπασε πολύ άσχημα. Χρειάστηκαν πολλές εγχειρήσεις για να γίνει ξανά λειτουργικό το πόδι του, ενώ το 2012 το έσπασε ξανά οδηγώντας εκτός δρόμου…

Για να επιστρέψει στους αγώνες, ο Hutchinson άλλαξε τη θέση του λεβιέ ταχυτήτων, τοποθετώντας στον στα δεξιά, ενώ το πίσω φρένο ενεργοποιούταν με μανέτα και όχι με λεβιέ στο πόδι. Το 2013 κατάφερε να κερδίσει το Macau GP, ενώ το 2015 επέστρεψε σε καλή φόρμα στο ΤΤ, κερδίζοντας 3 αγώνες, και καταλαμβάνοντας μια δεύτερη και μια τρίτη θέση. Κι εκεί που όλοι έλεγαν πως άφησε πίσω του την κακοτυχία, το 2017 ο Βρετανός έσπασε το μηριαίο του οστό στο ΤΤ, ενώ μετά την μακρά αποκατάσταση του, το 2018 και το 2019 σημαδεύτηκαν από πολλά DNF και θέσεις έξω από την πρώτη 10άδα. Και σαν να μην έφταναν οι τραυματισμοί του σε αγώνες και προπονήσεις, το 2023 ήρθε και το εγκεφαλικό, που παραλίγο να του κοστίσει τη ζωή.

Ian Hutchinson

Τώρα, ο Hutchinson επιστρέφει στους αγώνες του TT, αφού αναγκάστηκε να αποσυρθεί από την περσινή διοργάνωση, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο πριν από την έναρξη της σεζόν. Παρά την ταχεία και πλήρη ανάρρωσή του -επιστρέφοντας στις προπονήσεις μέσα σε λίγες εβδομάδες- το τυπικό πρωτόκολλο της ACU δεν του επέτρεψε να αγωνιστεί για διάστημα 12 μηνών από το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Με 16 τίτλους ΤΤ στο όνομά του, ο Hutchinson είναι ο τέταρτος πιο επιτυχημένος αγωνιζόμενος στην ιστορία του ΤΤ και εξακολουθεί να είναι ο πέμπτος ταχύτερος όλων των εποχών, αφού το 2016 είχε σημειώσει γύρο με μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 133 μίλια/ώρα -214 χλμ/ώρα.

Ian Hutchinson

ΣΤΟ IOMTT 2024 ο “Hutchy” θα συμμετάσχει στους αγώνες RST Superbike, RL360 Superstock και Milwaukee Senior TT με τη Honda CBR1000RR-R Fireblade SP, καθώς και στους δύο αγώνες Monster Energy Supersport με τη νέα CBR600RR.

Ian Hutchinson

Ian Hutchinson: "Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω με τον Clive και την ομάδα. Νομίζω ότι ο τρόπος που δουλεύω εγώ και η ομάδα ταιριάζει απόλυτα. Ο Clive φτιάχνει μια μοτοσυκλέτα στην οποία ξέρεις ότι μπορείς να ανέβεις και να οδηγήσεις γρήγορα αμέσως. Με τους τραυματισμούς, το COVID και την απώλεια της περσινής χρονιάς, δεν αισθάνομαι ότι είχα μια καλή πορεία στο ΤΤ από το 2017 και έτσι είναι ιδανικό να είμαι με την ομάδα που μπορεί να με βοηθήσει να αφοσιωθώ στο γυρολόγιο μου. Έχουμε ήδη κάνει δοκιμές στην Ισπανία και θα ξαναπάμε στην Πορτογαλία και την Ισπανία τις επόμενες εβδομάδες".

Clive Padgett, επικεφαλής της ομάδας Milenco by Padgett's Motorcycles: "Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο Ian επέστρεψε στην αγωνιστική οικογένεια της Padgett's. Έχουμε μια μακρά, ευχάριστη και εξαιρετικά επιτυχημένη σχέση που κρατάει πολλά, πολλά χρόνια και είναι τιμή μας να ξανασυνεργαστούμε μαζί σε όλες τις κατηγορίες. Είχε ένα φοβερό ταξίδι από εκείνη την απίστευτη χρονιά το 2010, αλλά δεν μπορεί να αμφισβητηθεί η αποφασιστικότητα του ανθρώπου και δεν νομίζω ότι μπορείς ποτέ να αποκλείσεις την πιθανότητα να τερματίσει στην κορυφή. Πιστεύω πραγματικά σε αυτόν, αλλά ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα, νομίζω ότι η επιστροφή του στην ομάδα είναι απλά μια φανταστική ιστορία για το άθλημα και για το ΤΤ"

Ετικέτες

BSB - Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από τη διοργάνωση!

Αιτία της αγωγής του είναι το ατύχημα που τερμάτισε την καριέρα του στην πίστα του Snetterton το 2018
motomagBSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Ο Βρετανός θρύλος του BSB, Shane “Shakey” Byrne, μετά το ατύχημα που τον ανάγκασε να αποσυρθεί από τους αγώνες, προχώρησε σε μήνυση της διοργανώτριας αρχής των BSB διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου λιρών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο ο λόγος του σοβαρού τραυματισμού του ήταν ότι δεν είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο Byrne, 47 ετών σήμερα, είχε πριν από 6 χρόνια, το 2018, ένα πολύ άσχημο ατύχημα στην πίστα του Snetterton. Η πτώση του ήρθε κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, με αποτέλεσμα ο έξι φορές Πρωταθλητής των Βρετανικών SBK -έχοντας συμμετάσχει και σε MotoGP & WorldSBK στην καριέρα του- να υποστεί πολλαπλά τραύματα στην σπονδυλική του στήλη, αφού χτύπησε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά που υπάρχουν στα εξωτερικά όρια της πίστας. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια, που ο Byrne αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγωνιστική δράση, για να εργαστεί ως σχολιαστής σε αθλητικές εκπομπές στην τηλεόραση και στο youtube, ενώ παράλληλα έγινε και μάνατζερ του Bradley Ray.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, αρκετά χρόνια μετά το ατύχημά του, ο Βρετανός αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Motorsport Vision Racing, ιδιοκτήτρια της πίστας και υπεύθυνης για τη διεξαγωγή αγώνων εκεί, και απέναντι στο Motorcycle Circuit Racing Board of Control, τη διοργανώτρια αρχή του Βρετανικού Πρωταθλήματος SBK (BSB). Στην αναφορά του υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να έχουν ληφθεί καλύτερα μέτρα προστασία στο γρήγορο κομμάτι, εκεί δηλαδή που έλαβε χώρα και το ατύχημά του.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Η νομική ομάδα του Byrne υποστηρίζει ότι μπροστά από τα λάστιχα, που χρησιμοποιούνται ως ανάχωμα πριν από τα τσιμεντένια στηθαία, θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί αεροφράχτες (“air fences”) -όπως βλέπουμε στην άνω φωτογραφία. Μιλάμε στην ουσία για ένα τμήμα σκληρού υφάσματος, το οποίο γεμίζει με αέρα, απορροφώντας μεγάλο μέρος των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά την κρούση. Η σωτήρια λειτουργία των “φουσκωτών φραχτών” έχει αποδειχθεί πολλές φορές στους υψηλότερου επιπέδου αγώνες, όπως τα MotoGP, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά λάστιχα και τις αχυρόμπαλες, ιδιαίτερα σε σημεία όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, καθώς οι φράχτες αυτοί λειτουργούν σαν μαξιλάρι. Η απουσία αυτών, σύμφωνα με τον Byrne και την νομική του ομάδα, ήταν που συντέλεσε στον τόσο σοβαρό τραυματισμό του Βρετανού. Όπως ισχυρίζονται, οι διοργανωτές απέτυχαν να εξασφαλίσουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους, ιδιαίτερα στα επικίνδυνα τμήματα της πίστας.

Από τη μεριά τους οι εναγόμενοι, Motorsport Vision Racing και Motorcycle Circuit Racing Board of Control, δηλώνουν ότι το ατύχημα του Byrne δεν μπορούσε να προβλεφθεί, ενώ οι τραυματισμοί του οφείλονται κυρίως στην ίδια την πτώση και όχι τα προστατευτικά. Σύμφωνα με τους ίδιους, είχαν ακολουθήσει όλα τα μέτρα που απαιτεί το πρωτόκολλο, χωρίς να μπορούν να προβλέψουν ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτό του Byrne -αν και σε τέτοιου είδους αγώνες πρέπει πάντα να είσαι προετοιμασμένος για το χειρότερο σενάριο, ώστε να το αποφύγεις. Η υπερασπιστική τους γραμμή κλείνει με την διαβεβαίωση ότι ακόμα και αν υπήρχαν σε εκείνο το σημείο στρώματα αέρα, δεν θα έπαιζαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, εξαιτίας της φύσης της σύγκρουσης.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, ο δικαστής Bruce Blair είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Byrne θα δικαιωθεί και αν θα πάρει τα χρήματα -ή μέρος αυτών- που ζητά. Η απόφασή του, ωστόσο, κρύβει και μία ακόμα συνθήκη, καθώς θα δημιουργήσει ιστορικό, ως προς το πώς αξιολογούνται και εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η δικαστική αυτή διαμάχη έρχεται να τονίσει τη συνεχιζόμενη κουβέντα στη Βρετανία, που έχει να κάνει με τις ευθύνες των διοργανωτών για την προστασία των αναβατών, αλλά και για το αν τα υπάρχοντα μέτρα ασφαλείας είναι επαρκή.

Η υπόθεση του Byrne έχει τραβήξει τα βλέμματα της μοτοσυκλετιστικής, και όχι μόνο, κοινότητας, πάνω της, αναδεικνύοντας τα ρίσκα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και πόσο σημαντική είναι η διαρκής εξέλιξη, όσον αφορά την ασφάλεια. Οι θαυμαστές του, αλλά και άλλοι αναβάτες έχουν δείξει την υποστήριξή τους στον Byrne, τονίζοντας την ανάγκη που υπάρχει για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους ατυχήματα. Το Βρετανικό Πρωτάθλημα SBK αποτελεί ένα από τα πιο προβεβλημένα Πρωταθλήματα στον κόσμο, όμως ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο επικίνδυνα, μετρώντας σχεδόν κάθε χρόνο τουλάχιστον έναν άσχημο τραυματισμό αναβάτη ή ακόμη και θάνατο.

Ετικέτες