Buon compleanno Valentino Rossi! - Ο γιατρός κλείνει τα 45

Την επόμενη χρονιά θα γίνει το μεγάλο πάρτι καθώς θα γιορτάσει τον αγαπημένο του αριθμό
motomag O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

16/2/2024

Ο θρύλος του MotoGP, Valentino Rossi κλείνει σήμερα 16/2/2024 τα 45 του χρόνια, με τον Ιταλό να συνεχίζει να αποτελεί μεγάλο αστέρι το οποίο ξεπέρασε τα στενά όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πριν από 45 έτη και συγκεκριμένα στις 16 Φεβρουαρίου του 1979 στο Urbino της Ιταλίας γεννιέται ο Valentino Rossi. Ο γιος του Graziano Rossi και της Stefania Palma ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του ο οποίος αγωνιζόταν στα 250 και 500 κυβικά. Ο Rossi το 1996 έκανε την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλετών στην κατηγορία των 125 κυβικών, με την ομάδα της Aprilia κερδίζοντας το GP του Brno της Τσεχίας.

O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!

Το 1997 ο Valentino Rossi με την ομάδα της Nasttro Azzurro Aprilia σημειώνει 11 νίκες κατακτώντας το πρώτο του πρωτάθλημα και κάπου εκεί ο “Γιατρός” συστήνεται για τα καλά στο ευρύ κοινό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα ιδιαίτερα σκετσάκια πανηγυρισμών που σκαρφίζεται η ομάδα του Rossi σε συνεργασία με τον ίδιο μετά τις νίκες του, κάνουν τον νεαρό Ιταλό ακόμη πιο δημοφιλή στο κοινό της μοτοσυκλέτας -και όχι μόνο.

Έναν χρόνο αργότερα, το 1998, ο Rossi ανεβαίνει στα 250 κυβικά, με τον Ιταλό να κερδίζει πέντε φορές τη συγκεκριμένη χρονιά. Το 1999 με την ομάδα της Nasttro Azzurro Aprilia κατακτά 9 νίκες κερδίζοντας τον δεύτερο Παγκόσμιο Τίτλο του αυτή τη φορά σε διαφορετική κατηγορία.

O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!

Το 2000 έρχεται η πολυπόθητη προαγωγή, με τον Rossi να ανεβαίνει στα GP500, με την ομάδα Nastro Azzurro Honda. Ο Ιταλός εκείνη τη χρονιά οδηγούσε την Honda NSR500, πετυχαίνοντας μάλιστα και δύο νίκες. Το 2001 ήταν το κύκνειο άσμα των δίχρονων 500αριων με τον Valentino Rossi να αναδεικνύεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής για τρίτη φορά στην καριέρα του, κερδίζοντας τους 11 από τους 16 αγώνες της χρονιάς.

Στην νέα τετράχρονη εποχή του MotoGP ο Valentino Rossi συνέχισε να κυριαρχεί με την ομάδα της Honda. O Ιταλός κατάφερε να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2002 και 2003 με την τελευταία χρονιά του στη Honda να είναι επεισοδιακή. Ο χωρισμός Rossi – Honda ήταν δραματικός με τον Ιταλό να μετακομίζει στη Yamaha το 2004.

Πηγαίνοντας στην ομάδα Gauloises Fortuna Yamaha ο Rossi το 2004 είχε να αποδείξει πολλά κυρίως στην προηγούμενη του ομάδα, τη Repsol Honda. Ο Ιταλός με 9 νίκες σε 16 αγώνες κατακτά τον έκτο του Παγκόσμιο Τίτλο με τη νέα του ομάδα. Το 2005 ο “Γιατρός” συνεχίζει αυτό που ξεκίνησε την προηγούμενη χρονιά. Με 11 νίκες με την M1 κατακτά για έβδομη φορά στην καριέρα του Παγκόσμιο Τίτλο.

O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!

Φρένο στην κυριαρχία Rossi – Yamaha βάζουν τις δύο επόμενες χρονιές οι Nicky Hayden με Honda και Casey Stoner με Ducati. To 2008 o Rossi επανέρχεται στον θρόνο του με την Yamaha κατακτώντας τον όγδοο του Παγκόσμιο Τίτλο. To 2009 έμελλε να είναι η χρονιά η οποία ο Valentino Rossi θα κέρδιζε τον ένατο και τελευταίο Παγκόσμιο Τίτλο του στο MotoGP.

Το 2011 ο Rossi κάνει το όνειρο των Ιταλών πραγματικότητα καθώς ο “Γιατρός” μετακομίζει στην Ducati ωστόσο τα πράγματα δεν κυλούν όπως θα ήθελαν και οι δύο πλευρές. Πτώσεις, γκρίνια και τσακωμοί ήταν αυτό που χαρακτήρισε την εποχή Rossi - Ducati. Και κάπως έτσι ο Valentino Rossi επιστρέφει στην αγαπημένη της καρδιάς του την M1. To 2019 στο Assen ο Rossi κερδίζει για τελευταία φορά στην καριέρα του, με το τελευταίο του βάθρο να επιτυγχάνεται το 2020 στο GP της Jerez.

O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!

Στα τέλη του 2021 ο Ιταλός άσσος αποφάσισε να πει το στερνό αντίο στο MotoGP, αφήνοντας πίσω του μια λαμπρή καριέρα, γεμάτη Παγκόσμια Πρωταθλήματα, νίκες, βάθρα, σπουδαίες στιγμές και πολλά-πολλά ρεκόρ που είναι δύσκολο να αποτυπωθούν σε μερικές γραμμές. Ο Rossi ταυτόχρονα άφησε μια κληρονομιά η οποία θα μείνει για πάντα γραμμένη με χρυσά γράμματα καθώς αποτέλεσε μια περσόνα η οποία ξεπέρασε τα στενά όρια των αγώνων μοτοσυκλέτας, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο Rossi λατρεύεται στην Ιταλία περισσότερο και από τον Πάπα.

Ο εορτάζοντας Rossi μπορεί να μην αγωνίζεται πλέον στις μοτοσυκλέτες ωστόσο ο ίδιος συνεχίζει να βρίσκεται στις πίστες και συγκεκριμένα στους αγώνες αυτοκινήτου, με τον Ιταλό να έχει βάλει ως στόχο τα επόμενα χρόνια να βρεθεί στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans στην κορυφαία κατηγορία LMP1. Επιπρόσθετα ο Rossi μέσω της ακαδημίας του VR46 Academy και της ομάδας του στο MotoGP συνεχίζει να κάνει το όνειρο πολλών αναβατών πραγματικότητα καθώς προσφέρει πολύτιμες συμβουλές και οικονομική υποστήριξη σε πολλούς από αυτούς.

O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!

Του ευχόμαστε να συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους τους φαν του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της μοτοσυκλέτας στην υφήλιο.

O Valentino Rossi γίνεται 45 - Buon compleanno!
Ετικέτες

MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!

Αν δεν τον είχαν αντιγράψει όλοι, θα είχε τιμωρηθεί
MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/3/2025

Στον αγώνα των ΗΠΑ και σε μία από τις πίστες που δεν γίνεται να χάσει την πρώτη θέση αν δεν πέσει, όπως και τελικά έγινε, ο Marc Marquez έγραψε άλλη μία επική σκηνή στην ιστορία των αγώνων, όταν ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα ξεκίνησε να τρέχει για να αλλάξει ελαστικά και να πάρει, όπως πίστευε εκείνη την στιγμή, μία ήπια τιμωρία ξεκινώντας τελευταίος.

Ήδη από το ρεπορτάζ του αγώνα είχαμε ξεκαθαρίσει πως πρόκειται για μία προσχεδιασμένη κίνηση και όχι για μία απόφαση της τελευταίας στιγμής. Μία κίνηση που είχε στόχο να πιάσει τους πάντες στον ύπνο και το τι ακολούθησε δικαιώνει τον Marc Marquez.

Αν δεν έτρεχαν όλοι μαζί να ακολουθήσουν το παράδειγμά του, τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εύκολα αυτό το κόλπο να τους πιάσει όλους στον ύπνο. Αντιθέτως τους ξεκουκούλωσε και απέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως αν είχε αλλάξει σε slick ελαστικά πριν τον αγώνα θα το είχαν κάνει και οι υπόλοιποι.

Δίκαια εξοργισμένος και ο Davide Brivio της Trackhouse Racing που οι αναβάτες της, μαζί με τον Miller από την πλευρά της Yamaha, ήταν οι μόνοι με slick ελαστικά απέναντι σε όλους τους άλλους. Οι μόνοι δηλαδή που κάθισαν να σκεφτούν μόνοι τους τι ήταν το καλύτερο στις τρέχουσες συνθήκες και δεν ακολουθούσαν σαν μαγνητισμένοι το παράδειγμα του Marc Marquez. Αντί να κερδίσουν από αυτό, είτε γιατί είχαν το καλύτερο ελαστικό, είτε γιατί όλοι οι υπόλοιποι είχαν τιμωρηθεί, αντ’ αυτού βρέθηκαν χωρίς κανένα απολύτως πλεονέκτημα για την διαύγεια που απέδειξαν.

Η Dorna που καταγράφει όλα τα μικρόφωνα, έδωσε σήμερα και την πλήρη εικόνα αλλά και το ηχητικό ντοκουμέντο των συνεννοήσεων σε ένα στιγμιότυπο των τριών περίπου λεπτών όπου ξεκάθαρα φαίνεται το λάθος της επιλογής που έκανε ο Marc Marquez, βασιζόμενος ότι θα έχε πολύ μικρότερο αντίκτυπο.

Στο video της Dorna ο Marc Marquez δίνει εντολή στον «Riga» τον crew chief Marco Rigamonti να ετοιμάζεται η δεύτερη μοτοσυκλέτα και τον ρωτά για τις επιπτώσεις που θα έχει αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης και φύγει. Εκεί ο Riga του απαντά ξεκάθαρα ότι δεν είναι σίγουρος για την τιμωρία αλλά συνεχίζει να απαντά στον Marc Marquez που πιστεύει ότι απλά θα ξεκινήσει τελευταίος χωρίς ποινή μακρύτερου γύρου ενώ στην πράξη είναι χειρότερο, θα πρέπει να εκτελέσει ποινή διέλευσης από τα pit.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι αυτή εδώ η παραδοχή του Marc Marquez πως αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης τότε οι άλλοι θα ακολουθήσουν, ουσιαστικά αναγκάζοντας την διοργάνωση να δώσει παράταση στην εκκίνηση, όπως και τελικά έγινε.

Αυτή η γνώση πως οι άλλοι θα τον αντιγράψουν, είναι η μεγαλύτερη ίσως εξήγηση για το τι συμβαίνει -ξανά- στα MotoGP.

Δείτε το σχετικό VIDEO:

 

Όπως παραδέχτηκε ο Mike Webb, αν δεν είχε πέσει ο Marc Marquez και αν οι άλλοι δεν τον είχαν ακολουθήσει τότε θα τιμωρούνταν με διέλευση που ελάχιστα διαφέρει από αλλαγή μοτοσυκλετών, ουσιαστικά μηδενίζοντας το πλεονέκτημα που θα είχε κερδίσει. Επειδή όμως δεν γίνεται να τιμωρήσεις όλους τους αναβάτες με διέλευση καθότι κάτι τέτοιο θα ήταν και επικίνδυνο, πήραν την απόφαση να δώσουν παράταση.

Στο VIDEO της Dorna φαίνεται να ρωτά ο Marc Marquez αν ο Bagnaia είναι σε μοτοσυκλέτα με βρόχινα ελαστικά και μόλις πήρε καταφατική απάντηση, ήθελε να γνωρίζει και για τον Alex Marquez, τους δύο δηλαδή αναβάτες που μπορούν -αυτή την στιγμή- να τον ακολουθήσουν.

 

 

Η στρατηγική του φάνηκε ότι απέδωσε πλήρως, το μόνο λάθος ήταν τελικά μέσα στον αγώνα, όταν πάτησε το βρεγμένο κερμπ…