Honda Africa Twin 850L: Αποκάλυψη από Ιαπωνικό περιοδικό

Μοντέλο 2021…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2019

Το Ιαπωνικό περιοδικό “Μοτοσυκλέτα” αποκαλύπτει πως η Honda προετοιμάζει το έδαφος για ένα μεσαίου κυβισμού Africa Twin που θα εμφανιστεί ως concept και θα βγει στην παραγωγή έναν χρόνο αργότερα, ως μοντέλο του 2021. Θα παντρευτεί έτσι καλύτερα με την μεγαλύτερη σε κυβισμό και όγκο Africa Twin, που επίσης φαίνεται πως ετοιμάζουν. Το περιοδικό “Μοτοσυκλέτα” (μην μας ζητήσετε να γράψουμε το όνομά του στην γλώσσα του) είναι δεύτερο κάτω από το Young Machine σε αναγνωσιμότητα, και μέχρι τώρα δεν μας έχει δώσει ψευδείς ειδήσεις. Αυτό σημαίνει πως ο μύθος του μικρότερου Africa στοιχειοθετείται πλέον λίγο πιο στέρεα και πατά πάνω στην εικόνα που έχουν δημιουργήσει οι Ιάπωνες. Ουσιαστικά πρόκειται για τον συνεχιστή του Transalp με ένα μούτρο που έντονα φέρνει σε Varadero. Προφανώς και πάτησαν πάνω εκεί οι Ιάπωνες που με βάση την εμπειρία, θα πούμε πως διατηρούν στενές επαφές με τους κατασκευαστές και είναι σε θέση να γνωρίζουν πληροφορίες για τα νέα μοντέλα. Σε κάθε περίπτωση μία τέτοια κίνηση από την Honda είναι πολύ λογική καθώς λείπει από την γκάμα της μία τέτοια μοτοσυκλέτα.

Ο ανταγωνισμός έχει να δείξει πολλά παραδείγματα στα μεσαία on-off την ίδια στιγμή που μόλις λίγες ημέρες πριν, κατά την παγκόσμια παρουσίαση του νέου Tenere 700, η Yamaha μας εξηγούσε πως βλέπει την τάση της αγοράς στην Ευρώπη να κατευθύνεται σε ελαφριές, ευέλικτες κι εύκολες στην καθημερινή χρήση, μοτοσυκλέτες. Προφανώς κι αυτό δεν είναι κάτι που αναγνωρίζει μονάχα η Yamaha, διαφορετικά δεν θα υπήρχαν τόσες πολλές προτάσεις φέτος στα μεσαία on-off, μέχρι και η Moto Guzzi έχει επιστρέψει με το V85TT.

Οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει την τάση αυτή καιρό τώρα, όσο προετοιμάζουν τα νέα τους μοντέλα, και μάλιστα κάποιοι από αυτούς έχουν φτιάξει πολλαπλές εκδόσεις, για να καλύψουν πιο χωμάτινες ή πιο ταξιδιωτικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα η KTM και η BMW. Η Honda βέβαια είχε κάτι που οι υπόλοιποι θα ευχόντουσαν να έχουν, την είσοδο στην μεσαία κατηγορία, το CB500X που εμπορικά τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε ολόκληρη την υπόλοιπη Ευρώπη. Μετά όμως παρουσιάζεται ένα σημαντικό κενό στην γκάμα, και αναγκάζει κάποιον ήδη κάτοχο, που θέλει να κάνει το ενδιάμεσο βήμα πριν το Africa Twin, να εγκαταλείψει την μάρκα και να στραφεί αλλού. Κι αυτό γιατί οι επόμενες προτάσεις που έχει από την Honda είναι το NC750X και το X-ADV, που αμφότερα δεν τοποθετούνται απευθείας απέναντι στον ανταγωνισμό ενώ κατά βάση είναι ίδια μοτοσυκλέτα, αν δεις το X-ADV χωρίς κουστούμι και το NC είναι στην έκδοση με κιβώτιο DCT... Χρειάζεται κάτι ακόμη, και για πολλούς θα μπορούσε να είναι και 650 κυβικά κι όχι μόνο 850…

Η πιθανότερη εκδοχή για τον κινητήρα, είναι να πρόκειται για μία υποκυβισμένη εκδοχή του δικύλινδρου 998 κυβικών του τωρινού Africa Twin, κι αυτό γιατί πρώτα είναι το πιο λογικό και έπειτα γιατί είναι το πιο πιθανό από πλευράς περιορισμού του κόστους.

Σε κάθε περίπτωση η Honda έχει κενό στην γκάμα και μία μικρότερη Africa Twin είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Προφανώς και θα αργήσουμε να την δούμε στους δρόμους, σχεδόν δύο χρόνια από τώρα θα χρειαστεί συνολικά σύμφωνα με τους Ιάπωνες, ενώ όσο πλησιάζουμε προς το Tokyo Motor Show θα μαθαίνουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Εκεί άλλωστε αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της μία πρωτότυπη μοτοσυκλέτα…

Ετικέτες

BMW R 12 G/S: Η R 80 G/S ζει ξανά! - H τιμή της στην Ελλάδα [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες για τη next level νέο-ρετρό Adventure μοντέλο των Βαυαρών
BMW R 12 G/S
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/3/2025

Μετά την R 12 S που αποτίει φόρο τιμής στο R 90 S, τώρα η BMW παρουσιάζει την R 12 G/S που πατάει στην ίδια βάση αλλά με On-Off προσανατολισμό, και εμπνέεται από μια ακόμη θρυλική μοτοσυκλέτα, την R 80 G/S που ξεκίνησε την τρέλα με τα μεγάλα On-Off.

Κι αν το R 80 G/S φαινόταν τότε μεγάλο και βαρύ το 1980, τι να πούμε το 2025 για τα κτηνώδη Adventure μοντέλα που έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό υπερβολής που πλέον δυσκολεύονται να πείσουν και τον πιο πιστό στον Θεό Marketing αναβάτη… και πώς να πας στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα που πλησιάζει τα 300 κιλά (285 κιλά ζυγίσαμε το R 1300 GS Adventure), και πώς να κινηθείς στην πόλη όταν το πλάτος πλησιάζει αυτό μιας γουρούνας, και πώς να ελέγξεις κυβισμούς που φτάνουν και ξεπερνούν τα 1.300 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 150 άλογα;!

Το 2014, κάποιοι σωστά σκεπτόμενοι άνθρωποι μέσα στην BMW αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση στο κυνήγι του Ολυμπιακού συνθήματος Citius, Altius, Fortius (πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά) που μας έφερνε συνεχώς πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες που οδηγούνται μόνο από γίγαντες και όταν πέσουν κάτω θέλουν μια περιουσία για να φτιαχτούν, για να παρουσιάσουν το υπέροχο R NineT. Μια πολύ πιο εύκολη, ελαφριά, μαζεμένη μοτοσυκλέτα, με έμφαση στην απλότητα και σχεδιαστική έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας με τον έλικα.

R 1300 GS, R 80 GS

Κι αν τα R 1250 και πλέον R 1300 GS, αλλά και τα R 1250 R και R 1250 RT συνεχίζουν να χαράζουν εξαιρετική εμπορική πορεία, ένα μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να πιστεύει πως μπορεί να υπάρχει κι άλλος δρόμος, και οι πωλήσεις των σύγχρονων ρετρό μοντέλων της BMW έπεισαν και τους σχεδιαστές της εταιρείας να συνεχίσουν και αυτό το μονοπάτι.

R 12 S

Κάπως έτσι στα τέλη του 2024 παρουσιάστηκε το υπέροχο R 12 S, η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R 90 S, κομπλέ με παρόμοιο πορτοκαλί χρώμα, και τώρα σειρά έχει το R 12 G/S, με τον αριθμό του τίτλου του να χαρακτηρίζει τον κυβισμό του δικύλινδρου boxer κινητήρα με τα 1.200 ονομαστικά και τα 1.170 πραγματικά κυβικά, και με τα αρχικά G/S να αφορούν στις λέξεις Gelände / Straße, που σημαίνουν Off-Road / Street.

BMW R 12 G/S

Πριν καταπιαστούμε με το νέο R 12 G/S, να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία -τουλάχιστον εμείς δεν γνωρίζουμε άλλη περίπτωση- η BMW λανσάρει το νέο της μοντέλο με φωτογραφίες που έχουν ρετουσαριστεί ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ μέσω τεχνητής νοημοσύνης, σε σημείο που να ξεφεύγουν εντελώς από τον ρεαλισμό -ένα πιο δειλό πρώτο βήμα είχε γίνει στη φωτογράφηση του R 12 S!

AI get out of here!

Σημάδια των καιρών, άποψη που φέρνει στο μυαλό κόμικ, ίσως παράλληλα και περιορισμός του budget -φωτογράφοι, φώτα, κλπ.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει η νέα γερμανική συνταγή για ένα G/S “εποχής”.

R 12 G/S

Η R 12 G/S έχει όλα τα κλασικά δομικά στοιχεία με τα οποία άφησε εποχή η R 80 G/S. Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, άξονας τελικής μετάδοσης που παίζει τον ρόλο και του -μονόμπρατσου- ψαλιδιού, Boxer δικύλινδρος κινητήρας, μεγάλος τροχός 21 ιντσών μπροστά, τροχοί με ακτίνες που στο νέο μοντέλο πιάνουν στο γείσο της ζάντας, tubeless ελαστικά, ίσια σέλα, ψηλό φτερό, και στρογγυλό προβολέα με μασκούλα.

BMW R 12 G/S

Χρωματικά η BMW παρέχει τη μοτοσυκλέτα σε τρεις εκδόσεις, την πιο φθηνή έκδοση σε μαύρο ματ χρώμα, και τις πιο ακριβές σε δυο εκπληκτικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ο ένας είναι ο κλασικός της R 80 G/S, σε λευκό, κόκκινο και μπλε με τις ίδιες ρίγες στο ρεζερβουάρ και την ίδια κόκκινη σέλα και ο άλλος περιλαμβάνει τριχρωμία χρυσού, κόκκινου και μαύρου.

Το ύψος σέλας κυμαίνεται ανάμεσα στα 860 και τα 895 ανάλογα τη σέλα και το πακέτο αξεσουάρ (βλ. Enduro Package Pro), ενώ ο στάνταρ τροχός πίσω είναι 17 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής του στις 18 ίντσες.

BMW R 12 G/S

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κ.εκ. αποδίδει 109 hp / 7.000 rpm με ροπή 11,72 kgm / 6.500 rpm, ενώ η 2 σε 1 εξάτμιση βγαίνει στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, με κλίση προς τα πάνω.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”, όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμου χρήση. Επίσης, η 12 G/S είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR). Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Σωστή η κίνηση να είναι βιδωτό το υποπλαίσιο, τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα που αφαιρούνται για εκτός δρόμου χρήση, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δυο άγκιστρα για να δέσετε κάποια αποσκευή.

BMW R 12 G/S

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi, εύκολα και με το χέρι με ρυθμιστές έργα-τέχνης στο πιρούνι, απαρτίζονται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm διαδρομής 210 mm (πλήρως ρυθμιζόμενο), και από μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα Paralever διαδρομής 200 mm με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.

BMW R 12 G/S

Για την πέδηση έχουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με δαγκάνες δυο εμβόλων της Brembo και έναν ακόμα δίσκο πίσω 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το δικάναλο ABS Pro με cornering χαρακτηριστικά απόδοσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BMW R 12 G/S

Στα όργανα βρίσκουμε ένα στρογγυλό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων με μια μικρή ένθετη LCD ψηφιακή οθόνη για τα υπόλοιπα, ενώ δίπλα στην οθόνη υπάρχει και θύρα 12 V για μικροσυσκευές.

BMW R 12 G/S

Εντυπωσιακή είναι η DRL LED “υπογραφή” σε σχήμα Χ του στρογγυλού προβολέα μπροστά, ενώ τα φώτα είναι full-LED.

Το ρεζερβουάρ χωράει 15,5 λίτρα καυσίμου, ενώ το βάρος της R 12 G/S ανακοινώνεται στα 229 κιλά έτοιμη για βόλτα.

BMW R 12 G/S

Φυσικά όταν κάναμε λόγο για απλές και λιτές μοτοσυκλέτες, αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε χαμηλές τιμές, άλλωστε για την BMW μιλάμε, και η R 12 G/S είναι ένα status-symbol μοντέλο με κορυφαίο εξοπλισμό και τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια, με την τιμή της να ξεκινά από τα 12.289,96 ευρώ στην Ελλάδα. Εμείς παίξαμε με το configurator, προσθέτοντας όλα τα αξεσουάρ της εταιρείας, αλλά και 5 χρόνια service, και το πακέτο έφτασε τα 25.315,52 ευρώ.

Ετικέτες