FIM World Supercross 2022 - Πρωταθλητές οι Ken Roczen και Shane McElrath

Μετά από 2 αγώνες στην παρθενική σεζόν της διοργάνωσης
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/10/2022

Το αντίπαλο δέος του AMA Supercross, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross με τη σφραγίδα της FIM ολοκλήρωσε την παρθενική του σεζόν με δυο αγώνες, έναν στην Ουαλία κι έναν στην Αυστραλία, με Πρωταθλητές τους Ken Roczen στα 450 και τον Shane McElrath στα 250.

Η μάχη για την επικράτηση μεταξύ FIM και AMA έχει ανάψει για τα καλά, με τα δυο Πρωταθλήματα Supercross να παλεύουν να επιβληθούν το ένα στο άλλο, και να προσελκύσουν τα κορυφαία ονόματα αναβατών στις τάξεις τους.

Λίγο πριν το ντεμπούτο της πρώτης σεζόν του FIM World Supercross 2022, ο εργοστασιακός αναβάτης της Honda, Ken Roczen αρνήθηκε να υπογράψει με τη Honda για να συνεχίσει στο AMA Supercross, καθώς το ιαπωνικό εργοστάσιο είχε θέσει όρο στον Γερμανό να μην αγωνιστεί σε καμία άλλη διοργάνωση πέραν του AMA SX.

Δεν ξέρουμε αν η απόφαση του Roczen θα τον ωφελήσει σε βάθος χρόνο, όμως το 2022 του απέφερε τον Παγκόσμιο Τίτλο στο Πρωτάθλημα της FIM, στο οποίο αγωνίστηκε μεν με τη Honda αλλά με ιδιωτική ομάδα και όχι με εργοστασιακή -η διοργάνωση απαγορεύει τις εργοστασιακές ομάδες.

Δείτε και τη φωτογραφία με τον ομάδα του, και ψάξτε να βρείτε κάπου πάνω τους τη λέξη Honda -δεν υπάρχει.

Τα πράγματα ίσως δεν πήγαιναν τόσο καλά για τον Γερμανό, αν ο κυρίαρχος του πρώτου γύρου στην Ουαλία Eli Tomac (που κέρδισε με διαφορά και τους 3 πρώτους αγώνες) είχε μεταβεί κατόπιν και στην Αυστραλία, όμως ο Πρωταθλητής του AMA SX 2022 συμμετείχε ως wild-card στη Βρετανία, με τη διοργάνωση να τον ανταμοίβει πλουσιοπάροχα, έδειξε τι μπορεί να κάνει, και απήλθε. Μην ξεχνάμε πως έχει να υπερασπιστεί και τον τίτλο του στο AMA SX το 2023, ενώ απ’ ότι φαίνεται ήθελε να βολιδοσκοπήσει το αντίπαλο Πρωτάθλημα για να δει πού θα αγωνίζεται στο μέλλον.

Να σημειώσουμε πως στο ντεμπούτο του FIM World Supercross συμμετείχαν περισσότερες από 10 ομάδες, συμπεριλαμβανομένης και της ομάδας του ιδιοκτήτη του NASCAR Rick Ware, ενώ τον αγώνα της Ουαλίας στο Cardiff παρακολούθησαν 35.000 θεατές και τον αγώνα της Αυστραλίας στη Μελβούρνη 50.000!

Μετά από την πρώτη, δοκιμαστική σεζόν, μένει να δούμε αν η διοργάνωση της FIM θα καταφέρει να πείσει κι άλλους κορυφαίους αγωνιζόμενους να ενταχθούν στις τάξεις της, και αν θα δούμε το Πρωτάθλημα να εξαπλώνεται και σε άλλες χώρες και ηπείρους, όπως είναι και ο στόχος του. Φυσικά, οι διοργανωτές του AMA SX δεν θα πέσουν χωρίς μάχη, ενώ αγνοώντας τη “σφραγίδα” της FIM και τον τίτλο “Παγκόσμιο Πρωτάθλημα” συνεχίζουν για την ώρα να έχουν τους καλύτερους αναβάτες και τα εργοστάσια με το μέρος τους.

Φωτογραφίες: FIM, Pascal Haudiquert

Ετικέτες

Fantic - Πανελλήνια Πρωταθλήτρια για μια ακόμη φορά στην MX-OPEN με τον Δημήτρη Βαγγελάκο

Και τέταρτος για μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον τρίτο, στην MX2 ο Νίκος Λυρίου
Fantic - Βαγγελάκος, Πρωταθλητές 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/10/2024

Ο Δημήτρης Βαγγελάκος πήρε με θριαμβευτικό τρόπο τον τίτλο στην MX-OPEN του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2024, καβάλα στην Fantic XXF250, ενώ σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν έδωσε για την τρίτη θέση της MX2 ο Νίκος Λυρίου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic:

"O Δημήτρης Βαγγελάκος στέφθηκε και επίσημα πρωταθλητής στην MX-OPEN με το XXF250 του απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό που περιλάμβανε αρκετά 450. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με 9 νίκες στα 10 σκέλη που συμμετείχε, του επέτρεψαν την κατάκτηση του τίτλου, επί της ουσίας, ήδη από τον προτελευταίο αγώνα. Προσωπικοί λόγοι δεν του επέτρεψαν να συμμετέχει στον αγώνα των Τρικάλων και να γιορτάσει έτσι και την «τυπική» κατάκτηση του τίτλου.

O οδηγός της Fantic στην MX2, Νίκος Λυρίου (#161 FANTIC) που εντάχθηκε στην επίσημη ομάδα της Fantic στη μέση της χρονιάς, τελείωσε το πρωτάθλημα στην 4η θέση με ελάχιστη βαθμολογική διαφορά από την 3η θέση, που «παίχτηκε» μέχρι και το τελευταίο σκέλος του τελευταίου αγώνα. Στο 1ο σκέλος του αγώνα στα Τρίκαλα, ο Λυρίου κέρδισε την εκκίνηση και για άλλη μία φορά ανέλαβε τον ρόλο του θεαματικότερου αναβάτη, χαρίζοντας στους θεατές αξέχαστα περάσματα. Στη συνέχεια ο Νικόλας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ στη συνέχεια η κόπωση τον ανάγκασε να κόψει λίγο ρυθμό τερματίζοντας έτσι 4ος.  Στο 2ο σκέλος ξεκίνησε πίσω, αλλά οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, τερμάτισε 2ος. Έτσι τελικά ο αναβάτης της Fantic ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου του αγώνα με μόλις 1 βαθμό διαφορά από τον 2ο και τελειώνοντας έτσι το πρωτάθλημα στην 4η θέση με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την 3η.

Δημήτης Βαγγελάκος: Το 2024 ήταν για μένα μια αξέχαστη χρονιά. Κέρδισα όλα τα σκέλη στα οποία συμμετείχα εκτός από ένα. Σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα αφού ο ανταγωνισμός έχει ανέβει και το να κερδίσεις μια καλή θέση στην εκκίνηση απέναντι στα 450 δεν είναι καθόλου δεδομένο. Επιπλέον, το κλείσιμο πιστών κοντά στην κατοικια μου δεν μου επέτρεψε να προετοιμαστώ για όλους τους αγώνες όσο θα ήθελα. Ευτυχώς το XXF 250  δούλεψε αψεγάδιαστα. Δοκιμάσαμε και τον νέο κινητήρα 310 της Fantic που έχει απίστευτη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι έχει σχεδιαστεί αρχικά για enduro, με την κατάλληλη εξάτμιση είναι μια τέλεια επιλογή για την κατηγορία MX-OPEN.

Νίκος Λυρίου: Συνολικά τερμάτισα στην 4η θέση του πρωταθλήματος, μόλις 3 βαθμούς από την 3η θέση. Ήταν μια δύσκολη χρονιά για εμένα , αφού στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος ερχόμενος από χειρουργείο στη κλείδα μου, δεν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω και να προετοιμαστώ κατάλληλα. Όμως, η αγάπη μου για το άθλημα δεν μπορούσε να με κρατήσει εκτός και έτσι με ότι μέσα είχα, πάλεψα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές μου από πολλές απόψεις. Έχω ήδη προγραμματίσει χειρουργείο για το γόνατο μου για να διορθώσω ένα παλιό τραυματισμό που δε μου επιτρέπει να αποδώσω το μέγιστο και πρέπει να το φτιάξω. Έτσι θα έχω λίγο χρόνο για ξεκούραση και αναθεώρηση, ώστε να επιστρέψω δυνατός και υγιής και να μπορώ να αγωνιστώ όπως μου αρμόζει ! Ευχαριστώ την ομάδα μου αλλά και όλους εσάς που με στηρίζετε και είστε δίπλα μου στις επιτυχίες μου, αλλά κυρίως στα δύσκολα και αυτό δείχνει πολλά.

Η πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Fantic στην Ελλάδα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη των χορηγών της, Drakos Engineering, Moto Market με λιπαντικά Motorex, Zulap, και DND Graphics, καθώς επίσης τους μηχανικούς της ομάδας, το προσωπικό της και όλους τους φίλους της Fantic που ήταν πάντα εκεί.

Μετά από σύντομη ανάπαυλα η Fantic Motor Hellas θα ξεκινήσει την αγωνιστική προετοιμασία για το 2025 με αρκετές εκπλήξεις."