4 τίτλοι για την ΥΑΜΑΗΑ στον τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Μotocross!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/7/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
 
Θρίαμβος της ΥΑΜΑΗΑ στα Γιαννιτσά με 4 τίτλους!
 
 
Μετά τον Μανώλη Κρητικό που κατέκτησε τον τίτλο της ΜΧ2 στον προηγούμενο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2016, ακολούθησαν οι Δημήτρης Τουρατζίδης στην ΜΧ2Τ, ο Ανδρέας Ανδρέου στην ΜΧ85 κατακτώντας ακόμα περισσότερα πρωταθλήματα για την Yamaha Μοτοδυναμική, αλλά και στα Quad, ο Κων/νος Ντούζος πάνω σε τετράτροχο Yamaha κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα. 
 
Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2016 ολοκληρώθηκε στην πίστα των Γιαννιτσών το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, σε δύσκολες συνθήκες με αρκετή ζέστη που έφερε στα όρια μοτοσυκλέτες και αγωνιζόμενους. Η Ομάδα της YAMAHA Μοτοδυναμικής έδωσε και σε αυτόν τον αγώνα δυναμικό παρόν δικαιώνοντας το σύνθημα  της χρονιάς «ΥΑΜΑΗΑ paints it blue”! Διεκδίκησε όλους σχεδόν τους τίτλους του πρωταθλήματος, και στο τέλος κατέκτησε πανηγυρικά τους περισσότερους από αυτούς.  
 
Την αρχή είχε κάνει ο Μανώλης Κρητικός στον προηγούμενο αγώνα στην Κοζάνη, κερδίζοντας τον πρώτο του τίτλο στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία της ΜΧ2. Στα πρώτα σκέλη του Σαββάτου την σκυτάλη πήρε ο Ανδρέας Ανδρέου ολοκληρώνοντας μια τυπική διαδικασία στην κατηγορία νέων την ΜΧ85, μαζεύοντας τους ελάχιστους βαθμούς που χρειαζόταν για να πάρει τον φετινό τίτλο. Στο αγωνιστικό πρόγραμμα της Κυριακής ο Δημήτρης Τουρατζίδης πήρε ακόμα μια διπλή νίκη φέτος στην ΜΧ2Τ και στέφτηκε πρωταθλητής σε ακόμα μια κατηγορία νέων όπου η Yamaha Μοτοδυναμική έδειξε ότι πιστεύει και επενδύει με επιτυχία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. 
 
Στην κατηγορία της ΜΧ1 ο Δημήτρης Κοντολέτας και ο Νίκος Λυρίου αντιμετώπισαν προβλήματα σε ακόμα έναν αγώνα, με τον περσινό πρωταθλητή Κοντολέτα να αντιμετωπίζει ένα μικρό θέμα υγείας που τον ανάγκασε και στα δύο σκέλη να μείνει στις πίσω θέσεις, ενώ ήταν ταχύτατος και οδήγησε στην πρώτη θέση του πρώτου σκέλους. Ο Νίκος Λυρίου είχε πτώσεις στο πρώτο σκέλος και κακή εκκίνηση, στο δεύτερο σκέλος όμως δεν το έβαλε κάτω, και κατάφερε να τερματίσει στην πέμπτη θέση του αγώνα. Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος ο Κοντολέτας παρά τα προβλήματα στους τελευταίους αγώνες, κατάφερε να κρατήσει τη δεύτερη θέση, ενώ και ο Λυρίου παρέμεινε  στην τέταρτη θέση του βαθμολογικού πίνακα.
 
Ο Iliovski πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο το Σάββατο και ήταν ανταγωνιστικός και στα δύο σκέλη της MX1 την Κυριακή. Διεκδίκησε την πρώτη θέση στο πρώτο σκέλος, τερματίζοντας χιλιοστά του δευτερολέπτου στη δεύτερη θέση πίσω από  τον Π.Κουζή. Στο δεύτερο σκέλος κατάφερε με σταθερή απόδοση να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο Μπαξεβάνης οδήγησε όπως πάντα με ενθουσιασμό που είναι το χαρακτηριστικό του και ολοκλήρωσε μία δύσκολη χρονιά με λίγες προπονήσεις και χωρίς θέση στο βάθρο, αφού παράλληλα πραγματοποιούσε τη θητεία του. 
 
Στα Γιαννιτσά ήταν η μέρα του Γιάννη Τουρατζίδη να πάρει τη νίκη για την Yamaha. O περυσινός πρωταθλητής κυριάρχησε στον αγώνα από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, και έφθασε στην κατάκτηση της πρώτης του φετινής νίκης με μεθοδικότητα, και κυρίως χωρίς τα λάθη των προηγούμενων αγώνων που τον έφεραν πίσω στην βαθμολογία. Η νίκη του είχε και βαθμολογική σημασία, αφού ο Θεσσαλονικιός αθλητής κατάφερε να επανέλθει και να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα. Ο πρωταθλητής από τον προηγούμενο αγώνα, Μανώλης Κρητικός, δεν είχε τις εκκινήσεις που θα ήθελε και στα δύο σκέλη, και χρειάστηκε να αναρριχηθεί στην πρώτη τριάδα μετά από αρκετές μάχες. Οι πρωταθλητές της κατηγορίας 2015-2016 κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις του αγώνα αλλά και της βαθμολογίας, κλείνοντας ιδανικά το φετινό πρωτάθλημα. 
 
Ακόμα ένας τίτλος της κατηγορίας MX2T παρέμεινε στην Yamaha, με τον Δημήτρη Τουρατζίδη να συνεχίζει και για την φετινή χρονιά την παράδοση των πρωταθλητών της οικογένειας, πετυχαίνοντας 13 νίκες και έξι αγώνες στο φετινό πρωτάθλημα. Ο νεαρός Δημήτρης τερμάτισε για ακόμα μια φορά στην πρώτη εξάδα της κατηγορίας της ΜΧ2, δείχνοντας το ανεβασμένο επίπεδο της υποκατηγορίας νέων ΜΧ2Τ.
 
Ο Ανδρέας Ανδρέου έχασε στις λεπτομέρειες τον περσινό τίτλο της κατηγορίας ΜΧ85, και επέστρεψε φέτος πιο δυνατός για να επιβληθεί στους τέσσερις από τους πέντε φετινούς αγώνες και να κερδίσει άνετα τον τίτλο στην κατηγορία. Κάνοντας αγώνα στρατηγικής και αποφεύγοντας το παραμικρό λάθος ή άτυχη στιγμή, ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος μαζεύοντας τους βαθμούς που χρειαζόταν για να πάρει τον τίτλο. Στο δεύτερο ήταν πιο μαχητικός παρά την κακή του εκκίνηση, ανεβαίνοντας τελικά στην τρίτη θέση του βάθρου. 
 
H ΥΑΜΑΗΑ Μοτοδυναμική θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους όσους συνέβαλαν στις φετινές επιτυχίες τις Ομάδας, πρωτίστως τους πρωταθλητές που έφεραν την ΥΑΜΑΗΑ στην κορυφή! Επίσης όλους τους αθλητές που συμμετείχαν στο φετινό Πρωτάθλημα και έδωσαν αξία με το επίπεδο τους στους φετινούς τίτλους. Τους χορηγούς, τους γονείς, αλλά και τους αφανείς ήρωες όλων των Ομάδων, που κρατούν το αγωνιστικό πάθος ζωντανό σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς για τη χώρα μας.
 
ΑΝΔΡΕΟΥ
 
 
 
ΚΟΝΤΟΛΕΤΑΣ
 
 
ΚΡΗΤΙΚΟΣ
 
 
ΛΥΡΙΟΥ
 
 
ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ
 
 
ΝΤΟΥΖΟΣ
 
 
ΤΟΥΡΑΤΖΙΔΗΣ_Γ
 
 
ΤΟΥΡΑΤΖΙΔΗΣ_Δ

FIM Intercontinental Games 2024 - Πρώτη η FIM Ευρώπης στους 1ους Διηπειρωτικούς Αγώνες της ιστορίας

Δυνατός ανταγωνισμός και στους τέσσερεις αγώνες
FIM Intercontinental Games 2024
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/12/2024

Οι πρώτοι Διηπειρωτικοί Αγώνες της FIM στην ιστορία ολοκληρώθηκαν με την ομάδα της FIM Ευρώπης να αναδεικνύεται νικήτρια.

Στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Jerez ήρθαν αντιμέτωπες οι έξι (6) Ηπειρωτικές Ομοσπονδίες που υπάγονται στη FIM (Ασίας, Αφρικής, Β. Αμερικής, Ευρώπης, Λ. Αμερικής και Ωκεανίας) με οχτώ αναβάτες (έξι άντρες και δύο γυναίκες) για την κάθε ηπειρωτική ομάδα.  

Οι 48 συνολικά αναβάτες και αναβάτριες συμμετείχαν σε δύο κλάσεις (24 σε καθεμιά), Supersport (SSP) και Supersport 300 (SSP300), με τους αγωνιζόμενος στην πρώτη να χρησιμοποιούν Yamaha R7 και στη δεύτερη R3, με την ιαπωνική εταιρεία να είναι και ο επίσημος συνεργάτης-προμηθευτής μοτοσυκλετών του event.

FIM Intercontinental Games 2024

Ο αγώνες τύπου ενιαίου έχουν πάντα έντονο συναγωνισμό κάτι που φάνηκε ήδη από τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, αν και τα ονόματα που θα πρωταγωνιστούσαν τις επόμενες δύο ημέρες κατάφεραν να ξεχωρίσουν από τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους. 

SSP300 - Μάχες σώμα με σώμα
Στα SSP300 ο Kgopotso Mononyane (FIM Αφρικής) και ο παγκόσμιος πρωτσθλητής SSP300, Aldi Mahendra (FIM Ασίας) ήταν εκεινοι που έδειξαν από νωρίς την Παρασκευή τις προθέσεις τους. Η ομάδα της Ευρώπης άρχισε να δείχνει τα δόντια της στις κατατακτήριες του Σαββάτου με τους Gonzalo Sanchez, Alessandro Di Persio και Tomas Alonso να διεκδικούν την pole από Mononyane και Mahendra κάτι που έκανε και ο Archie McDonald της Ωκεανίας. Στις δεύτερες κατατακτήριες ο Sanchez έδειξε ότι ήθελε περισσότερο από όλους την pole position και κατέβηκε εντυπωσιακά κάτω από το 1.57 για να ξεκινήσει πρώτος στον αγώνα της Κυριακής.

Ωκεανία και Ευρώπη είχαν από τρεις αναβάτες στην πρώτη δεκάδα και στην έναρξη του πρώτου αγώνα τα πάντα έδειχναν πιθανά με μόλις δύο δευτερόλεπτα να χωρίζουν 18 αγωνιζόμενους στους πρώτους τρεις γύρους και τον 16χρονο Sanchez να βρίσκεται πρώτος, έχοντας πίσω του τον Mahendra. 

FIM Intercontinental Games 2024

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε έπειτα μπροστά και ακολούθησε μάχη με τον Sanchez έως και έξι γύρους πριν από τον τέλος όταν ο Sanchez έπεσε και εγκατέλειψε. Ωστόσο άλλοι 8 αναβάτες ακολουθούσαν από κοντά τον Mahendra με τον Πορτογάλο Alonso να αναλαμβάνει αυτός να ασκήσει πίεση στον πρωταθλητή. Τελικά πήραν την καρό σημαία που τερμάτισαν με αυτή τη σειρά και μόλις 0.047 δλ. να τους χωρίζουν, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Archie McDonald.

Θέση στο βάθρο διεκδίκησε και ο Maxwell Toth της Β. Αμερικής, ο οποίος δεν είχε φανεί στις δοκιμές και τις κατατακτήριες, ωστόσο πήρε την τέταρτη θέση, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Mahendra Πέμπτος τερμάτισε ο αρχηγός της ευρωπαϊκής ομάδας Di Persio και πρώτη γυναίκα του αγώνα ήταν η Josephine Bruno στην 11η θέση.

Στον επαναληπτικό αγώνα ο Cameron Swain της Ωκεανίας ήταν εκείνος που ηγήθηκε αρχικά του, για να πέσει στον τρίτο γύρο μαζί με τον Νεοζηλανδό Jesse Stroud, έχοντας πίσω του τον Sanchez που δεν ήθελε να πέσει ξανά και μπήκε στον αγώνα αποφασισμένος. Νωρίς εκτός αγώνα τέθηκε και ο Mononyane, ενώ και ο McDonald σημείωσε πτώση, αλλά κατάφερε να συνεχίσει την προσπάθειά του.

Ένα τρενάκι οχτώ αναβατών έφτασε έτσι μέχρι το τέλος του αγώνα με τους Santamaria, Sanchez και Mahendra να παλεύουν για την πρώτη θέση και τον παγκόσμιο πρωταθλητή να παίρνει τη νίκη, ξανά με οριακή διαφορά 0.038 δλ. περνώντας στο νήμα τον Santamaria. Ωστόσο ο Ινδονήσιος πήρε ποινή δύο θέσεων για ανεύθυνη οδήγηση και έτσι ο Santamaria της Λατινικής Αμερική στέφθηκε νικητής με τον Sanchez πίσω του και τον Mahendra τρίτο. Η Bruno βελτίωσε την επίδοσή της τερματίζοντας αυτή τη φορά στην 9η θέση.

1ος Αγώνας SSP300
Aldi Mahendra FIM Asia 27:51.280
Tomas Alonso FIM Europe +0.047
Archie McDonald FIM Oceania +0.261    
Maxwell Toth FIM North America +0.560
Alessandro Di Persio FIM Europe +1.153

2ος Αγώνας SSP300
Nahuel Santamaria FIM Latin America 28:04.459    
Gonzalo Sanchez FIM Europe +0.038
Aldi Mahendra FIM Asia +0.099
Tomas Alonso FIM Europe +0.185
Alessandro Di Persio FIM Europe +0.281

SSP - Ο αγώνας που έκρινε το αποτέλεσμα 
Στην μεγάλη κατηγορία ο Νοτιοαφρικανός Dino Iozzo φαινόταν ως το μεγάλο φαβορί επιβεβαιώνοντας την ταχύτητά του από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά έως και τις κατατακτήριες φιγουράροντας στην πρώτη θέση και μόνο ο Elia Bartolini της Ευρώπης κατάφερε να του πάρει μια πρωτιά, στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά του Σαββάτου. 

Ωστόσο με την έναρξη του πρώτου αγώνα τα πράγματα δεν έδειξαν και τόσο ευνοϊκά για τον Iozzo με τον Βραζιλιάνο Humberto Maier, που δεν έδειξε ότι μπορεί να τον απειλήσει βάσει χρόνων, να το κάνει στην πράξη, όπως και ο Bartolini.
 
Η εναλλαγή στην κορυφή συνεχίστηκε για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με κόκκινες σημαίες να βγαίνουν στον 13ο γύρο λόγω της βροχής που έπεφτε με τον Maier να βρίσκεται εκείνη τη στιγμή στην κορυφή με τον Iozzo και τον Bartolini πίσω του μόλις 0.082 και 0.122 δλ. αντίστοιχα! Πρώτη γυναίκα η Roberta Ponziani στην 11η θέση.

FIM Intercontinental Games 2024

Ο δεύτερος αγώνας της μεγάλης κατηγορίας ήταν και ο τελευταίος της ημέρας -γίνονταν εναλλάξ με τους αγώνες της κατηγορίας SSP300- και ήταν και εκείνος που έστεψε τελικά την FIM Ευρώπης ως νικήτρια των πρώτο Διηπειρωτικών Αγώνων. 

Λόγω της βροχής που έπεφτε χρειάστηκε να γίνει επανεκκίνηση με την απόσταση του αγώνα να μειώνεται στους 10 γύρους και τους αναβάτες να πηγαίνουν πιο προσεκτικά στη βροχή παίρνοντας παράλληλα λιγότερα ρίσκα. Πρώτος που προσπάθησε να ξεκολλήσει από το τρενάκι των 10 αναβατών που είχε σχηματιστεί ήταν ο Bartolini, δύο γύρους πριν από το τέλος και έτσι έφτασε και στο πέσιμο της καρό σημαίας με τον Mike Jones της Ωκεανίας στη δεύτερη θέση και τον Iozzo τρίτο. Πρώτη γυναίκα στην 13η θέση η Mallory Dobbs. 

Η νίκη του Bartolini, σε συνδυασμό με τις θέσεις που πήραν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας έδωσαν στην FIM Ευρώπης την πρωτιά με 257 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση η FIM Ασίας με 243 βαθμούς, τρίτη η Ωκεανιά με 166, στην 4η θέση η Β.Αμερική με 158, 5η η Λ. Αμερική και 6η Αγρική με 146 και 113 βαθμούς αντίστοιχα.

1ος Αγώνας SSP
Humberto Maier FIM Latin America 24:35.570    
Dino Iozzo FIM Africa +0.082    
Elia Bartolini FIM Europe +0.122
Enzo De La Vega FIM Europe +3.629    
Mike Jones FIM Oceania +4.416

2ος Αγώνας SSP
Elia Bartolini FIM Europe 20:46.514    
Mike Jones FIM Oceania +0.612    
Dino Iozzo FIM Africa +1.175    
Apiwath Wongthananon FIM Asia +1.362    
Leungo Gaorekwe FIM Africa +3.248