Τραγωδία στις Άλπεις: Σκοτώθηκε ο Rene Hofer της Red Bull KTM-Motocross

Μαζί του άλλοι δύο φίλοι του
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/12/2021

Ο Αυστριακός αναβάτης της Red Bull KTM στην MX2 και ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους αγωνιζόμενους  για το μέλλον, φαβορί για της MXGP, έχασε την ζωή του κάτω από τραγικές συνθήκες. Μαζί του σκοτώθηκαν και δύο ακόμη φίλοι του, κανείς τους δεν ήταν πάνω από 30 ετών.

Το δυστύχημα έγινε το απόγευμα του Σαββάτου 4 Δεκεμβρίου και τα ξημερώματα της Κυριακής η είδηση έγινε γνωστή. Το Hofer ήταν 19 ετών και θα γιόρταζε τα 20, στις 4 Ιανουαρίου 2022…

Πώς έγινε το δυστύχημα

Ένα γκρουπ 11 σκιέρ πήρε την απόφαση να ανέβει στην κορυφή Lackenspitze στα 2.459 μέτρα. Βρίσκεται έξω από την Tweng νότια του Salzburg και εκείνη την στιγμή υπήρχε στην περιοχή προειδοποίηση επιπέδου 3 για χιονοστιβάδες πάνω από την γραμμή των δέντρων.

Το σκι για τους Αυστριακούς είναι δεύτερη φύση, όπως όλοι εδώ πηγαίνουν το καλοκαίρι στις παραλίες, έτσι και στην Αυστρία πηγαίνουν τον χειμώνα για σκι, είναι κάτι απολύτως φυσικό στην χώρα των βουνών και δεν είναι παράξενο πως οι νεαροί αποφάσισαν να προσπεράσουν την προειδοποίηση, που αν και σοβαρή είναι επίσης συνηθισμένο να κάνουν σκι σε αυτό το επίπεδο. Μαζί με την γειτονική κορυφή Hochfeind η περιοχή θεωρείται απαιτητική και έχει βαθμό δυσκολίας.

Ο Hofer είχε γράψει στα κοινωνικά δίκτυα λίγες ημέρες πριν πως ήθελε αυτή την περίοδο να επιδοθεί σε όσες περισσότερες χειμερινές δραστηριότητες μπορούσε, ώστε να προλάβει τα επόμενα μέτρα περιορισμού, μιας και η Αυστρία πρόσφατα πέρασε άλλη μία περίοδο περιορισμού μετακινήσεων.

Στις 13:45 μία μεγάλη χιονοστιβάδα 200 μέτρα πλάτος και μήκους 500 μέτρων χτύπησε ξαφνικά την ομάδα των 11 σκιέρ στα 2.400 μέτρα. Πολλά μέλη της θάφτηκαν μέχρι και 4.5 μέτρα κάτω από το χιόνι. Δύο δεν ανασύρθηκαν παρά μόνο μετά τον θάνατό τους κι ένας μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο του Klagenfurt όπου και υπέκυψε στα τραύματά του.

Στο περιστατικό έσπευσαν πέντε ελικόπτερα, η ομάδα διάσωσης και ο Ερυθρός Σταυρός με συνολικά περισσότερους από 120 διασώστες.

Ο Rener Hofer ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής στα 85 κυβικά το 2016. Το 2017 παραλίγο να γινόταν πρωταθλητής και στα ΕΜΧ125 αλλά ένας τραυματισμός τον άφησε στην 5η θέση, μία επίσης εξαιρετική επίδοση. Το 2019 τερμάτισε τέταρτος στα ΕΜΧ250 και πέρσι έκανε το ντεμπούτο του στην MX2, ως εργοστασιακός αναβάτης της KTM και το 2021 τερμάτισε στην 6η γενικής.

Ήταν ένας από τους νέους αναβάτες που θα ξεχώριζαν στο μέλλον.

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους φίλους και την ομάδα του Rene Hofer.

Ετικέτες

Fantic - Πανελλήνια Πρωταθλήτρια για μια ακόμη φορά στην MX-OPEN με τον Δημήτρη Βαγγελάκο

Και τέταρτος για μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον τρίτο, στην MX2 ο Νίκος Λυρίου
Fantic - Βαγγελάκος, Πρωταθλητές 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/10/2024

Ο Δημήτρης Βαγγελάκος πήρε με θριαμβευτικό τρόπο τον τίτλο στην MX-OPEN του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2024, καβάλα στην Fantic XXF250, ενώ σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν έδωσε για την τρίτη θέση της MX2 ο Νίκος Λυρίου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic:

"O Δημήτρης Βαγγελάκος στέφθηκε και επίσημα πρωταθλητής στην MX-OPEN με το XXF250 του απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό που περιλάμβανε αρκετά 450. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με 9 νίκες στα 10 σκέλη που συμμετείχε, του επέτρεψαν την κατάκτηση του τίτλου, επί της ουσίας, ήδη από τον προτελευταίο αγώνα. Προσωπικοί λόγοι δεν του επέτρεψαν να συμμετέχει στον αγώνα των Τρικάλων και να γιορτάσει έτσι και την «τυπική» κατάκτηση του τίτλου.

O οδηγός της Fantic στην MX2, Νίκος Λυρίου (#161 FANTIC) που εντάχθηκε στην επίσημη ομάδα της Fantic στη μέση της χρονιάς, τελείωσε το πρωτάθλημα στην 4η θέση με ελάχιστη βαθμολογική διαφορά από την 3η θέση, που «παίχτηκε» μέχρι και το τελευταίο σκέλος του τελευταίου αγώνα. Στο 1ο σκέλος του αγώνα στα Τρίκαλα, ο Λυρίου κέρδισε την εκκίνηση και για άλλη μία φορά ανέλαβε τον ρόλο του θεαματικότερου αναβάτη, χαρίζοντας στους θεατές αξέχαστα περάσματα. Στη συνέχεια ο Νικόλας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ στη συνέχεια η κόπωση τον ανάγκασε να κόψει λίγο ρυθμό τερματίζοντας έτσι 4ος.  Στο 2ο σκέλος ξεκίνησε πίσω, αλλά οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, τερμάτισε 2ος. Έτσι τελικά ο αναβάτης της Fantic ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου του αγώνα με μόλις 1 βαθμό διαφορά από τον 2ο και τελειώνοντας έτσι το πρωτάθλημα στην 4η θέση με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την 3η.

Δημήτης Βαγγελάκος: Το 2024 ήταν για μένα μια αξέχαστη χρονιά. Κέρδισα όλα τα σκέλη στα οποία συμμετείχα εκτός από ένα. Σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα αφού ο ανταγωνισμός έχει ανέβει και το να κερδίσεις μια καλή θέση στην εκκίνηση απέναντι στα 450 δεν είναι καθόλου δεδομένο. Επιπλέον, το κλείσιμο πιστών κοντά στην κατοικια μου δεν μου επέτρεψε να προετοιμαστώ για όλους τους αγώνες όσο θα ήθελα. Ευτυχώς το XXF 250  δούλεψε αψεγάδιαστα. Δοκιμάσαμε και τον νέο κινητήρα 310 της Fantic που έχει απίστευτη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι έχει σχεδιαστεί αρχικά για enduro, με την κατάλληλη εξάτμιση είναι μια τέλεια επιλογή για την κατηγορία MX-OPEN.

Νίκος Λυρίου: Συνολικά τερμάτισα στην 4η θέση του πρωταθλήματος, μόλις 3 βαθμούς από την 3η θέση. Ήταν μια δύσκολη χρονιά για εμένα , αφού στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος ερχόμενος από χειρουργείο στη κλείδα μου, δεν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω και να προετοιμαστώ κατάλληλα. Όμως, η αγάπη μου για το άθλημα δεν μπορούσε να με κρατήσει εκτός και έτσι με ότι μέσα είχα, πάλεψα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές μου από πολλές απόψεις. Έχω ήδη προγραμματίσει χειρουργείο για το γόνατο μου για να διορθώσω ένα παλιό τραυματισμό που δε μου επιτρέπει να αποδώσω το μέγιστο και πρέπει να το φτιάξω. Έτσι θα έχω λίγο χρόνο για ξεκούραση και αναθεώρηση, ώστε να επιστρέψω δυνατός και υγιής και να μπορώ να αγωνιστώ όπως μου αρμόζει ! Ευχαριστώ την ομάδα μου αλλά και όλους εσάς που με στηρίζετε και είστε δίπλα μου στις επιτυχίες μου, αλλά κυρίως στα δύσκολα και αυτό δείχνει πολλά.

Η πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Fantic στην Ελλάδα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη των χορηγών της, Drakos Engineering, Moto Market με λιπαντικά Motorex, Zulap, και DND Graphics, καθώς επίσης τους μηχανικούς της ομάδας, το προσωπικό της και όλους τους φίλους της Fantic που ήταν πάντα εκεί.

Μετά από σύντομη ανάπαυλα η Fantic Motor Hellas θα ξεκινήσει την αγωνιστική προετοιμασία για το 2025 με αρκετές εκπλήξεις."