Τροχαία Αττικής - 4.500+ κλήσεις και 426 ακινητοποιήσεις οχημάτων μεταξύ 1-5 Φεβρουαρίου [VIDEO]

Μέσα από 16.030 ελέγχους οχημάτων, εστιάζοντας στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων
Έλεγχοι Τροχαίας
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/2/2024

Στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων τροχαίων παραβάσεων, υλοποιήθηκαν το πρώτο πενθήμερο του Φεβρουαρίου εντατικοί στοχευμένοι έλεγχοι από αστυνομικούς των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) και των κατά τόπο αρμοδιότητας Τμημάτων Τροχαίας.

Οι  εξορμήσεις αναπτύχθηκαν σε οδικούς άξονες, όπου έχει παρατηρηθεί συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και μεγάλη κίνηση οχημάτων. Τα ειδικά συνεργεία ελέγχων πραγματοποίησαν συνολικά -16.030- ελέγχους οχημάτων, εστιάζοντας στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων. Η ανωτέρω δραστηριότητα των δυνάμεων τροχαίας είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη -6- οδηγών για επικίνδυνη οδήγηση και μέθη, την αφαίρεση -271- αδειών ικανότητας οδήγησης, -247- αδειών κυκλοφορίας, -396- αφαιρέσεις πινακίδων καθώς και την ακινητοποίηση -426- οχημάτων.

Συνολικά, βεβαιώθηκαν -4.580- παραβάσεις, ενδεικτικά αναφέρονται οι κάτωθι:

-214- για μέθη,
-470- για ταχύτητα,
-5- για επικίνδυνη οδήγηση,
-179- για ζώνη ασφαλείας,
-163- για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,
-102- για ΚΤΕΟ,
-227- για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
-59- για φωτεινούς σηματοδότες,
-87- για στέρηση ασφαλιστηρίου συμβολαίου,
-72- για ταχογράφο,
-97- για κινητό τηλέφωνο,
-17- για φιμέ,
-8- για καθρέπτες,
-18- για δυσδιάκριτες πινακίδες κυκλοφορίας,
-24- για θόρυβο από εξάτμιση,
-21- για παραβάσεις φορτηγών οχημάτων,
-155- για λεωφορειόδρομο και
-1.611- για σταθμεύσεις.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.