Peugeot Motocycles - Καταδικάστηκε και σε 2ο βαθμό για αντιγραφή της πατέντας του Piaggio MP3 στο Metropolis

Πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ το πρόστιμο
motomagPiaggio Group – Η Peugeot Motorcycles Ιταλίας θα πληρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ για το Metropolis!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

10/6/2024

Ήττα για την Peugeot και σε δεύτερο βαθμό στην Ιταλία, στη χρόνια δικαστική διαμάχη με την Piaggio, με επικύρωση του προστίμου του ενός εκατομμυρίου ευρώ για κλοπή τμήματος από τις πατέντες του τρίτροχου σκούτερ MP3 της Piaggio, που φαίνεται ότι έχουν χρησιμοποιηθεί στο Peugeot Metropolis.

Πιο συγκεκριμένα, το Corte di Cassazione, το ανώτατο εφετείο της Ιταλίας θεώρησε ως απαράδεκτη την έφεση που άσκησαν οι Peugeot Motorcycles SAS και Peugeot Motorcycles Ιταλίας. Η έφεση αυτή ήρθε μετά την πρωτόδικη απόφαση του Δικαστηρίου του Μιλάνου στις 16 Ιανουαρίου 2023, σύμφωνα με την οποία η Peugeot έχει παραβιάσει τμήμα της πατέντας της Piaggio & C. S.p.A.

Piaggio Group – Η Peugeot Motorcycles Ιταλίας θα πληρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ για το Metropolis!

Η πατέντα, ιδιοκτησίας Piaggio & C. S.p.A., αφορά το σύστημα διεύθυνσης και ελέγχου του MP3, το οποίο επιτρέπει στο τρίκυκλο σκούτερ να παίρνει κλίσεις, όπως μία συμβατική μοτοσυκλέτα. Η διαμάχη γύρω από αυτό το ζήτημα κρατά χρόνια, ενώ η τελευταία φορά που οι δύο εταιρείες βρέθηκαν στα δικαστήρια ήταν στο Μιλάνο, το 2023, με την Peugeot να βγαίνει τότε η χαμένη. Όπως είναι φυσικό, άμεσα προχώρησε σε έφεση, η οποία έφτασε μέχρι το ανώτατο όργανο της Ιταλίας, αρμόδιο για τις εφέσεις.

Το Corte di Cassazione, ωστόσο, δεν εξέδωσε καμία ουσιαστική απόφαση γύρω από την ίδια την έφεση, την οποία είχαν ασκήσει οι Peugeot Motocycles SAS και Peugeot Motocycles Italia, όπου περιλαμβάνονταν 6 συνολικά λόγοι υπεράσπισης. Αντιθέτως, το ανώτατο εφετείο της Ιταλίας απέρριψε την έφεση ως απαράδεκτη, καθώς οι εναγόμενοι ζητούσαν νέες έρευνες γύρω από το επίμαχο ζήτημα. Από την μεριά του το ανώτατο δικαστήριο απέκλεισε όποια τέτοια περίπτωση. Ταυτόχρονα, η Peugeot και η Peugeot Ιταλίας έφεραν αντιρρήσεις που αφορούσαν το σκεπτικό πίσω από την απόφαση του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου, τις οποίες όμως δεν υποστήριξαν επαρκώς, με το Corte di Cassazione να θεωρεί ότι είναι ασαφείς και αόριστες.

Piaggio Group – Η Peugeot Motorcycles Ιταλίας θα πληρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ για το Metropolis!

Η απόφαση του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου έρχεται να επιβεβαιώσει την πρότερη απόφαση του Εφετείου του Μιλάνου. Επικυρώνεται έτσι, οριστικά η παραβίαση του ιταλικού τμήματος της πατέντας του Piaggio & C. S.p.A. Αυτό συνεπάγεται ότι η Peugeot δεν θα μπορεί πλέον να εισάγει, εξάγει, να εμπορευθεί ή να διαφημίσει (συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου) εντός της ιταλικής επικράτειας το Peugeot Metropolis. Ταυτόχρονα, η Piaggio & C. S.p.A. δικαιούται αποζημίωση για την εμπορική ζημιά που έχει υποστεί μέχρι σήμερα. Το Εφετείο του Μιλάνου είχε με μεταγενέστερη απόφαση – η οποία εκκρεμεί ακόμη στο ανώτατο δικαστήριο – ορίσει το ποσό της αποζημίωσης άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ.

Η απόφαση του Ανώτατου Εφετείου της Ιταλίας, κλείνει στην ουσία έναν πολυετή κύκλο δικαστικής διαμάχης, μεταξύ της Piaggio και της Peugeot. Νικητής αναδείχθηκε η Piaggio, ενώ η Peugeot θα πρέπει να αρχίσει να συγκεντρώνει το υπέρογκο ποσό, το οποίο θα πρέπει να πληρώσει στην Piaggio, μετά και την απόρριψη των εφέσεων που είχε ασκήσει.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.