Η Triumph αλλάζει την πλοήγηση! Τρείς λέξεις για όλο τον κόσμο!

Πλοήγηση χωρίς συντεταγμένες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/2/2020

Η Triumph γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισάγει έναν νέο τρόπο πλοήγησης, ακυρώνοντας τις συντεταγμένες και τις διευθύνσεις! Χρειάζεσαι απλά τρεις λέξεις για να βρεις την τοποθεσία σου ή την τοποθεσία που ψάχνεις με ακρίβεια μικρότερη από τρία μέτρα! Είναι κάτι που υπάρχει στα αυτοκίνητα εδώ και λίγο καιρό και ήρθε η ώρα να το γνωρίσουμε και για την μοτοσυκλέτα, εδώ που μάλιστα έχει και ακόμη περισσότερο νόημα η χρήση του!

Ας τα πάρουμε από την αρχή: Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Tiger 900, στο Μαρόκο που το ΜΟΤΟ βρίσκεται αυτή την στιγμή, μας περίμενε μία μικρή έκπληξη. Η Triumph μας έδωσε μία αναβαθμισμένη εφαρμογή smartphone για να συνδεθούμε με το Tiger 900 ξεκινώντας αυτή την στιγμή, όσο εσείς θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές, ένα ταξίδι που θα γεμίσει με χιλιόμετρα την πρώτη από τις τρεις ημέρες οδήγησης. Σε λίγο καιρό κάθε ιδιοκτήτης triumph που χρησιμοποιεί την υπάρχουσα εφαρμογή, θα μπορεί να αναβαθμιστεί στην καινούρια. Το μεγάλο νέο; Δεν βάζετε πλέον συντεταγμένες ή διευθύνσεις, ταχυδρομικούς κωδικούς κτλ, απλά τρεις λέξεις για να βρείτε οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο!

Πώς μαθαίνεις αυτές τις τρεις λέξεις; Από την εφαρμογή της Triumph, της Mercedes, TATA και όλων όσων κατασκευαστών την χρησιμοποιούν, ή απλά από το «what3words» - και ναι, οι λέξεις αυτές μπορεί να είναι και ελληνικές αν το θέλεις, ή σε 40 άλλες γλώσσες αυτή την στιγμή!

Γιατί τόσος ντόρος; Γιατί χρειάζεται πολύς χρόνος να πληκτρολογήσεις μία διεύθυνση ή συντεταγμένες και ακόμη χειρότερα να τις συλλαβίσεις με φωνητικές εντολές σε μία συσκευή που δεν καταλαβαίνει και πολύ καλά την προφορά σου. Αντίστοιχα πιο εύκολα πληκτρολογείς εσύ ο ίδιος ή δίνεις σε κάποιον άλλο, τρεις λέξεις αντί για μία διεύθυνση. Ιδιαίτερα όταν είναι συνηθισμένο να πληκτρολογεί κανείς την διεύθυνση σε μία εφαρμογή GPS κι εκείνη να του βγάζει μία πληθώρα παραπλήσιων αποτελεσμάτων!

Ακούγοντάς το αρχικά, φάνηκε σαν κάτι παιδικό και περιττό που δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθούμε. Πόσο μάλιστα σήμερα, έχοντας τρεις μέρες να δοκιμάσουμε την πληθώρα εκδόσεων που η Triumph έφτιαξε για το Tiger 900. Ωστόσο το “ποιες τρεις λέξεις” όπως λέγεται ο τρόπος αυτός πλοήγησης, είναι περισσότερο διαδεδομένο από αυτό που ξέρουμε εμείς οι μοτοσυκλετιστές σε σημείο που η Σκιάθος, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα ενσωμάτωσής του στον μηχανισμό των υπηρεσιών της!

Μπαίνουμε σε λεπτομέρειες που δεν θα διαβάσετε αλλού, όμως αξίζει να επενδύσετε λίγο περισσότερο χρόνο σε αυτό, γιατί μιλάμε για κάτι που υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να χρησιμοποιούμε καθημερινά στην υπόλοιπη ζωή μας. Φανταστείτε πόσο πιο απλή θα ήταν η συναναστροφή μας με τους τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα, αν αντί για τις ελληνικές διευθύνσεις, που ακόμη και σε greeklish γραμμένες γίνονται δυσνόητα και δύσκολο να τα προφέρεις μακρινάρια, χρησιμοποιούσαμε τρεις λέξεις μόνο!

Τρεις διαφορετικές λέξεις για κάθε τρία μέτρα στον χάρτη, που σημαίνει πως με μεγάλη ακρίβεια πλοηγείσαι παντού και το σημαντικότερο, κατευθύνεις τις σωστικές υπηρεσίες, ασθενοφόρα κτλ, να σε εντοπίσουν! Η Σκιάθος το κατάλαβε ήδη!

Άλλο παράδειγμα από πρόσφατη αποστολή του περιοδικού: Προσπαθείς σε αγγλικά, να εξηγήσεις σε έναν Πορτογάλο της οδικής βοήθειας που δεν μιλά τίποτα που δεν τελειώνει σε «έου» σε ποιο ακριβώς σημείο του αυτοκινητόδρομου βρίσκεσαι! Ακόμη και η κατεύθυνση, σε ποιο ρεύμα είσαι, είναι δύσκολο πράγμα να του δώσεις να το καταλάβει! Κι όμως με τρεις λέξεις θα είχε τελειώσει ο γολγοθάς όλων.

Πιο δυνατό παράδειγμα: Η εταιρεία που ξεκίνησε ως start – up πριν από έξι χρόνια και πλέον διαθέτει 150 μόνιμους υπαλλήλους, έχει χαρίσει στην Μογγολία και τους κατοίκους της, το μεγαλύτερο δώρο – κι εδώ είναι το επόμενο επιχείρημα για την χρησιμότητα της υπηρεσίας αυτής. Η Μογγολία είναι μία ταχύτητα αναπτυσσόμενη χώρα που όμως μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού βρίσκεται σε μέρος που δεν υπάρχει διεύθυνση, μερικές φορές ούτε και δρόμος, ενώ αντίθετα και σήμα έχουν αλλά και smartphone πλέον! Ο μόνος τρόπος επικοινωνίας μέχρι τώρα ήταν να δίνουν το στίγμα, πληκτρολογώντας συντεταγμένες που είναι το χειρότερο πράγμα ακόμη και όταν δεν βιάζεσαι. Πλέον ολόκληρη η χώρα χρησιμοποιεί τρεις λέξεις, εντάσσοντας στον κρατικό μηχανισμό την υπηρεσία αυτή!

το σχεδιάγραμμα αποτυπώνει την διαφορά απομνημόνευσης για τρεις λέξεις συγκριτικά με διευθύνσεις ή συντεταγμένες

Πώς βιοπορίζεται αυτή η εταιρεία όμως; Από πού αντλεί κεφάλαια για να συνεχίσει; Με το να προσελκύει εταιρείες όπως η Triumph να την χρησιμοποιήσουν, χρεώνοντάς τους ένα χιλιοστό του Ευρώ για κάθε αναζήτηση. Όχι τον τελικό καταναλωτή, η υπηρεσία είναι δωρεάν σε πρόσβαση για όλους. Η ενσωμάτωσή της όμως κοστίζει στον κατασκευαστή και μέχρι στιγμής αρκετοί από την αυτοκινητοβιομηχανία την χρησιμοποιούν, και πρώτη από όλους στην μοτοσυκλέτα η Triumph.

Γιατί η Triumph; Διότι κάθε εταιρεία είναι τα στελέχη της. Ο γιος του Υπευθύνου Τεχνολογίας της Triumph, αγάπησε την εφαρμογή, πίστεψε πως είναι το μέλλον για την πλοήγηση και έπεισε την εταιρεία να την ενσωματώσει. Το Tiger 900 θα είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που την χρησιμοποιεί. Και έτσι κι αλλιώς η Triumph έγινε πέρσι η πρώτη εταιρεία που ενσωματώνει τον έλεγχο των GoPro στα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας, τώρα γίνεται και η πρώτη που φέρνει την πλοήγηση απλά με τρεις λέξεις.

Πώς δουλεύει

Φανταστείτε ολόκληρο τον χάρτη κάτω από ένα πλέγμα με τετράγωνα. Κάθε τετράγωνο αντιστοιχεί σε τρία επί τρία μέτρα. Κάθε γλώσσα σε ένα ακόμη πλέγμα από πάνω και συνολικά υπάρχουν 40 τέτοια στρώματα, το ένα πάνω στο άλλο. Για την δημιουργία του ελληνικού πλέγματος, προσέλαβαν πενήντα Έλληνες για να βρουν περίπου 1.400 λέξεις που δεν θα είναι βρισιές, δεν θα μπορούν να ενωθούν σε πρόταση σχηματίζοντας βρισιά, και είναι «ευγενικές» και ευχάριστες να τις λες. Τυχαία μετά συνδυάστηκαν για να γίνουν οι συντεταγμένες κάθε τετραγώνου στην υδρόγειο και κλείδωσαν για πάντα. Δεν αλλάζουν πλέον, κάθε κουτάκι έχει τον δικό του μοναδικό συνδυασμό. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχουν προκύψει αστείες περιπτώσεις, όπως ένα σημείο στην Ρωσία που διαβάζεται σαν «την χαβούζα του Τραμπ». Ωστόσο εδώ είναι και ένα κομμάτι της γοητείας της εφαρμογής, που έχει πλέον προϊόντα που παίρνουν το όνομά τους από την τοποθεσία, γονείς που κάνουν τατουάζ τις τρεις λέξεις στο σημείο που γεννήθηκε το παιδί τους κτλ…

Σε κάθε περίπτωση όμως είναι η ενσωμάτωση σε υπηρεσίες πολιτικής προστασίας, αυτό που απογείωσε την χρησιμότητα αυτού του τρόπου - να βρίσκεις τις συντεταγμένες σου. Πρόσφατα στην Αγγλία, μία μητέρα έσωσε την ζωή του παιδιού της λέγοντας τρεις λέξεις στην πυροσβεστική υπηρεσία.

Για να εκτοξευτεί πλήρως η χρήση της εφαρμογής, χρειάζεται φυσικά να την ενσωματώσει η Google. Είναι κάτι που η εταιρεία του «ποιες τρεις λέξεις», προσπαθεί πάρα πολύ να πετύχει. Από την άλλη η Google δεν δέχεται να βγάλει κάποιος άλλος λεφτά πάνω στην δική της πλατφόρμα και έτσι τα πράγματα δεν φαίνεται να αλλάζουν σύντομα, ως προς την καθολική επικράτηση των τριών λέξεων, εκτός κι αν περισσότερος κόσμος αρχίσει να την χρησιμοποιεί. Η Triumph είναι η πρώτη εταιρεία μοτοσυκλετών και κάνει την αρχή…

 

 

 


   

Ετικέτες

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Από το σπρέι λάσπης για ασφάλτινους Adventurάδες μέχρι Kawabusa και Yamaha V4
Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Πρωταπριλιά σήμερα και όπως πάντα το MOTO το γιόρτασε με ένα άρθρο βγαλμένο από την ελληνική πραγματικότητα, που όπως φάνηκε αυτές τις ώρες που μεσολάβησαν, διασκέδασε αρκετά το αναγνωστικό κοινό.
 

Η πρωτάπριλιάτικη ανάρτησή μας:
 

Θα μπορείς να τρέξεις με ό,τι έχεις!

Posted by Moto Magazine Greece on Tuesday, April 1, 2025

 

Αρκετές εταιρείες μπήκαν στην διαδικασία να προετοιμάσουν κάτι για την σημερινή ημέρα επιδεικνύοντας μπόλικη έμπνευση, πετυχημένα αστεία αλλά και αμήχανες αναρτήσεις που ανατριχιάζεις χωρίς να μπορείς να γελάσεις. Είχαμε λοιπόν προσπάθειες όλων των επιπέδων.

Ξεχωρίζουμε και βάζουμε πρώτο στη λίστα μία φανταστική έμπνευση από εταιρεία με προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού, που εμπνεύστηκε ένα σπρέι λάσπης για όλους εκείνους τους αναβάτες Adventure που δεν πατάνε ποτέ χώμα. Πολύ εύστοχα επέλεξαν να συνοδεύσουν την ανάρτηση με ένα λασπωμένο BMW R1200GS πατώντας πάνω στο στερεότυπο πως οι αναβάτες του δεν κάνουν για χώμα, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η ανάρτηση συνοδευόταν από εξίσου πετυχημένα σχόλια, όπως «να ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν για το ταξιδάκι μου μέχρι τα Starbucks”.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Brocks αναβίωσε μία συνεργασία από το μακρινό παρελθόν, όταν η Suzuki και η Kawasaki έβγαλαν την ίδια μοτοσυκλέτα με διαφορετικά αυτοκόλλητα και χρώμα. Ήταν το Suzuki V-Strom 1000 που κυκλοφόρησε και ως KLV 1000 και μας θύμισε πως τότε υπήρχε πολύς κόσμος που μας έγραφε ότι κακώς λέμε ότι είναι ίδιες, γιατί το Kawasaki είναι δυνατότερο και «έχει αλλαγές από το εργοστάσιο, διότι η Kawasaki πάντα πρέπει να είναι δυνατότερη». Στο μεταξύ ήταν απλά ένα V-Strom 1000 χωρίς καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ διαφορά. Στο σήμερα η Borcks πήγε την συνεργασία ένα βήμα πιο κάτω, φτιάχνοντας την Kawabusa, ένα ZX-14 και Hayabusa μαζί που θα μπορούσε, σε κάποιο υγρό όνειρο, να είναι η υπερτάτη τουριστική μοτοσυκλέτα, ταυτόχρονα τερματίζοντας και μία αιώνια έχθρα.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Ο τύπος που πήγε από το σημείο του troll όπως ξεκίνησε, στο να φτιάξει επιχείρηση με αυτοκόλλητα μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, έβγαλε ένα υποτιθέμενο “scoop” για μία Yamaha MT-10 με V4 κινητήρα, δίνοντας βάση για σχόλια του τύπου: «να τα βλέπει αυτά η Yamaha».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

 

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Polaris ετοίμασε ένα σετ κεριών για άντρες και πήγε την παραγωγή για την σημερινή ημέρα σε άλλα επίπεδα καθώς το γύρισε σε video. Φυσικά τα αρώματα ήταν χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της διασκέδασης, ξεκινώντας από φορεμένη μπότα και συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτό… Το ζήτημα είναι πως το 2025 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα από την στιγμή που έχουν βγει κεριά με πολύ πιο πικάντικα αρώματα.

 

*Adds to cart.​ #THINKOUTSIDE #April Fools

Posted by Polaris Inc. on Tuesday, April 1, 2025

 

Στην καρδιά πολλών αντιBMWάδικων μίλησε η ίδια η BMW στις Φιλιππίνες με τις βοηθητικές ρόδες για το χώμα:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Italjer αυτό-τρολάρεται ευφάνταστα με ένα σχέδιο ιπτάμενου σκούτερ φτιαγμένο από ΑΙ όπου στην πράξη μπορεί να πει κανείς πως δεν διαφέρει και πάρα πολύ από τις σκουτερομοτοσυκλέτες που κατασκευάζει:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Suzuki Αυστραλία ένωσε τους δύο κόσμους του Ιάπωνα κατασκευαστή με ένα δίτροχο Samourai Jimmy ή αλλιώς το Slimny! Το οποίο είπε πως είναι το πρώτο δίτροχο με τετρακίνηση! Κερδίζοντας το πετυχημένο σχόλιο πως «και πάλι 60Κ θα το πουλάτε».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Καλή και η προσπάθεια της Ολυμπία Οδού ή και όχι, πως εγκαινιάζει λωρίδα για καροτσάκια, θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα αν έγραφαν πως: «ανακαλύψαμε πως δεν είναι δυνατόν να χρεώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο 80% των αυτοκινήτων καθώς η φθορά που προκαλούν στον δρόμο δεν αγγίζει ούτε το 40% από ένα μεσαίο αυτοκίνητο, για αυτό και αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε όλους τα διόδια για ένα χρόνο, επαναφέροντας την σωστή χρέωση από το νέο έτος». Ακούτε εκεί στην Ολυμπία Οδό;

 

🚧 Ανακοίνωση: Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών μας, εγκαινιάζουμε την πρώτη λωρίδα αποκλειστικά για καρότσια...

Posted by Ολυμπία Οδός on Tuesday, April 1, 2025

 

Ετικέτες