Harley-Davidson Strap Tank 1908 - Έπιασε 863.000 ευρώ σε δημοπρασία!

Από τα πρώτα μοντέλα της αμερικάνικης εταιρείας
Harley-Davidson Strap Tank δημοπρασία
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/1/2023

Σε δημοπρασία της Mecum Auctions στις Η.Π.Α., μια κλασική Harley-Davidson Strap Tank του 1908 πωλήθηκε στα 935.000 δολάρια, ήτοι 863.737 ευρώ με την πιο πρόσφατη ισοτιμία.

Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ανακαλύφθηκε από τον David Uihlein το 1941 ως barn-find, μέσα σε στάβλο του Wisconsin, 110 χλμ. Μακριά από το Milwaukee. Το Strap Tank παρέμεινε με τον νέο του ιδιοκτήτη για τα επόμενα 66 χρόνια, ενώ αναπαλαιώθηκε με προσοχή από τον Paul Freehill. Διαθέτει το original ρεζερβουάρ, αλλά και τους πρώτους τροχούς, τον ιμάντα του κινητήρα, τη σέλα και την εξάτμιση.

Από τις 450 Strap Tank μοτοσυκλέτες που είχε κατασκευάσει η HD το 1908, λιγότερες από μια ντουζίνα πιστεύεται πως διασώζονται σήμερα, ελάχιστες εκ των οποίων σε τέτοια κατάσταση. Πρόκειται για εξαιρετικά σημαντικό ιστορικό μοντέλο, και μια από τις παλαιότερες Harley που μπορεί κανείς να βρει.

Strap Tank

Η ιστορία ξεκινά το 1901, όταν ο 20χρονος William S. Harley σχεδίασε τον δικό του μονοκύλινδρο κινητήρα 116 κ.εκ.. Η Harley και ο φίλος του Arthur Davidson χρειάστηκαν δύο χρόνια για να κατασκευάσουν τον πρώτο κινητήρα, που τοποθετήθηκε σε πλαίσιο ποδηλάτου. Οι επιδόσεις της μοτοσυκλέτας ήταν μάλλον “αναιμικές”, και έτσι για την επόμενη προσπάθεια τους οι δυο Αμερικανοί φίλοι μεγάλωσαν τον κινητήρα στα 405 κ.εκ., με σύμβουλο τους τον θρυλικό μηχανικό εξωλέμβιων, Ole Evinrude.

Το δεύτερο project τελείωσε τον Σεπτέμβριο του 1904, και στις 8 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς συμμετείχε στον πρώτο του αγώνα στο Milwaukee State Fair Park, με αναβάτη τον Edward Hildebrand, κατακτώντας την 4η θέση. Η δεύτερη αυτή μοτοσυκλέτα μπορούσε να σκαρφαλώνει λόφους χωρίς τη συνδρομή των πεταλιών -που ήταν απαραίτητα για την πλειονότητα των μοτοσυκλετών της εποχής-, χαράζοντας τον δρόμο που θα ακολουθούσε η αμερικάνικη εταιρεία με την παρουσίαση ολοένα και μεγαλύτερων σε κυβισμό μοντέλων.

Strap Tank

Το 1905, η Harley-Davidson ξεκίνησε την μαζική παραγωγή μοντέλων της, σε μια ξύλινη παράγκα, με την εταιρεία να κατασκευάζει μόλις 5 μοτοσυκλέτες εκείνη τη χρονιά.

Εκείνοι οι πρώτοι κινητήρες παραγωγής είχαν χωρητικότητα 440 κ.εκ., με απόδοση γύρω στους 4 ίππους, ιδιαίτερα αξιοσέβαστο νούμερο για την εποχή. Το 1906, η εταιρεία έχτισε ένα νέο εργοστάσιο στην Chestnut Street, που αργότερα μετονομάστηκε σε Juneau Avenue, εκεί που βρίσκεται ακόμα και σήμερα το αρχηγείο της Harley Davidson, με την παραγωγή να ανεβαίνει στις 50 μοτοσυκλέτες για το 1906.

Strap Tank

Τα πρώτα εκείνα μοντέλα έγιναν γνωστά ως Strap Tank, από τους επινικελωμένους ατσάλινους ιμάντες που συγκρατούσαν το ρεζερβουάρ και τα ψυγεία λαδιού στο πλαίσιο. Το 1907, το εργοστάσιο κατασκεύασε 150 Strap Tank, και το 1908 η παραγωγή εκτινάχθηκε στις 450 μοτοσυκλέτες. Η Strap Tank είχε τη φήμη της αξιόπιστης κατασκευής στην εποχή, φήμη για την οποία η εταιρεία περηφανεύεται μέχρι και σήμερα

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Από το σπρέι λάσπης για ασφάλτινους Adventurάδες μέχρι Kawabusa και Yamaha V4
Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Πρωταπριλιά σήμερα και όπως πάντα το MOTO το γιόρτασε με ένα άρθρο βγαλμένο από την ελληνική πραγματικότητα, που όπως φάνηκε αυτές τις ώρες που μεσολάβησαν, διασκέδασε αρκετά το αναγνωστικό κοινό.
 

Η πρωτάπριλιάτικη ανάρτησή μας:
 

Θα μπορείς να τρέξεις με ό,τι έχεις!

Posted by Moto Magazine Greece on Tuesday, April 1, 2025

 

Αρκετές εταιρείες μπήκαν στην διαδικασία να προετοιμάσουν κάτι για την σημερινή ημέρα επιδεικνύοντας μπόλικη έμπνευση, πετυχημένα αστεία αλλά και αμήχανες αναρτήσεις που ανατριχιάζεις χωρίς να μπορείς να γελάσεις. Είχαμε λοιπόν προσπάθειες όλων των επιπέδων.

Ξεχωρίζουμε και βάζουμε πρώτο στη λίστα μία φανταστική έμπνευση από εταιρεία με προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού, που εμπνεύστηκε ένα σπρέι λάσπης για όλους εκείνους τους αναβάτες Adventure που δεν πατάνε ποτέ χώμα. Πολύ εύστοχα επέλεξαν να συνοδεύσουν την ανάρτηση με ένα λασπωμένο BMW R1200GS πατώντας πάνω στο στερεότυπο πως οι αναβάτες του δεν κάνουν για χώμα, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η ανάρτηση συνοδευόταν από εξίσου πετυχημένα σχόλια, όπως «να ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν για το ταξιδάκι μου μέχρι τα Starbucks”.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Brocks αναβίωσε μία συνεργασία από το μακρινό παρελθόν, όταν η Suzuki και η Kawasaki έβγαλαν την ίδια μοτοσυκλέτα με διαφορετικά αυτοκόλλητα και χρώμα. Ήταν το Suzuki V-Strom 1000 που κυκλοφόρησε και ως KLV 1000 και μας θύμισε πως τότε υπήρχε πολύς κόσμος που μας έγραφε ότι κακώς λέμε ότι είναι ίδιες, γιατί το Kawasaki είναι δυνατότερο και «έχει αλλαγές από το εργοστάσιο, διότι η Kawasaki πάντα πρέπει να είναι δυνατότερη». Στο μεταξύ ήταν απλά ένα V-Strom 1000 χωρίς καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ διαφορά. Στο σήμερα η Borcks πήγε την συνεργασία ένα βήμα πιο κάτω, φτιάχνοντας την Kawabusa, ένα ZX-14 και Hayabusa μαζί που θα μπορούσε, σε κάποιο υγρό όνειρο, να είναι η υπερτάτη τουριστική μοτοσυκλέτα, ταυτόχρονα τερματίζοντας και μία αιώνια έχθρα.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Ο τύπος που πήγε από το σημείο του troll όπως ξεκίνησε, στο να φτιάξει επιχείρηση με αυτοκόλλητα μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, έβγαλε ένα υποτιθέμενο “scoop” για μία Yamaha MT-10 με V4 κινητήρα, δίνοντας βάση για σχόλια του τύπου: «να τα βλέπει αυτά η Yamaha».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

 

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Polaris ετοίμασε ένα σετ κεριών για άντρες και πήγε την παραγωγή για την σημερινή ημέρα σε άλλα επίπεδα καθώς το γύρισε σε video. Φυσικά τα αρώματα ήταν χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της διασκέδασης, ξεκινώντας από φορεμένη μπότα και συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτό… Το ζήτημα είναι πως το 2025 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα από την στιγμή που έχουν βγει κεριά με πολύ πιο πικάντικα αρώματα.

 

*Adds to cart.​ #THINKOUTSIDE #April Fools

Posted by Polaris Inc. on Tuesday, April 1, 2025

 

Στην καρδιά πολλών αντιBMWάδικων μίλησε η ίδια η BMW στις Φιλιππίνες με τις βοηθητικές ρόδες για το χώμα:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Italjer αυτό-τρολάρεται ευφάνταστα με ένα σχέδιο ιπτάμενου σκούτερ φτιαγμένο από ΑΙ όπου στην πράξη μπορεί να πει κανείς πως δεν διαφέρει και πάρα πολύ από τις σκουτερομοτοσυκλέτες που κατασκευάζει:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Suzuki Αυστραλία ένωσε τους δύο κόσμους του Ιάπωνα κατασκευαστή με ένα δίτροχο Samourai Jimmy ή αλλιώς το Slimny! Το οποίο είπε πως είναι το πρώτο δίτροχο με τετρακίνηση! Κερδίζοντας το πετυχημένο σχόλιο πως «και πάλι 60Κ θα το πουλάτε».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Καλή και η προσπάθεια της Ολυμπία Οδού ή και όχι, πως εγκαινιάζει λωρίδα για καροτσάκια, θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα αν έγραφαν πως: «ανακαλύψαμε πως δεν είναι δυνατόν να χρεώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο 80% των αυτοκινήτων καθώς η φθορά που προκαλούν στον δρόμο δεν αγγίζει ούτε το 40% από ένα μεσαίο αυτοκίνητο, για αυτό και αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε όλους τα διόδια για ένα χρόνο, επαναφέροντας την σωστή χρέωση από το νέο έτος». Ακούτε εκεί στην Ολυμπία Οδό;

 

🚧 Ανακοίνωση: Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών μας, εγκαινιάζουμε την πρώτη λωρίδα αποκλειστικά για καρότσια...

Posted by Ολυμπία Οδός on Tuesday, April 1, 2025

 

Ετικέτες