Δημοπρασία ενός θρυλικού αγωνιστικού Board-Tracker Cyclone του 1915!

Στην εκδήλωση Las Vegas Motorcycles 2025 του οίκου Mecum Auctions
Cyclone δημοπρασία
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/12/2024

Ένα από τα μόλις 14 αντίτυπα του πανέμορφου Cyclone V-Twin του 1915 βγαίνει “στο σφυρί” την 1η Φεβρουαρίου του 2015, αναπαλαιωμένο στην original κατάστασή του. Πρόκειται για τη δυνατότερη Board-Tracker μοτοσυκλέτα της εποχής, που με 45 hp και τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα ξεχώριζε στους αγώνες.

Η συγκεκριμένη αμερικάνικη Cyclone V-Twin του 1915 φοράει δικύλινδρο κινητήρα V2 45 μοιρών και 61 κυβικών ιντσών, δηλαδή 996 κ.εκ., με κιβώτιο μιας ταχύτητας, και κυκλοφόρησε εσε χτυπητό κίτρινο χρώμα αλλά σε σκούρο μπλε.

Η Cyclone -κυκλώνας- ήταν πρωτοποριακή μοτοσυκλέτα, τη σύντομη περίοδο (1912-1917) που βγήκε στην παραγωγή. Σχεδιασμένη από τον μηχανικό Andrew Strand, ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα στις Η.Π.Α. με εκκεντροφόρο επικεφαλής, που έπαιρνε κίνηση με γρανάζια και άξονα, ενώ ο θάλαμος καύσης ήταν ημισφαιρικός. Τα ρουλεμάν της SKF ήταν αυτοευθγραμμιζόμενα, σε μια εποχή που κάτι τέτοιο ήταν πρωτάκουστο.

Self-aligning bearings

Τα συγκεκριμένα ρουλεμάν έχουν δύο σειρές σφαιριδίων, μια κοινή σφαιρική αυλάκωση στον εξωτερικό δακτύλιο και δύο βαθιές αδιάλειπτες αυλακώσεις στον εσωτερικό δακτύλιο. Τα ρουλεμάν αυτά λειτουργούν ανεπηρέαστα από τη γωνιακή κακή ευθυγράμμιση του άξονα σε σχέση με το περίβλημα, η οποία μπορεί να προκληθεί, για παράδειγμα, από την εκτροπή του άξονα.

Οι επιτυχίες της Cyclone στους αγώνες ήταν αρκετές, όμως η εταιρεία πούλησε μικρό αριθμό μοτοσυκλετών, και πιστεύεται πως σήμερα μόνο 5 Cyclone σε αγωνιστικό setup βρίσκονται σήμερα σε συλλογές, με 9 ακόμα σε setup για κυκλοφορία στον δρόμο.

Cyclone

Παρόλο τώρα που η Cyclone μπορούσε να πιάσει ταχύτητες 160+ χλμ/ωρα, η λίπανση του κινητήρα ήταν το αδύναμο σημείο της, με το κόλλημα να καραδοκεί στους αγώνες αντοχής 160+ χιλιομέτρων. Η κεφαλή είχε εξαιρετικά βασική λίπανση, κάτι που οδηγούσε συχνά σε υπερθέρμανση των εκκεντροφόρων και των βαλβίδων.

Η εταιρεία Joerns Motor Co. πωλούσε την Cyclone τότε στα 350 δολάρια, ενώ το 1917 ήρθε το τέλος της καριέρας της μοτοσυκλέτας, με το σχέδιό της να πωλείται στον Ignaz Schwinn της Excelsior Motor Co., που κατασκεύασε μικρό αριθμό Excelsior SOHC αγωνιστικών μοτοσυκλετών, με βάση τον κινητήρα της Cyclone. Όμως το 1922, όταν οι τεχνικοί ανακάλυψαν πως η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Excelsior με την Big Valve F-Head κυλινδροκεφαλή ήταν ταχύτερη και πιο αξιόπιστη.

Η Mecum δεν έχει ορίσει επιθυμητή τιμή στη δημοπρασία, και περιμένουμε να δούμε πόσα θα πιάσει η συγκεκριμένη Cyclone.

Cyclone

Highlights

  • Εξαιρετική αναπαλαίωση από τον ειδικό Stephen Wright

  • Αερόψυκτος V2 OHV 61 κυβικών ιντσών

  • Καρμπιρατέρ Schebler

  • Ανάφλεξη Bosch

  • Δυο μανέτες για καρμπιρατέρ και αβάνς

  • Κιβώτιο μιας ταχύτητας με συμπλέκτη στο πόδι

  • Μανιβέλα στον συμπλέκτη

  • Κίτρινο ρερζερβουάρ και κίτρινα φτερά

  • Σέλα με ελατήρια

  • Τελική μετάδοση με αλυσίδα

  • Leaf spring πιρούνι, χωρίς ανάρτηση πίσω

  • Ταμπούρο πίσω, χωρίς φρένο μπροστά

  • Ελαστικά 2.5-28

  • Εξάτμιση 2 σε 1

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Από το σπρέι λάσπης για ασφάλτινους Adventurάδες μέχρι Kawabusa και Yamaha V4
Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Πρωταπριλιά σήμερα και όπως πάντα το MOTO το γιόρτασε με ένα άρθρο βγαλμένο από την ελληνική πραγματικότητα, που όπως φάνηκε αυτές τις ώρες που μεσολάβησαν, διασκέδασε αρκετά το αναγνωστικό κοινό.
 

Η πρωτάπριλιάτικη ανάρτησή μας:
 

Θα μπορείς να τρέξεις με ό,τι έχεις!

Posted by Moto Magazine Greece on Tuesday, April 1, 2025

 

Αρκετές εταιρείες μπήκαν στην διαδικασία να προετοιμάσουν κάτι για την σημερινή ημέρα επιδεικνύοντας μπόλικη έμπνευση, πετυχημένα αστεία αλλά και αμήχανες αναρτήσεις που ανατριχιάζεις χωρίς να μπορείς να γελάσεις. Είχαμε λοιπόν προσπάθειες όλων των επιπέδων.

Ξεχωρίζουμε και βάζουμε πρώτο στη λίστα μία φανταστική έμπνευση από εταιρεία με προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού, που εμπνεύστηκε ένα σπρέι λάσπης για όλους εκείνους τους αναβάτες Adventure που δεν πατάνε ποτέ χώμα. Πολύ εύστοχα επέλεξαν να συνοδεύσουν την ανάρτηση με ένα λασπωμένο BMW R1200GS πατώντας πάνω στο στερεότυπο πως οι αναβάτες του δεν κάνουν για χώμα, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η ανάρτηση συνοδευόταν από εξίσου πετυχημένα σχόλια, όπως «να ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν για το ταξιδάκι μου μέχρι τα Starbucks”.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Brocks αναβίωσε μία συνεργασία από το μακρινό παρελθόν, όταν η Suzuki και η Kawasaki έβγαλαν την ίδια μοτοσυκλέτα με διαφορετικά αυτοκόλλητα και χρώμα. Ήταν το Suzuki V-Strom 1000 που κυκλοφόρησε και ως KLV 1000 και μας θύμισε πως τότε υπήρχε πολύς κόσμος που μας έγραφε ότι κακώς λέμε ότι είναι ίδιες, γιατί το Kawasaki είναι δυνατότερο και «έχει αλλαγές από το εργοστάσιο, διότι η Kawasaki πάντα πρέπει να είναι δυνατότερη». Στο μεταξύ ήταν απλά ένα V-Strom 1000 χωρίς καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ διαφορά. Στο σήμερα η Borcks πήγε την συνεργασία ένα βήμα πιο κάτω, φτιάχνοντας την Kawabusa, ένα ZX-14 και Hayabusa μαζί που θα μπορούσε, σε κάποιο υγρό όνειρο, να είναι η υπερτάτη τουριστική μοτοσυκλέτα, ταυτόχρονα τερματίζοντας και μία αιώνια έχθρα.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Ο τύπος που πήγε από το σημείο του troll όπως ξεκίνησε, στο να φτιάξει επιχείρηση με αυτοκόλλητα μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, έβγαλε ένα υποτιθέμενο “scoop” για μία Yamaha MT-10 με V4 κινητήρα, δίνοντας βάση για σχόλια του τύπου: «να τα βλέπει αυτά η Yamaha».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

 

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Polaris ετοίμασε ένα σετ κεριών για άντρες και πήγε την παραγωγή για την σημερινή ημέρα σε άλλα επίπεδα καθώς το γύρισε σε video. Φυσικά τα αρώματα ήταν χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της διασκέδασης, ξεκινώντας από φορεμένη μπότα και συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτό… Το ζήτημα είναι πως το 2025 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα από την στιγμή που έχουν βγει κεριά με πολύ πιο πικάντικα αρώματα.

 

*Adds to cart.​ #THINKOUTSIDE #April Fools

Posted by Polaris Inc. on Tuesday, April 1, 2025

 

Στην καρδιά πολλών αντιBMWάδικων μίλησε η ίδια η BMW στις Φιλιππίνες με τις βοηθητικές ρόδες για το χώμα:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Italjer αυτό-τρολάρεται ευφάνταστα με ένα σχέδιο ιπτάμενου σκούτερ φτιαγμένο από ΑΙ όπου στην πράξη μπορεί να πει κανείς πως δεν διαφέρει και πάρα πολύ από τις σκουτερομοτοσυκλέτες που κατασκευάζει:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Suzuki Αυστραλία ένωσε τους δύο κόσμους του Ιάπωνα κατασκευαστή με ένα δίτροχο Samourai Jimmy ή αλλιώς το Slimny! Το οποίο είπε πως είναι το πρώτο δίτροχο με τετρακίνηση! Κερδίζοντας το πετυχημένο σχόλιο πως «και πάλι 60Κ θα το πουλάτε».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Καλή και η προσπάθεια της Ολυμπία Οδού ή και όχι, πως εγκαινιάζει λωρίδα για καροτσάκια, θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα αν έγραφαν πως: «ανακαλύψαμε πως δεν είναι δυνατόν να χρεώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο 80% των αυτοκινήτων καθώς η φθορά που προκαλούν στον δρόμο δεν αγγίζει ούτε το 40% από ένα μεσαίο αυτοκίνητο, για αυτό και αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε όλους τα διόδια για ένα χρόνο, επαναφέροντας την σωστή χρέωση από το νέο έτος». Ακούτε εκεί στην Ολυμπία Οδό;

 

🚧 Ανακοίνωση: Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών μας, εγκαινιάζουμε την πρώτη λωρίδα αποκλειστικά για καρότσια...

Posted by Ολυμπία Οδός on Tuesday, April 1, 2025

 

Ετικέτες