Διαθέσιμα στο gov.gr το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών και το Ιστορικό Ελέγχων Οχημάτων – ΚΤΕΟ

Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τυχόν βαθμούς ποινής στο Point System, και ενημέρωση για τους ελέγχους ΚΤΕΟ
ΣΕΣΟ & ΚΤΕΟ στο Gov.gr
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/1/2024

Τη δυνατότητα να ενημερώνονται για πρώτη φορά ηλεκτρονικά και άμεσα για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους πόντους που έχουν λάβει στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.-Point System), καθώς και για  το ιστορικό  Τεχνικών Ελέγχων Οχημάτων – ΚΤΕΟ, έχουν πλέον οι οδηγοί μέσω του gov.gr.

Πρόκειται για δύο νέες υπηρεσίες που συμβάλλουν στον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τίθενται σε παραγωγική λειτουργία στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, καθώς και της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου.

Με τις δύο νέες υπηρεσίες απλουστεύεται η αλληλεπίδραση των πολιτών με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και μειώνεται αμφίδρομα η γραφειοκρατία, γεγονός που συνεπάγεται εξοικονόμηση πόρων και χρόνου για τους πολίτες και το Δημόσιο. Συγχρόνως, ενισχύεται η διαφάνεια των διαδικασιών και το αίσθημα της οδικής ασφάλειας. Οι οδηγοί γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τους βαθμούς ποινής τους στο Point System, ενώ έχουν και τη δυνατότητα συγκεντρωτικής ενημέρωσης για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, συμπεριλαμβανομένων και των χιλιομέτρων που έχει διανύσει το όχημα.

Οι πολίτες εισέρχονται στις δύο νέες υπηρεσίες με τρόπο απλό και φιλικό, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TaxisNet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία υλοποίησε και την ανάπτυξη των υπηρεσιών.

Συγκεκριμένα:

Οι οδηγοί λαμβάνουν στη θυρίδα πολίτη τους στο gov.gr βεβαίωση για τους πόντους και τις κλήσεις τους σε μορφή εγγράφου που φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή ένα μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο.

Επιπλέον, οι υπηρεσίες αυτές είναι προσβάσιμες κι από το auto.gov.gr

Οι δύο νέες υπηρεσίες συμβάλλουν περαιτέρω στον ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα των μεταφορών και προστίθενται στις περισσότερες από 20 ψηφιακές υπηρεσίες που έχουν υλοποιηθεί από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.