BMW - Δεν επεκτείνει την γκάμα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών της, λόγω χαμηλής ζήτησης

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων δεν ανταποκρίνονται σε αυτά που περίμενε η γερμανική εταιρεία
motomag BMW – Δεν θα αυξήσουμε τη γκάμα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών μας λόγω χαμηλή ζήτησης
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

28/6/2024

Η BMW μέχρι σήμερα έχει στη γκάμα της δύο ηλεκτρικά μοντέλα, τα CE 04 και CE 02, ωστόσο σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της BMW Motorrad, Markus Flasch, η γκάμα αυτή δεν πρόκειται σύντομα να επεκταθεί, καθώς η ζήτηση δεν είναι αυτή που αναμενόταν.

Η BMW είναι από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές των ηλεκτρικών κινητήρων, παρουσιάζοντας μοντέλα τόσο σε τέσσερις αλλά και σε δύο τροχούς. Όσον αφορά τον τομέα των μοτοσυκλετών οι Βαυαροί παρουσίασαν το 2011 ως concept το C evolution που ξεκίνησε αρχικά να παράγεται το 2012 σε περιορισμένο αριθμό και έπειτα το 2014 πιο μαζικά. Μετά από πολυετή "παύση", το 2021 παρουσιάστηκε το φουτουριστικό για τα δεδομένα των σκούτερ CE 04 ως το διάδοχο μοντέλο σε μια αγορά μάλιστα αρκετά πιο ώριμη για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια.

Στη συνέχεια η BMW έβγαλε στην παραγωγή το CE 02 το οποίο παρουσιάστηκε ως μοντέλο παραγωγής το 2023 -δύο χρόνια νωρίτερα ως πρωτότυπο- και είναι η νέα μικρή της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά σε έκδοση 11kW και 4kW. Βλέποντας αυτά τα δύο μοντέλα της γερμανικής εταιρείας κάποιος θα περίμενε να δει το επόμενο διάστημα να εμφανίζεται στην παραγωγή από την BMW και μία μοτοσυκλέτα σπορ επιδόσεων, ωστόσο αυτό σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της BMW Motorrad Markus Flasch δεν πρόκειται να συμβεί καθώς η ζήτηση δεν είναι αυτή που το γερμανικό εργοστάσιο περίμενε.

Επιπρόσθετα ο Flasch ανέφερε: "Ακούμε πολύ προσεκτικά τα αιτήματα του κοινού μας. Ταυτόχρονα, παρακολουθούμε στενά τον ανταγωνισμό και τι φέρνει αυτός στην αγορά. Αν συνδυάσετε και τις δύο πτυχές, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για την ώρα οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων μάλλον δεν είναι κάτι εφικτό. Δεν πιστεύουμε ότι θα χρειαστούμε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με μεγαλύτερη ισχύ τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια".

Τα λεγόμενα του Flasch ξεκαθαρίζουν το τοπίο σχετικά με το μέλλον της ηλεκτροκίνησης όσον αφορά την BMW, με το όμιλο των Βαυαρών σημειωτέον να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην αιχμή των εξελίξεων αναφορικά με τη σύσταση των μπαταριών που φέρουν τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αλλά και τις σχετικές τεχνολογίες. Οπότε οι λάτρεις της εταιρείας αν θέλουν να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο με το σήμα της BMW θα πρέπει να αρκεστούν τα επόμενα χρόνια στα CE 04 και CE 02.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.