Autoliv - Θα λανσάρει τον πρώτο αερόσακο scooter / μοτοσυκλέτας το 2025

Περισσότερη ασφάλεια στην περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης
Autoliv αερόσακος μοτοσυκλέτας
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/6/2023

Η Autoliv, γνωστή για τους αερόσακους της -κυρίως στα αυτοκίνητα αν και έχει παρουσιάσει αερόσακους jacket αναβατών και πρόσφατα παρουσίασε concept αερόσακο κράνους μαζί με την AIROH-, ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει τον πρώτο αερόσακο για αναβάτες μοτοσυκλετών μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ο αερόσακος bag-on-bike (με έδραση στη μοτοσυκλέτα) θα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού για τους αναβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων σε μετωπικές συγκρούσεις.

Σήμερα, πολλά σκούτερ και μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το ABS και το Traction Control, και η προσθήκη αερόσακων θα αποτελέσει ένα ακόμη βήμα προς τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας των αναβατών.

Autoliv αερόσακος μοτοσυκλέτας

"Η Autoliv είναι προσηλωμένη στο όραμά μας να σώζουμε περισσότερες ζωές και να παρέχουμε λύσεις παγκόσμιας κλάσης για την κινητικότητα και την κοινωνία, που σώζουν ζωές. Ως εκ τούτου, αναπτύσσουμε προϊόντα που προστατεύουν ειδικά τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι αναβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων. Η ανάπτυξη αυτών των προϊόντων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ατζέντας μας για τη βιωσιμότητα", δήλωσε ο Mikael Bratt, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Autoliv.

Ο αερόσακος bag-on-bike

Autoliv αερόσακος μοτοσυκλέτας

Η εκτεταμένη έρευνα της Autoliv σχετικά με τη συμπεριφορά οδήγησης μηχανοκίνητων δικύκλων και τα ατυχήματα έχει οδηγήσει σε δύο σειρές λύσεων - λύσεις ασφάλειας επί του οχήματος και λύσεις ασφάλειας επί του αναβάτη. Το πρώτο προϊόν της πρώτης κατηγορίας που θα φτάσει στην αγορά θα είναι ο αερόσακος bag-on-bike, ο οποίος σχεδιάζεται να τεθεί σε παραγωγή με τον πρώτο πελάτη (μάλλον την Piaggio απ' ότι φαίνεται) το 2025.

"Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ένα πλήρες και οικονομικά αποδοτικό σύστημα bag-on-bike για να διευκολύνουμε την εισαγωγή αυτής της τεχνολογίας για μια μεγάλη ποικιλία μοτοσυκλετών και scooter. Το σύστημα αερόσακου bag-on-bike της Autoliv θα περιλαμβάνει έναν αερόσακο και έναν προαιρετικό ηλεκτρονικό αισθητήρα πρόσκρουσης που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά για να ολοκληρώσει το σύστημα", δήλωσε ο Jordi Lombarte, Τεχνικός Διευθυντής της Autoliv.

Εξελισσόμενοι κανονισμοί ασφαλείας για τα μηχανοκίνητα δίκυκλα

Autoliv

"Για να επιτύχουμε τον παγκόσμιο στόχο της μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στο μισό, πρέπει να αυξήσουμε την ασφάλεια των αναβατών μηχανοκίνητων δικύκλων. Μέσω της εργασίας με δεδομένα από την πραγματική ζωή, κατανοούμε τα πιο συχνά ατυχήματα και τύπους τραυματισμών και τα αξιολογούμε σε εργαστηριακό περιβάλλον. Μέσω εικονικών και φυσικών δοκιμών, έχουμε αποδείξει το όφελος του αερόσακου σε μετωπικές συγκρούσεις και αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει ανάγκη για πρόσθετες λύσεις που θα καλύπτουν περισσότερες καταστάσεις σύγκρουσης και συμπεριφορές του αναβάτη", δήλωσε η Cecilia Sunnevång, Αντιπρόεδρος Έρευνας της Autoliv.

Autoliv αερόσακος μοτοσυκλέτας

Η ασφάλεια των αναβατών μοτοσυκλετών βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών ρυθμιστικών αρχών και οργανισμών δοκιμών πρόσκρουσης καταναλωτών. Το Euro NCAP στοχεύει στην ενίσχυση της ασφάλειας των αναβατών μοτοσυκλετών με την επέκταση των δοκιμών αποφυγής σύγκρουσης οχημάτων ώστε να συμπεριληφθούν σενάρια σύγκρουσης με μηχανοκίνητα δίκυκλα. Παράλληλα, στην Ασία, το Μαλαισιανό Ινστιτούτο Ερευνών Οδικής Ασφάλειας (MIROS) αναφέρει ότι η αξιολόγηση των λύσεων ασφάλειας πάνω στα οχήματα (όπως δηλαδή ο επερχόμενος αερόσακος της Autoliv) θα υιοθετηθεί το 2024 στο Μαλαισιανό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μοτοσυκλετών (MyMAP).

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.