Οδηγούμε τα Bridgestone Battlax A41 Adventure σε Ελλάδα-Ισπανία-Μαρόκο[video]

Παντός δρόμου και ηπείρου!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

25/4/2018

Αναπόσπαστο στοιχείο του χαρακτήρα των μεσαίων και μεγάλων μοτοσυκλετών παντός δρόμου, είναι αυτό ακριβώς που ορίζει το όνομα της κατηγορίας: Η δυνατότητα να μπορούν να κινούνται σε κάθε είδους δρόμο και τερέν, σε συνθήκες που μεταβάλλονται διαρκώς. Η τεχνολογία έχει κάνει τεράστια άλματα τα τελευταία χρόνια σε ό,τι αφορά την κατασκευή και την φιλοσοφία τους, προσθέτοντας δυνατότητες και χαρακτηριστικά που διευρύνουν δραματικά τους ορίζοντές τους.
Μοιραία, οι προσδοκίες από τα ελαστικά που προορίζονται για την κατηγορία ακολουθούν αυτή τη διαδρομή, και η Bridgestone ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις με το νέο Battlax A41 Adventure. Σύμφωνα με την Bridgestone, η οποία δεν προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από τεχνικές μάρκετινγκ και εντυπωσιασμούς, προσδιορίζει το Α41 ως ένα ελαστικό με προορισμό τις ασφάλτινες διαδρομές, χωρίς όμως να βγάζει από την εξίσωση τους χωματόδρομους και τις εκτός δρόμου εξερευνήσεις.

Το μεγαλύτερο βάρος σαφώς πέφτει στην χρήση στην άσφαλτο, εκεί άλλωστε όπου οι περισσότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας θα περάσουν το 90% της ζωής τους (αν όχι και παραπάνω), και κυρίως στην πρόσφυση που προσφέρει στο στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Ο στόχος του ιαπωνικού εργοστασίου είναι μια ισορροπία στην απόδοση σε όλες τις συνθήκες, με ταυτόχρονα ικανοποιητικά ποσά πληροφόρησης να φτάνουν στον αναβάτη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην σταθερότητα του ελαστικού, τόσο στις ευθείες όσο και μέσα στις στροφές. Όλα αυτά περικλείονται από ένα πλαίσιο με μεγάλη διάρκεια ζωής, κάτι άλλωστε που χαρακτήριζε και το ελαστικό που αντικαθιστά, το Α40, και που έχει μεγάλο ειδικό βάρος στην απόφαση πριν την αγορά από τον εκάστοτε αναβάτη.


Εμείς, μετά την πρώτη επαφή μας (παγκόσμια πρώτη και αποκλειστικά για το ΜΟΤΟ, σε συνεργασία με την αντιπροσωπεία της Bridgestone στην Ελλάδα, την Elastrak) στους ελληνικούς δρόμους, οδηγήσαμε τα συγκεκριμένα ελαστικά ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης στα νέα BMW F750GS και Honda Africa Twin Adventure Sports και στη συνέχεια ταξιδέψαμε ως το Μαρόκο για την επίσημη παρουσίασή τους στον παγκόσμιο ειδικό τύπο. Εκεί μάθαμε περισσότερα για την φιλοσοφία πίσω από την κατασκευή τους, τις τεχνικές που ακολούθησαν οι μηχανολόγοι της Bridgestone και φυσικά τα οδηγήσαμε σε μια μεγάλη ποικιλία μοτοσυκλετών σε άσφαλτο και χώμα, υπό το επιβλητικό βλέμμα της οροσειράς High Atlas, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί - μία "μικρών διαστάσεων επική παραγωγή" του MOTO:

Bridgestone A41 σε Ελλάδα - Ισπανία - Μαρόκο:


Το μεγαλύτερο ποσοστό της μελέτης κατά τη διάρκεια σχεδιασμού των Α41, απορροφήθηκε από την χάραξη του πέλματος, την κατασκευή του σκελετού, αλλά και τη σύνθεση της γόμας, με κύριο στόχο να αυξηθεί η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με την άσφαλτο και να κατανεμηθεί καλύτερα η πίεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σχέδιο της χάραξης είναι εντελώς καινούργιο και δεν ακολουθεί κανένα από τα γνωστά μοτίβα της Bridgestone, το οποίο έχει περισσότερες αυλακώσεις στα πλαϊνά τμήματα για καλύτερη απορροή του νερού όταν είναι υπό κλίση, ενώ στο κέντρο του πέλματος είναι μειωμένες οι αυλακώσεις. Στο πίσω ελαστικό μάλιστα η γωνία των αυλακώσεων είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται καλύτερη απορροή μεν, και να συμβάλλει στην σταθερότητα μέσω της σωστής παραμόρφωσης του πέλματος δε.

Tο Α41 είναι ένα ελαστικό που στοχεύει κατά 85% στην άσφαλτο και κατά 15% στο χώμα

Για την κατασκευή του σκελετού, η Bridgestone έχει υιοθετήσει, όπως και τα περισσότερα εργοστάσια, αυτό που ονομάζει MSB (Mono Spiral Belt), με τα νήματα να τυλίγονται όλα προς την ίδια φορά παράλληλα μεταξύ τους, κάτι που προσδίδει σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, μεταφέροντας παράλληλα και μεγάλο ποσοστό πληροφορίας και πιο καλή κατανομή της θερμοκρασίας. Η σύσταση της γόμας για εμπρός/πίσω (3LC την ονομάζει η Bridgestone) είναι διαφορετική στα πλαϊνά τμήματα σε σχέση με την κορώνα του ελαστικού, καθώς διαφορετικές είναι και οι απαιτήσεις όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει σε σχέση με όταν κινείται όρθια, ενώ η υψηλή συγκέντρωση πυριτίου προσφέρει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ειδικά στο βρεγμένο, ενώ συμβάλλει και στην διατήρηση της μεγάλης διάρκειας ζωής.

Επί του πρακτέου
Όταν μιλάμε για δοκιμές ελαστικών, έχει τεράστια σημασία να καταγραφούν οι συνθήκες της δοκιμής. Οι εξωτερικοί παράγοντες και το περιβάλλον, επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα και την εικόνα που σχηματίζουμε για την συμπεριφορά τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, είμασταν τυχεροί καθώς είχαμε την δυνατότητα να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη σε πλήθος συνθηκών και με διαφορετικές μοτοσυκλέτες, γράφοντας πολλά χιλιόμετρα. Στο κομμάτι Βόρειας Αφρικής που βρεθήκαμε για τα Α41οι συνθήκες ήταν οι συνηθισμένες για την εποχή: Ελάχιστη υγρασία και ηλιοφάνεια με θερμοκρασία που άγγιζε τους 30 βαθμούς τις θερμές ώρες της ημέρας. Η διαδρομή που προβλεπόταν για τα Α41 ήταν 270 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 60 ήταν σε χώμα. Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής ήταν λίγα χιλιόμετρα ασφάλτου, πριν μπούμε στο χωμάτινο τμήμα που αποτελούνταν από 50 περίπου χιλιόμετρα… σεληνιακού τοπίου. Το καφέ –σε όλες τις αποχρώσεις του- είναι το χρώμα που κυριαρχεί, από τον πατημένο και φαρδύ χωματόδρομο με τις μικρές φυτευτές πέτρες, μέχρι τα βράχια και τους λόφους που τον πλαισιώνουν. Τα ελάχιστα διαλείμματα πρασίνου όπου υπήρχε πηγάδι ή κάποιος μικρός λάκκος με νερό, ξεχνιόντουσαν πολύ γρήγορα μέσα στον κουρνιαχτό που σήκωναν οι μοτοσυκλέτες του γκρουπ των εφτά Ιταλών και του ενός Έλληνα.


Όπως διαβάσατε και νωρίτερα, το Α41 είναι ένα ελαστικό που στοχεύει κατά 85% στην άσφαλτο και κατά 15% στο χώμα. Σ' αυτό το κομμάτι της άνυδρης γης απέδειξε η Bridgestone ότι αυτό το 15% είναι όσο χρειάζεται για να οδηγείς απροβλημάτιστα σε αντίστοιχους πατημένους χωματόδρομους. Οδηγώντας με ταχύτητες κοντά στα 60km/h τα Α41 αφήνουν τα περιθώρια για διορθώσεις και χάρη στην δομή του σκελετού τους απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες από τις πέτρες, συμβάλλοντας με ένα μικρό ποσοστό στο έργο των αναρτήσεων. Τα γλιστρήματα όταν έρχονται συμβαίνουν προοδευτικά και ελεγχόμενα, γεγονός που προσθέτει και ολίγη από διασκέδαση στο μενού. Σίγουρα το βάθος των αυλακώσεων δεν μπορεί να παίξει το ρόλο αντιστάθμισης των τακουνιών σε σχέση με ένα πιο χωματερό ελαστικό, αλλά παρόλα αυτά ο συνδυασμός της δομής του σκελετού και της σκληρότητας της γόμας του πέλματος, βοηθούν σημαντικά να περιληφθεί και ο χαρακτηρισμό "off" στην περιγραφή τους, έστω κι αν αποτελεί το… μειοψηφικό πακέτο. Οτιδήποτε περισσότερο από αυτό, θα ταλαιπωρήσει τόσο τα λάστιχα όσο και τον αναβάτη που θα παλεύει να βρει πρόσφυση.


Εκεί όμως που το Α41 ήταν στο στοιχείο του, ήταν τα σχεδόν 200 χιλιόμετρα ασφάλτου που συμπλήρωναν την διαδρομή. Μια άσφαλτος με απίστευτη πρόσφυση που θα ζήλευαν πολλές πίστες. Το μεγάλο βάρος και τα πιο ενδοτικά πλαίσια όμως των μεγάλων on-off δεν είναι ικανά να ταλαιπωρήσουν τον σκελετό των Α41 και ο γρήγορος ρυθμός έρχεται με μια φυσικότητα που πραγματικά εντυπωσιάζει. Οι σχετικά υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στην περιοχή σίγουρα συμβάλλουν στο να επιτευχθεί γρήγορα η θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά βάσει  της προηγούμενης εμπειρίας μας με τα Α41 σε δρόμους με πολύ χαμηλότερη πρόσφυση και σε θερμοκρασίες κοντά στους 5°C, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι η διαφορά στην επίτευξη της επιθυμητής θερμοκρασίας λειτουργίας είναι εξαιρετικά μικρή. Τα Α41 ζεσταίνονται γρήγορα και μπορούν να βάλουν την διασκέδαση μέσα στο μενού. Μόνο σε περιπτώσεις που η πίεση στις πραγματικά γρήγορες εναλλαγές έρχεται απότομα και βίαια, θα γίνει αντιληπτή μια ελαφρά υστέρηση στην παραμόρφωση που μεταφράζεται σε μικρή καθυστέρηση απόκρισης.


Αξιοσημείωτη είναι και η σταθερότητα, με την ποιότητα κύλισης που προσφέρουν τα Α41, καθώς διατηρούν μια απόλυτα ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων. Σ' αυτή τη γωνιά της "μαύρης ηπείρου" που βρεθήκαμε επιβεβαιώσαμε την απόλυτη επαλήθευση της θεωρίας των τεχνικών χαρακτηριστικών τους, με την… μοριακή αναζήτηση της Bridgestone στη σύνθεση της γόμας και την ξεχωριστή χάραξη να αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά.

Ετικέτες

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Από το σπρέι λάσπης για ασφάλτινους Adventurάδες μέχρι Kawabusa και Yamaha V4
Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Πρωταπριλιά σήμερα και όπως πάντα το MOTO το γιόρτασε με ένα άρθρο βγαλμένο από την ελληνική πραγματικότητα, που όπως φάνηκε αυτές τις ώρες που μεσολάβησαν, διασκέδασε αρκετά το αναγνωστικό κοινό.
 

Η πρωτάπριλιάτικη ανάρτησή μας:
 

Θα μπορείς να τρέξεις με ό,τι έχεις!

Posted by Moto Magazine Greece on Tuesday, April 1, 2025

 

Αρκετές εταιρείες μπήκαν στην διαδικασία να προετοιμάσουν κάτι για την σημερινή ημέρα επιδεικνύοντας μπόλικη έμπνευση, πετυχημένα αστεία αλλά και αμήχανες αναρτήσεις που ανατριχιάζεις χωρίς να μπορείς να γελάσεις. Είχαμε λοιπόν προσπάθειες όλων των επιπέδων.

Ξεχωρίζουμε και βάζουμε πρώτο στη λίστα μία φανταστική έμπνευση από εταιρεία με προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού, που εμπνεύστηκε ένα σπρέι λάσπης για όλους εκείνους τους αναβάτες Adventure που δεν πατάνε ποτέ χώμα. Πολύ εύστοχα επέλεξαν να συνοδεύσουν την ανάρτηση με ένα λασπωμένο BMW R1200GS πατώντας πάνω στο στερεότυπο πως οι αναβάτες του δεν κάνουν για χώμα, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η ανάρτηση συνοδευόταν από εξίσου πετυχημένα σχόλια, όπως «να ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν για το ταξιδάκι μου μέχρι τα Starbucks”.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Brocks αναβίωσε μία συνεργασία από το μακρινό παρελθόν, όταν η Suzuki και η Kawasaki έβγαλαν την ίδια μοτοσυκλέτα με διαφορετικά αυτοκόλλητα και χρώμα. Ήταν το Suzuki V-Strom 1000 που κυκλοφόρησε και ως KLV 1000 και μας θύμισε πως τότε υπήρχε πολύς κόσμος που μας έγραφε ότι κακώς λέμε ότι είναι ίδιες, γιατί το Kawasaki είναι δυνατότερο και «έχει αλλαγές από το εργοστάσιο, διότι η Kawasaki πάντα πρέπει να είναι δυνατότερη». Στο μεταξύ ήταν απλά ένα V-Strom 1000 χωρίς καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ διαφορά. Στο σήμερα η Borcks πήγε την συνεργασία ένα βήμα πιο κάτω, φτιάχνοντας την Kawabusa, ένα ZX-14 και Hayabusa μαζί που θα μπορούσε, σε κάποιο υγρό όνειρο, να είναι η υπερτάτη τουριστική μοτοσυκλέτα, ταυτόχρονα τερματίζοντας και μία αιώνια έχθρα.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Ο τύπος που πήγε από το σημείο του troll όπως ξεκίνησε, στο να φτιάξει επιχείρηση με αυτοκόλλητα μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, έβγαλε ένα υποτιθέμενο “scoop” για μία Yamaha MT-10 με V4 κινητήρα, δίνοντας βάση για σχόλια του τύπου: «να τα βλέπει αυτά η Yamaha».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

 

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Polaris ετοίμασε ένα σετ κεριών για άντρες και πήγε την παραγωγή για την σημερινή ημέρα σε άλλα επίπεδα καθώς το γύρισε σε video. Φυσικά τα αρώματα ήταν χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της διασκέδασης, ξεκινώντας από φορεμένη μπότα και συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτό… Το ζήτημα είναι πως το 2025 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα από την στιγμή που έχουν βγει κεριά με πολύ πιο πικάντικα αρώματα.

 

*Adds to cart.​ #THINKOUTSIDE #April Fools

Posted by Polaris Inc. on Tuesday, April 1, 2025

 

Στην καρδιά πολλών αντιBMWάδικων μίλησε η ίδια η BMW στις Φιλιππίνες με τις βοηθητικές ρόδες για το χώμα:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Italjer αυτό-τρολάρεται ευφάνταστα με ένα σχέδιο ιπτάμενου σκούτερ φτιαγμένο από ΑΙ όπου στην πράξη μπορεί να πει κανείς πως δεν διαφέρει και πάρα πολύ από τις σκουτερομοτοσυκλέτες που κατασκευάζει:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Suzuki Αυστραλία ένωσε τους δύο κόσμους του Ιάπωνα κατασκευαστή με ένα δίτροχο Samourai Jimmy ή αλλιώς το Slimny! Το οποίο είπε πως είναι το πρώτο δίτροχο με τετρακίνηση! Κερδίζοντας το πετυχημένο σχόλιο πως «και πάλι 60Κ θα το πουλάτε».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Καλή και η προσπάθεια της Ολυμπία Οδού ή και όχι, πως εγκαινιάζει λωρίδα για καροτσάκια, θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα αν έγραφαν πως: «ανακαλύψαμε πως δεν είναι δυνατόν να χρεώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο 80% των αυτοκινήτων καθώς η φθορά που προκαλούν στον δρόμο δεν αγγίζει ούτε το 40% από ένα μεσαίο αυτοκίνητο, για αυτό και αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε όλους τα διόδια για ένα χρόνο, επαναφέροντας την σωστή χρέωση από το νέο έτος». Ακούτε εκεί στην Ολυμπία Οδό;

 

🚧 Ανακοίνωση: Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών μας, εγκαινιάζουμε την πρώτη λωρίδα αποκλειστικά για καρότσια...

Posted by Ολυμπία Οδός on Tuesday, April 1, 2025

 

Ετικέτες