Κείμενο: Κώστας Γκαζής | φωτό: Γιώργος Νιαουνάκης
Δίπλα στο γυμνό street μοντέλο AC500, που συνεχίζει την πορεία του στην αγορά, το 2023 προστίθεται το AC525X, με νέο κινητήρα και Scrambler εμφάνιση και χαρακτήρα.
Αν βάλεις δίπλα-δίπλα τα AC500 και AC525X, οι ομοιότητες είναι εμφανείς, με τις δυο μοτοσυκλέτες να μοιράζονται πλαίσιο, ρεζερβουάρ, προβολέα, φλας, πίσω φωτιστικό σώμα, TFT οθόνη οργάνων, και πιθανώς και αναρτήσεις. Εκεί που διαφοροποιούνται είναι στις ζάντες, όπου το AC500 φέρει τροχούς 17 ιντσών με μπράτσα, ενώ το AC525Χ διαθέτει ακτινωτούς τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, στην εξάτμιση (χαμηλά τοποθετημένο τελικό στο AC500, ψηλή τοποθέτηση στο AC525X), στα ελαστικά (street στο 500, Metzeler Tourance με προφίλ για μεικτή χρήση 80/20 στο 525X), και στη μικρή ζελατίνα του AC525X.
Όσον αφορά στον κινητήρα, και στις δυο μοτοσυκλέτες έχει δικύλινδρη εν σειρά διάταξη, με διαφορετικές όμως διαστάσεις, διαφορετικό κυβισμό και ανεπαίσθητα διαφορετικές επιδόσεις.
|
AC500 |
AC525X |
Διαστάσεις (mm x mm) |
67 x 66,8 |
68 x 68 |
Κυβισμός (cc) |
471 |
494 |
Συμπίεση (:1) |
10,6 |
11,5 |
Μέγιστη απόδοση (hp / rpm) |
47 / 8.500 |
47,6 / 8.500 |
Μέγιστη ροπή (hp / rpm) |
4,53 / 7.000 |
4,53 / 7.000 |
Σημειώστε πως τα δυο μοντέλα μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα Α2.
Όμορφη και ποιοτική
Το Voge AC5S5X είναι αδιαμφισβήτητα μια όμορφη μοτοσυκλέτα, με το μάτι να σκαλώνει σε πολλές λεπτομέρειες. Από τον ιδιαίτερο προβολέα, στα βουρτσισμένα κομμάτια του κινητήρα, στον καλαίσθητο μαύρο-κίτρινο χρωματικό συνδυασμό, στο τελικό της εξάτμισης που θυμίζει vintage Supertrapp από το πλάι, στη βάση της πινακίδας στο ψαλίδι που επιτρέπει στην ουρά να αναδειχθεί, στους εργονομικούς σύγχρονους διακόπτες, στα τρία δισκόφρενα μαργαρίτες της Nissin, στα LED φλας με το κενό στη μέση, στην έγχρωμη οθόνη με τις δυο επιλογές απεικόνισης και την αυτόματη εναλλαγή από λευκό σε μαύρο φόντο ανάλογα των εξωτερικών συνθηκών φωτισμού, στον καθαρό από καλώδια και ντίζες κινητήρα, στο στιβαρό ψαλίδι, στα επώνυμα ευρωπαϊκά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, στο μονό αμορτισέρ που έχει μοχλικό, στα ανάγλυφα σήματα Voge σε ρεζερβουάρ και πλάκα τιμονιού, στο ιδιαίτερο κλειδί, κ.α.
Εκτός από όμορφη όμως η μοτοσυκλέτα της Voge είναι και κορυφαία ποιοτικά, με άριστη συναρμογή, απουσία τριγμών και εξαιρετικό φινίρισμα παντού.
Ο χειρισμός των μενού στην οθόνη γίνεται εύκολα με τρία κουμπιά στο αριστερό γκριπ, και με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει μεταξύ δυο User Interfaces, με το πιο εύκολο στο μάτι για εμάς να είναι εκείνο με την κλασική απεικόνιση, ενώ το δεύτερο είναι πιο πρωτότυπο (έχει μοτίβο ξεραμένου χώματος και απεικόνιση μπάρας στροφών που θυμίζει… αποτύπωμα ελαστικού στο χώμα), αλλά θέλει λίγη παραπάνω συνήθεια.
Η συνδεσιμότητα με το app της Voge δεν μας εντυπωσίασε, καθώς προσφέρει μεν υπηρεσίες τηλεφωνίας, ειδοποιώντας σας στα όργανα όταν σας καλούν, αλλά απ’ ότι καταλάβαμε ο αναβάτης πρέπει να πληρώσει για υπηρεσίες GPS. Παράλληλα, παρόλο που συνδεθήκαμε, η εφαρμογή δεν κατάφερε να καταγράψει στοιχεία από τις βόλτες μας, όπως δείχνει πως μπορεί. Με λίγα λόγια, θέλει ακόμα δουλειά για να μπορέσει να σταθεί με αξιοπρέπεια απέναντι στα κορυφαία app της αγοράς.
Βόλτες με στιλ
Η σέλα είναι άνετη και βολική, ενώ με ύψος 820 mm δεν είναι ούτε πολύ ψηλή, ούτε και πολύ χαμηλή. Έχοντας ύψος 1.70 μπορούσα να πατάω κάτω με λίγη προσπάθεια ολόκληρο το πέλμα του ενός ποδιού, κι έτσι ένιωθα σιγουριά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, σιγουριά που δεν μου χάλασαν τα πραγματικά 205 κιλά που ζυγίζει η μοτοσυκλέτα με υγρά.
Ο ήχος από την εξάτμιση είναι όμορφος και… νόμιμος, ενώ η μανέτα του συμπλέκτη έχει μαλακό τράβηγμα, και η εύρεση νεκράς είναι εύκολη υπόθεση. Το κιβώτιο είναι θετικό, ενώ κάποιες φορές ο λεβιές δεν επέστρεφε στη θέση του όσο γρήγορα θέλαμε, κάτι στο οποίο πιθανώς να ευθύνεται το ότι κατά τα μέσα της δοκιμής μας ξεπεράσαμε τα 1.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ, όριο στο οποίο έπρεπε να γίνει το πρώτο σέρβις.
Κατά την οδήγηση ο αναβάτης κάθεται “μέσα” στη μοτοσυκλέτα, με το τιμόνι ψηλά. Το τελευταίο είναι ελαφρώς μακρύτερα από το ιδανικό για Off-Road χρήση, αλλά συνεισφέρει στην άνεση σε καθημερινή οδήγηση.
Το πλαίσιο δείχνει στιβαρότατο, όπως και το ψαλίδι, προσδίδοντας κορυφαία σταθερότητα στο σύνολο ακόμα και μέχρι την τελική ταχύτητα των 172 πραγματικών χλμ/ώρα, με το κοντέρ να μην απέχει πολύ από την πραγματικότητα, δείχνοντας 178 χλμ/ώρα, όπου και επεμβαίνει δραστικά ο κόφτης υπερστροφίας.
Αν τώρα σε καλό οδόστρωμα οι αναρτήσεις της KYB τα πηγαίνουν περίφημα, δεν καταφέρνουν να λειτουργήσουν όπως θα θέλαμε στα κακοτράχαλα κομμάτια που αποτελούν την πλειοψηφία στους ελληνικούς δρόμους.
Εκεί, πιρούνι και αμορτισέρ συμπεριφέρονται κοφτά και απότομα, και δεν καταφέρνουν να ακολουθήσουν το ανάγλυφο του εδάφους, με αποτέλεσμα “ξερή” λειτουργία και αρκετές αναπηδήσεις τόσο στις μικρές όσο και στις μεγάλες ανωμαλίες, που από τη μια ταλαιπωρούν τους επιβαίνοντες, και από την άλλη κόβουν πόντους από το πόσο μπορείς να εμπιστευτείς τις αναρτήσεις σε οριακές καταστάσεις.
Οι 43 ίπποι που φτάνουν στον πίσω τροχό είναι αρκετοί για να χαρίσουν ζωηρές επιταχύνσεις στο AC525X, να βοηθήσουν τον αναβάτη να σηκώσει σούζα -με 1η στο κιβώτιο και τη βοήθεια του συμπλέκτη-, και να διώξουν τον πίσω τροχό στο χώμα. Στην άσφαλτο δύσκολα θα καταφέρετε να κάνετε το AC να γλιστρήσει, οπότε η έλλειψη Traction Control δεν μας απασχόλησε καθόλου.
Το δικάναλο ABS της Bosch είναι ρυθμισμένο αρκετά συντηρητικά, και σε δυνατό φρενάρισμα επεμβαίνει πιο νωρίς από το ιδανικό, μην αφήνοντας τις δαγκάνες της Nissin να απελευθερώσουν όλη τους τη δύναμη. Μιλάμε όμως για οριακές καταστάσεις, ενώ σε πιο “ανθρώπινους” ρυθμούς κανείς δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.
Ο ψεκασμός της μοτοσυκλέτας είναι άψογος, όπως γραμμική είναι και η απόδοση του κινητήρα, χωρίς τρύπες και κομπιάσματα, με ιδανική καμπύλη ιπποδύναμης.
Στις ψηλές στροφές θα κάνουν την εμφάνιση τους έντονοι κραδασμοί, που θα κάνουν τον αναβάτη με μηχανικές συμπάθειες να κόψει ρυθμό, ειδικά αν μιλάμε για ταξίδι. Το ταξίδι με 120-130, άντε 140 χλμ/ώρα είναι στις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας, όμως από εκεί και πάνω οι κραδασμοί γίνονται ιδιαίτερα αισθητοί σε γκριπ, σέλα, μαρσπιέ και καθρέπτες (θολώνουν εντελώς), ενώ ηχητικά ο κινητήρας ακούγεται ζορισμένος.
Με τον μπροστινό τροχό των 19 ιντσών, τις ακτίνες στους τροχούς και με τα ελαστικά μεικτής χρήσης, το AC525X θα κινηθεί και σε βατούς χωματόδρομους, διασκεδάζοντας τον αναβάτη του με πλαγιολισθήσεις και μικρά αλματάκια. Όπως και στην άσφαλτο, έτσι κι εδώ, οι αναρτήσεις δεν συμπαθούν τις ανωμαλίες του εδάφους, ενώ το ABS επιμηκύνει τις αποστάσεις πέδησης με τη συμπεριφορά του. Επιπλέον, αν χρειαστεί να πατινάρεις τον συμπλέκτη, ανακαλύπτεις πως έχει ελαφρώς απότομη συμπεριφορά στο σημείο που συμπλέκει -κάτι που δεν φαίνεται στην άσφαλτο, όπου όλα είναι ρόδινα στον συγκεκριμένο τομέα. Είπαμε όμως, εδώ δεν έχουμε μια On-Off μοτοσυκλέτα, αλλά ένα Scrambler μοντέλο που περισσότερο τείνει προς την ασφάλτινη χρήση παρά προς το χώμα. Όπως και να έχει, θα κινηθείτε άνετα στους γνωστούς δασικούς, και θα φτάσετε με ασφάλεια, στιλ και έχοντας διασκεδάσει κιόλας, σε απομακρυσμένες παραλίες και ορεινές ομορφιές.
Υποτυπώδης είναι η προστασία που προσφέρουν η χαμηλή ζελατίνα και η πλαστική ποδιά, και αν θέλετε κάτι παραπάνω, θα πρέπει να ψάξετε ψηλότερη aftermarket ζελατίνα και κάποια αλουμινένια ποδιά.
Η τιμή τιμή δεν έχει…
Η τιμή των 5.945 ευρώ είναι ένα δυνατό σημείο για το AC525X, τιμή που θα κάνει αρκετούς να αγνοήσουν την κοφτή συμπεριφορά των αναρτήσεων. Με 6 χιλιάρικα αποκτά κανείς ένα δικύλινδρο Scrambler μοντέλο με ιδιαίτερα όμορφο design και εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, που θα τον συντροφεύσει σε πολλές αποστολές, από την πόλη μέχρι το ταξίδι και από την άσφαλτο στο χώμα. Οι επιδόσεις του κρίνονται ικανοποιητικές παντού, η κατανάλωση του φέρνει στο μυαλό scooter 250 κυβικών, και το στιλ του είναι αδιαμφισβήτητο.
Εξοπλισμός αναβάτη
- Κράνος: Airoh
- Μπουφάν: Nordcode
- Γάντια: Nordcode
- Μποτάκια: Nordcode
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπρόσωπος: |
MOTOTREND S.A. |
|||||||
Τιμή: |
5.945 Ευρώ |
|||||||
|
||||||||
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
||||||||
Μήκος (mm): |
2.150 |
|||||||
Ύψος (mm): |
1.230 |
|||||||
Μεταξόνιο (mm): |
1.450 |
|||||||
Απόσταση από το έδαφος (mm): |
160 |
|||||||
Ύψος σέλας (mm): |
820 |
|||||||
Ίχνος (mm): |
Δ.Α. |
|||||||
Γωνία κάστερ (˚): |
Δ.Α. |
|||||||
Απόσταση σέλας - τιμονιού (mm): |
650 |
|||||||
Απόσταση σέλας - μαρσπιέ (mm): |
520 |
|||||||
Απόσταση μαρσπιέ - τιμονιού (mm): |
920 |
|||||||
Απόσταση πίσω σέλας - πίσω μαρσπιέ (mm): |
450 |
|||||||
|
||||||||
ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ |
||||||||
205 kg |
||||||||
(χωρίς καύσιμο: 190 kg ) |
||||||||
Πίσω |
51,5% |
|||||||
Εμπρός |
48,5% |
|||||||
Σφάλμα στοιχείων κατασκευαστή: |
6,18% |
|||||||
|
||||||||
ΠΛΑΙΣΙΟ |
||||||||
Τύπος: |
Ατσάλινο, σωληνωτό |
|||||||
Πλάτος (mm): |
820 |
|||||||
Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη (kg): |
185 / Δ.Α. |
|||||||
|
||||||||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
||||||||
Τύπος: |
Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, 4Β/Κ, 2ΕΕΚ |
|||||||
Διάμετρος επί διαδρομή (mm): |
68 x 68 |
|||||||
Χωρητικότητα (cc): |
494 |
|||||||
Σχέση συμπίεσης: |
11,5:1 |
|||||||
Ισχύς (ΗΡ/rpm): |
47,6 / 8.500 |
|||||||
Ροπή (kg.m/rpm): |
4,53 / 7.000 |
|||||||
Ειδική ισχύς (ΗΡ/l): |
96,35 |
|||||||
Τροφοδοσία: |
Ψεκασμός |
|||||||
Σύστημα εξαγωγής: |
2 σε 1 |
|||||||
Σύστημα λίπανσης: |
Υγρό κάρτερ |
|||||||
Σύστημα εκκίνησης: |
Μίζα |
|||||||
|
||||||||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
||||||||
Συμπλέκτης: |
Υγρός πολύδισκος, περιορισμένης ολίσθησης |
|||||||
|
||||||||
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ |
||||||||
Ρύθμιση βαλβίδων (km): |
40.000 |
|||||||
Αλλαγή λαδιού (km): |
Στα πρώτα 1.000 και κάθε 5.000 |
|||||||
Ποσότητα λαδιού με/χωρίς φίλτρο (l): |
2,7 με φίλτρο |
|||||||
Φίλτρο λαδιού / αλλαγή (km): |
Στα πρώτα 1.000 και κάθε 5.000 |
|||||||
|
||||||||
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ |
||||||||
Km/h |
Sec |
Μέτρα |
||||||
0-50 |
1,86 |
13,47 |
||||||
0-100 |
5,43 |
88,69 |
||||||
0-150 |
13,53 |
378,50 |
||||||
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ |
||||||||
Μέτρα |
Sec |
km/h |
||||||
0-400 |
14,04 |
152,27 |
||||||
0-1.000 |
27,04 |
172,03 |
||||||
|
||||||||
ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑ |
||||||||
Km/h |
Sec |
Μέτρα |
||||||
80-140 |
7,54 |
243,05 |
||||||
|
||||||||
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (sec/μέτρα) |
||||||||
Km/h |
4η |
5η |
6η |
|||||
40-80 |
4,05 |
4,97 |
6,34 |
|||||
80-120 |
4,51 |
5,11 |
6,43 |
|||||
120-160 |
|
|
12,16 |
|||||
|
||||||||
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ |
||||||||
Km/h |
Sec |
Μέτρα |
||||||
120-40 |
2,73 |
61,14 |
||||||
|
||||||||
ΚΙΛΑ ΑΝΑ ΙΠΠΟ |
||||||||
|
Κενή |
Γεμάτη |
||||||
Θεωρητικά |
3,88 |
4,2 |
||||||
Πραγματικά |
4,41 |
4,76 |
||||||
|
||||||||
ΠΙΣΩ |
||||||||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ Μονό αμορτισέρ KYB |
||||||||
|
||||||||
Διαδρομή (mm): |
140 |
|||||||
Ρυθμίσεις: |
Προφόρτιση Ελατηρίου |
|||||||
ΤΡΟΧΟΣ |
||||||||
Ελαστικό: |
150/70-17 Metzeler Tourance, tubeless |
|||||||
ΦΡΕΝΟ Δισκόφρενο, ABS Bosch |
||||||||
|
||||||||
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ |
||||||||
Ψηφιακή TFT οθόνη οργάνων 7 ιντσών με ενδείξεις ταχύμετρου, στροφόμετρου, θερμοκρασίας κινητήρα, σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, πίεσης ελαστικών, ρολογιού, θερμοκρασίας περιβάλλοντος, ολικού και μερικού χιλιομετρητή, συνδεσιμότητα Bluetooth. Full LED φώτα, DRL LED φώτα, USB θύρα φόρτισης, πλαστική ποδιά κινητήρα, ζελατίνα, ρυθμιζόμενες μανέτες, χειρολαβές συνεπιβάτη |
||||||||
|
||||||||
ΕΜΠΡΟΣ |
||||||||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ Ανεστραμμένο πιρούνι KYB |
||||||||
|
||||||||
Διαδρομή/Διάμετρος (mm): |
151,4 / 41 |
|||||||
Ρυθμίσεις: |
Καμία |
|||||||
ΤΡΟΧΟΣ |
||||||||
Ελαστικό: |
110/80-19 Metzeler Tourance, tubeless |
|||||||
ΦΡΕΝΟ Δυο δισκόφρενα Nissin, ABS Bosch |
||||||||
|
||||||||
ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ |
||||||||
Ισχύς (ΗΡ/rpm): |
43 / 7.800 |
|||||||
Ροπή (kg.m/rpm): |
4,15 / 7.000 |
|||||||
|
||||||||
ΛΕΖΑΝΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
||||||||
Μια ευθεία γραμμή είναι η καμπύλη ισχύος του AC525X, δίχως τρύπες και ξεσπάσματα, ενώ στην καμπύλη της ροπής εντύπωση προκαλούν τα σχεδόν 4 κιλά στις μόλις 4.400 rpm |
||||||||
|
||||||||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
||||||||
Μέση |
4,75 |
|||||||
Ελάχιστη |
4,3 |
|||||||
Μέγιστη |
5,2 |
|||||||
Αυτονομία (μέση / ελάχιστη / μέγιστη (km): |
400 / 365 / 441 |
|||||||
Αυτονομία ρεζέρβας (km): |
- |
|||||||
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (l): |
19 / Δ.Α. |