Αντεπίθεση KTM και Sunderland καθιστούν το Dakar αγώνα ταχύτητας στο τελικό σκέλος! Η τελική επικράτηση, η επιστροφή της KTM στην κατάκτηση του τίτλου που έχει κάνει 18 φορές συνεχόμενα ή η επισφράγιση της περσινής πορείας της Honda θα γίνει αύριο με τα προγνωστικά να δείχνουν μάχη μέχρι την πύλη!
Επιβεβαιωνόμαστε πλήρως γράφοντας τις προηγούμενες ημέρες πως ο Sunderland κάνει αγώνα τακτικής και αφήνει την αντεπίθεση για το τέλος. Αυτό ακριβώς έκανε σήμερα σημειώνοντας μία νίκη σε ένα από τα δυσκολότερα σκέλη! Τον χωρίζουν πλέον τέσσερα λεπτά από τον Benavides. Για τα δεδομένα του Dakar είναι αμελητέα διαφορά συγκεκριμένα για φέτος όμως δεν είναι και μικρή και τα πράγματα θα είναι δύσκολα για τον Sunderland αύριο. Μαζί του και ο Sanders μία μεγάλη φετινή αποκάλυψη -για το Dakar- που όσο καλός κι αν ήταν στο enduro δεν περίμενε κανείς πως με ελάχιστη εμπειρία στα Rally θα μπορούσε να παίζει στην πρώτη γραμμή. Είναι μόλις μισή ώρα πίσω κι αυτό σημαίνει πως μπορεί να διεκδικήσει ακόμη και θέση στο βάθρο, καθώς οι εγκαταλείψεις είναι συχνό φαινόμενο στο Dakar, πόσο μάλιστα φέτος.
Σήμερα άλλωστε είχαμε άλλη εγκατάλειψη από την ελίτ των αναβατών, σε μία απίστευτη ημέρα στο Dakar, που ναι κάθε μία τέτοια είναι μέχρι τελικά να ξημερώσει η επόμενη. Σήμερα όμως υπήρχε η μεγαλύτερη ειδική που επιπρόσθετα εμπεριείχε ένα κομμάτι εκατό χιλιομέτρων σε αμμόλοφους και μάλιστα κοντά στον τερματισμό , τεντώνοντας τα όρια της φυσικής αντοχής ακόμη και των καλύτερων αναβατών. Παρόλο που στην αρχή της ημέρας αποφασίστηκε ένα ψαλίδι πενήντα χιλιομέτρων για να αποφευχθεί μία ολόκληρη περιοχή που μαστιζόταν από αμμοθύελλα κάνοντας άκρως επικίνδυνα τα πράγματα, και πάλι στο τέλος το 11ο σκέλος ήταν εξαιρετικά απαιτητικό.
Ο Barreda είχε πει εχθές πως σήμερα μπορεί να κριθούν όλα, σήμερα μπορεί να πάρει προβάδισμα εκείνος που δεν θα κάνει το λάθος. Το έκανε τελικά ο ίδιος.
Ξεκίνησε οδηγώντας την κούρσα παρόλο που ο τραυματισμός από την πτώση του εξακολουθεί να υφίσταται και η αποκατάσταση τον περιμένει μετά το τέλος του Rally που για εκείνον ήρθε σήμερα. Κι αυτό γιατί περίπου στην μέση της ειδικής έχασε τον προσανατολισμό του, προσπέρασε τον ανεφοδιασμό και συνέχισε! Απευθείας εκείνη την στιγμή θα δεχόταν ένα καθοριστικό πέναλντι ωστόσο το άμεσο πρόβλημά του ήταν πως κινδύνευσε να μείνει από βενζίνη, όπως και τελικά έγινε. Στην χώρα που σκάβεις και βγάζεις πετρέλαιο ο Barreda θα έμενε από βενζίνη. Και τότε το κακό τρίτωσε. Δεν θα πάλευε μόνο με τον χρόνο αλλά η εξάντληση και ο τραυματισμός στο πόδι θα έκαναν τα πράγματα χειρότερα. Αισθάνθηκε δυσφορία και ζήτησε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο με ελικόπτερο.
Πίσω από τον Barreda όταν ακόμη εκείνος άνοιγε τον δρόμο, και μάλιστα κερδίζοντας συνεχώς έδαφος ήταν ο Daniel Sanders και Sam Sunderland, όχι το HRC!
Ο Sunderland θα ήθελε να είναι ακόμη πιο κοντά στην γενική κατάταξη, αλλά εχθές ένα μικρό λάθος προσανατολισμού τον άφησε πιο πίσω από αυτό που ήθελε και έτσι την αντεπίθεσή του την έκανε νωρίς. Έγιναν σήμερα ένα εξαιρετικό ζευγάρι με τον Sanders τραβώντας ο ένας τον άλλο και αφήνοντας ο Sunderland τον νεαρό να Αυστραλό να ανοίγει τον δρόμο. Ο ρόλος του «μουλαριού» είναι εξαιρετικά σημαντικός και καίριος μάλιστα με τον Sanders να είναι εξαιρετικός στα καθήκοντά του, μέχρι να αναλάβει άλλος, καθώς ο Sunderland συνέχισε να θέλει ένα πιο σταθερό ρυθμό για το μακρύ αυτό σκέλος. Έτσι ο Quintanilla κατάφερε να πάρει το προβάδισμα οριακά από τον νέο αναβάτης της KTM με το HRC να ψαλιδίζει την διαφορά. Λίγο αργότερα ο καλύτερος χρόνος θα άλλαζε μεταξύ Benavides και Sanders μέχρι την στιγμή που ο Sunderland θα ήταν ξανά μπροστά.
Ο χρόνος στο Dakar σε καμία περίπτωση δεν δηλώνει και θέση στον χάρτη, μπορεί κάλλιστα εκείνος με τον καλύτερο χρόνο να είναι πίσω από τον πρώτο που δείχνει τον δρόμο. Εκείνη την ώρα που ο Sunderland στα 300 περίπου χιλιόμετρα ειδικής ήταν μπροστά, το HRC οδηγούσε δίπλα – δίπλα σε συνεργασία έχοντας ήδη χάσει τον Barreda. Όμως ο Kevin Benavides ήταν εκείνη την στιγμή κοντά στον χρόνο του Sunderland ενώ ο Brabec σχεδόν δέκα λεπτά πίσω του. Αυτό θα συνεχιζόταν μέχρι τέλος με ελάχιστη διαφορά, με τον Brabec να κερδίζει μόλις δύο λεπτά τερματίζοντας δίπλα στον Benavides. Τον καλύτερο χρόνο όμως είχε ο Sunderland σχηματίζοντας δίδυμο αυτή την φορά με τον Quintanilla που τρέχει με Husqvarna.
Ο Sunderlad από τα μέσα της ειδικής ανέβαζε σταθερά ρυθμό έχοντας φορτσάρει κυριολεκτικά στο τελευταίο ένα τρίτο παίρνοντας μία καθοριστική νίκη σήμερα.
Μπορεί να είναι τέσσερα λεπτά πίσω στην γενική κατάταξη που όπως είπαμε ειδικά για φέτος δεν είναι μία μικρή διαφορά αλλά ο Sunderland έχει και το πρόβλημα πως ανοίγει πλέον τον αγώνα που μέχρι στιγμής φέτος όχι μόνο δεν έχει χρειαστεί αλλά προσπαθούσε και να το αποφύγει.
Πρώτη δεκάδα 11ου σκέλους | ||||
Α/Α | Αναβάτης | Μάρκα | Χρόνος | Διαφ. |
1 | S. SUNDERLAND GBR | KTM | 04:35:12 | 0:00:00 |
2 | P. QUINTANILLA CHL | HUSQVARNA | 04:37:52 | 0:02:40 |
3 | K. BENAVIDES ARG | HONDA | 04:41:36 | 0:06:24 |
4 | D. SANDERS AUS | KTM | 04:43:46 | 0:08:34 |
5 | M. WALKNER AUT | KTM | 04:44:39 | 0:09:27 |
6 | R. BRABEC USA | HONDA | 04:47:58 | 0:12:46 |
7 | A. VAN BEVEREN FRA | YAMAHA | 04:50:00 | 0:14:48 |
8 | L. SANTOLINO ESP | SHERCO FACTORY | 04:50:21 | 0:15:09 |
9 | S. SVITKO SVK | KTM | 04:51:57 | 0:16:45 |
10 | O. MENA ESP | KTM | 04:53:27 | 0:18:15 |
Πρώτοι 30 γενικής κατάταξης μετά το 11ο σκέλος | ||||
1 | K. BENAVIDES ARG | HONDA | 45:01:44 | 0:00:00 |
2 | S. SUNDERLAND GBR | KTM | 45:05:56 | 0:04:12 |
3 | R. BRABEC USA | HONDA | 45:08:57 | 0:07:13 |
4 | D. SANDERS AUS | KTM | 45:34:49 | 0:33:05 |
5 | S. HOWES USA | KTM | 45:50:51 | 0:49:07 |
6 | L. SANTOLINO ESP | SHERCO FACTORY | 45:51:10 | 0:49:26 |
7 | P. QUINTANILLA CHL | HUSQVARNA | 46:02:02 | 1:00:18 |
8 | A. VAN BEVEREN FRA | YAMAHA | 46:22:30 | 1:20:46 |
9 | S. SVITKO SVK | KTM | 46:28:24 | 1:26:40 |
10 | M. MICHEK CZE | KTM | 47:16:39 | 2:14:55 |
11 | J. RODRIGUES PRT | HERO | 47:20:42 | 2:18:58 |
12 | M. WALKNER AUT | KTM | 47:31:04 | 2:29:20 |
13 | J. BETRIU ESP | KTM | 48:08:51 | 3:07:07 |
14 | T. SCHAREINA ESP | KTM | 48:28:16 | 3:26:32 |
15 | S. BÜHLER DEU | HERO | 48:50:17 | 3:48:33 |
16 | J. PEDRERO GARCIA ESP | KTM | 49:00:06 | 3:58:22 |
17 | O. MENA ESP | KTM | 49:07:11 | 4:05:27 |
18 | M. ENGEL CZE | KTM | 50:52:53 | 5:51:09 |
19 | L. SANZ ESP | GAS GAS | 51:07:48 | 6:06:04 |
20 | R. GONCALVES PRT | SHERCO FACTORY | 51:23:19 | 6:21:35 |
21 | A. GELAZNINKAS LTU | KTM | 52:13:59 | 7:12:15 |
22 | HN. KOITHA VEETTIL IND | SHERCO FACTORY | 52:17:27 | 7:15:43 |
23 | C. CHAPELIERE FRA | KTM | 52:31:41 | 7:29:57 |
24 | E. GYENES ROU | KTM | 53:23:10 | 8:21:26 |
25 | D. KNIGHT GBR | HUSQVARNA | 53:24:18 | 8:22:34 |
26 | B. MELOT FRA | KTM | 53:55:04 | 8:53:20 |
27 | P. SPIERINGS NLD | HUSQVARNA | 54:13:48 | 9:12:04 |
28 | M. BURGESS AUS | KTM | 55:01:07 | 9:59:23 |
29 | L. PODMOL CZE | HUSQVARNA | 55:50:05 | 10:48:21 |
30 | M. DOVEZE FRA | KTM | 56:16:27 | 11:14:43 |