Η 4η ημέρα του Hellas Rally Raid 2024 ήταν ιδιαίτερα μεγάλη σε διάρκεια, με 330 χιλιόμετρα συνολικής διαδρομής, ενώ δύο πρόσθετες δυσκολίες αποτελούσαν η δυνατή βροχή και το γεγονός πως οι αγωνιζόμενοι συμμετείχαν στο πρώτο κομμάτι του Marathon Stage του αγώνα, όπου στο bivouac θα έπρεπε να συντηρήσουν και επιδιορθώσουν οι ίδιοι τα οχήματά τους, με τους μηχανικούς να μην μπορούν να βοηθήσουν.
Οι συμμετέχοντες κατευθύνθηκαν προς Καρπενήσι, ενώ παρά τον καλό καιρό στα πεδινά, στα βουνά η κατάσταση ήταν τελείως διαφορετική με πολύ δυνατή βροχόπτωση που περιόριζε ακόμη και την ορατότητα! Στα λεγόμενα κοκκάλια, ιστορική περιοχή και ταυτόχρονα δημοφιλή διαδρομή Off Road ο καιρός δεν τους έκανε το χατήρι. Είναι φανταστικό μέρος για οδήγηση εκτός δρόμου χωρίς βροχή και ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν βρέχει καθώς γλιστρά πολύ και σε κάποια σημεία απλά προσομοιάζει παγοδρόμιο, όπως και έγινε εχθές.
Ηχηρή ήταν η εγκατάλειψη του Tobias Ebster, του Αυστριακού αναβάτη που προηγούνταν στα αρχικά στάδια του αγώνα τόσο στα μονοκύλινδρα όσο και στη γενική, παλεύοντας για τη νίκη με τους Toni Mulec και Loic Minaudier.
Ο ταχύτατος Ebster, που έκανε φέτος το ντεμπούτο του και στο Rally Dakar τερματίζοντας στην πρώτη εικοσάδα, δυστυχώς δεν είδε μια πέτρα στα χόρτα, έπεσε και χτύπησε το χέρι του. Παρά τον πόνο, κατάφερε να σηκωθεί, και να οδηγήσει μέχρι το τέλος, για να εγκαταλείψει όμως αμέσως μετά. Ευχόμαστε περαστικά και ελπίζουμε να τον ξαναδούμε από τα μέρη μας του χρόνου, με καλύτερα αποτελέσματα αυτή τη φορά.
Την 4η ημέρα στη γενική κατάταξη οι μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες έκαναν το 1-2 με τους Toni Mulec (ο οποίος όπως και ο Ebster έκανε το ντεμπούτο του στο Dakar το 2024 τερματίζοντας 24ος) και τον πολύπειρο Loic Minaudier που έχει 8 τερματισμούς στο Rally Dakar, τόσο με μοτοσυκλέτα (καλύτερη θέση η 31η) όσο και με αυτοκίνητο.
Τρίτος στην γενική της 4ης ημέρας και πρώτος αναβάτης στα δικύλινδρα της M6 κατηγορίας ήταν ο Jacopo Cerutti, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Aprilia να κοιτάζει τους μονοκύλινδρους "στα μάτια" και να επιβεβαιώνει για μια ακόμη μέρα τον τίτλο του φαβορί της Μ6.
Εξαιρετικά ήταν τα νέα τώρα για τους δυο ανθρώπους του ΜΟΤΟ την 4η ημέρα, καθώς Κίμων Καράμπελας και Γιάννης Σεβαστόπουλος κατάφεραν να κάνουν πολύ καλό χρόνο παρά τις κακοτοπιές για να τερματίσουν ο μεν Κίμωνας με το Husqvarna Norden 901 Rally Project της Πέτρος Πετρόπουλος με κιτ της Aurora στην ΕΒΔΟΜΗ θέση γενικής (!), ανεβαίνοντας έτσι 10ος γενικής, και ο δε Σεβαστόπουλος με το Yamaha Tenere 700 της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ στην 45η θέση, για να ανέβει έτσι στην 40η θέση γενικής. Σημειώστε πως μετά την 4η μέρα ο Κίμωνας βρίσκεται στην 3η θέση γενικής πίσω από το δίδυμο των εργοστασιακών αναβατών της Aprilia, απέχοντας λιγότερα από 3 λεπτά από τον Montanari! Αντίστοιχα ο Σεβαστόπουλος είναι 6ος στην Μ6.
Ο Κίμωνας τα πήγαινε εξαιρετικά σε όλη την μεγάλη διαδρομή μέχρι που κατεβαίνοντας στα τελευταία 20 χιλιόμετρα της ειδικής σημείωσε πτώση με περισσότερα από 60 χιλιόμετρα στο κοντέρ! Ο εμπρός τροχός βγήκε από ένα λούκι στο οποίο ο Κίμωνας υπολόγιζε να τον κρατήσει και η μοτοσυκλέτα βρέθηκε να γλιστρά για πολλά μέτρα σε ράγες, χωρίς καμία δυνατότητα ελέγχου ή μείωσης της ταχύτητας γλιστρώντας στην κατηφόρα! Σταμάτησε βίαια εκτός δρόμου με τον Κίμωνα να εκσφεδονίζεται από τη μοτοσυκλέτα και να παραμένει στο έδαφος για αρκετά δευτερόλεπτα. Σηκώθηκε μόνος του, επιθεώρησε την μοτοσυκλέτα που είχε πρόβλημα στο πιρούνι και στον πύργο αλλά με τα ηλεκτρονικά και την πλοήγηση να λειτουργούν. Δυστυχώς μαζί ενεργοποιήθηκαν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα με την χαρτογράφηση να γυρνά σε street και το ABS να ενεργοποιείται που δεν είναι το καλύτερο για την συνέχεια της κατηφόρας. Κρατώντας... διαγώνια το τιμόνι και παλεύοντας με τα ηλεκτρονικά ο Κίμωνας κατάφερε να τερματήσει σε φανταστικό χρόνο, όπως αναφέρουμε πιο πάνω.
Δυστυχώς κακή ήταν η 4η ημέρα και για τον αναβάτη της Suzuki Moto Greece Πάνο Κακολύρη, ο οποίος μετά από μερικές ασήμαντες πτώσεις και ενώ είχε εξαιρετικό ρυθμό στοχεύοντας και αυτός στην κορυφή της M6, μία πρόσθετη βάση για το δοχείο αερίου στο πίσω αμορτισέρ έσπασε και μπλέχτηκε στην αλυσίδα. Ο Κακολύρης πέρασε σχεδόν δύο ώρες για να καταφέρει να βρει λύση να συνεχίσει, παλεύοντας να μην εγκαταλείψει τελείως και κατάφερε να συνεχίσει μόνο με ελατήριο για πίσω ανάρτηση! Έβγαλε όλη την διαδρομή ηρωικά και τελικά έφτασε στη θέση 163, πέφτοντας στην 90η θέση γενικής, ενώ βρίσκεται 10ος στα δικύλινδρα, με τον Θανάση Χούντρα με Yamaha Tenere να τον ακολουθεί μια θέση πιο πίσω.
Από τους υπόλοιπους Έλληνες, 8ος στην Μ2 μετά από 4 ημέρες αγώνα είναι ο Γιώργος Τσίτος με Beta, 18ος στην ίδια κατηγορία ο Δημήτρης Τουφεξής, 27ος ο Πέτρος Πισσαρίδης και 35ος ο Σάκης Καρατόλιος. Στην Μ3 καλύτερα τοποθετημένος Έλληνας είναι ο Χρήστος Πελούσης στην 9η θέση. Στα SSV στην 39η θέση βρίσκεται ο Καραθανάσης.
Στο στρατόπεδο των νεότευκτων KOVE Rally 450, 28ος τερμάτισε ο Matteo Bottino, και 10ος ήταν την 4η ημέρα στη γενική ο Filippo Pietri, με τους δυο Ιταλούς να πετυχαίνουν καλά αποτελέσματα με μια νέα μοτοσυκλέτα η οποία είναι δημοφιλής και στην Ελλάδα.
Ακολουθεί η πρώτη 20άδα μοτοσυκλετών και Quad γενικής της 4ης ημέρας.
ΘΕΣΗ | # | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ | ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦΟΡΑ |
1 | 20 | MULEC TONI | SI | M3 | 5h15:36.01 | |
2 | 19 | MINAUDIER LOIC | FR | M3 | 5h16:36.93 | 01:00:00 |
3 | 57 | CERUTTI JACOPO | IT | M6 | 5h24:24.13 | 08:48:00 |
4 | 375 | LEONARDO TONELLI | IT | M3 | 5h25:12.88 | 09:36:00 |
5 | 700 | BAILLE ANTHONY | FR | QUAD | 5h30:33.10 | 14:57:00 |
6 | 300 | WIEDEMANN MIKE | DE | M3 | 5h31:15.64 | 15:39:00 |
7 | 620 | KARAMPELAS KIMON | GR | M6 | 5h34:07.87 | 18:31:00 |
8 | 709 | MARTINEZ GAETAN | FR | QUAD | 5h34:40.99 | 19:04:00 |
9 | 3 | ANDREA ROCCHI | IT | M4 | 5h34:52.33 | 19:16:00 |
10 | 54 | FILIPPO PIETRI | IT | M3 | 5h35:39.60 | 20:03:00 |
11 | 7 | ZOLDOS THOMAS | FR | M3 | 5h36:08.26 | 20:32:00 |
12 | 58 | FRANCESCO MONTANARI | IT | M6 | 5h36:30.69 | 20:54:00 |
13 | 315 | ATTILIO FERT | FR | M3 | 5h38:24.60 | 22:48:00 |
14 | 49 | RIVA MATTIA | IT | M2 | 5h39:41.80 | 24:05:00 |
15 | 44 | HELLEGERS TIES | NL | M3 | 5h41:25.14 | 25:49:00 |
16 | 378 | WERZ MARTIN | DE | M3 | 5h42:06.55 | 26:30:00 |
17 | 347 | CARIES NICOLAS | FR | M3 | 5h42:24.10 | 26:48:00 |
18 | 24 | JOLY STEPHANE | FR | M4 | 5h45:29.01 | 29:53:00 |
19 | 346 | BARTOLINI GILLES | FR | M3 | 5h46:58.67 | 31:22:00 |
Και στη συνέχεια θα δούμε την πρώτη 20άδα μετά από 4 ημέρες αγώνα.
ΘΕΣΗ | # | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦΟΡΑ |
1 | 20 | MULEC TONI | SI | 12h44:25.28 | |
2 | 19 | MINAUDIER LOIC | FR | 12h48:15.83 | 3:50.55 |
3 | 375 | LEONARDO TONELLI | IT | 12h59:34.42 | 15:09.14 |
4 | 57 | CERUTTI JACOPO | IT | 13h02:53.35 | 18:28.07 |
5 | 300 | WIEDEMANN MIKE | DE | 13h24:13.03 | 39:47.75 |
6 | 7 | ZOLDOS THOMAS | FR | 13h27:21.71 | 42:56.43 |
7 | 700 | BAILLE ANTHONY | FR | 13h34:08.01 | 49:42.73 |
8 | 3 | ANDREA ROCCHI | IT | 13h34:39.72 | 50:14.44 |
9 | 58 | FRANCESCO MONTANARI | IT | 13h37:35.98 | 53:10.70 |
10 | 620 | KARAMPELAS KIMON | GR | 13h40:32.38 | 56:07.10 |
11 | 361 | ANTONELLO SEBASTIANO | IT | 13h51:01.67 | 1h06:36.39 |
12 | 315 | ATTILIO FERT | FR | 13h51:48.69 | 1h07:23.41 |
13 | 44 | HELLEGERS TIES | NL | 13h52:06.17 | 1h07:40.89 |
14 | 54 | FILIPPO PIETRI | IT | 13h55:57.96 | 1h11:32.68 |
15 | 24 | JOLY STEPHANE | FR | 14h00:39.01 | 1h16:13.73 |
16 | 709 | MARTINEZ GAETAN | FR | 14h00:54.36 | 1h16:29.08 |
17 | 381 | DUMORE LUC | NL | 14h03:40.51 | 1h19:15.23 |
18 | 708 | KANOPKINAS ANTANAS | LT | 14h04:03.35 | 1h19:38.07 |
19 | 49 | RIVA MATTIA | IT | 14h04:46.97 | 1h20:21.69 |
20 | 12 | GIRD MATTHEW | DE | 14h04:57.78 | 1h20:32.50 |