Ο χθεσινός νικητής Joan Barreda, που άνοιξε την σημερινή διαδρομή ξεκινώντας από τα περίχωρα της πρωτεύουσα Ριάντ, υπέκυψε τελικά στις μεγάλες δυσκολίες προσανατολισμού που υπήρχαν κάνοντας το λάθος. Έχασε σχεδόν είκοσι λεπτά και κατάφερε να πάρει πίσω τα έξι από αυτά, τερματίζοντας 14:02 λεπτά πίσω από τον μεγάλο νικητής της ημέρας, Kevin Benavides, επίσης με Honda.
Ο Benavides δεν περίμενε το λάθος του Barreda για να πάρει την πρώτη θέση, ήταν από την αρχή εξαιρετικά γρήγορος και τον προσπέρασε νωρίς ανοίγοντας εκείνος την διαδρομή. Είναι εντυπωσιακό που στο συγκεκριμένο, δύσκολο σκέλος, ο Benavides πήρε μία καθαρή νίκη από τα πρώτα χιλιόμετρα της μεγάλης ειδικής. Όχι μόνο αυτό, αλλά έπεσε, σηκώθηκε αμέσως και συνέχισε τραυματισμένος στην μύτη. Πρόκειται ακριβώς για το ρίσκο που θέλουν να αποφύγουν οι αναβάτες που κυνηγούν τον τίτλο, έναν τραυματισμό έστω και μικρό, που θα τους δυσκολέψει στην μεγάλη διάρκεια του Dakar.
Ο Brabec για παράδειγμα που έκοψε φανερά τον ρυθμό του εχθές, μετά και το λάθος πλοήγησης του Price στο 4ο σκέλος, κι έβαλε στόχο να επιστρέψει εντός τριάδας γενικής, εξακολουθώντας την τακτική «ελέγχω τον αγώνα από πίσω». Με τον ρυθμό του Kevin να είναι αρκετά υψηλά, δεν παρασύρθηκε να ανεβάσει κι εκείνος, αντίθετα έμεινε κοντά με τον αδερφό του, τον Luciano Benavides που αγωνίζεται με Husqvarna. Είναι βέβαιο πως ο Brabec κάνει αγώνα τακτικής, ελαχιστοποιώντας το ρίσκο, στοχεύοντας και φέτος στον τίτλο.
Ο Barreda από την άλλη ακολουθούσε από κοντά τον Benavides μαζί με τον Cornejo ο οποίος μάλιστα πήρε για μία στιγμή την πρώτη θέση οδηγώντας τον αγώνα, περίπου το τέλος του 1/3 της ειδικής. Η ψαλίδα πλησίασε το πεντάλεπτο έναντι του Benavides πριν εκείνος πάρει την πρώτη θέση πίσω, μετά από 180 χιλιόμετρα.
Σε αυτό το σημείο ο Barreda είχε κάνει ήδη το λάθος αλλά ο Price ακολουθούσε από κοντά, ψαλιδίζοντας έτσι την διαφορά με τον πρώτο γενικής που είχε από εχθές. Ο De Soultrait πήγαινε πολύ γρήγορα κι εκείνος στην αρχή αλλά δεν κράτησε τον ρυθμό που επέβαλλε ο K. Benavides και τερμάτισε σχεδόν οκτώ λεπτά πίσω.
Τον De Soultrait προσπέρασε ο Sunderland ανεβάζοντας ρυθμό και καταλήγοντας την πρώτη πεντάδα!
Εξαιρετική η επίδοση του αναβάτη της Sherdo, του Santolino γιατί σε μία τέτοια ημέρα, δύσκολη σε πλοήγηση και με τον Benavides να επιβάλλει γρήγορο ρυθμό, εκείνος ήταν σταθερά στην πρώτη τριάδα! Από πολύ νωρίς! Έχασε θέση μονάχα από τον σαρωτικό Price.
Το χειρότερο νέο της ημέρας, μέχρι στιγμής μιας και ο αγώνας είναι ακόμη σε εξέλιξη, είναι η επιβεβαίωση της σοβαρής κατάστασης του CS Santosh, αναβάτης της Hero Motorsport που οι γιατροί έβαλαν σε τεχνητό κώμα για να σταθεροποιήσουν την κατάστασή του από την χθεσινή άσχημη πτώση του. Η Ινδική HERO, μέχρι τώρα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών πριν την προσπεράσει η Bajaj, έχει μπει στο Dakar για να αποκτήσει εμπειρία ποντάροντας και σε ένα Ευρωπαϊκό άνοιγμα για το μέλλον. Ο Santosh ήταν ικανός να την φέρει πολύ ψηλά και ο σοβαρός τραυματισμός του βάζει φρένο με πολύ άσχημο τρόπο.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην Yamaha και τον Branch που πολύ σταθερά βρίσκονται ψηλά και μετά το 5ο σκέλος είναι στην 8η θέση γενικής! Κι αυτό γιατί η Honda και η KTM είναι στο Dakar έχοντας κάνει κανονική απόβαση, με πληθώρα αναβατών για να υποστηρίξουν αντίστοιχα και τα μοντέλα που χρόνια βγάζουν στην Adventure κατηγορία, όταν η Yamaha τώρα έκανε νέο άνοιγμα στην κατηγορία και στα Rally, πηγαίνοντας εξαιρετικά καλά από την πρώτη στιγμή της νέας στοχευμένης κίνσης. Ο Branch αντιπροσωπεύει πολύ όμορφα αυτή την προσπάθεια με νέες βάσεις ενώ αντίστοιχα ο Van Beveren και ο Caimi είναι εντός απόστασης – στα τρία τέταρτα της ώρα στην γενική- για την διεκδίκηση ακόμη και της πρώτης θέσης.
Το δύσκολο πέμπτο σκέλος ολοκληρώθηκε με την ολική επικράτηση του Benavides και στην γενική, τον Price να είναι κοντά τους και το βαρύ πυροβολικό του HRC εντός… βολής!
Πρώτη δεκάσα 5ου σκέλους: | ||||
Α/Α | Αναβάτης | Μάρκα | Χρόνος | Διαφ. |
1 | K. BENAVIDES ARG | HONDA | 05:09:50 | 0:00:00 |
2 | JI. CORNEJO FLORIMO CHL | HONDA | 05:10:50 | 0:01:00 |
3 | T. PRICE AUS | KTM | 05:11:10 | 0:01:20 |
4 | L. SANTOLINO ESP | SHERCO FACTORY | 05:12:19 | 0:02:29 |
5 | S. SUNDERLAND GBR | KTM | 05:14:07 | 0:04:17 |
6 | X. DE SOULTRAIT FRA | HUSQVARNA | 05:17:45 | 0:07:55 |
7 | S. HOWES USA | KTM | 05:20:33 | 0:10:43 |
8 | M. WALKNER AUT | KTM | 05:20:53 | 0:11:03 |
9 | R. BRANCH BWA | YAMAHA | 05:20:55 | 0:11:05 |
10 | P. QUINTANILLA CHL | HUSQVARNA | 05:22:05 | 0:12:15 |
Πρώτοι 30 αναβάτες γενικής κατάταξης μετά το 5ο σκέλος | ||||
1 | K. BENAVIDES ARG | HONDA | 20:15:39 | 0:00:00 |
2 | X. DE SOULTRAIT FRA | HUSQVARNA | 20:18:10 | 0:02:31 |
3 | JI. CORNEJO FLORIMO CHL | HONDA | 20:19:21 | 0:03:42 |
4 | T. PRICE AUS | KTM | 20:19:22 | 0:03:43 |
5 | S. SUNDERLAND GBR | KTM | 20:21:45 | 0:06:06 |
6 | L. SANTOLINO ESP | SHERCO FACTORY | 20:25:10 | 0:09:31 |
7 | S. HOWES USA | KTM | 20:26:24 | 0:10:45 |
8 | R. BRANCH BWA | YAMAHA | 20:26:44 | 0:11:05 |
9 | J. BARREDA BORT ESP | HONDA | 20:29:41 | 0:14:02 |
10 | L. BENAVIDES ARG | HUSQVARNA | 20:30:09 | 0:14:30 |
11 | P. QUINTANILLA CHL | HUSQVARNA | 20:32:01 | 0:16:22 |
12 | S. SVITKO SVK | KTM | 20:36:43 | 0:21:04 |
13 | D. SANDERS AUS | KTM | 20:40:24 | 0:24:45 |
14 | R. BRABEC USA | HONDA | 20:40:48 | 0:25:09 |
15 | A. VAN BEVEREN FRA | YAMAHA | 20:54:30 | 0:38:51 |
16 | F. CAIMI ARG | YAMAHA | 20:59:33 | 0:43:54 |
17 | M. MICHEK CZE | KTM | 21:01:10 | 0:45:31 |
18 | M. GIEMZ APOL | HUSQVARNA | 21:02:29 | 0:46:50 |
19 | J. RODRIGUES PRT | HERO | 21:03:42 | 0:48:03 |
20 | S. BÜHLER DEU | HERO | 21:29:27 | 1:13:48 |
21 | J. BETRIU ESP | KTM | 21:31:32 | 1:15:53 |
22 | J. PEDRERO GARCIA ESP | KTM | 21:33:12 | 1:17:33 |
23 | O. MENA ESP | KTM | 21:34:02 | 1:18:23 |
24 | T. SCHAREINA ESP | KTM | 21:45:55 | 1:30:16 |
25 | A. TOMICZEK POL | HUSQVARNA | 21:55:50 | 1:40:11 |
26 | M. ENGEL CZE | KTM | 22:05:52 | 1:50:13 |
27 | L. SANZ ESP | GAS GAS | 22:09:26 | 1:53:47 |
28 | R. GONCALVES PRT | SHERCO FACTORY | 22:20:23 | 2:04:44 |
29 | M. WALKNER AUT | KTM | 22:31:39 | 2:16:00 |
30 | M. GERINI ITA | HUSQVARNA | 22:56:14 | 2:40:35 |