Μία εκπληκτική νίκη στο δεύτερο σκέλος εξασφάλισε ο Ross Branch, μπροστά από τον Sam Sunderland που τερματίζοντας όμως δεύτερος, πέρασε εμπρός στην γενική κατάταξη. Μικρό ρόλο έπαιξε και η ποινή που δόθηκε στον Price, ακριβώς όπως γράφαμε εχθές πως υπήρχε περίπτωση να γίνει. Ο Price έχασε εχθές το roadbook από βλάβη για το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης ημέρας, κάνοντάς άθελά του μικρό λάθος στην πλοήγηση.
Η διοργάνωση τον τιμώρησε με δύο λεπτά ποινής που δεν του στέρησαν όμως την πρώτη θέση, καθώς η Honda του Brabec είχε τερματίσει δύο λεπτά και πέντε δευτερόλεπτα πίσω του.
Μπροστά στα δεκάλεπτα που θα χάνονταν σήμερα, το δίλεπτο είχε μικρή σημασία.
Το πρόβλημα για τον Price, όπως ακριβώς για κάθε έναν που ξεκινά πρώτος, είναι πως ανοίγει εκείνος την διαδρομή και δεν ακολουθεί ροδιές στην άμμο. Το καλό είναι πως δεν έχει και σκόνη, πράγμα που γίνεται τεράστιο πρόβλημα για τους αναβάτες από τον νούμερο δέκα και πιο κάτω, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε και η Laia Sanz, που είχε μία πτώση καταστρέφοντας τον πύργο εμπρός και μαζί μέρος του roadbook.
Η Laia που στοχεύει εντός γενικής δεκάδας και ακόμη και το βάθρο, ξέρει πως με αυτή την καθυστέρηση θα έχει πολύ περισσότερη σκόνη αύριο, μιας και θα ξεκινήσει πιο πίσω στην κατάταξη. Η σκόνη στα τελείως άγονα και ξερά βουνά της Σαουδικής Αραβίας είναι πραγματικό πρόβλημα για τους αναβάτες αλλά και τις μοτοσυκλέτες και όχι κάτι που μπορείς να παραβλέψεις εύκολα. Ιδιαίτερα αύριο που θα φτάσουν στο ψηλότερο σημείο για φέτος, τα 1.400 μέτρα, όταν μέχρι πέρσι τα χίλια μέτρα ήταν απλά «το πρωινό τους». Ωστόσο εδώ το λεπτό στρώμα σκόνης που θα συναντήσουν θα είναι η μεγαλύτερη δυσκολία κι έτσι κανείς δεν ήθελε σήμερα να χάνει θέσεις…
Ο Price δυσκολεύτηκε πολύ να ανοίξει τον δρόμο και πήρε στον λαιμό του και τον Brabec που μαζί και οι δύο έχασαν σχεδόν δέκα λεπτά από τον Barreda που πέρασε μπροστά.
Πίσω από τον Joan Barreda όμως, στην δεύτερη θέση, και μόλις με ένα λεπτό διαφορά, ήταν ο νεαρός Ross Branch που καλοέβλεπε την περίπτωση μίας νίκης. Θα ήταν η πρώτη φορά από το 2003 που θα έπαιρνε την νίκη αναβάτης από χώρα της Αφρικής, αν κανείς εξαιρέσει τους δύο Γάλλους με αφρικανική καταγωγή που στα ενδιάμεσα χρόνια έχουν καταφέρει να πάρουν κάποιες νίκες. Και πρέπει να τους εξαιρέσει καθώς έτρεχαν με διαφορετική υποστήριξη.
Ο 25χρονος Ross Branch με ΚΤΜ ήταν ο καλύτερος πρωτο-εμφανιζόμενος πέρσι, και έχοντας καταφέρει την 13η θέση, θα πρέπει κανείς να θυμάται το όνομά του καθώς ήρθε στα Rally για να μείνει.
Η προσπέραση στον Barreda θα γινόταν από λάθος του αναβάτη της Honda, που θα τον έστελνε πολύ πιο κάτω από την τρίτη θέση. Κι έτσι μαζί με τον Branch θα περνούσε και ο Quintanilla, ο αναβάτης της Husqvarna και θρύλος στην Λ. Αμερική.
Όμως ο Sunderland σταθερά ερχόταν πιάνοντας τον Benavides της KTM, μιας και υπάρχει και Benavides της Honda. Και λίγο αργότερα το μεγάλο όνομα του Dakar θα περνούσε στην δεύτερη θέση της κατάταξης του σκέλους και συνολικά την πρώτη γενικής.
Η μόνη Yamaha που έμεινε εντός δεκάδας, ήταν του De Soultrait με τον Van Beveren να τερματίζει πίσω από τον θρύλο Goncalves που φέτος τρέχει με… Hero!
Η Hero, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις μονάδων, δεν έχει ακόμη παρουσία στην Ευρώπη. Πουλώντας εκατομμύρια κομμάτια στην Ινδία και την υπόλοιπη Ασία, ο στόχος είναι να αρχίσει να χτίζει ένα όνομα και στην Ευρώπη, την μητέρα της μοτοσυκλέτας. Για να το κάνει αυτό χρειάζεται και τεχνογνωσία, κομμάτι της οποίας το αντλεί με την συμμετοχή στο Dakar. Με αναβάτες σαν τον Goncalves, οι Ινδοί βρίσκονται σε καλό δρόμο.
Σήμερα το περιθώριο που έχουν για επισκευές περιορίστηκε στα δέκα λεπτά, και αύριο το πρωί ξεκινούν για μία κυκλική διαδρομή που θα τους φέρει πολύ κοντά στα σύνορα με την Ιορδανία. Πέρα από την σκόνη που λέγαμε πιο πάνω, η πλοήγηση αναμένεται να είναι μία ιδέα πιο εύκολη, κι αυτό γιατί θα μπουν σε φαράγγια και χωματόδρομους, αντί για μία αχανή έκταση που χάνεις τα σημεία του ορίζοντα και αρχίζεις να κατευθύνεσαι σε λάθος κατεύθυνση χωρίς να το καταλαβαίνεις.
Το Dakar θα επιστρέψει στο Neom, την νέα πόλη, μελλοντική μεγαλούπουλη, που η Σαουδική Αραβία χτίζει με σκοπό να γίνει τουριστικό θέρετρο, αντίστοιχο του Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι, στην άλλη πλευρά του κόλπου Άκαμπα. Δεύτερου μεγάλου κόλπου μετά του Σουέζ, για την Ερυθρά Θάλασσα.
Θέση | Αναβάτης | ΜΟΤΟ | Χρόνος/Διαφ. |
---|---|---|---|
1 | Sam Sunderland | KTM | 7h05m22s |
2 | Pablo Quintanilla | Husqvarna | 1m18s |
3 | Kevin Benavides | Honda | 1m32s |
4 | Matthias Walkner | KTM | 2m00s |
5 | Ricky Brabec | Honda | 4m11s |
6 | Ross Branch | KTM | 4m19s |
7 | Luciano Benavides | KTM | 6m01s |
8 | Joan Barreda | Honda | 6m09s |
9 | Toby Price | KTM | 7m34s |
10 | Jose Ignacio Cornejo | Honda | 8m34s |