WSBK 2023, Βαρκελώνη - Τρίτο συνεχόμενο χατ-τρικ Bautista

Έντεκα νίκες στους δώδεκα πρώτους αγώνες, και ο Ισπανός είναι αλλού...
Bautista hat-trick Barcelona 23
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

8/5/2023

Κόβει η Dorna 250 rpm από τη Ducati; Ανεβάζει 250 rpm η Kawasaki; Κι η απάντηση του Alvaro Bautista στην Καταλονία; Τρίτο συνεχόμενο χατ-τρικ, και έντεκα νίκες σε δώδεκα αγώνες.

Αν οι οργανωτές πίστευαν πως με τη μείωση του ορίου στροφών στη Ducati θα βλέπαμε αλλαγές στην κατάταξη και πιο στενή διεκδίκηση της νίκης, στη Βαρκελώνη διαψεύστηκαν οικτρά. Οι πρώτες ενδείξεις πως τίποτα δεν είχε αλλάξει ήρθαν από τα δοκιμαστικά όπου ο Bautista… πετούσε, για να πάρει και την pole position με νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:40.264. Δεύτερος ήταν ο Dominique Aegerter, και τρίτος ο Jonathan Rea, με τον Toprak Razgatlioglu να κατατάσσεται μόλις 8ος, τη χειρότερη επίδοση του σε διαδικασία Pole Position το 2023.

1ος αγώνας

Bautista wins

Τέταρτη συνεχόμενη νίκη για τον Alvaro Bautista στη Βαρκελώνη, σε έναν αγώνα που διεκόπη με κόκκινη σημαία στον 4ο από τους 20 γύρους, μετά από πτώση του Eric Granado, με τον Βραζιλιάνο να μεταφέρεται στο νοσοκομείο όπου διαγνώσθηκε με διάσειση. Ο αγώνας συνεχίστηκε για 17 ακόμα γύρους, με τον Bautista να παραμένει μπροστά, όπως είχε κάνει πριν τη σημαία, για να πάρει τη νίκη με διαφορά 8,8 δευτερολέπτων.

“Ενδό-οικογενειακή” σύγκρουση Ducatisti είχαμε μεταξύ Rinaldi και Basani, οι οποίοι είχαν επαφή, με τον Rinaldi να πέφτει και να αποσύρεται, και με τους κριτές να “φορτώνουν” τον Bassani με long lap penalty για το συμβάν.

Ο Rea και ο Toprak πάλεψαν για τη δεύτερη θέση, με τον Τούρκο αναβάτη της Yamaha να επικρατεί για ελάχιστα εκατοστά του δευτερολέπτου το τέλος, απέναντι στον Ιρλανδό αναβάτη της Kawasaki.

Αυτή ήταν η 41η νίκη του Bautista με τη Ducati, σε 82 αγώνες, κάτι που του δίνει μια εντυπωσιακή αναλογία 50% νίκης σε κάθε συμμετοχή του στο WSBK!

Παρόλο τώρα που ο Danilo Petrucci τερμάτισε στη δεκάδα, οι κριτές τον ακύρωσαν μετά τον αγώνα, γιατί… δεν φορούσε chest protector, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τους κανονισμούς!

Ακολουθεί η πρώτη πεντάδα του 1ου αγώνα της Βαρκελώνης

1. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati)

2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) +8.864s

3. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +8.927s

4. Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) +13.992s

5. Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) +14.206s

Superpole Race

Yamaha 2-3

Η βροχή ξεκίνησε να πέφτει στο δεύτερο μισό του αγώνα Superpole, με τον Bautista να ηγείται της κούρσας και να κρατιέται μπροστά, με τους Toprak και Michael Ruben Rinaldi να δίνουν μάχη πίσω από τον Ισπανό, με τον αναβάτη της Yamaha να καταφέρνει να κάμψει την αντίσταση του Ιταλού και να προσπαθεί να πιάσει τον Alvaro. Φευ… ο Πρωταθλητής του 2022 αύξησε τη διαφορά του για να πάρει τη δεύτερη νίκη του για το Σαββατοκύριακο. Τρίτος ήταν ο Andrea Locatelli της Yamaha μετά από μάχη στον τελευταίο γύρο με τον Iker Lecuona της Honda, με τον Jonathan Rea να πέφτει και να εγκαταλείπει όταν άγγιξε τη λευκή γραμμή την ώρα που φρέναρε.

Ακολουθεί η πρώτη πεντάδα του αγώνα SuperPole της Βαρκελώνης

1 Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati)

2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) +2.110s

3. Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) +2.385s

4. Iker Lecuona (Team HRC) +2.868s

5. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +2.965s

2ος αγώνας

Ducati triumph

Αρχικά ο Toprak κατάφερε να περάσει μπροστά, μην καταφέρνοντας όμως να χαρεί για πολύ, καθώς ο Alvaro πέρασε αμέσως ξανά μπροστά, για να ξεκινήσει να χτίζει διαφορά. Και σαν να μην έφτανε αυτό για τον Razgatlioglu, τον πέρασε και ο Rinaldi. Παρόλα αυτά, στον τελευταίο γύρο ο Toprak κατάφερε να προσπεράσει με τη σειρά του τον Ιταλό, για να πάρει τη δεύτερη θέση και ταυτόχρονα το 400ο βάθρο της Yamaha στα WSBK.

Αυτή ήταν η 11η νίκη του Bautista στους πρώτους 12 αγώνες της χρονιάς, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Neil Hodgson το 2003 αλλά και το δικό του του 2019, ενώ αυτή ήταν η 7η συνεχόμενη νίκη του Ισπανού για το 2023. Αυτή ήταν και η 80η νίκη Ισπανού αναβάτη στα WSBK.

KRT

Οι αναβάτες της KRT τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση, με τον Alex Lowes να κερδίζει την μάχη με τον ομόσταυλό του, Jonathan Rea που συνεχίζει να μην μπορεί να βρει τον πρότερο καλό του εαυτό, χάνοντας συνεχώς έδαφος απέναντι σε Bautista και Toprak.

Στους άτυχους του αγώνα περιλαμβάνονται οι Hafizh Syahrin (PETRONAS MIE Racing HONDA Team) και Tom Sykes (Kawasaki Puccetti Racing) που εγκατέλειψαν τον αγώνα μετά από πτώση στον πρώτο γύρο, και οι Isaac Vinales (TPR by Vinales Racing) και Scott Redding (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) που εγκατέλειψαν από μηχανικές βλάβες.

Στη γενική κατάταξη ο Bautista είναι 69 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο Toprak, 103 βαθμούς μπροσ΄τα από τον τρίτο Locatelli και… 136 βαθμούς μπροστά από τον τέταρτο Rea.

Ακολουθεί η πρώτη πεντάδα του 2ου αγώνα της Βαρκελώνης

1 Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati)

2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) +8.583s

3. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) +8.643s

4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +11.366s

5. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +12.824s

 

Και τέλος ακολουθεί η γενική κατάταξη WSBK μετά τον γύρο της Βαρκελώνης:

1 Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 236 points

2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) 167

3. Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) 133

4. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 100

5. Axel Bassani (Motocorsa Racing) 91

6. Dominique Aegerter (Ten Kate Racing Yamaha) 73

Ετικέτες

Niccolo Canepa - Νέος Αθλητικός Διευθυντής Road Racing της Yamaha Motor Europe

Ο Ιταλός πρώην αγωνιζόμενος παραμένει στην ιαπωνική εταιρεία σε διαφορετικό ρόλο
Canepa, Racing Director for Road Racing, Yamaha
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

1/11/2024

Η Yamaha Motor Europe N.V. (YME) ανακοίνωσε πως ο Niccolò Canepa θα αναλάβει το ρόλο του Αθλητικού Διευθυντή Αγώνων Δρόμου (Road Racing Sporting Manager), για το αγωνιστικό τμήμα της Yamaha Motor Europe, απόφαση που έχει άμεση ισχύ. Ο Canepa θα αναλάβει την ευθύνη για τις αθλητικές δραστηριότητες του WorldSBK παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Andrea Dosoli, ο οποίος διορίζεται Διευθυντής Τμήματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Yamaha Motor Europe.

Ο Canepa κατέχει σήμερα το ρόλο του Προπονητή Αναβατών αλλά και του Αναβάτη Εξέλιξης για το πρόγραμμα WorldSBK της Yamaha Motor Europe, θέσεις που κατείχε παράλληλα με την εμπλοκή του στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (Endurance) ως αγωνιζόμενος της Yamaha, αρχικά με την GMT94 Yamaha και στη συνέχεια με τη Yamaha Austria Racing Team. 

Έχοντας αγωνιστεί στα MotoGP, WorldSBK, Moto2, WorldSSP και MotoE, και έχοντας γίνει ο πιο επιτυχημένος Ιταλός αναβάτης του EWC στην ιστορία, ο Canepa μπορεί να υπερηφανεύεται για μια λαμπρή καριέρα στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα μοτοσυκλετών, καριέρα που διαρκεί πάνω από 20 χρόνια. Εντάχθηκε για πρώτη φορά στη Yamaha το 2016, αγωνιζόμενος στο EWC και αναλαμβάνοντας το ρόλο του αναβάτη δοκιμών του WorldSBK.

Δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αντοχής με τη Yamaha, ο Canepa ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους επαγγελματικούς αγώνες νωρίτερα το 2024, συμμετέχοντας στον τελευταίο του αγώνα EWC στο Bol d'Or και συμβάλλοντας στη νίκη της Yamaha στο πρωτάθλημα κατασκευαστών EWC. 

Στον νέο ρόλο του ως Αθλητικός Διευθυντής Road Racing ο Canepa θα επιβλέπει τους αθλητές της Yamaha Motor Europe για το WorldSBK και το EWC, ενώ ο Riccardo Tisci (τεχνικός διευθυντής αγώνων δρόμου της YME Motorsport) θα συνεχίσει να επιβλέπει την τεχνική πλευρά των έργων, με αμφότερους να αναφέρονται στον Andrea Dosoli, Διευθυντή Τμήματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Andrea Dosoli: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ενώ ο Niccolò αποσύρεται από τους αγώνες, θα παραμείνει στην οικογένεια της Yamaha σε νέο ρόλο. Μετά από εννέα σεζόν με τη Yamaha αγωνιζόμενος στο EWC και ως αναβάτης εξέλιξης για το WorldSBK, ο Niccolò γνωρίζει πολύ καλά τόσο τα προγράμματα WorldSBK όσο και το EWC. Στο ρόλο του ως Προπονητής Αναβατών έχει επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες διαχείρισης ανθρώπων και διοίκησης, οι οποίες θα του χρησιμεύσουν καλά καθώς θα ανεβαίνει στο επόμενο επίπεδο. Έχει ήδη πολύ ισχυρές σχέσεις με τις ομάδες μας, τους αναβάτες, τη FIM και τους διοργανωτές του πρωταθλήματος, οπότε είμαι σίγουρος ότι ο Niccolò, μαζί με τον Riccardo Tisci, ο οποίος θα συνεχίσει να επιβλέπει την τεχνική πλευρά των έργων μας στους αγώνες δρόμου, θα αποτελέσουν μια ισχυρή ομάδα διαχείρισης.” 

Ετικέτες