Motul WSBK 2019 FP2: Πρώτος με πλατύ χαμόγελο ο Sykes!

Προβληματισμένος ο Bautista
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Ο καιρός ήταν με το μέρος τον αναβατών και οι καλές συνθήκες στην πίστα επέτρεψαν στους αναβάτες να εκμεταλλευτούν πλήρως τη σημερινή μέρα. Με την λήξη των FP2 είχαν περισσότερα δεδομένα τόσο για τις αγωνιστικές γραμμές τους όσο για το σετάρισμα των ρυθμίσεων των μοτοσυκλετών τους. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) κυριάρχησε για άλλη μια φορά στα δοκιμαστικά. Με ένα φαρδύ χαμόγελο είπε πως είναι πάρα πολύ ευχαριστημένος σχετικά με την πορεία του στα ελεύθερα δοκιμαστικά και ότι οφείλεται κυρίως στην ομάδα του, καθώς είχε ρυθμίσει την S1000RR πάρα πολύ καλά πληρώντας τις απαιτήσεις της πίστας, με αποτέλεσμα να αισθάνεται πολύ άνετα. Συνέχισε λέγοντας πως στις FP2 δοκίμασαν ορισμένες διαφορετικές ρυθμίσεις και δεν εστίασε στο να κάνει γρήγορους γύρους. Ο ταχύτερος χρόνος του ήταν στο 1:27,733… τέσσερα δέκατα κάτω απ’ το χρόνο του περσινού νικητή στο Donington Park, Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team).

Ο Alex Lowes, ομόσταβλος του van der Mark, ολοκλήρωσε την FP2 κερδίζοντας μια θέση ερχόμενος δεύτερος. Έμεινε ευχαριστημένος απ’ τη σημερινή μέρα, παρά την πτώση του στην FP1 επειδή πίεσε στην Old Harpin (η τέταρτη στροφή της πίστας) με τα ελαστικά να είναι ακόμη κρύα. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ήταν ένα χαζό λάθος και θα έπρεπε να το γνωρίζει λόγω της εμπειρίας του, εκτός αυτού όμως ήταν αρκετά χαρούμενος από την σημερινή ημέρα.

Ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) ήρθε τρίτος και είναι πραγματικά πάρα πολύ χαρούμενος επειδή είναι η πρώτη φορά που τα πήγε εξαιρετικά στα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Παραμένει όμως προβληματισμένος για την  αυριανή μέρα και την κατάταξη επειδή δυσκολεύεται να στρίψει την ZX-10RR. Αύριο θα δοκιμάσει με νέα ελαστικά στην Superpole και διαφορετικές ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του για να έχει τη καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης. Έμεινε ευχαριστημένος απ’ το γυρολόγιό του καθώς ο ρυθμός του ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Πριν τη λήξη των FP2 είχε μια πτώση στη τελευταία στροφή, αλλά όπως είπε τον βοηθά να δει τις δυνατότητές του πριν τον αγώνα.

O Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) έκανε τα μαγικά του και ανέβηκε τέσσερις θέσεις στον πίνακα δείχνοντας πως μάλλον βρήκε αυτό που έψαχνε στις ρυθμίσεις τη μοτοσυκλέτας του, ενώ ο ομόσταβλός του Haslam ήταν πίσω του και έκλεισε την πεντάδα. Βελτιωμένες ήταν και οι επιδόσεις του Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati) στην FP2 που βρέθηκε μέσα στην δεκάδα και πίσω απ’ τον Haslam. Να θυμίσουμε πως ο Ισπανός αναβάτης της Ducati πριν την έναρξη των σημερινών δοκιμών είχε οδηγήσει τελευταία φορά στο Donington Park πριν από μια δεκαετία. Τώρα, με την πανίσχυρη V4 R τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά, καθώς η ιπποδύναμη που διαθέτει στενεύει τα όρια του λάθους σε επικίνδυνο βαθμό. Αρχικά, στην FP1 προσπάθησε να θυμηθεί την πίστα, να βρει τις γραμμές του και τον ρυθμό του, ενώ δυσκολευόταν αρκετά με τις στροφές καθώς δεν είχε καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του. Στην FP2 αφού βρήκε κάπως το ρυθμό του μπόρεσε να εστιάσει στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του και με ορισμένες τροποποιήσεις κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους του.

Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) ολοκλήρωσε τα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά έβδομος, με τον Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) να είναι πίσω του. Λίγο πιο κάτω στην ένατη θέση κατάφερε να ανέβει ο Chaz Davies (Aruba.IT Ducati – Racing), ενώ ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) έκλεισε τη δεκάδα. Τέλος, ο Eugene Laverty (Team Goeleven), ενώ έλαβε μέρος στην FP1, καταλαμβάνοντας τη τελευταία θέση στον πίνακα, ξαναεξετάστηκε απ’ την επιτροπή της διοργάνωσης, μετά από όλα όσα έγιναν εδώ. Η επιτροπή αποφάσισε τελικά να τον αφήσει εκτός της αγωνιστικής δράσης, χάνοντας έτσι άλλον έναν γύρο απ’ το πρωτάθλημα.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.733
  2. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.018
  3. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.042
  4. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.079
  5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.125
  6. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.272

 

Ετικέτες

Niccolo Canepa - Νέος Αθλητικός Διευθυντής Road Racing της Yamaha Motor Europe

Ο Ιταλός πρώην αγωνιζόμενος παραμένει στην ιαπωνική εταιρεία σε διαφορετικό ρόλο
Canepa, Racing Director for Road Racing, Yamaha
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

1/11/2024

Η Yamaha Motor Europe N.V. (YME) ανακοίνωσε πως ο Niccolò Canepa θα αναλάβει το ρόλο του Αθλητικού Διευθυντή Αγώνων Δρόμου (Road Racing Sporting Manager), για το αγωνιστικό τμήμα της Yamaha Motor Europe, απόφαση που έχει άμεση ισχύ. Ο Canepa θα αναλάβει την ευθύνη για τις αθλητικές δραστηριότητες του WorldSBK παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Andrea Dosoli, ο οποίος διορίζεται Διευθυντής Τμήματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Yamaha Motor Europe.

Ο Canepa κατέχει σήμερα το ρόλο του Προπονητή Αναβατών αλλά και του Αναβάτη Εξέλιξης για το πρόγραμμα WorldSBK της Yamaha Motor Europe, θέσεις που κατείχε παράλληλα με την εμπλοκή του στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (Endurance) ως αγωνιζόμενος της Yamaha, αρχικά με την GMT94 Yamaha και στη συνέχεια με τη Yamaha Austria Racing Team. 

Έχοντας αγωνιστεί στα MotoGP, WorldSBK, Moto2, WorldSSP και MotoE, και έχοντας γίνει ο πιο επιτυχημένος Ιταλός αναβάτης του EWC στην ιστορία, ο Canepa μπορεί να υπερηφανεύεται για μια λαμπρή καριέρα στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα μοτοσυκλετών, καριέρα που διαρκεί πάνω από 20 χρόνια. Εντάχθηκε για πρώτη φορά στη Yamaha το 2016, αγωνιζόμενος στο EWC και αναλαμβάνοντας το ρόλο του αναβάτη δοκιμών του WorldSBK.

Δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αντοχής με τη Yamaha, ο Canepa ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους επαγγελματικούς αγώνες νωρίτερα το 2024, συμμετέχοντας στον τελευταίο του αγώνα EWC στο Bol d'Or και συμβάλλοντας στη νίκη της Yamaha στο πρωτάθλημα κατασκευαστών EWC. 

Στον νέο ρόλο του ως Αθλητικός Διευθυντής Road Racing ο Canepa θα επιβλέπει τους αθλητές της Yamaha Motor Europe για το WorldSBK και το EWC, ενώ ο Riccardo Tisci (τεχνικός διευθυντής αγώνων δρόμου της YME Motorsport) θα συνεχίσει να επιβλέπει την τεχνική πλευρά των έργων, με αμφότερους να αναφέρονται στον Andrea Dosoli, Διευθυντή Τμήματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Andrea Dosoli: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ενώ ο Niccolò αποσύρεται από τους αγώνες, θα παραμείνει στην οικογένεια της Yamaha σε νέο ρόλο. Μετά από εννέα σεζόν με τη Yamaha αγωνιζόμενος στο EWC και ως αναβάτης εξέλιξης για το WorldSBK, ο Niccolò γνωρίζει πολύ καλά τόσο τα προγράμματα WorldSBK όσο και το EWC. Στο ρόλο του ως Προπονητής Αναβατών έχει επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες διαχείρισης ανθρώπων και διοίκησης, οι οποίες θα του χρησιμεύσουν καλά καθώς θα ανεβαίνει στο επόμενο επίπεδο. Έχει ήδη πολύ ισχυρές σχέσεις με τις ομάδες μας, τους αναβάτες, τη FIM και τους διοργανωτές του πρωταθλήματος, οπότε είμαι σίγουρος ότι ο Niccolò, μαζί με τον Riccardo Tisci, ο οποίος θα συνεχίσει να επιβλέπει την τεχνική πλευρά των έργων μας στους αγώνες δρόμου, θα αποτελέσουν μια ισχυρή ομάδα διαχείρισης.” 

Ετικέτες