MOTUL TT ASSEN: Ταινία δράσης τα δοκιμαστικά

Με αρχή μέση και τέλος!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/6/2017

Βλέποντας το MotoGP της Ολλανδίας, δεν γίνεται να μην θυμηθείς τον περσινό αγώνα, που η βροχή κυριάρχησε για άλλη μία φορά και ανέδειξε τον Jack Miller, θέτοντας εμπόδια για πολλούς αναβάτες στην πορεία του πρωταθλήματος.

Στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά σήμερα ο κόσμος έβλεπε ομοιότητες με πέρσι, τις οποίες γρήγορα άρχισε να ξεχνά από την προσπάθεια του Zarco και μετά του Petrucci. Άτυχος στον προηγούμενο αγώνα ο Petrucci έδωσε απίστευτα στιγμιότυπα οδήγησης πιέζοντας στο όριο, πριν πάρει θέση στην πρώτη γραμμή, που ήθελε από την αρχή, με μία τρίτη θέση. Η Ολλανδική πίστα στεγνώνει πολύ γρήγορα, είναι ένα από το χαρακτηριστικό της, και μέσα στην διάρκεια των δοκιμών, έδωσε την ευκαιρία στους αναβάτες να σπαζοκεφαλιάσουν, πριν φανεί ξεκάθαρα ότι θα είναι ένα βρόχινο session. Κανείς δεν ήταν τόσο άνετος με την βρεγμένη πίστα, όσο ο Johann Zarco που ανεβοκατέβαινε θέσεις. Οι βασικοί του αντίπαλοι ήταν οι Marquez και Rossi με τον πρώτο αυτή την στιγμή στο πρωτάθλημα, τον Vinales, να μην αισθάνεται καθόλου άνετα με την μοτοσυκλέτα του και το χειρότερο να μην μπορεί να αποδώσει κάπου την ευθύνη. Δεν ήταν τα ελαστικά, δεν ήταν οι ρυθμίσεις, απλά δεν μπορούσε εκείνη την στιγμή να αποδώσει στο μέγιστο.

Για να είναι μία κανονική ταινία δράσης με πολλά σκαμπανευάσματα, ο Zarco έχανε συνέχεια την πρώτη θέση από τον Marquez, με τον Rossi να οδηγεί σταθερά με στόχο την πρώτη πεντάδα στην αυριανή εκκίνηση. Η ταινία είχε και διάφορες δεύτερες και τρίτες ιστορίες, για να γίνεται πιο εντυπωσιακή, με την Aprilia σήμερα να μην είναι η μέρα της, χάνοντας από έναν κινητήρα τόσο στην Moto2 όσο και στα MotoGP, ξερνώντας καπνό στον Rossi που ακολουθούσε από μικρή απόσταση, έτοιμος να προσπεράσει, χωρίς όμως αυτός να είναι ο λόγος για την τέταρτη θέση. Οι υπόλοιποι τρεις της πρώτης σειράς οδηγούσαν το όριο και τελικά ο Zarco κατάφερε να πάρει στην καρό σημαία την εκκίνηση με απειροελάχιστη διαφορά από τον Marquez!

Ο Scott Redding χάρισε θέαμα και άξιζε το χειροκρότημα, καθώς κατάφερε να «σωθεί» όταν συνέχισε τρέχοντας για να πάρει την δεύτερη μοτοσυκλέτα, μετά από πτώση και να καταφέρει μετά να συνεχίσει και να ανέβει στην πέμπτη θέση. Ο Pedrosa ήταν άλλος ένας που δεν μπορούσε να αποδώσει και χωρίς έκπληξη, ακριβώς όπως πέρσι ή κάθε φορά που βρέχει, το ίδιο ίσχυσε και για τον Lorenzo στην 21η θέση!

Τα δοκιμαστικά είχαν μεγάλο ενδιαφέρον με τον καιρό να είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει αύριο να αποτελεί πρόβλημα υπολογισμού, ιδιαίτερα αν σταματήσει να βρέχει και αρχίζει να στεγνώνει η πίστα. Ο Marquez πέρσι είχε αποδειχθεί εκείνος με την καλύτερη στρατηγική, ειδικά στις αλλαγές, με τον Rossi να κάνει μερικά απανωτά λάθη. Κι αν ο καιρός παίξει μεγάλο ρόλο, άλλο τόσο θα διαδραματίσει ο αποφασισμένος Zarco. Δεν θα χαρίσει καμία ευκαιρία και ταυτόχρονα είναι βέβαιο πως δύσκολα θα δημιουργήσει ευκαιρίες και για τους υπόλοιπους, καθώς ο στόχος του είναι να ξεκινήσει πρώτος και να τερματίσει έτσι. Αναμένουμε μία ακόμα "ταινία δράσης", από τον αυριανό αγώνα του MOTUL TT ASSEN!

 

 

 

 
Α/Α
Αναβάτης
MOTO
Χρόνος
Διαφορά
1
Johann ZARCO
Yamaha
1'46.141
 
2
Marc MARQUEZ
Honda
1'46.206
0.065
3
Danilo PETRUCCI
Ducati
1'46.526
0.385
4
Valentino ROSSI
Yamaha
1'46.705
0.564
5
Scott REDDING
Ducati
1'47.574
1.433
6
Jonas FOLGER
Yamaha
1'47.663
1.522
7
Alvaro BAUTISTA
Ducati
1'47.812
1.671
8
Cal CRUTCHLOW
Honda
1'48.042
1.901
9
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
1'48.079
1.938
10
Sam LOWES
Aprilia
1'48.128
1.987
11
Maverick VIÑALES
Yamaha
1'48.266
2.125
12
Dani PEDROSA
Honda
1'49.623
3.482
 
Q1 Αποτελέσματα:
 
 
 
Q2
Scott REDDING
Ducati
1'46.926
 
Q2
Sam LOWES
Aprilia
1'47.191
0.265
13
Jack MILLER
Honda
1'47.217
0.291
14
Loris BAZ
Ducati
1'47.234
0.308
15
Aleix ESPARGARO
Aprilia
1'47.277
0.351
16
Andrea IANNONE
Suzuki
1'47.649
0.723
17
Alex RINS
Suzuki
1'47.804
0.878
18
Karel ABRAHAM
Ducati
1'47.947
1.021
19
Pol ESPARGARO
KTM
1'47.957
1.031
20
Hector BARBERA
Ducati
1'48.080
1.154
21
Jorge LORENZO
Ducati
1'48.219
1.293
22
Bradley SMITH
KTM
1'48.448
1.522
23
Tito RABAT
Honda
1'48.700
1.774

Ετικέτες

MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!

Αν δεν τον είχαν αντιγράψει όλοι, θα είχε τιμωρηθεί
MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/3/2025

Στον αγώνα των ΗΠΑ και σε μία από τις πίστες που δεν γίνεται να χάσει την πρώτη θέση αν δεν πέσει, όπως και τελικά έγινε, ο Marc Marquez έγραψε άλλη μία επική σκηνή στην ιστορία των αγώνων, όταν ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα ξεκίνησε να τρέχει για να αλλάξει ελαστικά και να πάρει, όπως πίστευε εκείνη την στιγμή, μία ήπια τιμωρία ξεκινώντας τελευταίος.

Ήδη από το ρεπορτάζ του αγώνα είχαμε ξεκαθαρίσει πως πρόκειται για μία προσχεδιασμένη κίνηση και όχι για μία απόφαση της τελευταίας στιγμής. Μία κίνηση που είχε στόχο να πιάσει τους πάντες στον ύπνο και το τι ακολούθησε δικαιώνει τον Marc Marquez.

Αν δεν έτρεχαν όλοι μαζί να ακολουθήσουν το παράδειγμά του, τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εύκολα αυτό το κόλπο να τους πιάσει όλους στον ύπνο. Αντιθέτως τους ξεκουκούλωσε και απέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως αν είχε αλλάξει σε slick ελαστικά πριν τον αγώνα θα το είχαν κάνει και οι υπόλοιποι.

Δίκαια εξοργισμένος και ο Davide Brivio της Trackhouse Racing που οι αναβάτες της, μαζί με τον Miller από την πλευρά της Yamaha, ήταν οι μόνοι με slick ελαστικά απέναντι σε όλους τους άλλους. Οι μόνοι δηλαδή που κάθισαν να σκεφτούν μόνοι τους τι ήταν το καλύτερο στις τρέχουσες συνθήκες και δεν ακολουθούσαν σαν μαγνητισμένοι το παράδειγμα του Marc Marquez. Αντί να κερδίσουν από αυτό, είτε γιατί είχαν το καλύτερο ελαστικό, είτε γιατί όλοι οι υπόλοιποι είχαν τιμωρηθεί, αντ’ αυτού βρέθηκαν χωρίς κανένα απολύτως πλεονέκτημα για την διαύγεια που απέδειξαν.

Η Dorna που καταγράφει όλα τα μικρόφωνα, έδωσε σήμερα και την πλήρη εικόνα αλλά και το ηχητικό ντοκουμέντο των συνεννοήσεων σε ένα στιγμιότυπο των τριών περίπου λεπτών όπου ξεκάθαρα φαίνεται το λάθος της επιλογής που έκανε ο Marc Marquez, βασιζόμενος ότι θα έχε πολύ μικρότερο αντίκτυπο.

Στο video της Dorna ο Marc Marquez δίνει εντολή στον «Riga» τον crew chief Marco Rigamonti να ετοιμάζεται η δεύτερη μοτοσυκλέτα και τον ρωτά για τις επιπτώσεις που θα έχει αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης και φύγει. Εκεί ο Riga του απαντά ξεκάθαρα ότι δεν είναι σίγουρος για την τιμωρία αλλά συνεχίζει να απαντά στον Marc Marquez που πιστεύει ότι απλά θα ξεκινήσει τελευταίος χωρίς ποινή μακρύτερου γύρου ενώ στην πράξη είναι χειρότερο, θα πρέπει να εκτελέσει ποινή διέλευσης από τα pit.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι αυτή εδώ η παραδοχή του Marc Marquez πως αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης τότε οι άλλοι θα ακολουθήσουν, ουσιαστικά αναγκάζοντας την διοργάνωση να δώσει παράταση στην εκκίνηση, όπως και τελικά έγινε.

Αυτή η γνώση πως οι άλλοι θα τον αντιγράψουν, είναι η μεγαλύτερη ίσως εξήγηση για το τι συμβαίνει -ξανά- στα MotoGP.

Δείτε το σχετικό VIDEO:

 

Όπως παραδέχτηκε ο Mike Webb, αν δεν είχε πέσει ο Marc Marquez και αν οι άλλοι δεν τον είχαν ακολουθήσει τότε θα τιμωρούνταν με διέλευση που ελάχιστα διαφέρει από αλλαγή μοτοσυκλετών, ουσιαστικά μηδενίζοντας το πλεονέκτημα που θα είχε κερδίσει. Επειδή όμως δεν γίνεται να τιμωρήσεις όλους τους αναβάτες με διέλευση καθότι κάτι τέτοιο θα ήταν και επικίνδυνο, πήραν την απόφαση να δώσουν παράταση.

Στο VIDEO της Dorna φαίνεται να ρωτά ο Marc Marquez αν ο Bagnaia είναι σε μοτοσυκλέτα με βρόχινα ελαστικά και μόλις πήρε καταφατική απάντηση, ήθελε να γνωρίζει και για τον Alex Marquez, τους δύο δηλαδή αναβάτες που μπορούν -αυτή την στιγμή- να τον ακολουθήσουν.

 

 

Η στρατηγική του φάνηκε ότι απέδωσε πλήρως, το μόνο λάθος ήταν τελικά μέσα στον αγώνα, όταν πάτησε το βρεγμένο κερμπ…