MotoGP: Πήδηξε για να σωθεί στα 226Km! Όλα όσα έχουν πει ο Vinales και η Yamaha για τα φρένα στην Αυστρία

Ο Maverick δεν είχε την νέα δαγκάνα της Brembo…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/8/2020

Σύνθετο είναι το ζήτημα που αντιμετωπίζει η Yamaha στα φρένα, καθώς ο Maverick δεν χρησιμοποιούσε στον αγώνα την νέα δαγκάνα που έφερε η Brembo για όλους στα MotoGP, και είχαν τοποθετήσει και οι υπόλοιποι τρεις αναβάτες της Yamaha. Ωστόσο όλοι τους αντιμετώπιζαν πρόβλημα, οπότε δεν γίνεται να κατηγορηθεί κατευθείαν η Brembo… Είναι χαρακτηριστικό πως η ομάδα δεν έχει ακόμη σαφή εικόνα για το τι συνέβη στον Fabio, ενώ μπορεί να κάνει μονάχα μία εικασία για την αιτία της ζημιάς στα φρένα του Vinales.

Γεγονός παραμένει πως από τον πρώτο αγώνα στην Αυστρία υπήρχε ζήτημα με τα φρένα που πρώτος εξέφρασε ο Quartararo. Σήμερα ο Rossi εξήγησε πως είχαν μειωμένη απόδοση από τα φρένα από τον πρώτο κιόλας αγώνα και δούλεψαν με την Brembo για να το βελτιώσουν και τελικά τα κατάφεραν αλλά στο τέλος. Είναι χαρακτηριστικό το στιγμιότυπο σήμερα, όταν ο έκανε σήμα στον Quartararo πως το εμπρός φρένο είναι «έτσι κι έτσι» την ώρα που έβγαιναν στα pits μετά την κόκκινη σημαία.

Ο διευθυντής ομάδας κ.Meregalli, είπε πως η πιθανότερη εξήγηση για αυτό που συνέβη στον Vinales είναι η πολύ ώρα που οδήγησε πίσω από τον Dovizioso υπερθερμαίνοντας τα φρένα γιατί δεν υπήρχε αρκετός αέρας να τα ψύξει. Αυτή είναι πράγματι μία πιθανή εξήγηση κι ένα πρόβλημα στο slipstreaming που επηρεάζει και το εμπρός ελαστικό και έχει αναλυθεί ως συμπεριφορά από όλες τις ομάδες των MotoGP. Το ζήτημα είναι πως ο Vinales δεν έμεινε τόσο πολύ ώρα κολλημένος πίσω από τον Dovizioso, ενώ έδωσε χρόνο στα φρένα να κρυώσουν κάνοντας γύρους στο 1:26, χάνοντας θέσεις, πριν κατέβει και πάλι στο 1:24 με το πρόβλημα να εμφανίζεται ξανά μετά! Οπότε η μάχη με τον Dovizioso σε κοντινή απόσταση μπορεί μονάχα να έδρασε συμπληρωματικά, στο πρόβλημα που αντιμετώπισε μετά. Είναι άλλωστε, όπως είπαμε, το ίδιο σύστημα φρένων που χρησιμοποιούσαν κάθε φορά και όχι οι νέες δαγκάνες, οπότε έχει δοκιμαστεί η αντοχή του σε μάχες τροχό με τροχό, σε όλους τους αναβάτες και όχι μόνο στον Vinales.

Ο Maverick δεν ήθελε στον αγώνα την νέα δαγκάνα γιατί δεν του έδινε την επιθυμητή αίσθηση, ενώ η εξέταση στην μοτοσυκλέτα είναι λίγο δύσκολο να φανερώσει το πραγματικό πρόβλημα από την στιγμή που έχει υποστεί μεγάλες ζημιές, χτυπώντας με 180 χιλιόμετρα στον τοίχο και πιάνοντας φωτιά.

Μεγαλύτερη ανησυχία του Vinales από εδώ και πέρα, είναι να μάθει σε τι κατάσταση βρίσκεται ο κινητήρας! Όπως είπε χαρακτηριστικά αυτός ήταν ένας από τους ολοκαίνουριους που του είχαν απομείνει, και δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να έχει πτώση με έναν καινούριο κινητήρα!

Ο Vinales μίλησε στο δίκτυο DAZN, το «αθλητικό Netflix» δηλαδή που εξαπλώνεται γρήγορα και που δεν έχει έρθει ακόμη στην Ελλάδα, αλλά πρόσφατα ανέλαβε τα δικαιώματα MotoGP και στην Ιταλία. Μίλησε επίσης σε Ισπανικά μέσα αλλά και στους δημοσιογράφους της Dorna. Ας δούμε από όλες αυτές τις δηλώσεις, ποια είναι τα σημαντικότερα που έχει πει για την στιγμή που χρειάστηκε να πηδήξει από την μοτοσυκλέτα:

«Δόξα το Θεό, δεν ήταν κανείς μπροστά μου όταν έγινε αυτό, γιατί αλλιώς θα μπορούσε να έχει πολύ άσχημη εξέλιξη». – «Η ομάδα είναι το ίδιο έκπληκτη με εμένα τον ίδιο, γιατί κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ποτέ, τώρα απλά προσευχόμαστε να είναι εντάξει ο κινητήρας γιατί ήταν νέος. Ήταν ολοκαίνουριος!» - «Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο δεν πρέπει να μείνεις στην μοτοσυκλέτα, πρέπει να διώξεις τον εαυτό σου μακριά»

Για την στιγμή του ατυχήματος και για όλα όσα έγιναν ως εκείνο το σημείο, είπε:

«Είχα πολύ καλό ρυθμό στους πρώτους γύρους και πίεζα τον Dovizioso αλλά δεν έχουμε την τελική ταχύτητα που χρειάζεται για να τον προσπεράσω. Ήθελα να τον περάσω και να χτίσω διαφορά ώστε να επικεντρωθώ στους υπόλοιπους αναβάτες. Τον προσπέρασα μία φορά και είπα ΟΚ, αυτό είναι, τώρα μπορώ να συνεχίσω αλλά μετά με προσπέρασε στην ευθεία και μάλιστα με ευκολία! Έψαχνα άλλη μία ευκαιρία, όταν άρχισα να χάνω πίεση στην μανέτα του φρένου και βγήκα εκτός πίστας μία φορά. Τότε έκανα τρεις γύρους πολύ σιγά, έχασα θέσεις από τις KTM, τον Quartararo, τον Rossi και τον Petrucci. Ξαφνικά όμως το φρένο ήταν τέλειο, οπότε αμέσως κι εγώ κατέβηκα στο 1:22 και συνέχισα στο 1:24 αρχίζοντας να καλύπτω το χαμένο έδαφος από τους υπόλοιπους. Τότε στα φρένα της πρώτης στροφής το εμπρός φρένο ανατινάχθηκε! Δεν ήταν πως έχασα πίεση, δεν υπήρχε φρένο καθόλου! Ήταν αδύνατο να κάνω το παραμικρό. Δεν το έχω ξανά ζήσει αυτό στην καριέρα μου. Μέχρι εκείνη την στιγμή προσπάθησα να κάνω τα πάντα, ρύθμισα και την πίεση στην μανέτα αλλά έφτασα σε σημείο που ούτε κι αυτό είχε αποτέλεσμα».

«Σωματικά είμαι καλά, έχω χτυπήσει στον ώμο που είναι ο ίδιος που χτύπησα στο Brno και τώρα ξανά. Πρέπει να μην χάσουμε την συγκέντρωσή μας τώρα, γιατί έρχεται το Misano που είναι μία πίστα που μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, στόχος μου είναι να πάω για την νίκη στο Misano».

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως, πως η Yamaha είναι ιδιαίτερα δυνατή στα φρένα. Είναι το σημείο που ξεχωρίζει και μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τους κινητήρες όπου έχουν προχωρήσει σε αλλαγές χαρτογράφησης περιορίζοντας την τελική ταχύτητα στα περσινά επίπεδα, το φρενάρισμα πιο αργά και πιο δυνατά συγκριτικά με τους υπόλοιπους, έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο ως τρόπος αντιμετώπισης του ανταγωνισμού σε γρήγορες πίστες όπως η Αυστρία. Είναι πολύ πιθανό να έφτασαν στο όριο τα φρένα, ακριβώς γιατί είναι εκείνοι που τους κάνουν την πιο σκληρή χρήση…

 

MotoGP Styria: Δραματική νίκη KTM σε αγώνα με κόκκινη σημαία! Δεύτερος αγώνας στην Αυστρία - δεύτερη κόκκινη σημαία

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες