MotoGP - Οι τελικές συνθέσεις των ομάδων για το 2024

Πολλά τα πήγαινε έλα, ενώ άπαντες αδημονούν να δουν τι θα φέρει το πρώτο τεστ της Βαλένθια
motomag MotoGP – Οι συνθέσεις των ομάδων για το 2024
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

27/11/2023

Το μεταγραφικό παζάρι του MotoGP ολοκληρώθηκε λίγες ώρες πριν την έναρξη του πρώτου επίσημου τεστ της νέας χρονιάς το οποίο διεξάγεται αύριο στη Βαλένθια και πλέον όλες οι ομάδες -εκτός από μία- ξεκινούν την προετοιμασία τους για την επόμενη αγωνιστική χρονιά.

Λέμε εκτός από μία καθώς FIM, IRTA και Dorna πέταξαν εκτός MotoGP την ανεξάρτητη ομάδα Cryptodata MotoGP Team λόγω αθέτησης συμφωνηθέντων όρων, με την Επιτροπή Επιλογής να εξετάζει αιτήσεις από εδώ και στο εξής για μία νέα ανεξάρτητη ομάδα με μοτοσυκλέτες της Aprilia και αναβάτες τους Μiguel Oliveira και Raul Fernandez -αν και όλα δείχνουν πως η νέα ομάδα έχει ήδη επιλεγεί. Η ερώτηση που μένει να απαντηθεί άμεσα είναι αν θα δούμε τους δύο αναβάτες της RNF στο αυριανό τεστ ή αν οι Oliveira και Fernandez θα είναι απόντες ελέω της μεταβατικής και αβέβαιης κατάστασης.

MotoGP – Οι συνθέσεις των ομάδων για το 2024

Από την άλλη οι υπόλοιπες ομάδες δεν έχουν τέτοια προβλήματα οπότε ας δούμε πως έχει διαμορφωθεί η σύνθεση κάθε ομάδας για το MotoGP του 2024.

Στην Ducati Lenovo Team o πρωταθλητής Francesco Bagnaia και ο Enea Bastianini θα είναι και φέτος αυτοί που θα ηγηθούν της ιταλικής εταιρείας, με την Ducati να βάζει ταυτόχρονα τέλος στις εικασίες που έλεγαν πως ο Jorge Martin θα πάρει τη θέση του Bastianini. Στην Prima Pramac Racing o Jorge Martin θα είναι το πρώτο βιολί με τον Ισπανό να έχει ως teammate τον εκ Yamaha ερχόμενο Franco Morbidelli. Όσον αφορά την ομάδα του Rossi τη VR46 Racing Team, εκεί είχαμε αλλαγή της τελευταίας στιγμής. Ο Luca Marini αποχώρησε υπογράφοντας διετές συμβόλαιο με την Repsol Honda, με τον Fabio di Giannantonio να παίρνει τη θέση του, ενώ ως teammate θα έχει τον επίσης Ιταλό Marco Bezzecchi. Αφήσαμε σκόπιμα για το τέλος την ανεξάρτητη ομάδα της Ducati, την Gresini Racing, καθώς αυτή πραγματοποίησε την μεγαλύτερη μεταγραφή των τελευταίων ετών στο MotoGP. Η ιταλική ομάδα κατάφερε να αποσπάσει την υπογραφή του Marc Marquez, με τον Ισπανό να αφήνει την αγαπημένη του Honda για την Ducati. Ο οκτώ φορές πρωταθλητής θα ξεκινήσει την νέα του περιπέτεια στο αυριανό τεστ, με τον Ισπανό να έχει ως teammate στην Gresini Racing τον αδερφό του Alex Marquez.

MotoGP – Οι συνθέσεις των ομάδων για το 2024

Αλλαγές δεν πραγματοποιήθηκαν στην ομάδα της Red Bull KTΜ Factory Racing για το 2024 με τους Brad Binder και Jack Miller να παραμένουν στις θέσεις τους για την αυστριακή ομάδα. Από την άλλη στο στρατόπεδο της GASGAS Factory Racing Tech3 είδαμε να συμβαίνουν αρκετά. Ο Pedro Acosta πήρε προαγωγή από την Moto 2 για τη μεγάλη κατηγορία αλλά για να γίνει αυτό η GASGAS έπρεπε να βάλει στο περιθώριο τον Pol Espargaro. Ο Ισπανός παραμένει στην ομάδα χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει η επαγγελματική του δραστηριότητα για το 2024 -πιθανότατα θα εκτελεί χρέη δοκιμαστή- ενώ δίπλα στον Acosta θα βρίσκεται ο Augusto Fernandez, ο οποίος θέλει να εξαργυρώσει με καλά αποτελέσματα την πίστη της ομάδας στο πρόσωπο του.

MotoGP

Στο στρατόπεδο της Repsol Honda όλα άλλαξαν εν μία νυκτί, το αγαπημένο παιδί του HRC o Marc Marquez αποφάσισε πως για να επιστρέψει στις επιτυχίες θα πρέπει να βρει αλλού αγωνιστική στέγη και ως εκ τούτου η εύρεση αναβάτη για να καλύψει το κενό του Ισπανού αποδείχθηκε πολύ δύσκολη υπόθεση. Τελικά ο εκλεκτός βρέθηκε με τον Luca Marini να αναλαμβάνει να βάλει τη Honda στο δρόμο των επιτυχιών όσο και αν αυτό ακούγεται δύσκολο. Ο Ιταλός την επόμενη χρονιά θα έχει δίπλα του στην Repsol Honda τον απογοητευμένο Joan Mir ο οποίος ευελπιστεί την επόμενη σεζόν να ανατραπεί το σκηνικό των ατελείωτων πτώσεων, με μια εξελιγμένη RC213V. Αλλαγές είχαμε και στην ομάδα της LCR Honda, όπου ο Johann Zarco πήρε τη θέση του Alex Rins, με τον Takaaki Nakagami να μένει για ακόμη μία χρονιά στην ομάδα του Lucio Cecchinello. Η τελευταία ομάδα του grid η Monster Energy Yamaha MotoGP, θα έχει και αυτή αλλαγές στο οδηγικό της δίδυμο την επόμενη χρονιά, με τον Alex Rins να πλαισιώνει τον Fabio Quartararo, με τον Γάλλο πρωταθλητή να θέλει να δει άμεσα μια ανταγωνιστική Μ1 ειδάλλως προτίθεται να ακολουθήσει τα χνάρια του Marc Marquez.

MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!

Αν δεν τον είχαν αντιγράψει όλοι, θα είχε τιμωρηθεί
MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/3/2025

Στον αγώνα των ΗΠΑ και σε μία από τις πίστες που δεν γίνεται να χάσει την πρώτη θέση αν δεν πέσει, όπως και τελικά έγινε, ο Marc Marquez έγραψε άλλη μία επική σκηνή στην ιστορία των αγώνων, όταν ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα ξεκίνησε να τρέχει για να αλλάξει ελαστικά και να πάρει, όπως πίστευε εκείνη την στιγμή, μία ήπια τιμωρία ξεκινώντας τελευταίος.

Ήδη από το ρεπορτάζ του αγώνα είχαμε ξεκαθαρίσει πως πρόκειται για μία προσχεδιασμένη κίνηση και όχι για μία απόφαση της τελευταίας στιγμής. Μία κίνηση που είχε στόχο να πιάσει τους πάντες στον ύπνο και το τι ακολούθησε δικαιώνει τον Marc Marquez.

Αν δεν έτρεχαν όλοι μαζί να ακολουθήσουν το παράδειγμά του, τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εύκολα αυτό το κόλπο να τους πιάσει όλους στον ύπνο. Αντιθέτως τους ξεκουκούλωσε και απέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως αν είχε αλλάξει σε slick ελαστικά πριν τον αγώνα θα το είχαν κάνει και οι υπόλοιποι.

Δίκαια εξοργισμένος και ο Davide Brivio της Trackhouse Racing που οι αναβάτες της, μαζί με τον Miller από την πλευρά της Yamaha, ήταν οι μόνοι με slick ελαστικά απέναντι σε όλους τους άλλους. Οι μόνοι δηλαδή που κάθισαν να σκεφτούν μόνοι τους τι ήταν το καλύτερο στις τρέχουσες συνθήκες και δεν ακολουθούσαν σαν μαγνητισμένοι το παράδειγμα του Marc Marquez. Αντί να κερδίσουν από αυτό, είτε γιατί είχαν το καλύτερο ελαστικό, είτε γιατί όλοι οι υπόλοιποι είχαν τιμωρηθεί, αντ’ αυτού βρέθηκαν χωρίς κανένα απολύτως πλεονέκτημα για την διαύγεια που απέδειξαν.

Η Dorna που καταγράφει όλα τα μικρόφωνα, έδωσε σήμερα και την πλήρη εικόνα αλλά και το ηχητικό ντοκουμέντο των συνεννοήσεων σε ένα στιγμιότυπο των τριών περίπου λεπτών όπου ξεκάθαρα φαίνεται το λάθος της επιλογής που έκανε ο Marc Marquez, βασιζόμενος ότι θα έχε πολύ μικρότερο αντίκτυπο.

Στο video της Dorna ο Marc Marquez δίνει εντολή στον «Riga» τον crew chief Marco Rigamonti να ετοιμάζεται η δεύτερη μοτοσυκλέτα και τον ρωτά για τις επιπτώσεις που θα έχει αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης και φύγει. Εκεί ο Riga του απαντά ξεκάθαρα ότι δεν είναι σίγουρος για την τιμωρία αλλά συνεχίζει να απαντά στον Marc Marquez που πιστεύει ότι απλά θα ξεκινήσει τελευταίος χωρίς ποινή μακρύτερου γύρου ενώ στην πράξη είναι χειρότερο, θα πρέπει να εκτελέσει ποινή διέλευσης από τα pit.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι αυτή εδώ η παραδοχή του Marc Marquez πως αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης τότε οι άλλοι θα ακολουθήσουν, ουσιαστικά αναγκάζοντας την διοργάνωση να δώσει παράταση στην εκκίνηση, όπως και τελικά έγινε.

Αυτή η γνώση πως οι άλλοι θα τον αντιγράψουν, είναι η μεγαλύτερη ίσως εξήγηση για το τι συμβαίνει -ξανά- στα MotoGP.

Δείτε το σχετικό VIDEO:

 

Όπως παραδέχτηκε ο Mike Webb, αν δεν είχε πέσει ο Marc Marquez και αν οι άλλοι δεν τον είχαν ακολουθήσει τότε θα τιμωρούνταν με διέλευση που ελάχιστα διαφέρει από αλλαγή μοτοσυκλετών, ουσιαστικά μηδενίζοντας το πλεονέκτημα που θα είχε κερδίσει. Επειδή όμως δεν γίνεται να τιμωρήσεις όλους τους αναβάτες με διέλευση καθότι κάτι τέτοιο θα ήταν και επικίνδυνο, πήραν την απόφαση να δώσουν παράταση.

Στο VIDEO της Dorna φαίνεται να ρωτά ο Marc Marquez αν ο Bagnaia είναι σε μοτοσυκλέτα με βρόχινα ελαστικά και μόλις πήρε καταφατική απάντηση, ήθελε να γνωρίζει και για τον Alex Marquez, τους δύο δηλαδή αναβάτες που μπορούν -αυτή την στιγμή- να τον ακολουθήσουν.

 

 

Η στρατηγική του φάνηκε ότι απέδωσε πλήρως, το μόνο λάθος ήταν τελικά μέσα στον αγώνα, όταν πάτησε το βρεγμένο κερμπ…