MotoGP Mugello: Ελεύθερες δοκιμές με 2 κόκκινες σημαίες – Τρομακτικό ατύχημα Pirro! [video]

Καταστροφική ημέρα για Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/6/2018

Ξεκίνησε όμορφα η FP1 για Suzuki και Ducati και κατέληξε δύσκολη στην FP2, ιδιαίτερα για τον Michele Pirro, τον εδώ και μία πενταετία βασικό αναβάτη εξέλιξης. Ο Pirro πραγματοποιεί κάθε χρόνο wildcart εμφανίσεις με την Ducati, συνήθως στο τέλος της σεζόν ή αντικαθιστά κάποιον τραυματισμένο αναβάτη, όπως τον Iannone το ’16, ώστε να διατηρούνται οι βαθμοί στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Κι αυτό γιατί με την αγωνιστική του εμπειρία ως πρωταθλητής Ιταλίας, και συμμετοχές σε MotoGP αγώνες καθώς και WSBK, μπορεί να ανταπεξέλθει πλήρως στην αγωνιστική πρόκληση.

Φάνηκε αυτό ιδιαίτερα, ακόμα και σήμερα, όταν ήταν ταχύτερος του Dovizioso τόσο σε χρόνο, όσο και σε τελική, σημειώνοντας την μεγαλύτερη της ημέρας μέχρι εκείνη την στιγμή, στα 354.7 χιλιόμετρα! Το ρεκόρ ταχύτητας στα MotoGP ήταν εκείνη την στιγμή 354.9Km/h δηλαδή για μία τρίχα ο Pirro δεν το έσπασε στην FP1. Και λέμε μέχρι εκείνη την στιγμή, γιατί το ρεκόρ που έθεσε ο Iannone με Ducati το 2016, έσπασε σήμερα από τον Dovizioso στην FP2 με σημαντική διαφορά, κάνοντας 356.4 όχι όμως προτού σπάσει και η Ducati γεμίζοντας λάδια την πίστα…

Πάμε όμως πίσω στην FP1 που ο μέχρι εκείνη την στιγμή κάτοχος του ρεκόρ υψηλότερης ταχύτητας, Andrea Iannone, έφερνε την Suzuki εμπρός σε χρόνους, μόλις μερικές ώρες αφότου επιβεβαίωνε πως έχουν πάρει επίσημο διαζύγιο..

Η FP1 έκλεισε με ταχύτερους τους Iannone, Pirro και Dovizioso, πριν ανοίξει η FP2 που θα έβλεπε τον Pirro να τραυματίζεται άσχημα.. Ήταν ακόμα στην αρχή των δοκιμών με τον Pirro να βάζει στόχο την υψηλή τελική της Ducati επιχειρώντας ακόμα ένα από τα πολύ γρήγορα περάσματα, όταν η καμπυλότητα της ευθείας διατάραξε την ισορροπία της μοτοσυκλέτας του. Είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του Mugello, ενώ αμέσως μετά θα γινόταν το λάθος. Με σχεδόν 350 χιλιόμετρα η Ducati σηκώνεται σε endo που άμεσα οδηγεί σε ένα σφοδρό highsiding με τον Pirro να δέχεται απίστευτη καταπόνηση, καθώς εκτοξεύεται ψηλά στον αέρα. Με την πτώση στο έδαφος χάνει τις αισθήσεις του κι αυτό ήταν ένα καθοριστικό κομμάτι, καθώς πλέον το σώμα του είναι ανεξέλεγκτο. Σέρνεται με μεγάλη ταχύτητα φέροντας περιστροφές που είναι καταστροφικές για τα χέρια από την στιγμή που δεν έχει τις αισθήσεις του. Παραμένει στο έδαφος όπου και συνέρχεται αμέσως μετά από τους τραυματιοφορείς που του δίνουν τις πρώτες βοήθειες στο σημείο, ενώ ο αγώνας διακόπτεται. Μεταφέρεται με ασθενοφόρο στο ιατρικό κέντρο, έχοντας ανακτήσει τις αισθήσεις του και αφού σταθεροποιείται τον παραλαμβάνει ελικόπτερο για το νοσοκομείο Ospedale Careggi τις Φλωρεντίας.

Από εκεί η ενημέρωση είναι πως δεν θυμάται τίποτα από το ατύχημα, αλλά έχει πλήρως την συνείδησή του, όπως και τον έλεγχο των άκρων, αν και υπάρχει πρόβλημα με τον ώμο το οποίο και θα ανακοινωθεί με την ολοκλήρωση των ελέγχων.

Με την έναρξη των δοκιμών για δεύτερη φορά, η κόκκινη σημαία βγαίνει όταν στο ίδιο σημείο η Ducati του Dovizioso έσπασε γεμίζοντας λάδια την πίστα και αρπάζοντας φωτιά που δεν εξαπλώθηκε σε ολόκληρη την μοτοσυκλέτα καθώς κατασβήστηκε άμεσα. Μπορεί ο Dovizioso να μην έκανε τελικά καλό χρόνο, αλλά έσπασε το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας με σημαντική διαφορά.

Ο Iannone, παρά τα διαλείμματα με τις κόκκινες σημαίες, έμεινε στην κορυφή και για την FP2 σε μία πίστα που πρέπει να θεωρείται «σπίτι» του, καθώς από το ’15 κρατά το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Ο μόνος που έπεσε κάτω από το 1.47 σήμερα, και φτάνοντας για μερικά δέκατα το ρεκόρ που είχε με την Ducati το ’15, η οποία σημείωνε υψηλότερη τελική. Κάτι που δείχνει πως ο Iannone με την Suzuki στο Mugello, την τελευταία φορά που θα αγωνιστούν μαζί, πρόκειται να είναι σκληρός αντίπαλος, αν συνεχίσει έτσι και το Σάββατο…

Vinales, Marquez και Zarco ακολουθούν τον Iannone στην κατάταξη, με επίσης δυνατά ονόματα για την συγκεκριμένη πίστα, όπως ο Crutchlow και ο Rossi να βρίσκονται στην 6η και 7η θέση. Ο Marquez σημείωσε δύο πτώσεις, πράγμα που –δίχως δόση χιούμορ- σημαίνει ότι βαδίζει προς τον στόχο του. Όσο πέφτει στις δοκιμές, τόσο πιο κοντά βρίσκεται στο απόλυτο όριο κατά τον αγώνα, σταθερά χωρίς λάθη. Για άλλη μία φορά ο Ισπανός έδειξε πως μετρούσε τα χιλιοστά σήμερα και πρόκειται να είναι με βεβαιότητα ένας από τους αναβάτες που θα δυσκολέψουν τον ανταγωνισμό, στον αγώνα της Κυριακής…

Συνδυασμένοι χρόνοι Παρασκευής:

Α/Α
Αναβάτης
MOTO
FP1
FP2
1
A.IANNONE
SUZUKI
1'47.253
1'46.735
2
M.VIÑALES
YAMAHA
1'47.995
1'47.122
3
M.MARQUEZ
HONDA
1'48.035
1'47.218
4
J.ZARCO
YAMAHA
1'48.272
1'47.365
5
J.MILLER
DUCATI
1'48.035
1'47.403
6
C.CRUTCHLOW
HONDA
1'48.229
1'47.433
7
V.ROSSI
YAMAHA
1'48.218
1'47.445
8
F.MORBIDELLI
HONDA
1'48.211
1'47.497
9
D.PETRUCCI
DUCATI
1'48.304
1'47.569
10
J.LORENZO
DUCATI
1'48.219
1'47.691
11
M.PIRRO
DUCATI
1'47.803
1'49.111
12
T.NAKAGAMI
HONDA
1'48.878
1'47.901
13
A.DOVIZIOSO
DUCATI
1'47.961
1'47.902
14
D.PEDROSA
HONDA
1'48.669
1'47.924
15
H.SYAHRIN
YAMAHA
1'49.650
1'47.946
16
A.RINS
SUZUKI
1'48.274
1'47.996
17
A.ESPARGARO
APRILIA
1'48.384
1'48.113
18
T.RABAT
DUCATI
1'49.181
1'48.221
19
P.ESPARGARO
KTM
1'48.570
1'48.269
20
S.REDDING
APRILIA
1'49.499
1'48.458
21
A.BAUTISTA
DUCATI
1'48.920
1'48.524
22
K.ABRAHAM
DUCATI
1'48.573
1'48.926
23
B.SMITH
KTM
1'49.086
1'49.044
24
T.LUTHI
HONDA
1'49.460
1'49.082
25
X.SIMEON
DUCATI
1'50.315
1'49.757

 

Ετικέτες

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες