MotoGP: Καταγγελία πως κάποιοι κλέβουν τους κανονισμούς των ελαστικών

Μη προβλεπόμενες πιέσεις είχε ο Bagnaia στη Jerez
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

10/5/2022

Με τη λίστα των επίσημων μετρήσεων πιέσεων ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα της  Jerez στα χέρια, ένας μηχανικός των MotoGP που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, έδωσε στον δημοσιογράφο Mat Oxley την πληροφορία πως η μοτοσυκλέτα του Pecco Bangaia, αλλά και των Alex Rins, Jorge Martin και Andrea Dovizioso είχαν “παράνομες” πιέσεις.

Συγκεκριμένα, οι αισθητήρες πίεσης στις ζάντες της Ducati του Βagnaia έδειξαν πως σε όλη τη διάρκεια του αγώνα (δηλαδή σε 25 γύρους από τους 25 του αγώνα) είχε πιο χαμηλές πιέσεις από τα 1,9bar για το εμπρός ελαστικό και τα 1,7bar για το πίσω που είναι το όριο που έχει θέσει η Michelin στις ομάδες και έχει συμφωνηθεί να τηρείται απ’ όλους.

Για 24 γύρους από τους 25 είχε χαμηλότερη πίεση η Ducati του Jorge Martin, ενώ στις περιπτώσεις του Alex Rins και του Dovizioso κατέγραψαν 14 γύρους χαμηλότερη πίεση στο εμπρός ελαστικό της Suzuki και 14 γύρους με χαμηλότερη πίεση για το πίσω ελαστικό στη Yamaha του Ιταλού.

Το όριο των κανονισμών για την μικρότερη επιτρεπτή πίεση λειτουργίας έχει τεθεί από την Michelin και έχει συμφωνηθεί από της ομάδες, την Dorna, την FIM και την IRTA για λόγους ασφαλείας, διότι η χρήση υπερβολικά χαμηλών πιέσεων μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή τα ελαστικά (οποιοδήποτε ελαστικό όχι μόνο τα συγκεκριμένα της Michelin).

Ο “ανώνυμος” μηχανικός επιμένει πως κάποιοι χρησιμοποιούν συστηματικά χαμηλότερες πιέσεις από το συμφωνηθέν κατώτατο όριο με στόχο να έχουν υψηλότερα επίπεδα κρατήματος για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.

Αυτό είναι άδικο για όποιες ομάδες και για όσους αναβάτες ακολουθούν κατά γράμμα τη συμφωνία και ως εκ τούτου θα πρέπει να διαχειριστούν προβλήματα υπερθέρμανσης και χαμηλότερου επίπεδου κρατήματος προς το τέλος του αγώνα ή όταν πιέζουν στο όριο για να προσπεράσουν κ.τ.λ.

Η αλήθεια βέβαια είναι πως από τη στιγμή που μιλάμε για όρια πιέσεων κατά την διάρκεια του αγώνα, θα πρέπει να κατανοήσουμε και τη δυσκολία που έχουν οι μηχανικοί και κυρίως οι αναβάτες να προϋπολογίσουν τις σωστές πιέσεις πριν τον αγώνα, ώστε αυτές να διατηρήσουν εντός των κατώτατων ορίων για 20-25 γύρους.

Σε κάθε περίπτωση, οι πληροφορίες λένε ότι το τριήμερο του επόμενου αγώνα του Le Mans στη Γαλλία θα υπάρχει σοβαρή κουβέντα μεταξύ ομάδων, Dorna, FIM και IRTA για το συγκεκριμένο θέμα και πιθανόν να δούμε ποινές σε όσους παραβιάζουν το κατώτατο όριο πιέσεων από εδώ και πέρα, κάτι που λογικά θα έπρεπε ήδη να είχε γίνει πολλές φορές…

 

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες