Η BMW στο MotoGP - Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Η απόφαση για την είσοδο στο MotoGP βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης
motomag BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

9/5/2024

Διαβάσατε στο MOTO για τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς οι οποίες έρχονται από το 2027 στο MotoGP, αλλαγές που μπορούν να αλλάξουν με το καλημέρα τις ισορροπίες όσον αφορά τον ανταγωνισμό. Μία αλλαγή η οποία μπορεί να κάνει κρότο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα είναι να δούμε έναν νέο κατασκευαστή να παίρνει τη θέση της Suzuki η οποία αποχαιρέτησε εν μία νυκτί τον θεσμό, με την BMW να γλυκοκοιτάζει -εδώ και καιρό- την ευκαιρία που της δίνεται.

Ανέκαθεν οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς σε κάθε μηχανοκίνητο θεσμό άλλαζαν τις ισορροπίες καθώς κύριος στόχος τους συνήθως είναι η... απόδοση δικαιοσύνης για αύξηση του ανταγωνισμού όταν κάποιοι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει μπροστά, με αποτέλεσμα οι ισχυροί να χάνουν έδαφος και οι πιο αδύναμοι να κλείνουν την αγωνιστική ψαλίδα. Εκτός όμως από τον τομέα της ανταγωνιστικότητας οι συγκεκριμένες αλλαγές ήταν μία καλή ευκαιρία είτε για έναν κατασκευαστή να αποχωρήσει -τις περισσότερες φορές η δικαιολογία ήταν η αύξηση του κόστους ώστε να εξελίξουν από το μηδέν την αγωνιστική τους κατασκευή- είτε για έναν νέο να μπει στον εκάστοτε θεσμό, καθώς επί της ουσίας όλοι θα ξεκινούσαν από λευκό χαρτί… σχεδόν, μην γελιόμαστε.

BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Στο MotoGP τώρα το 2027 επρόκειτο να συμβεί κατά πάσα πιθανότητα το δεύτερο. Εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν πληροφορίες πως η BMW θέλει να μπει στην κορυφαία διοργάνωση των αγώνων μοτοσυκλετών παίρνοντας τις δύο θέσεις της Suzuki οι οποίες είναι δεσμευμένες από την Dorna σε περίπτωση που ένας νέος κατασκευαστής θέλει να κάνει την είσοδο του στον θεσμό. Ο διευθύνοντας σύμβουλος της BMW Motorrad, Markus Flasch προχώρησε επίσης σε δηλώσεις οι οποίες δείχνουν πως το ενδιαφέρον της BMW είναι αληθινό και όχι ένα επικοινωνιακό παιχνίδι εντυπώσεων.

Ο Markus Flasch ανέφερε χαρακτηριστικά: “Όλοι ξεκινούν από το μηδέν, είναι ώρα να μπούμε και εμείς στο παιχνίδι, αλλά μέχρι τότε πρέπει να κερδίσουμε εκεί που ήδη αγωνιζόμαστε. Δεν υπάρχει τρόπος να προοδεύσουμε κατά τη γνώμη μου αν δεν είμαστε επιτυχημένοι και αυτό είναι κάτι που το έχω πει από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα νέα μου καθήκοντα.

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να κερδίσουμε στο WSBK. Ταυτόχρονα όμως μπορούμε να προετοιμαστούμε για άλλες κινήσεις, αλλά η τελική επιλογή θα γίνει μόνο εάν είμαστε επιτυχημένοι. Το εξετάζουμε πρώτα στρατηγικά και το αξιολογούμε προσεκτικά. Για αυτό δεν μπορώ να αναφέρω κάτι συγκεκριμένο τη δεδομένη στιγμή”.

Τα λόγια του αφεντικού της BMW κάνουν ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή το WSBK (ή καλύτερα Ο ΤΙΤΛΟΣ στο WSBK) είναι η προτεραιότητα για την γερμανική εταιρεία -πως να μην είναι άλλωστε όταν έκανε πέρυσι την κίνηση ματ φέρνοντας στην ομάδα τον Torpak Razgatlioglu σε μία προσπάθεια να πάρει Πρωτάθλημα. Τώρα βρισκόμαστε σε αναμονή για να δούμε αν τελικά ο Toprak θα δώσει φέτος στους Βαυαρούς το έναυσμα που θέλουν για να μεταπηδήσουν στο MotoGP, με τον Τούρκο στην αιχμή του δόρατός τους και για τον κορυφαίο θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας.

BMW
Ετικέτες

MotoGP - Ανανέωσε με το Le Mans για πέντε ακόμη χρόνια

To Le Mans Bugatti Grand Prix race circuit στο πρόγραμμα έως το 2031
Moto|GP - Le Mans 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Μια ακόμη σημαντική επέκταση συνεργασίας ανακοίνωσε η Dorna για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με τον γαλλικό γύρο να παραμένει στο Le Mans έως το 2031.

Η ιστορική πίστα που βρίσκεται πέντε χιλιόμετρα μακριά από την ομώνυμη πόλη και 200 περίπου χιλιόμετρα από το Παρίσι φιλοξενεί αγώνες Grand Prix από τα τέλη της 10ετίας του '60, ενώ βγήκε από το καλεντάρι έπειτα από το σοβαρό ατύχημα που είχε εκεί ο Alberto Puig το 1995. 

Moto|GP - Le Mans 2025

Το Le Mans, που μπορεί να φιλοξενήσει έως και 100.000 θεατές, επέστρεψε το 2000 αφότου ολοκληρώθηκαν όλες οι εργασίες που ήταν απαραίτητες για την ασφάλεια των αγωνιζόμενων και τα τελευταία χρόνια πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο αναφορικά με τα πλήθη που προσελκύει χάρη και στο promotion που κάνουν οι διοργανωτές και η Dorna. 

Μάλιστα, το 2023 είχαμε ιστορικό ρερόρ προσέλευσης με τον αγώνα να το ξεπερνά ξανά το 2024 και αυτό έκανε την επιλογή της Dorna για ανανέωση της συνεργασία μονόδρομο.

Το υπάρχον συμβόλαιο της πίστας με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας έληγε την ερχόμενη σεζόν και η επέκταση της συνεργασίας θα το δει να παραμένει στο αγωνιστικό πρόγραμμα τουλάχιστον έως και το 2031.

Moto|GP - Le Mans 2025

Η πίστα που Le Mans που έχει κατασκευαστεί γύρω από το Circuit de la Sarth, όπου πραγματοποιείται ο 24ωρος αγώνας, έχει μήκος 4,19 χλμ. και μέγιστο πλάτος 13 μέτρων, με τη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας να φτάνει τα 674 μέτρα. Έχει εννέα δεξιές και πέντε αριστερές στροφές και είναι μια σφιχτή πίστα που απαιτεί από τους αναβάτες να φρενάρουν όσο πιο αργά γίνεται και να επιταχύνουν δυνατά στις εξόδους οπότε η πρόσφυση του πίσω τροχού παίζει τον δικό της μεγάλο ρόλο στην επίτευξη χρόνου.

Ως ο 6ος γύρος του πρωταθλήματος το Michelin Grand Prix de France θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 9-11 Μαΐου. Το ρεκόρ γύρου το έχει ο Jorge Martin από πέρσι με 01:29.919.

Ετικέτες