Χωρίζει η Tech 3 από την Yamaha

Αλυσιδωτή αντίδραση
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

23/2/2018

Η είδηση είναι επίσημη. Η ομάδα της Tech 3 δεν θα έχει μοτοσυκλέτες της Yamaha από το 2019. Θα μπορούσε να είναι απλώς άλλο ένα νέο που αφορά το εμπορικό κομμάτι των MotoGP, όμως το συγκεκριμένο διαζύγιο θα προκαλέσει μια σειρά από αλυσιδωτές αντιδράσεις, που πιθανόν να αλλάξουν τα δεδομένα. Γιατί; Μα γιατί πίσω από αυτό το αλισβερίσι μεταξύ εργοστασιακών ομάδων και δορυφορικών ομάδων, υπάρχουν συμβόλαια αναβατών και αντίστοιχες μετακινήσεις τους. Όμως πρώτα απ’ όλα να δούμε τα δεδομένα που έχουμε σήμερα.

Η Tech 3 έχει αναβάτη τον Zarco. Το αφεντικό της KTM έχει δηλώσει ξεκάθαρα σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι θέλει τον Zarco. H Dorna έχει πει ότι δεν θέλει πάνω από 24 αναβάτες στη μεγάλη κατηγορία και έως το 2021 είναι κλεισμένες όλες οι διαθέσιμες θέσεις για τις ομάδες. Ο Rossi έχει τη δική του ομάδα SKY-VR46, αλλά όπως είπαμε δεν υπάρχει θέση έως το 2021. Άρα δεν μπορεί να πάρει από την Yamaha τις μοτοσυκλέτες της Tech 3 και να έχει αυτός τον ρόλο του manager της δορυφορικής ομάδας για την ιαπωνική εταιρεία. Προφανώς και γι’ αυτό ο πρώτος αναβάτης της SKY-VR46 που θα ανέβει στα MotoGP θα έχει μια Ducati της Pramac. Η KTM έχει δηλώσει σαφώς ότι θέλει να έχει μια δορυφορική ομάδα στη μεγάλη κατηγορία, καθώς είναι μέρος του πλάνου που έχει ανακοινώσει πριν μερικά χρόνια και αφορά ένα carrier path για μικρούς αναβάτες, οι οποίοι θα ξεκινούν από το Rookies Cup και θα φτάνουν έως τα MotoGP. Γι’ αυτό άλλωστε πήρε την απόφαση να έχει ομάδα στη Moto2, παρά το γεγονός ότι έπρεπε να έχει η μοτοσυκλέτα της κινητήρες Honda και από φέτος Triumph. H ΚΤΜ είναι αυστριακή εταιρεία όπως και η Red Bull, μόνο που βασικός χορηγός της Tech 3 είναι η ανταγωνιστική εταιρεία ενεργειακών ποτών Monster.

Τι υποθετικό συμπέρασμα βγαίνει λοιπόν αν προσπαθήσουμε να βάλουμε τα κομμάτια του παζλ με μια λογική σειρά; Η Tech 3 από του χρόνου γίνεται δορυφορική ομάδα της KTM και η αυστριακή εταιρεία έχει για αναβάτη της των Zarco. Ο Valentino Rossi κάνει την Sky-VR46 δορυφορική ομάδα της Yamaha από το 2021 και προωθεί σε αυτή τους αναβάτες της ακαδημίας του. Αυτά λέει η λογική με τα σημερινά δεδομένα. Για να μην συμβούν αυτά θα πρέπει η Dorna να αποφασίσει να αυξήσει τις θέσεις του grid στη μεγάλη κατηγορία, οπότε οι διαδικασίες θα επιταχυνθούν. Μπορεί βέβαια και η Suzuki ή η Aprilia να βρουν χρήματα για τη δημιουργία δορυφορικών ομάδων και να απορροφήσουν αυτές την Tech 3, παίρνοντας μαζί και την Monster που είναι εξαιρετικά δύσκολο να μείνει πάνω στα φαίρινγκ ενός ΚΤΜ.

   

Yamaha Y/AI και Fabio Quartararo - Όλα για τον τίτλο στο MotoGP 2025 [VIDEO]

Ποιος V4 κινητήρας... Η λύση για το Πρωτάθλημα έρχεται μέσω χρονομηχανής, από το Τόκιο του 2125
Fabio Quartararo - Tokyo Override
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Εντάξει, μας πιάσατε, αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι η M1 του 2025, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο Y/AI της Yamaha που εμφανίζεται στη νέα σειρά anime "Tokyo Override" του Netflix, με την ιαπωνική εταιρεία να επιδεικνύει το concept στην ομάδα MotoGP της, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να φωτογραφίζονται καβάλα σε αυτό.

Η είδηση αφορά τη συνεργασία της Yamaha με το Netflix, στην παραγωγή του Tokyo Override (για το οποίο σας είχαμε γράψει ΕΔΩ), ενός πρωτότυπου anime που κυκλοφορεί παγκοσμίως μέσω streaming, από τις 21 Νοεμβρίου 2024.

Το Tokyo Override, σκηνοθεσίας των FUKUDA, Yusuke και Veerapatra Jinanavin, διαδραματίζεται στο Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον, όπου η AI έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή ζωή και όλες οι πτυχές της αστικής ζωής είναι αυτοματοποιημένες. Σε αυτό το γεμάτο δράση με μοτοσυκλέτες anime επιστημονικής φαντασίας, υπαρκτές και πρωτότυπης σχεδίασης μοτοσυκλέτες πρωταγωνιστούν στους δρόμους του Τόκιο.

Το Δημιουργικό Κέντρο της Yamaha Motor έδωσε την πλήρη συνεργασία του στην παραγωγή της σειράς, παρέχοντας δεδομένα 3D και υποστήριξη για τη χρήση ήχων των YZF-R1 και VMAX της Yamaha, καθώς και τη συνεργασία με το World Building για την ιστορία και τη σχεδίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας concept Y/AI που κυκλοφορεί 100 χρόνια από τώρα, στο μέλλον.

Yamaha YAI

Ένα από τα κυριότερα σημεία του Tokyo Override είναι οι σκηνές δράσης, όπου η ηρωίδα Amarin τρέχει σε αγώνες στο φουτουριστικό Τόκιο, επάνω στη σέλα της Y/AI, με τη Yamaha να συνεργάζεται και να επιβλέπει διάφορα μέρη της διαδικασίας παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες διασχίζουν τους δρόμους της πόλης του μέλλοντος σε θρυλικές κλασικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Yamaha YZF-R1 και VMAX. Πέρα από την παροχή των δεδομένων τρισδιάστατης σχεδίασης και ηχογραφήσεων του ήχου των πραγματικών μοντέλων, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές της Iwata συμμετείχαν επίσης ενεργά στη διαδικασία παραγωγής της σειράς, δημιουρτώντας τη σκηνή των αγώνων μοτοσυκλέτας 100 χρόνια στο μέλλον και σχεδιάζοντας τη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται.

Μετά τον σχεδιασμό της φουτουριστικής μοτοσυκλέτας στον υπολογιστή, η Yamaha δημιούργησε ένα κανονικού μεγέθους πρωτότυπο μοντέλο της Y/AI, το οποίο θα εκτεθεί στην ερχόμενη Motor Expo 2024 στην Ταϊλάνδη (29 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου).

"Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν η διαδικασία δημιουργίας σεναρίου, η λεγόμενη World Building που ακολουθήσαμε με την ομάδα παραγωγής", αναφέρει ο Satoshi Nakamura από το Τμήμα Σχεδιασμού και Προγραμματισμού. "Δαπανήσαμε πολύ χρόνο σε πολυάριθμες συζητήσεις για το πώς θα ήταν ο κόσμος του Τόκιο 100 χρόνια στο μέλλον και συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα σε μια 'βίβλο' την οποία θα ακολουθούσαμε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Τα γεγονότα και τα οχήματα που βλέπετε στη σειρά, αλλά και το ίδιο το σενάριο είναι όλα βασισμένα σε αυτήν την 400 σελίδων βίβλο."

Yamaha YAI

Στην κοινωνία που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από AI, όπως απεικονίζεται στο Tokyo Override, τροχαία ατυχήματα και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι πολύ λιγότερο πιθανό να συμβούν. Από την άλλη πλευρά, ο κόσμος των αγώνων συνεχίζει να είναι πολύ πιο απρόβλεπτος.

"Στους αγώνες, είναι πάντα δυνατό να προκύψουν μη αναμενόμενες ατυχίες. Η ιδέα του να προτάσσεται αυτό ως μέσο για την αναγνώριση κινδύνων και την εύρεση δρόμων για μετάβαση σε ασφαλέστερο περιβάλλον είναι μοναδική και, καθώς ο πρόσθετος παράγοντας της ψυχαγωγίας είναι συνυφασμένος με τους αγώνες, ένιωθα ότι υπήρχε μια αίσθηση της πραγματικότητας όταν προσπαθούσα να φανταστώ τι νόημα θα έχουν οι αγώνες σε 100 χρόνια από σήμερα", εξηγεί ο Nakamura.

Ετικέτες