Gigi Dall'Igna: “Η διαφορά μεταξύ εργοστασιακών και δορυφορικών Ducati θα είναι λίγο μεγαλύτερη το 2024”

Δηλώσεις κατευνασμού προς τους εργοστασιακούς αναβάτες, εν όψει της έλευσης στις ιταλικές τάξεις του... "μπαμπούλα" Marc Marquez
motomag MotoGP - Gigi Dall'Igna: “Η διαφορά μεταξύ εργοστασιακών Ducati και δορυφορικών θα είναι λίγο μεγαλύτερη το 2024”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

21/12/2023

O Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, Gigi Dall'Igna με δηλώσεις του ανέφερε πως οι διαφορές μεταξύ της GP24 (με την οποία θα εφοδιαστούν η Lenovo και η Pramac) και της GP23 (με την οποια θα αγωνιστεί μεταξύ άλλων και ο Marc Marquez) θα είναι λίγο μεγαλύτερες απ' ότι στη σεζόν του 2023, δηλώσεις που μάλλον έχουν διάθεση κατευνασμού των εργοστασιακών αναβατών, με τον Pecco να έχει αναφέρει πολλάκις την πεποίθηση του πως η μοτοσυκλέτα των Factory αναβατών πρέπει να είναι σαφώς ανώτερη των δορυφορικών.

Το ιταλικό εργοστάσιο έχει πλέον έναν ολόκληρο στρατό ταλαντούχων όσο και ικανών αναβατών, εφοδιάζοντας τους -ανάλογα το συμβόλαιο- με μοτοσυκλέτες "2 ταχυτήτων": της τρέχουσας και της περυσινής σεζόν. Το θέμα εδώ είναι πως οι διαφορές μεταξύ των δυο μοντέλων είναι αρκετά μικρές, στον βαθμό που το 2023 αρκετές ήταν οι φορές που αναβάτες της GP22 κατάφερναν να επισκιάσουν όσους αγωνιζόταν με τη GP23. Όπως ήταν λογικό, οι εργοστασιακοί αναβάτες έκαναν πολλάκις παράπονα στους ιθύνοντες, καθώς καλοδεχούμενος μεν ο υψηλότερος μισθός της εργοστασιακής ομάδας, καλό και το status, αλλά όταν σου ρίχνει ο "δεύτερος", τότε η υπόθεση αρχίζει και... ξυνίζει. Και σα να μην έφτανε αυτό, το 2024 σκάει μύτη και ο "μπαμπούλας" Marc Marquez -ευχή και κατάρα για την Ducati-, σπέρνοντας πανικό στις τάξεις του Borgo Panigale, και σπρώχνοντας τον Gigi να κάνει δηλώσεις, προσπαθώντας να κατευνάσει τα πνεύματα, και να ηρεμήσει τους εργοστασιακούς.

Δεν είναι να απορεί κανείς, καθώς τα πρώτα δείγματα γραφής του MM93 στο τεστ στη Valencia έβαλαν σε σκέψεις τους πάντες. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως δηλώσεις για το μέλλον του Marquez στην ιταλική ομάδα έκανε και ο Διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Ducati, Paolo Ciabbati.

MotoGP

Ο Gigi Dall'Igna δήλωσε σχετικά με τη διαφορά δυναμικότητας μεταξύ εργοστασιακών και δορυφορικών Ducati το 2024: "Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε πολλές δοκιμές κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να ρυθμίσουμε σωστά όλα τα νέα εξαρτήματα που θα θέλαμε να φέρουμε στις μοτοσυκλέτες μας. Κάναμε ένα λάθος στο παρελθόν επειδή προσπαθήσαμε να φέρουμε πάρα πολλές εξελίξεις στη μοτοσυκλέτα. Έτσι μάθαμε από αυτό το μάθημα και δεν θέλουμε να πράξουμε το ίδιο. Το 2024 θα κάνουμε κάτι περισσότερο. Πιστεύω ότι την επόμενη σεζόν, η διαφορά μεταξύ των εργοστασιακών μοτοσυκλετών και της μοτοσυκλέτας του προηγούμενου έτους θα είναι λίγο μεγαλύτερη. Αλλά θα το δούμε."

Θυμίζουμε πως το 2024 οι Francesco Bagnaia, Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team), Jorge Martin kai Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) θα έχουν την GP24, ενώ οι Marc Marquez, Alex Marquez (Gresini Racing Team), Marco Bezzecchi και Fabio di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) θα έχουν στη διάθεση τους τις GP23.

Ετικέτες

MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!

Αν δεν τον είχαν αντιγράψει όλοι, θα είχε τιμωρηθεί
MotoGP COTA: Πλήρης αποκρυπτογράφηση στο σχέδιο Marquez! Mike Webb: Είπαμε να μην γίνει της Αργεντινής!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/3/2025

Στον αγώνα των ΗΠΑ και σε μία από τις πίστες που δεν γίνεται να χάσει την πρώτη θέση αν δεν πέσει, όπως και τελικά έγινε, ο Marc Marquez έγραψε άλλη μία επική σκηνή στην ιστορία των αγώνων, όταν ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα ξεκίνησε να τρέχει για να αλλάξει ελαστικά και να πάρει, όπως πίστευε εκείνη την στιγμή, μία ήπια τιμωρία ξεκινώντας τελευταίος.

Ήδη από το ρεπορτάζ του αγώνα είχαμε ξεκαθαρίσει πως πρόκειται για μία προσχεδιασμένη κίνηση και όχι για μία απόφαση της τελευταίας στιγμής. Μία κίνηση που είχε στόχο να πιάσει τους πάντες στον ύπνο και το τι ακολούθησε δικαιώνει τον Marc Marquez.

Αν δεν έτρεχαν όλοι μαζί να ακολουθήσουν το παράδειγμά του, τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εύκολα αυτό το κόλπο να τους πιάσει όλους στον ύπνο. Αντιθέτως τους ξεκουκούλωσε και απέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως αν είχε αλλάξει σε slick ελαστικά πριν τον αγώνα θα το είχαν κάνει και οι υπόλοιποι.

Δίκαια εξοργισμένος και ο Davide Brivio της Trackhouse Racing που οι αναβάτες της, μαζί με τον Miller από την πλευρά της Yamaha, ήταν οι μόνοι με slick ελαστικά απέναντι σε όλους τους άλλους. Οι μόνοι δηλαδή που κάθισαν να σκεφτούν μόνοι τους τι ήταν το καλύτερο στις τρέχουσες συνθήκες και δεν ακολουθούσαν σαν μαγνητισμένοι το παράδειγμα του Marc Marquez. Αντί να κερδίσουν από αυτό, είτε γιατί είχαν το καλύτερο ελαστικό, είτε γιατί όλοι οι υπόλοιποι είχαν τιμωρηθεί, αντ’ αυτού βρέθηκαν χωρίς κανένα απολύτως πλεονέκτημα για την διαύγεια που απέδειξαν.

Η Dorna που καταγράφει όλα τα μικρόφωνα, έδωσε σήμερα και την πλήρη εικόνα αλλά και το ηχητικό ντοκουμέντο των συνεννοήσεων σε ένα στιγμιότυπο των τριών περίπου λεπτών όπου ξεκάθαρα φαίνεται το λάθος της επιλογής που έκανε ο Marc Marquez, βασιζόμενος ότι θα έχε πολύ μικρότερο αντίκτυπο.

Στο video της Dorna ο Marc Marquez δίνει εντολή στον «Riga» τον crew chief Marco Rigamonti να ετοιμάζεται η δεύτερη μοτοσυκλέτα και τον ρωτά για τις επιπτώσεις που θα έχει αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης και φύγει. Εκεί ο Riga του απαντά ξεκάθαρα ότι δεν είναι σίγουρος για την τιμωρία αλλά συνεχίζει να απαντά στον Marc Marquez που πιστεύει ότι απλά θα ξεκινήσει τελευταίος χωρίς ποινή μακρύτερου γύρου ενώ στην πράξη είναι χειρότερο, θα πρέπει να εκτελέσει ποινή διέλευσης από τα pit.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι αυτή εδώ η παραδοχή του Marc Marquez πως αν αφήσει την γραμμή εκκίνησης τότε οι άλλοι θα ακολουθήσουν, ουσιαστικά αναγκάζοντας την διοργάνωση να δώσει παράταση στην εκκίνηση, όπως και τελικά έγινε.

Αυτή η γνώση πως οι άλλοι θα τον αντιγράψουν, είναι η μεγαλύτερη ίσως εξήγηση για το τι συμβαίνει -ξανά- στα MotoGP.

Δείτε το σχετικό VIDEO:

 

Όπως παραδέχτηκε ο Mike Webb, αν δεν είχε πέσει ο Marc Marquez και αν οι άλλοι δεν τον είχαν ακολουθήσει τότε θα τιμωρούνταν με διέλευση που ελάχιστα διαφέρει από αλλαγή μοτοσυκλετών, ουσιαστικά μηδενίζοντας το πλεονέκτημα που θα είχε κερδίσει. Επειδή όμως δεν γίνεται να τιμωρήσεις όλους τους αναβάτες με διέλευση καθότι κάτι τέτοιο θα ήταν και επικίνδυνο, πήραν την απόφαση να δώσουν παράταση.

Στο VIDEO της Dorna φαίνεται να ρωτά ο Marc Marquez αν ο Bagnaia είναι σε μοτοσυκλέτα με βρόχινα ελαστικά και μόλις πήρε καταφατική απάντηση, ήθελε να γνωρίζει και για τον Alex Marquez, τους δύο δηλαδή αναβάτες που μπορούν -αυτή την στιγμή- να τον ακολουθήσουν.

 

 

Η στρατηγική του φάνηκε ότι απέδωσε πλήρως, το μόνο λάθος ήταν τελικά μέσα στον αγώνα, όταν πάτησε το βρεγμένο κερμπ…