KYMCO iONEX (Δελτίο τύπου)

Ένα ηλεκτρικό σύστημα που δίνει τη λύση
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/4/2018

Η Kymco παρουσιάζει το σύστημα ionex, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής ηλεκτρικής μετακίνησης με καινοτόμα οχήματα και ανοικτές ενεργειακές πλατφόρμες. Το ionex είναι μια λύση που αλλάζει το κατεστημένο, εξαλείφοντας όλα τα εμπόδια για τον “πράσινο” δρόμο:

  1. Με την αρχιτεκτονική ionex, το ηλεκτρικό scooter για πρώτη φορά ξεπερνά τους συμβιβασμούς που χαρακτηρίζουν ένα αντίστοιχο όχημα.
  2. Με την ενεργειακή φιλοσοφία του συστήματος ionex, η φόρτιση δεν απαιτεί πλέον αναμονή.
  3. Με το σύστημα ionex καλύπτονται όλα τα σενάρια φόρτισης σε ιδιωτικό ή/και δημόσιο περιβάλλον, προσφέροντας μέγιστη εμβέλεια 200 χλμ.
  4. Με τη δημόσια υποδομή φόρτισης μπαταριών του συστήματος ionex, οι συμμετέχουσες χώρες έχουν ένα οικονομικά εφικτό σχέδιο για την εφαρμογή πράσινης επανάστασης σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο. Στα χέρια τους είναι τώρα ένα πλήρες οικολογικό σχέδιο που αλλάζει το κατεστημένο.

 

"Η ηλεκτρική ενέργεια είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της προσωπικής μας μετακίνησης", δήλωσε ο Allen Ko, Πρόεδρος της Kymco. "Με το Ionex, θέλουμε να κάνουμε τον κόσμο πιο πράσινο, τις πόλεις πιο καθαρές και την ηλεκτρική μετακίνηση μια ρεαλιστική πραγματικότητα για τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Η Kymco έχει δεσμευτεί στη δημιουργία της σημαντικότερης μεταμόρφωσης στην πρόσφατη ιστορία”.

Μέχρι σήμερα, η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος σήμαινε αποδοχή τεράστιων συμβιβασμών. Η εύρεση ενός χώρου φόρτισης ήταν δύσκολη. Η μπαταρία απαιτούσε μεγάλο χώρο αποθήκευσης, η αφαίρεσή της ήταν επίσης κουραστική και το μεγάλο βάρος της πολύ περιοριστικό στη μεταφορά. Η Kymco πρωτοπορεί τεχνολογικά και δίνει τη δυνατότητα αφαίρεσης των μπαταριών με πολύ εύκολο τρόπο. Με ένα πάτημα ενός κουμπιού ανοίγει το δάπεδο και ένας αθόρυβος μηχανισμός φέρνει τις μπαταρίες στην επιφάνεια και σε ιδανική θέση για τη συρταρωτή ανύψωσή τους. Οι χειρολαβές στο πάνω σημείο κάνουν την προσθαφαίρεση εύκολη και γρήγορη. Οι μπαταρίες του συστήματος ionex είναι compact διαστάσεων και ιδιαίτερα κομψές σε σχεδίαση. Ζυγίζουν λιγότερο από 5 κιλά και μεταφέρονται εύκολα από οποιονδήποτε. Η τοποθέτησή τους κάτω από το δάπεδο, πέραν της ευχρηστίας, βοηθά και στην επίτευξη  χαμηλότερου κέντρου βάρους του οχήματος. Ταυτόχρονα, αυτή η αρχιτεκτονική προσφέρει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Ωστόσο και αν ο αναβάτης απαιτεί τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία του οχήματος, αυτός ο ίδιος χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρεις εξτρά μπαταρίες.  

Τέλος στην αναμονή για φόρτιση

Η πεποίθηση που επικρατούσε μέχρι σήμερα είναι πως αφού συνδέσετε το όχημα για να το φορτίσετε μέσω πρίζας, θα πρέπει να περιμένετε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Από την άλλη, αν βγάλετε τη μπαταρία για να τη φορτίσετε σε άλλο χώρο, δεν μπορείτε να πάτε πουθενά. Η Kymco αναθεωρεί αυτή την ανεπιθύμητη κατάσταση και δημιουργεί μια επαναστατική εφαρμογή μέσω του συστήματος ionex. Αυτό σημαίνει πως τώρα πια, μπορείτε να οδηγήσετε το όχημα ακόμα και όταν αφαιρεθούν οι μπαταρίες. Γιατί απλά κάθε scooter Κymco ionex διαθέτει και μια μόνιμη εσωτερική μπαταρία. Όταν οι αναβάτες φορτίζουν τις αφαιρούμενες εκτός του οχήματος, το scooter τη χρησιμοποιεί σαν μοναδική πηγή ενέργειας προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί. Δεν απαιτεί μέριμνα από τον αναβάτη, καθώς διατηρείται συνεχώς πλήρως φορτισμένη από τις προσθαφαιρούμενες. Το σύστημα ionex κάνει όλες τις μπαταρίες να συνεργάζονται άψογα και με τον τρόπο αυτό οι αναβάτες οδηγούν χωρίς να ανησυχούν για κάτι.

Απρόσκοπτη οδήγηση, μεγάλη αυτονομία

Το άγχος της εμβέλειας και ο περιορισμένος αριθμός σταθμών φόρτισης είναι οι βασικοί δισταγμοί όλων όσων σκέπτονται να προβούν σε αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Το σύστημα ionex δίνει τη λύση σε κάτι που μέχρι σήμερα φαινόταν ανέφικτο. Με τα δημόσια σημεία φόρτισης και τις πολλαπλές επιλογές που δίνει στον αναβάτη, η ηλεκτρική μετακίνηση πλέον δεν έχει όριο. Η φόρτιση μπορεί να γίνει με ποικίλους τρόπους και με τις μπαταρίες μέσα ή έξω από το όχημα.  

Δίκτυο σημείων φόρτισης

Περιστασιακά οι αναβάτες θέλουν να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το σύστημα ionex προσφέρει ένα εκτεταμένο δίκτυο, όπου οι αναβάτες μπορούν να τις παραδώσουν για να φορτιστούν και με τη χρονική περίοδο που απαιτείται να μη ξεπερνά τη μία ώρα. Μπορούν επίσης να τις ανταλλάξουν με πλήρως φορτισμένες και να μη χάσουν καθόλου χρόνο. 

Δυνατότητα ενοικίασης μπαταριών

Στην περίπτωση που ο αναβάτης θέλει να καλύψει μεγάλη απόσταση, το δίκτυο ionex του προσφέρει τη δυνατότητα να ενοικιάσει μπαταρίες. Κάθε scooter που υποστηρίζει το σύστημα ionex μπορεί να δεχθεί κάτω από τη σέλα του έως και τρεις εξτρά μπαταρίες, που συνδυαστικά με τις υπάρχουσες προσφέρουν αυτνομία έως και 200 χιλιόμετρα.

Μια διαφορετική προσέγγιση

Για το πέρασμα στο επόμενο επίπεδο, η Kymco ενστερνίζεται το πνεύμα της κοινής χρήσης. Όλοι καλούνται να λάβουν μέρος σε αυτό το ανοικτό ενεργειακό δίκτυο. Εκτός από τη βελτίωση της δημόσιας εικόνας τους, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν ένα ιδιαίτερα αυξημένο κοινό.

Το μέλλον μόλις ξεκίνησε

Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, η Kymco θα παρουσιάσει δέκα ηλεκτρικά μοντέλα που θα ενστερνίζονται τη φιλοσoφία ionex. Παράλληλα θα οργανώσει τη δημιουργία σημείων εξυπηρέτησης σε είκοσι χώρες και θα διοχετεύσει στην αγορά περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά μοντέλα. Tο σύστημα ionex αποτελεί την πλέον σημαντική κοινωνική προσφορά της Kymco από τη στιγμή της ίδρυσής της.

 

Honda GB500 - Οι Ιάπωνες κατοχύρωσαν το όνομα

Το έδαφος προετοιμάζεται για τον μεγάλο αδελφό του -ευρωπαϊκού πλέον- GB350
Honda GB500
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Το νέο μικρό Modern classic GB350S που κάνει καριέρα στην Ινδία επιστρέφει πλέον και στην ευρωπαϊκή αγορά με λιτό design και έναν αερόψυκτο κινητήρα με 20,8 ίππους, με δυνατότητα να οδηγείται και από κατόχους Α2 κατηγορίας διπλώματος. Κι όπως φαίνεται, σε λίγο καιρό θα έχει και έναν μεγάλο αδελφό να του κάνει παρέα.

Δεν πέρασαν πολλές μέρες αφότου η Honda παρουσίασε το νέο retro GB350S στην EICMA, το πρώτο βήμα της μοτοσυκλέτας για την καριέρα της στην Ευρώπη, και η ιαπωνική εταιρεία κατοχύρωσε το όνομα GB500, με την προοπτική του μεγάλου αδελφού να έχει ακόμα πιο ευοίωνες πιθανότητες πωλήσεων στην Α2 κατηγορία, αφού με το ίδιο δίπλωμα θα οδηγείς μοτοσυκλέτα με πολύ καλύτερες επιδόσεις από το 350.

Το GB 500 κατοχυρώθηκε ως εμπορικό σήμα για μοτοσυκλέτες και ανταλλακτικά από τη Honda στις 12 Νοεμβρίου 2024 στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) και στις 14 Νοεμβρίου 2024 στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα δούμε σίγουρα ένα νέο Honda GB500, αλλά η Honda μόνο και μόνο όταν προβαίνει σε τέτοιες κινήσεις, τις υλοποιεί κιόλας, ειδικά αν η "Honda Motor Co., Ltd., Tokyo, Japan" έχει κατοχυρώσει επίσημα το όνομα του μοντέλου. Αντίστοιχη περίπτωση τώρα τελευταία ήταν και εκείνη με το ηλεκτρικό EV Fun, με τη Honda να είχε κατοχυρώσει τα ανάλογα σχεδιαγράμματα  με το υποτιθέμενο όνομα CB1000R Electric.

Το επερχόμενο GB500 ήταν κοινό μυστικό από τις αρχές του 2024 στον ιαπωνικό τύπο, όπως είχαμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο.

Ένα πρώτο ερώτημα είναι αν το νέο GB500 θα εξοπλιστεί με δικύλινδρο κινητήρα πατώντας στα χνάρια του CL500 ή με κάποιον μονοκύλινδρο.

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να φέρει δικάναλο ABS -υποχρεωτικό λόγω Euro 5 προδιαγραφών-, συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση και κιβώτιο 5 σχέσεων. Το πλαίσιο θα είναι ατσάλινο μονής ραχοκοκαλιάς με διπλούς σωλήνες στο κάτω μέρος, ενώ στα φρένα θα έχουμε δισκόφρενα εμπρός-πίσω. Οι αναρτήσεις θα απαρτίζονται από συμβατικό πιρούνι και δυο αμορτισέρ, ενώ το πιθανότερο είναι να μην έχουμε αλλαγή στην οθόνη οργάνων, σε σχέση με τη στρογγυλή του GB350 με τις αναλογικές ενδείξεις ταχύμετρου και τη δεύτερη, μικρή, ένθετη ψηφιακή οθόνη. Τα φωτιστικά σώματα θα είναι τεχνολογίας LED και η μοτοσυκλέτα θα φέρει σύστημα Emergency Stop Signal (ESS). Μένει να δούμε αν η Honda προχωρήσει σε αναβάθμιση εξοπλισμού στο 500, με προσθήκη Traction Control, κ.α.

Ετικέτες