Όπως όλα δείχνουν, σε πολύ μικρό διάστημα η κατηγορία των μικρών Adventure bikes θα είναι η πιο "hot" κατηγορία μοτοσυκλετών της αγοράς. Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστες εβδομάδες από την Intermot και την Eicma, όπου η BMW, η Honda, η Suzuki και η Kawasaki παρουσίασαν τις προτάσεις τους με τα G310GS, CRF250 Rally, V-Strom 250 και Versys-X 300 αντίστοιχα.
Τώρα, έρχονται οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που δημοσίευσε το αμερικάνικο Cycle World που δείχνουν ότι μπαίνει ακόμη ένας παίκτης στο παιχνίδι και μάλιστα με δυνατό χαρτί και υψηλές προσδοκίες. Λέγαμε από καιρό ότι η ΚΤΜ θα εκμεταλλευόταν στο έπακρο την πλατφόρμα των μικρών μονοκύλινδρων και δεν θα περιοριζόταν μόνο στις σειρές των Duke και RC, όπως άλλωστε είχε δηλώσει και σε μια συνέντευξή του το 2013, ο πρόεδρος της ΚΤΜ Stefan Pierer. Ο χρόνος μας επιβεβαίωσε και ιδού οι πρώτες φωτογραφίες του ΚΤΜ 390 Adventure σε πρωτότυπη μορφή, κατά τη διάρκεια δοκιμών έξω από τις εγκαταστάσεις της ΚΤΜ, κάπου στην νότια Ευρώπη.
Απ' όσο μπορούμε να δούμε στις φωτογραφίες, οι ομοιότητες με τα υπόλοιπα μονοκύλινδρα δεν είναι και τόσο εμφανείς, παρότι προέρχεται από την ίδια βάση, καθώς τα κάρτερ δείχνουν διαφορετικά όπως και το μεγαλύτερο ψαλίδι. Αντιθέτως, το πλαίσιο δείχνει πολύ ίδιο με των Duke, ενώ αν δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές στον κινητήρα, η ιπποδύναμη και η ροπή θα κυμαίνονται κοντά στους 43 ίππους και στα 3,5 χιλιογραμμόμετρα αντίστοιχα.
Η εμφάνιση έχει σαφείς επιρροές από το 450 Rally, αλλά και από το Enduro R, όπως μαρτυρά το εμπρός φτερό, η σέλα και η ουρά. Οι τροχοί είναι προφανώς διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, που αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό τον off-road προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας, ενώ όπως φαίνεται διαθέτει carbon βάση για τα όργανα, μια μεγάλη διάφανη ζελατίνα και δίδυμους προβολείς τοποθετημένους κατακόρυφα όπως του Rally. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται επίσης η αλουμινένια ποδιά, οι προστατευτικές χούφτες και η ψηλά τοποθετημένη εξάτμιση. Οι αναρτήσεις δείχνουν να διαθέτουν μεγάλες διαδρομές και τα φρένα είναι όμοια (αν όχι τα ίδια) με τα αντίστοιχα του Enduro R, με το μονό δίσκο μπροστά και την δαγκάνα της Brembo.
Το στοίχημα της ΚΤΜ έχει πολλές παραμέτρους, καθώς από τη μια μεριά θα πρέπει να είναι ανταγωνιστική απέναντι στον ανταγωνισμό των Ιαπώνων και της BMW, τόσο σε επίπεδο τιμής όσο και προσβασιμότητας (χαμηλή σέλα, ευκολία), ενώ από την άλλη θα πρέπει να διατηρήσει το χωματερό προφίλ και τα στοιχεία της αγωνιστικής της παράδοσης, σε μια μοτοσυκλέτα που θα απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε ένα νεανικό και σχετικά χωρίς μεγάλη εμπειρία κοινό.
Η εμφάνιση έχει σαφείς επιρροές από το 450 Rally, αλλά και από το Enduro R
Δεν θα πρέπει όμως να αποκλείσουμε και την πιθανότητα, οι Αυστριακοί να διαφοροποιηθούν εντελώς από την τάση που δείχνει να διαμορφώνεται και να στοχεύσουν σε ένα σκληροπυρηνικό Adventure κοινό, που αναζητά μια ελαφρύτερη και πιο οικονομική πρόταση από τα μεγαθήρια των 1000+ κυβικών και κάτι με πιο ουσιαστικές εκτός δρόμου δυνατότητες από τις περισσότερο "ασφάλτινες" επιλογές της μεσαίες κατηγορίας.
Αν βασιστούμε στις δηλώσεις του Pierer από εκείνη την συνέντευξη που έκανε την πρώτη αναφορά για το μικρό Adventure, τότε θα πρέπει να περιμένουμε την μοτοσυκλέτα να παρουσιαστεί ως μοντέλο του 2019. Από την άλλη όμως, αυτές οι φωτογραφίες από τις δοκιμές στο δρόμο μπορεί να σημαίνουν ότι θα δούμε την μοτοσυκλέτα στα Σαλόνια του 2017 να φιγουράρει ως μοντέλο παραγωγής για το 2018.