KTM 1290 Super Duke RR: Το πιο δυνατό δικύλινδρο γυμνό του κόσμου!

ΘηRRίο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/4/2021

Με 180 άλογα και 180 κιλά η KTM έχει κάθε δικαιολογία να μιλά και για το δυνατότερο γυμνό παραγωγής και για έναν εξαιρετικό λόγο ιπποδύναμης-κιλών! Μία δυναμομέτρηση και ένα ζύγισμα ακριβείας στις μοτοσυκλετιστικές ζυγαριές του ΜΟΤΟ θα φανερώσει την αλήθεια, αλλά ακόμη κι έτσι τα νούμερα αυτά λένε μία ιστορία: Μία μοτοσυκλέτα με στόχο την απόλυτη απόδοση και μόνο για λίγους. Το νέο 1290 Super Duke R -ένα λιγότερο R δηλαδή- το έχουμε δυναμομετρήσει με σχεδόν 167 άλογα στον τροχό, που είναι εξαιρετικά για δικύλινδρη μοτοσυκλέτα.

Η RR όπως είπαμε θα είναι για λίγους, κυριολεκτικά, από την στιγμή που μόλις 500 θα φτιαχτούν και θα διατεθούν μονάχα on-line για όποιον προ-παραγγείλει. Οι παραγγελίες δεν περιμένουν να μείνουν και για πολλές μέρες ανοικτές, τα πεντακόσια κομμάτια θα εξαντληθούν πάρα πολύ γρήγορα.

Στις χώρες του εξωτερικού που έχει και μεγαλύτερη σημασία μία τέτοια μοτοσυκλέτα που προσανατολίζεται στην χρήση σε πίστα, οι ευκαιρίες να την οδηγήσει κανείς όπως της αξίζει, είναι και πολλές είναι και διαφορετικές. Στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν ένα σωρό ευκαιρίες να οδηγήσουν σε πίστα, εδώ στα Βαλκάνια βέβαια, τα πράγματα είναι χειρότερα.

Η KTM αφαίρεσε 9 κιλά βάρους με 1,5 από αυτά να έρχεται από τους τροχούς, ενισχύοντας έτσι και την ευελιξία σε μεγάλο βαθμό.

Το ρυθμιζόμενο APEX 7117 σταμπιλιζατέρ της WP αναλαμβάνει όλη αυτή η δύναμη να τιθασεύεται με τον καλύτερο τρόπο στους ελαφρύτερους τροχούς με το APEX PRO 7548 “close cartridge” πιρούνι της WP και το APEX PRO 7746 αμορτισέρ πίσω, να αναλαμβάνουν την ευθύνη της συμπεριφοράς στην πίστα.

Τα σημεία που το Super Duke μπορούσε να χάσει βάρος δεν ήταν έτσι κι αλλιώς πολλά, οπότε για την έκδοση RR η KTM χρειάστηκε να βάλει μπόλικο carbon ξεκινώντας από το υποπλαίσιο. Η εκ νέου σχεδίασή του επέτρεψε και στην ουρά να αλλάξει και να φτιαχτεί ένα όμορφο μονόσελο με εύκολα αφαιρούμενα LED. Η σχεδίαση της ουράς έχει γίνει με στόχο να μην υπάρχει ούτε πινακίδα, ούτε και φλας.

Βέβαια η χρήση τη RR δεν είναι μόνο για track-day, αλλά σίγουρα παραμένει μονάχα για διασκέδαση, είτε αυτή γίνεται σε κάποιον άδειο επαρχιακό δρόμο, είτε στην πίστα. Οι Euro5 προδιαγραφές δεν κατάφεραν να ψαλιδίσουν την απόδοση κι έτσι κι αλλιώς το 1290 με τον κινητήρα των 1.301 κυβικών θα ήταν ή το πιο δυνατό ή αυτό με τον μεγαλύτερο δικύλινδρο κινητήρα. Προφανώς κι έχει απέναντί του πλέον ένα νέο V4, αλλά κι ένα ακόμη που ετοιμάζεται η ανανέωσή του, κι έχοντας μιλήσει με τους ανθρώπους της KTM θεωρούν «νίκη» το γεγονός πως έχουν φτάσει τον δικύλινδρο κινητήρα σε ένα επίπεδο που οι υπόλοιποι (Ducati) δεν μπορούν να ακολουθήσουν και πρέπει να αλλάξουν διάταξη. Τουλάχιστον αυτή είναι η δική τους οπτική και αφορά και τα Adventure, που όπως θα έχετε διαβάσει στο MOTO, θα είναι δικύλινδρα και τώρα και αύριο και για μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι αυτή την στιγμή.

Η επικέντρωση στην γρήγορη οδήγηση και μόνο σε αυτή, επιτρέπει την KTM να αλλάξει και την γκαζιέρα και να την κάνει να έχει μικρότερο εύρος ανοίγματος, στις 65 μοίρες μόλις! Απότομη απόκριση σε εκρηκτικό κινητήρα. Μικρό ήταν και το εύρος πριν, στις 72 μοίρες, αλλά αυτή η διαφορά θα είναι τώρα ιδιαίτερα φανερή στην οδήγηση.

Άλλα 2,5 κιλά χάθηκαν από την αλλαγή μπαταρίας, καθώς τοποθετήθηκε μία λιθίου με επίσης διαφορετικό όγκο, και καίριες αλλαγές έγιναν και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Βασικό χαρακτηριστικό πως οι καταστάσεις Track και Performance επιτρέπουν πλήρη παραμετροποίηση σε κάθε επιμέρους σύστημα.

Ο αναβάτης, ένας από τους 500, μπορεί να εξοπλιστεί και κατάλληλα με συγκεκριμένο εξοπλισμό και όλα αυτά από 8 Απριλίου που ανοίγουν οι online παραγγελίες. Πιστεύουμε πως μέσα σε 48 ώρες το πολύ, θα έχουν εξαντληθεί…

 

 

 

 

Ετικέτες

BMW R 12 G/S: Η R 80 G/S ζει ξανά! - H τιμή της στην Ελλάδα [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες για τη next level νέο-ρετρό Adventure μοντέλο των Βαυαρών
BMW R 12 G/S
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/3/2025

Μετά την R 12 S που αποτίει φόρο τιμής στο R 90 S, τώρα η BMW παρουσιάζει την R 12 G/S που πατάει στην ίδια βάση αλλά με On-Off προσανατολισμό, και εμπνέεται από μια ακόμη θρυλική μοτοσυκλέτα, την R 80 G/S που ξεκίνησε την τρέλα με τα μεγάλα On-Off.

Κι αν το R 80 G/S φαινόταν τότε μεγάλο και βαρύ το 1980, τι να πούμε το 2025 για τα κτηνώδη Adventure μοντέλα που έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό υπερβολής που πλέον δυσκολεύονται να πείσουν και τον πιο πιστό στον Θεό Marketing αναβάτη… και πώς να πας στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα που πλησιάζει τα 300 κιλά (285 κιλά ζυγίσαμε το R 1300 GS Adventure), και πώς να κινηθείς στην πόλη όταν το πλάτος πλησιάζει αυτό μιας γουρούνας, και πώς να ελέγξεις κυβισμούς που φτάνουν και ξεπερνούν τα 1.300 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 150 άλογα;!

Το 2014, κάποιοι σωστά σκεπτόμενοι άνθρωποι μέσα στην BMW αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση στο κυνήγι του Ολυμπιακού συνθήματος Citius, Altius, Fortius (πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά) που μας έφερνε συνεχώς πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες που οδηγούνται μόνο από γίγαντες και όταν πέσουν κάτω θέλουν μια περιουσία για να φτιαχτούν, για να παρουσιάσουν το υπέροχο R NineT. Μια πολύ πιο εύκολη, ελαφριά, μαζεμένη μοτοσυκλέτα, με έμφαση στην απλότητα και σχεδιαστική έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας με τον έλικα.

R 1300 GS, R 80 GS

Κι αν τα R 1250 και πλέον R 1300 GS, αλλά και τα R 1250 R και R 1250 RT συνεχίζουν να χαράζουν εξαιρετική εμπορική πορεία, ένα μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να πιστεύει πως μπορεί να υπάρχει κι άλλος δρόμος, και οι πωλήσεις των σύγχρονων ρετρό μοντέλων της BMW έπεισαν και τους σχεδιαστές της εταιρείας να συνεχίσουν και αυτό το μονοπάτι.

R 12 S

Κάπως έτσι στα τέλη του 2024 παρουσιάστηκε το υπέροχο R 12 S, η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R 90 S, κομπλέ με παρόμοιο πορτοκαλί χρώμα, και τώρα σειρά έχει το R 12 G/S, με τον αριθμό του τίτλου του να χαρακτηρίζει τον κυβισμό του δικύλινδρου boxer κινητήρα με τα 1.200 ονομαστικά και τα 1.170 πραγματικά κυβικά, και με τα αρχικά G/S να αφορούν στις λέξεις Gelände / Straße, που σημαίνουν Off-Road / Street.

BMW R 12 G/S

Πριν καταπιαστούμε με το νέο R 12 G/S, να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία -τουλάχιστον εμείς δεν γνωρίζουμε άλλη περίπτωση- η BMW λανσάρει το νέο της μοντέλο με φωτογραφίες που έχουν ρετουσαριστεί ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ μέσω τεχνητής νοημοσύνης, σε σημείο που να ξεφεύγουν εντελώς από τον ρεαλισμό -ένα πιο δειλό πρώτο βήμα είχε γίνει στη φωτογράφηση του R 12 S!

AI get out of here!

Σημάδια των καιρών, άποψη που φέρνει στο μυαλό κόμικ, ίσως παράλληλα και περιορισμός του budget -φωτογράφοι, φώτα, κλπ.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει η νέα γερμανική συνταγή για ένα G/S “εποχής”.

R 12 G/S

Η R 12 G/S έχει όλα τα κλασικά δομικά στοιχεία με τα οποία άφησε εποχή η R 80 G/S. Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, άξονας τελικής μετάδοσης που παίζει τον ρόλο και του -μονόμπρατσου- ψαλιδιού, Boxer δικύλινδρος κινητήρας, μεγάλος τροχός 21 ιντσών μπροστά, τροχοί με ακτίνες που στο νέο μοντέλο πιάνουν στο γείσο της ζάντας, tubeless ελαστικά, ίσια σέλα, ψηλό φτερό, και στρογγυλό προβολέα με μασκούλα.

BMW R 12 G/S

Χρωματικά η BMW παρέχει τη μοτοσυκλέτα σε τρεις εκδόσεις, την πιο φθηνή έκδοση σε μαύρο ματ χρώμα, και τις πιο ακριβές σε δυο εκπληκτικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ο ένας είναι ο κλασικός της R 80 G/S, σε λευκό, κόκκινο και μπλε με τις ίδιες ρίγες στο ρεζερβουάρ και την ίδια κόκκινη σέλα και ο άλλος περιλαμβάνει τριχρωμία χρυσού, κόκκινου και μαύρου.

Το ύψος σέλας κυμαίνεται ανάμεσα στα 860 και τα 895 ανάλογα τη σέλα και το πακέτο αξεσουάρ (βλ. Enduro Package Pro), ενώ ο στάνταρ τροχός πίσω είναι 17 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής του στις 18 ίντσες.

BMW R 12 G/S

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κ.εκ. αποδίδει 109 hp / 7.000 rpm με ροπή 11,72 kgm / 6.500 rpm, ενώ η 2 σε 1 εξάτμιση βγαίνει στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, με κλίση προς τα πάνω.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”, όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμου χρήση. Επίσης, η 12 G/S είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR). Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Σωστή η κίνηση να είναι βιδωτό το υποπλαίσιο, τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα που αφαιρούνται για εκτός δρόμου χρήση, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δυο άγκιστρα για να δέσετε κάποια αποσκευή.

BMW R 12 G/S

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi, εύκολα και με το χέρι με ρυθμιστές έργα-τέχνης στο πιρούνι, απαρτίζονται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm διαδρομής 210 mm (πλήρως ρυθμιζόμενο), και από μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα Paralever διαδρομής 200 mm με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.

BMW R 12 G/S

Για την πέδηση έχουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με δαγκάνες δυο εμβόλων της Brembo και έναν ακόμα δίσκο πίσω 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το δικάναλο ABS Pro με cornering χαρακτηριστικά απόδοσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BMW R 12 G/S

Στα όργανα βρίσκουμε ένα στρογγυλό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων με μια μικρή ένθετη LCD ψηφιακή οθόνη για τα υπόλοιπα, ενώ δίπλα στην οθόνη υπάρχει και θύρα 12 V για μικροσυσκευές.

BMW R 12 G/S

Εντυπωσιακή είναι η DRL LED “υπογραφή” σε σχήμα Χ του στρογγυλού προβολέα μπροστά, ενώ τα φώτα είναι full-LED.

Το ρεζερβουάρ χωράει 15,5 λίτρα καυσίμου, ενώ το βάρος της R 12 G/S ανακοινώνεται στα 229 κιλά έτοιμη για βόλτα.

BMW R 12 G/S

Φυσικά όταν κάναμε λόγο για απλές και λιτές μοτοσυκλέτες, αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε χαμηλές τιμές, άλλωστε για την BMW μιλάμε, και η R 12 G/S είναι ένα status-symbol μοντέλο με κορυφαίο εξοπλισμό και τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια, με την τιμή της να ξεκινά από τα 12.289,96 ευρώ στην Ελλάδα. Εμείς παίξαμε με το configurator, προσθέτοντας όλα τα αξεσουάρ της εταιρείας, αλλά και 5 χρόνια service, και το πακέτο έφτασε τα 25.315,52 ευρώ.

Ετικέτες