Kawasaki Ninja ZX-4R – Η επόμενη κίνηση μετά το τετρακύλινδρο ZX-25R

Που ούτε αυτό θα δούμε στην Ευρώπη εύκολα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/5/2021

Τις τελευταίες δύο ημέρες οι Άγγλοι δημοσιογράφοι αναπαράγουν πως υπάρχουν «φήμες» στην Ιαπωνία για ένα τετρακύλινδρο μικρο-μεσαίο που -έτσι κι αλλιώς- όλοι ανεξαιρέτως θα ήθελαν να υπάρχει ήδη στην γκάμα της Kawasaki. Εκείνο που αποφεύγουν να πουν οι Άγγλοι είναι πως αυτό έχει ξεκινήσει από το Ν1 φερέφωνο των Ιαπωνικών εργοστασίων, δηλαδή το YOUNG MACHINE που επίσης δημοσίευσε και μία ψηφιακή απεικόνιση με το πώς υπολογίζουν πως θα μοιάζει το ZX-4R, κάνοντας το μία πιστή αντιγραφή του ZX-25R.

Η μέχρι τώρα εμπειρία λέει πως τέτοιες ανακοινώσεις, από τους συγκεκριμένους, γίνονται για να δοκιμαστούν τα νερά και πως η Kawasaki πράγματι ετοιμάζει ένα ZX-4R, τετρακύλινδρο και πολύστροφο που με άνεση θα αποδίδει όσο μεγαλύτερες δικύλινδρες μοτοσυκλέτες. Άλλωστε έτσι ακριβώς είχε γίνει και στην περίπτωση του ZX-25R που μετά από δύο χρόνια συντονισμένων διαρροών το είδαμε να παρουσιάζεται και επίσημα.

Πάνω σε αυτό θα βασίζεται και το ZX-4R και το αναμένουμε με μπόλικα άλογα στα όρια της πιο πάνω κατηγορίας, αν και δεν θα φτάνει το RS660 της Aprilia που με την σειρά του ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Όπως και το ZX-25R που παρουσιάστηκε επίσημα πέρσι αλλά το περιμέναμε τουλάχιστον από το 2018, έτσι λοιπόν και το ZX-4R ξεκινά την ίδια πορεία με αντίστοιχα βήματα και δυστυχώς αντίστοιχο αναμένεται και το μέλλον του καθώς είναι αμφίβολο ότι θα φτάσει κάποτε στην Ευρωπαϊκή αγορά. Μία Euro5 έκδοσή του θα κόστιζε όσο δικύλινδρες μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού και ακριβώς για αυτό τον λόγο, δεν θα γινόταν εύκολα αποδεκτό από την αγορά που θέλει ένα τετρακύλινδρο, πολύστροφο μικρού κυβισμού, αλλά ταυτόχρονα και προσιτό σε τιμή.

Για παράδειγμα το ZX-25R στην Ινδονησία, μία τεράστια αγορά για μοτοσυκλέτες που ταυτόχρονα μπορεί να υποστηρίξει τα τελευταία χρόνια και ακριβότερες μοτοσυκλέτες, κοστίζει σχεδόν εκατό εκατομμύρια ρούπιες. Αυτό ισοδυναμεί με $6.800 δολάρια ΗΠΑ για το αγοράσει κανείς στην Ινδονησία, είναι δηλαδή έτσι κι αλλιώς ακριβό ακόμη και για τους Ινδονήσιους με τους Αμερικανούς να υπολογίζουν πως αν μπορούσε να εισαχθεί στις ΗΠΑ, τότε ίσως να γινόταν να φτάσει εκεί με περίπου $8.000 που σημαίνει τουλάχιστον €9.000 ή και παραπάνω στην Ελλάδα!

Το ZX-4R λοιπόν έχει κοινό σε μία αγορά σαν την Ινδονησίας (3η στον κόσμο) από την στιγμή που το επόμενο στην γκάμα, το ZX-6R κοστίζει 317 εκατομμύρια ρούπιες! Με τον υπερτετράγωνο κινητήρα του ZX-25R η Kawasaki δεν χρειάζεται ιδιαίτερο κόστος εξέλιξης για να αυξήσει διαδρομή και να φτάσει τα τετρακόσια κυβικά ώστε με άνεση να έχει στην γκάμα της άλλη μία μοτοσυκλέτα μοιράζοντας την απόσταση τιμής. Αντίστοιχα βέβαια κάτι τέτοιο στην Ευρώπη θα ξεπερνούσε τα 10.000 Ευρώ με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αγορά για εμάς, όσο πολύ κι αν θα θέλαμε να το οδηγήσουμε. Αυτή η ανάλυση για να μην δημιουργούνται προσδοκίες πως σύντομα θα δούμε κάτι αντίστοιχο με το αγαπημένο ZXR 400.

Το ZX-25R έχει ήδη δημιουργήσει την δική του σχολή βέβαια, μόλις ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του, με 51 ίππους και μέγιστο ρυθμό περιστροφής τις 17.000 στροφές. Περιμένουμε τώρα να δούμε και τα χαρακτηριστικά του ZX-4R κάποια στιγμή στο μέλλον.

Ετικέτες

BMW R 12 G/S: Η R 80 G/S ζει ξανά! - H τιμή της στην Ελλάδα [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες για τη next level νέο-ρετρό Adventure μοντέλο των Βαυαρών
BMW R 12 G/S
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/3/2025

Μετά την R 12 S που αποτίει φόρο τιμής στο R 90 S, τώρα η BMW παρουσιάζει την R 12 G/S που πατάει στην ίδια βάση αλλά με On-Off προσανατολισμό, και εμπνέεται από μια ακόμη θρυλική μοτοσυκλέτα, την R 80 G/S που ξεκίνησε την τρέλα με τα μεγάλα On-Off.

Κι αν το R 80 G/S φαινόταν τότε μεγάλο και βαρύ το 1980, τι να πούμε το 2025 για τα κτηνώδη Adventure μοντέλα που έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό υπερβολής που πλέον δυσκολεύονται να πείσουν και τον πιο πιστό στον Θεό Marketing αναβάτη… και πώς να πας στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα που πλησιάζει τα 300 κιλά (285 κιλά ζυγίσαμε το R 1300 GS Adventure), και πώς να κινηθείς στην πόλη όταν το πλάτος πλησιάζει αυτό μιας γουρούνας, και πώς να ελέγξεις κυβισμούς που φτάνουν και ξεπερνούν τα 1.300 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 150 άλογα;!

Το 2014, κάποιοι σωστά σκεπτόμενοι άνθρωποι μέσα στην BMW αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση στο κυνήγι του Ολυμπιακού συνθήματος Citius, Altius, Fortius (πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά) που μας έφερνε συνεχώς πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες που οδηγούνται μόνο από γίγαντες και όταν πέσουν κάτω θέλουν μια περιουσία για να φτιαχτούν, για να παρουσιάσουν το υπέροχο R NineT. Μια πολύ πιο εύκολη, ελαφριά, μαζεμένη μοτοσυκλέτα, με έμφαση στην απλότητα και σχεδιαστική έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας με τον έλικα.

R 1300 GS, R 80 GS

Κι αν τα R 1250 και πλέον R 1300 GS, αλλά και τα R 1250 R και R 1250 RT συνεχίζουν να χαράζουν εξαιρετική εμπορική πορεία, ένα μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να πιστεύει πως μπορεί να υπάρχει κι άλλος δρόμος, και οι πωλήσεις των σύγχρονων ρετρό μοντέλων της BMW έπεισαν και τους σχεδιαστές της εταιρείας να συνεχίσουν και αυτό το μονοπάτι.

R 12 S

Κάπως έτσι στα τέλη του 2024 παρουσιάστηκε το υπέροχο R 12 S, η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R 90 S, κομπλέ με παρόμοιο πορτοκαλί χρώμα, και τώρα σειρά έχει το R 12 G/S, με τον αριθμό του τίτλου του να χαρακτηρίζει τον κυβισμό του δικύλινδρου boxer κινητήρα με τα 1.200 ονομαστικά και τα 1.170 πραγματικά κυβικά, και με τα αρχικά G/S να αφορούν στις λέξεις Gelände / Straße, που σημαίνουν Off-Road / Street.

BMW R 12 G/S

Πριν καταπιαστούμε με το νέο R 12 G/S, να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία -τουλάχιστον εμείς δεν γνωρίζουμε άλλη περίπτωση- η BMW λανσάρει το νέο της μοντέλο με φωτογραφίες που έχουν ρετουσαριστεί ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ μέσω τεχνητής νοημοσύνης, σε σημείο που να ξεφεύγουν εντελώς από τον ρεαλισμό -ένα πιο δειλό πρώτο βήμα είχε γίνει στη φωτογράφηση του R 12 S!

AI get out of here!

Σημάδια των καιρών, άποψη που φέρνει στο μυαλό κόμικ, ίσως παράλληλα και περιορισμός του budget -φωτογράφοι, φώτα, κλπ.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει η νέα γερμανική συνταγή για ένα G/S “εποχής”.

R 12 G/S

Η R 12 G/S έχει όλα τα κλασικά δομικά στοιχεία με τα οποία άφησε εποχή η R 80 G/S. Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, άξονας τελικής μετάδοσης που παίζει τον ρόλο και του -μονόμπρατσου- ψαλιδιού, Boxer δικύλινδρος κινητήρας, μεγάλος τροχός 21 ιντσών μπροστά, τροχοί με ακτίνες που στο νέο μοντέλο πιάνουν στο γείσο της ζάντας, tubeless ελαστικά, ίσια σέλα, ψηλό φτερό, και στρογγυλό προβολέα με μασκούλα.

BMW R 12 G/S

Χρωματικά η BMW παρέχει τη μοτοσυκλέτα σε τρεις εκδόσεις, την πιο φθηνή έκδοση σε μαύρο ματ χρώμα, και τις πιο ακριβές σε δυο εκπληκτικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ο ένας είναι ο κλασικός της R 80 G/S, σε λευκό, κόκκινο και μπλε με τις ίδιες ρίγες στο ρεζερβουάρ και την ίδια κόκκινη σέλα και ο άλλος περιλαμβάνει τριχρωμία χρυσού, κόκκινου και μαύρου.

Το ύψος σέλας κυμαίνεται ανάμεσα στα 860 και τα 895 ανάλογα τη σέλα και το πακέτο αξεσουάρ (βλ. Enduro Package Pro), ενώ ο στάνταρ τροχός πίσω είναι 17 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής του στις 18 ίντσες.

BMW R 12 G/S

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κ.εκ. αποδίδει 109 hp / 7.000 rpm με ροπή 11,72 kgm / 6.500 rpm, ενώ η 2 σε 1 εξάτμιση βγαίνει στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, με κλίση προς τα πάνω.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”, όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμου χρήση. Επίσης, η 12 G/S είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR). Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Σωστή η κίνηση να είναι βιδωτό το υποπλαίσιο, τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα που αφαιρούνται για εκτός δρόμου χρήση, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δυο άγκιστρα για να δέσετε κάποια αποσκευή.

BMW R 12 G/S

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi, εύκολα και με το χέρι με ρυθμιστές έργα-τέχνης στο πιρούνι, απαρτίζονται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm διαδρομής 210 mm (πλήρως ρυθμιζόμενο), και από μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα Paralever διαδρομής 200 mm με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.

BMW R 12 G/S

Για την πέδηση έχουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με δαγκάνες δυο εμβόλων της Brembo και έναν ακόμα δίσκο πίσω 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το δικάναλο ABS Pro με cornering χαρακτηριστικά απόδοσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BMW R 12 G/S

Στα όργανα βρίσκουμε ένα στρογγυλό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων με μια μικρή ένθετη LCD ψηφιακή οθόνη για τα υπόλοιπα, ενώ δίπλα στην οθόνη υπάρχει και θύρα 12 V για μικροσυσκευές.

BMW R 12 G/S

Εντυπωσιακή είναι η DRL LED “υπογραφή” σε σχήμα Χ του στρογγυλού προβολέα μπροστά, ενώ τα φώτα είναι full-LED.

Το ρεζερβουάρ χωράει 15,5 λίτρα καυσίμου, ενώ το βάρος της R 12 G/S ανακοινώνεται στα 229 κιλά έτοιμη για βόλτα.

BMW R 12 G/S

Φυσικά όταν κάναμε λόγο για απλές και λιτές μοτοσυκλέτες, αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε χαμηλές τιμές, άλλωστε για την BMW μιλάμε, και η R 12 G/S είναι ένα status-symbol μοντέλο με κορυφαίο εξοπλισμό και τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια, με την τιμή της να ξεκινά από τα 12.289,96 ευρώ στην Ελλάδα. Εμείς παίξαμε με το configurator, προσθέτοντας όλα τα αξεσουάρ της εταιρείας, αλλά και 5 χρόνια service, και το πακέτο έφτασε τα 25.315,52 ευρώ.

Ετικέτες