Yamaha XT Serow - Πιθανή επιστροφή του θρυλικού dual-sport!

Ίσως και με υγρόψυκτο κινητήρα αυτή την φορά
motomagYamaha XT Serow – Πιθανή επιστροφή του θρυλικού dual-sport!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

15/2/2024

Σύμφωνα με πληροφορίες που μας έρχονται από το ιαπωνικό μέσο Young Machine, το θρυλικό dual-sport της Yamaha με όνομα που εμπνέεται από αγριοκάτσικο θα μπορούσε να επιστρέψει στην παραγωγή, αυτή την φορά ίσως και με υγρόψυκτο κινητήρα, ενώ αν και οι πιθανότητες είναι μικρές, δεν αποκλείεται να το δούμε και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η πρώτη εμφάνιση του XT 225 Serow ήρθε το 1985, με την ελαφριά (108 στεγνά κιλά) και χρηστική On-Off να κινείται από έναν μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 225 κυβικών αποδίδοντας 20 hp. Με την πάροδο των χρόνων, τα κυβικά αυξήθηκαν στα 250, αυξάνοντας έτσι την απόδοση, ενώ στην πορεία ήρθε και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός να αντικαταστήσει το καρμπυρατέρ στην τροφοδοσία. Με αυτά και με εκείνα, το Yamaha XT 250 Serow -σε άλλες αγορές κυκλοφόρησε ως σκέτο XT250- κατάφερε να μείνει στην αγορά της Ιαπωνίας για 35 ολόκληρα χρόνια, μέχρι το 2020, όταν και το τελευταίο μοντέλο βγήκε από την γραμμή παραγωγής. Σε μερικές αγορές, όπως αυτή των Η.Π.Α. εξακολουθεί να κυκλοφορεί ως XT 250!

Σύμφωνα τώρα με πληροφορίες του Young Machine, το οποίο έχει στενή σχέση με τους τέσσερις Ιάπωνες κατασκευαστές, η Yamaha εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής του θρυλικού dual-sport μοντέλου, ως απάντηση στο KLX230, που η Kawasaki επανέφερε για το 2024, μετά από μία μικρή περίοδο διακοπής της παραγωγής του. Το επικρατέστερο σενάριο θέλει το εργοστάσιο της Iwata να χρησιμοποιεί κάποιον από τους κινητήρες που έχει ήδη στην γκάμα της, στοχεύοντας στην εξοικονόμηση πόρων και τη χαμηλή τιμή λιανικής πώλησης.

Yamaha XT Serow – Πιθανή επιστροφή του θρυλικού dual-sport!

Μέχρι και το 2022, ο ίδιος κινητήρας πωλούνταν στην μορφή του FZS25 και στην Ινδία, καταφέρνοντας να πληροί τους αυστηρούς περιορισμούς BS6, που μοιάζουν πολύ με τους δικούς μας Euro5. Επομένως, ως κινητήρας δεν φαίνεται να έχει κάποιο πρόβλημα, όσο αφορά τους ρύπους.

Πρόσφατα είδαμε ότι η Yamaha ανανέωσε το WR155R, το οποίο πωλείται στην Ινδονησία και μερικές ακόμα ασιατικές αγορές, και εφοδιάζεται με έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα, ο οποίος καλύπτει τους κανονισμούς ρύπων και της Ιαπωνίας. Αν και η συγκεκριμένη μονάδα είναι 155 κυβικών, σχεδόν 100 ολόκληρα κάτω από την τελευταία έκδοση του Serow, η μέγιστη απόδοση των δύο κινητήρων είναι αρκετά κοντά, κάτω από τους 20 ονομαστικούς ίππους. Το εργοστάσιο της Iwata θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ως βάση τον πιο σύγχρονο κινητήρα του WR155R και με αλλαγές όπως σε κεφαλή, διάμετρο εμβόλου και τροφοδοσία να αυξήσει τον κυβισμό και την ισχύ.

Yamaha XT Serow – Πιθανή επιστροφή του θρυλικού dual-sport!

Αν και η δεύτερη επιλογή φαίνεται πιο απίθανη, από το να δούμε μία νέα έκδοση του αερόψυκτου μονοκύλινδρου κινητήρα, στην περίπτωση που το Serow επιστρέψει, έχει και τα οφέλη της. Με την υιοθέτηση ενός πιο σύγχρονου κατασκευαστικά με υγρόψυξη κινητήρα και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, η Yamaha θα μπορούσε να ξεπεράσει σε ισχύ το KLX230 της Kawasaki, που αποτελεί τον άμεσο ανταγωνιστή του δικού της dual-sport. Σε αντάλλαγμα θα έχανε λίγη από την απλότητα και το χαμηλό κόστος χρήσης που έκαναν το Serow, τόσο ξεχωριστό. Σε κάθε περίπτωση, οι Ιάπωνες φαίνεται ότι αποζητούν την επιστροφή του Serow, το οποίο στις εποχές των ογκοδέστατων και πανάκριβων μεγάλων Adventure δείχνει πιο επίκαιρο από ποτέ. 

Ετικέτες

BMW R 12 G/S: Η R 80 G/S ζει ξανά! - H τιμή της στην Ελλάδα [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες για τη next level νέο-ρετρό Adventure μοντέλο των Βαυαρών
BMW R 12 G/S
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/3/2025

Μετά την R 12 S που αποτίει φόρο τιμής στο R 90 S, τώρα η BMW παρουσιάζει την R 12 G/S που πατάει στην ίδια βάση αλλά με On-Off προσανατολισμό, και εμπνέεται από μια ακόμη θρυλική μοτοσυκλέτα, την R 80 G/S που ξεκίνησε την τρέλα με τα μεγάλα On-Off.

Κι αν το R 80 G/S φαινόταν τότε μεγάλο και βαρύ το 1980, τι να πούμε το 2025 για τα κτηνώδη Adventure μοντέλα που έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό υπερβολής που πλέον δυσκολεύονται να πείσουν και τον πιο πιστό στον Θεό Marketing αναβάτη… και πώς να πας στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα που πλησιάζει τα 300 κιλά (285 κιλά ζυγίσαμε το R 1300 GS Adventure), και πώς να κινηθείς στην πόλη όταν το πλάτος πλησιάζει αυτό μιας γουρούνας, και πώς να ελέγξεις κυβισμούς που φτάνουν και ξεπερνούν τα 1.300 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 150 άλογα;!

Το 2014, κάποιοι σωστά σκεπτόμενοι άνθρωποι μέσα στην BMW αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση στο κυνήγι του Ολυμπιακού συνθήματος Citius, Altius, Fortius (πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά) που μας έφερνε συνεχώς πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες που οδηγούνται μόνο από γίγαντες και όταν πέσουν κάτω θέλουν μια περιουσία για να φτιαχτούν, για να παρουσιάσουν το υπέροχο R NineT. Μια πολύ πιο εύκολη, ελαφριά, μαζεμένη μοτοσυκλέτα, με έμφαση στην απλότητα και σχεδιαστική έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας με τον έλικα.

R 1300 GS, R 80 GS

Κι αν τα R 1250 και πλέον R 1300 GS, αλλά και τα R 1250 R και R 1250 RT συνεχίζουν να χαράζουν εξαιρετική εμπορική πορεία, ένα μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να πιστεύει πως μπορεί να υπάρχει κι άλλος δρόμος, και οι πωλήσεις των σύγχρονων ρετρό μοντέλων της BMW έπεισαν και τους σχεδιαστές της εταιρείας να συνεχίσουν και αυτό το μονοπάτι.

R 12 S

Κάπως έτσι στα τέλη του 2024 παρουσιάστηκε το υπέροχο R 12 S, η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R 90 S, κομπλέ με παρόμοιο πορτοκαλί χρώμα, και τώρα σειρά έχει το R 12 G/S, με τον αριθμό του τίτλου του να χαρακτηρίζει τον κυβισμό του δικύλινδρου boxer κινητήρα με τα 1.200 ονομαστικά και τα 1.170 πραγματικά κυβικά, και με τα αρχικά G/S να αφορούν στις λέξεις Gelände / Straße, που σημαίνουν Off-Road / Street.

BMW R 12 G/S

Πριν καταπιαστούμε με το νέο R 12 G/S, να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία -τουλάχιστον εμείς δεν γνωρίζουμε άλλη περίπτωση- η BMW λανσάρει το νέο της μοντέλο με φωτογραφίες που έχουν ρετουσαριστεί ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ μέσω τεχνητής νοημοσύνης, σε σημείο που να ξεφεύγουν εντελώς από τον ρεαλισμό -ένα πιο δειλό πρώτο βήμα είχε γίνει στη φωτογράφηση του R 12 S!

AI get out of here!

Σημάδια των καιρών, άποψη που φέρνει στο μυαλό κόμικ, ίσως παράλληλα και περιορισμός του budget -φωτογράφοι, φώτα, κλπ.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει η νέα γερμανική συνταγή για ένα G/S “εποχής”.

R 12 G/S

Η R 12 G/S έχει όλα τα κλασικά δομικά στοιχεία με τα οποία άφησε εποχή η R 80 G/S. Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, άξονας τελικής μετάδοσης που παίζει τον ρόλο και του -μονόμπρατσου- ψαλιδιού, Boxer δικύλινδρος κινητήρας, μεγάλος τροχός 21 ιντσών μπροστά, τροχοί με ακτίνες που στο νέο μοντέλο πιάνουν στο γείσο της ζάντας, tubeless ελαστικά, ίσια σέλα, ψηλό φτερό, και στρογγυλό προβολέα με μασκούλα.

BMW R 12 G/S

Χρωματικά η BMW παρέχει τη μοτοσυκλέτα σε τρεις εκδόσεις, την πιο φθηνή έκδοση σε μαύρο ματ χρώμα, και τις πιο ακριβές σε δυο εκπληκτικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ο ένας είναι ο κλασικός της R 80 G/S, σε λευκό, κόκκινο και μπλε με τις ίδιες ρίγες στο ρεζερβουάρ και την ίδια κόκκινη σέλα και ο άλλος περιλαμβάνει τριχρωμία χρυσού, κόκκινου και μαύρου.

Το ύψος σέλας κυμαίνεται ανάμεσα στα 860 και τα 895 ανάλογα τη σέλα και το πακέτο αξεσουάρ (βλ. Enduro Package Pro), ενώ ο στάνταρ τροχός πίσω είναι 17 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής του στις 18 ίντσες.

BMW R 12 G/S

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κ.εκ. αποδίδει 109 hp / 7.000 rpm με ροπή 11,72 kgm / 6.500 rpm, ενώ η 2 σε 1 εξάτμιση βγαίνει στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, με κλίση προς τα πάνω.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”, όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμου χρήση. Επίσης, η 12 G/S είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR). Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Σωστή η κίνηση να είναι βιδωτό το υποπλαίσιο, τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα που αφαιρούνται για εκτός δρόμου χρήση, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δυο άγκιστρα για να δέσετε κάποια αποσκευή.

BMW R 12 G/S

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi, εύκολα και με το χέρι με ρυθμιστές έργα-τέχνης στο πιρούνι, απαρτίζονται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm διαδρομής 210 mm (πλήρως ρυθμιζόμενο), και από μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα Paralever διαδρομής 200 mm με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.

BMW R 12 G/S

Για την πέδηση έχουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με δαγκάνες δυο εμβόλων της Brembo και έναν ακόμα δίσκο πίσω 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το δικάναλο ABS Pro με cornering χαρακτηριστικά απόδοσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BMW R 12 G/S

Στα όργανα βρίσκουμε ένα στρογγυλό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων με μια μικρή ένθετη LCD ψηφιακή οθόνη για τα υπόλοιπα, ενώ δίπλα στην οθόνη υπάρχει και θύρα 12 V για μικροσυσκευές.

BMW R 12 G/S

Εντυπωσιακή είναι η DRL LED “υπογραφή” σε σχήμα Χ του στρογγυλού προβολέα μπροστά, ενώ τα φώτα είναι full-LED.

Το ρεζερβουάρ χωράει 15,5 λίτρα καυσίμου, ενώ το βάρος της R 12 G/S ανακοινώνεται στα 229 κιλά έτοιμη για βόλτα.

BMW R 12 G/S

Φυσικά όταν κάναμε λόγο για απλές και λιτές μοτοσυκλέτες, αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε χαμηλές τιμές, άλλωστε για την BMW μιλάμε, και η R 12 G/S είναι ένα status-symbol μοντέλο με κορυφαίο εξοπλισμό και τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια, με την τιμή της να ξεκινά από τα 12.289,96 ευρώ στην Ελλάδα. Εμείς παίξαμε με το configurator, προσθέτοντας όλα τα αξεσουάρ της εταιρείας, αλλά και 5 χρόνια service, και το πακέτο έφτασε τα 25.315,52 ευρώ.

Ετικέτες