UM Renegade 300 - Έφτασε στην Ελλάδα

Σε δυο εκδόσεις: Commando και Freeedom
UM Renegade Freedom 300
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/9/2023

Η ΤΕΟΡΕΝ ΜΟΤΟΡΣ Α.Ε., επίσημος εισαγωγέας της UM Motorcycles, καλωσορίζει και στη χώρα μας το μεγάλο μοντέλο της cruiser σειράς Renegade, στα 300 κυβικά και σε δύο εκδόσεις: Commando και Freedom, που έρχεται να προστεθεί σε 3 ακόμα εκδόσεις 125 κυβικών.

Τη γκάμα Renegade αποτελούν τα μοντέλα Sport, Commando και Freedom, που όλα τους εξοπλίζονται με κινητήρα 125 cc, ενώ μπορούν να οδηγηθούν ακόμα και με δίπλωμα αυτοκινήτου. Προσφάτως, έφτασαν και στην ελληνική αγορά οι κορυφαίες εκδόσεις των Commando και Freedom, οι οποίες εξοπλίζονται με τον ισχυρό κινητήρα των 300 cc.

Το Renegade Sport είναι η βασική μοτοσυκλέτα της γκάμας, ένα ελαφρύ (145 kg) cruiser για την Α1 κατηγορία, ενώ στην εμφάνισή του ξεχωρίζει ο κλασσικός στρογγυλός προβολέας, το ρεζερβουάρ σε σχήμα “δάκρυ”, η σέλα δυο επιπέδων και με sissy bar για τον συνεπιβάτη, οι φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού, τα πίσω αμορτισέρ με τα ξεχωριστά δοχεία τους, και τα μεγάλα καπάκια κάτω από το ρεζερβουάρ που θυμίζουν… Harley-Davidson.

UM Renegade

Όπως αρμόζει σε cruiser μοντέλο η σέλα είναι χαμηλή, στα 735 mm, βολεύοντας και τα χαμηλότερα ύψη αναβατών, ενώ ο αερόψυκτος τετράχρονος και μονοκύλινδρος κινητήρας 125 κ.εκ με το 5τάχυτο κιβώτιο, αποδίδει 9.4 hp / 8.500 rpm. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών μπροστά και 15 πίσω, με τη μοτοσυκλέτα να έχει δισκόφρενα εμπρός-πίσω.

UM Renegade

Με το Renegade Commando αλλάζουμε εμφάνιση αλλά και επίπεδο εξοπλισμού (υγρόψυκτος κινητήρας, κ.α.), με τη μοτοσυκλέτα να έχει σαφείς στρατιωτικές στιλιστικές καταβολές. Σε χακί χρώμα, με ένα τεράστιο αστέρι στο ρεζερβουάρ, με πιο μυώδη σχεδιασμό από το Sport και με φαρδιά φτερά, προστατευτικά στα καλάμια που δίνουν μια πιο “chunky” εμφάνιση στο πιρούνι, και με τη στρογγυλή ψηφιακή οθόνη οργάνων στο ρεζερβουάρ, η μοτοσυκλέτα ξεχωρίζει και από το έξυπνο σχήμα “R” (Renegade) του DRL LED φωτιστικού σώματος μέσα στον στρογγυλό προβολέα μπροστά! Διατίθεται με δύο μονοκύλινδρους κινητήρες που συνδυάζονται με κιβώτιο 6 σχέσεων: τον υγρόψυκτο 4βάλβιδο των 125 cc (Bosch EFI) με 12 hp και φρένα με CBS και τον υγρόψυκτο 4βάλβιδο των 292 cc (Bosch EFI) με 27,2 ίππους και φρένα με ABS.

UM Renegade

Στην κορυφή της γκάμας μοτοσυκλετών Renegade στέκεται το Freedom, με sport cruiser σχεδιασμό, LED φώτα, όργανα στο ρεζερβουάρ, όπως τα Commando, δερμάτινες καπιτονέ σέλες, και με μεγάλο ρεζερβουάρ 21 λίτρων. Όπως και το Commando, διατίθεται με δύο κινητήρες που συνδυάζονται με κιβώτιο 6 σχέσεων: τον υγρόψυκτο 4βάλβιδο των 125 cc (Bosch EFI) με 12 hp και φρένα με CBS, και τον υγρόψυκτο 4βάλβιδο των 292 cc (Bosch EFI) με 27,2 hp και φρένα με ABS.

Οι τιμές των μοτοσυκλετών Renegade της UM, εκκινούν από τα 3.000€ (Sport), τα 3.900€ (Commando) και τα 4.200€ (Freedom), ενώ όλα τα μοντέλα συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη σελίδα της UM Motorcycles στην Ελλάδα, ΕΔΩ.

Ετικέτες

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Βεντάλια επιλογών ανοίγει η KTM!
KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/11/2024

Η KTM ανανεώνει το 790 Adventure και παράλληλα έχει νέα έκδοση Adventure R, δηλώνοντας πως υποσκίασε πλέον το 890 Adventure! Η δήλωση αυτή σημαίνει αυτό που περιμένουμε όλοι και έχουμε ήδη δει να έρχεται από το 2023 – εδώ- Πως είναι πιο κοντά μας το νέο 990 Adventure. Όπως φυσικά και το 990 SMT που είχαμε δείξει το 2023 και όλες οι εκδόσεις που περιμένουμε. Ας δούμε όμως τι έχει ετοιμάσει η KTM για  το 790, στις δύο εκδόσεις.

Ήδη αναβαθμισμένο το 2024 στην τροφοδοσία, το φιλτροκούτι αλλά και την μετάδοση, αποκτά τώρα τις αναρτήσεις  του 890 Adventure, ακριβώς τις ίδιες. Όταν είχε βγει πρώτη φορά, λέγαμε πως με ένα σετ αναρτήσεων έχεις ένα 890 Adventure με ελάχιστα λιγότερο γκάζι, έχοντας δώσει σημαντικά λιγότερα για να το αποκτήσεις όμως - και τώρα η KTM κάνει την κίνηση και το εξοπλίζει με το WP Apex ανετραμμένο πιρούνι 43mm.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex, απευθείας και αυτό από το 890, με πλήρεις ρυθμίσεις και διαδρομή 200mm, όπως πλήρως ρυθμιζόμενο είναι και το πιρούνι με τις ρυθμίσεις ξεχωριστά σε κάθε καλάμι.

Το 790 έχει πλήρες πακέτο MTC που σημαίνει πως φορά IMU 6 αξόνων και τα φανταστικά ηλεκτρονικά του 890 Adventure που επιτρέπουν έλεγχο ντριφταρίσματος. Να θυμίσουμε εδώ πως τα ηλεκτρονικά έχουν περάσει πλέον στο στάδιο όπου η δουλειά τους δεν είναι να κόψουν την διασκέδαση έναντι της ασφάλειας, πετυχαίνοντας ορισμένες φορές να χαλάσουν και τα δύο. Αυτό ανήκει στο μακρινό παρελθόν. Πλέον στόχος είναι να επιτρέπουν το παιχνίδι μειώνοντας το ρίσκο χωρίς να μπορεί κανείς να σου δώσει “cheat code” ώστε να κάνεις πράγματα τα οποία δεν έχεις μάθει, αλλά αντιθέτως να τα μάθεις με περισσότερη ασφάλεια.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
η "απλή" έκδοση δεν υστερεί στο χώμα έναντι της R!

Έτσι και εδώ η προηγμένη μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) γνωρίζει με ακρίβεια την θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο και τροφοδοτεί με πληροφορίες τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που όλα μαζί αποτελούν το MTC και όπως ακριβώς είχαμε δει μόνο σε ακριβότερες μοτοσυκλέτες, επεμβαίνουν μόνο στον βαθμό που έχει ορίσει ο αναβάτης.

Το ABS είναι cornering και βασίζεται στην μονάδα 9.3MP της Bosch, που σημαίνει πως δεν είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά δεν είναι και παρωχημένη σε καμία περίπτωση. Εννοείται πως απενεργοποιείται το ABS στον πίσω τροχό και μπροστά περιορίζεται πάρα πολύ η λειτουργία του αφήνοντας και endo να γίνει.

Όλα αυτά ρυθμίζονται από μία νέα έγχρωμη TFT οθόνη που είναι ενσωματωμένη σε Gorilla Glass και δεν έχει τοποθετηθεί αυτό από πάνω για προστασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται αντανακλάσεις από τον ήλιο, ενώ η νέα οθόνη υποστηρίζει καλύτερη συνδεσιμότητα με κινητό και πλοήγηση στροφή-στροφή.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έρχονται από τις ακριβές εκδόσεις, έχουν στόχο να μειώσουν το ρίσκο στο παιχνίδι, όχι να κόψουν το παιχνίδι!

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εννοείται πως τα χρεώνει στον πρόσθετο εξοπλισμό η KTM, όπως κάνουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. Το πρόβλημα είναι πως έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν το δόγμα BMW Auto (που πρόσφατα το κάνει και αυτή στην μοτοσυκλέτα) όπου σου δίνουν την μοτοσυκλέτα πλήρως εξοπλισμένα και για τα πρώτα 1.500χλμ όλα δουλεύουν. Μετά κλειδώνουν εκτός και αν πληρώσεις. Αυτό μειώνει το κόστος για την KTM γιατί παράγει ένα σετ διακοπτών, ένα σετ αισθητήρων και τους τοποθετεί από την πρώτη στιγμή δεν χρειάζεται να κάνει διαχωρισμό που προσθέτει διαχειριστικό κόστος. Είναι όλα όσα από το εργοστάσιο τα ίδια και εκείνου που πλήρωσε και εκείνου που δεν πλήρωσε. Στο τέλος το καλό είναι πως η μοτοσυκλέτα δεν χάνει αξία μεταπώλησης γιατί μπορείς να προσθέσεις το πακέτο των ηλεκτρονικών οποιαδήποτε στιγμή, εννοείται όμως πως σε έναν πιο ιδανικό κόσμο θα ήταν όλα στον βασικό εξοπλισμό. Με την λέξη εργοστάσιο εννοούμε το νέο που έχουν χτίσει μαζί με την CFMOTO καθώς το 790 παράγεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, σε μία γραμμή παραγωγής που την έχουμε φωτογραφήσει και την έχουμε δείξει.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Στην έκδοση R η KTM έχει ενισχύσει με αλουμινένιες βάσεις το υποπλαίσιο εμπρός, όπως επίσης και έχει αλλάξει αναρτήσεις με νέες διαδρομές και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για τις οποίες δεν έχει δώσει πληροφορίες αλλά θα έρχονται και αυτές από το 890 Adventure R του 2024, όπως έγινε με την απλή έκδοση που σημαίνει πιρούνι 48mm.

Ωστόσο η έκδοση R δεν αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη, αλλά να μείνει στην Κίνα τουλάχιστον το 2025. Οπότε θα υπάρχει 790 Adventure που θα έρχεται από εκεί και 890 Adventure R που θα φτιάχνεται στην Αυστρία!

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
το νέο KTM 790 Adventure R 2025

Το βάρος ανακοινώνεται στα 203 κιλά πλήρες υγρών χωρίς βενζίνη που σημαίνει κοντά 220 με γεμάτο το μεγάλο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων με την μοναδική κατανομή βάρους.

Θυμίζουμε επίσης πως η KTM αποφάσισε να πάρει θέση για το ζήτημα των εκκεντροφόρων έχοντας δείξει μειωμένα αντανακλαστικά και αφήνοντας το ζήτημα να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που είχε στην πράξη, καθώς δεν αφορά ούτε το σύνολο, ούτε γιγαντώθηκε στην πράξη ώστε να εκδοθεί Rapex. Επικοινωνιακά όμως πήρε τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα μπορούσε.

Τα νέα 790 Adventure αναμένονται να είναι τα μοντέλα με την καλύτερη σχέση τιμής και απόδοσης στην κατηγορία τους, καθώς με απόδοση 94 ίππων και εξοπλισμό που ανταγωνίζεται την κατηγορία των άνω των 1.000 κυβικών, περιμένουν μόνο την επιβεβαίωση τιμής πριν διεκδικήσουν τον τίτλο!

 

 

 

Ετικέτες