Τρυπώσαμε στην INTERMOT πριν ακόμα ανοίξει: SPOILER ALERT!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/9/2014

Μία μέρα πριν από την επίσημη πρώτη για τους δημοσιογράφους, και δύο για το πολυπληθές γερμανικό κοινό της μοτοσυκλέτας, καταφέραμε να μπούμε στο χώρο της έκθεσης μαζί με τα συνεργεία που στήνουν τα περίπτερα!

Μέσα στον πανικό από μαραγκούς, ηλεκτρολόγους και μεταφορείς που έσπρωχναν τις τελευταίες μοτοσυκλέτες, το MOTO έβαλε σε εφαρμογή ένα πονηρό σχέδιο και κατάφερε να περάσει κάθε έλεγχο, μπαίνοντας στο χώρο της έκθεσης. Όχι ότι είναι και ιδιαίτερα δύσκολο βέβαια, γιατί με το άγχος του στησίματος, όλοι κοιτούν τη δουλειά τους και μόνο αν καταλάβουν ότι αρχίζεις να βγάζεις φωτογραφίες, και ότι εσύ είσαι αυτός που δεν έχει δουλειά εκεί, είναι που θ’ αρχίσουν τις παρατηρήσεις.

Αναμφισβήτητα, αυτό που περιμένει όλος ο κόσμος να δει, είναι το νέο H2 της Kawasaki. Και αυτό ήταν και το πρώτο περίπτερο που τρυπώσαμε! Αφού περάσαμε τον πρώτο έλεγχο με την δημοσιογραφική ταυτότητα, μπαίνοντας στα γραφεία, έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να περάσουμε και στον κύριο χώρο της έκθεσης, ξεκινώντας από το περίπτερο της Kawasaki. Ήταν άλλωστε το μόνο περίπτερο που είχε ανοικτές τις κεντρικές πόρτες, καθώς εκείνη την ώρα έμπαιναν κάποια γερανοφόρα οχήματα για να στήσουν τα φώτα. Στην είσοδο ήταν ένας μόνο φύλακας, που απλώς παρατηρούσε τον κόσμο να τρέχει μέσα έξω, και φάνηκε ότι είχε μάθει τα πρόσωπα των τεχνικών, όλες αυτές τις μέρες. Ακριβώς πίσω από το γερανοφόρο, περίμενε να περάσει ένα γκρουπ ανθρώπων της Kawasaki, όλοι τους με πουκάμισα της εταιρίας. Χωρίς 2η σκέψη, ενσωματώθηκα στο γκρουπ από το πλάι, την ώρα που ο φύλακας στην είσοδο δεν έβλεπε γιατί περνούσε από μπροστά του το όχημα. Έπιασα κουβέντα με ένα μοντέλο, μια από αυτές τις ψηλές κοπέλες δηλαδή, που δεν μας αφήνουν να δούμε καλά τις μοτοσυκλέτες γιατί στρογγυλοκάθονται πάνω τους… Το υπόλοιπο γκρουπ νόμιζε ότι είμαι μαζί τους εξαιτίας αυτού, και ο φύλακας δεν έδωσε καμία σημασία γιατί μας είδε να μπαίνουμε τσούρμο. Με το που πέρασα την πόρτα πήγα γραμμή στις κουκούλες. Στην κεντρική σκηνή ήταν στημένα τα δύο νέα Versys. Ήταν σίγουρα εκείνα, θα τα αναγνώριζε ο οποιοσδήποτε. Δίπλα ένα κεντρικό περιστρεφόμενο σταντ, άδειο. Και εκεί με ζώνουν τα φίδια. Δεν έχουν φέρει ακόμα το H2! Βλέπω το ZX-10R, παραδίπλα, καθώς και ένα ακόμα άκρως περίεργο κατασκεύασμα, σχεδόν τέσσερα μέτρα μακρύ, σκεπασμένο με κουκούλα χωρίς κανένα διακριτικό, ούτε το όνομα της εταιρίας. Η απογοήτευση είναι τέτοια, που δεν ασχολούμαι ακόμα μαζί του, αλλά τότε είναι που με πιάνουν!

"Γιατί κάνεις ότι δεν με βλέπεις";

Είναι ο νέος διευθυντής πωλήσεων της Kawasaki Europe, με έχει αναγνωρίσει τελικά! Τον είχα δει που μιλούσε με ένα μικρό γκρουπ λίγο παρακάτω, και πίστεψα ότι θα περάσω απαρατήρητος…

"Καλά σοβαρά νόμιζες ότι δεν θα σε καταλάβω";

Το γυρνάω στην πλάκα: "Σσστ! Μη λες πολλά, προσπαθώ να περάσω ινκόγκνιτο"!

Γελάει. Καλό σημάδι αυτό: "Και τι κάνεις; Βγάζεις φωτογραφίες τις κυρίες από κάτω" και δείχνει το κινητό στο χέρι μου

"Εεε, ναι. Άλλοι το παθαίνουν με τις γκόμενες στα λεωφορεία, εμένα με πιάνει με τα μηχανάκια και τις κουκούλες"

Ξανά γελάει και φωνάζει και τους υπόλοιπους που γνωριζόμαστε από τις παρουσιάσεις. Ευχάριστο το κλίμα, άρα γλιτώσαμε.

"Που είναι πες μου. Έλα τώρα πες μου, ξέρεις για ποιο ρωτάω" του λέω με νόημα.

"Χαχα. Δεν είναι εδώ! Δεν το έχουμε φέρει ακόμα για να γλιτώσουμε από κανέναν εισβολέα όπως εσύ"

"Και που είναι δηλαδή;"

"Αύριο θα μάθεις" μου λέει. Κάτι πολύ διφορούμενο, γιατί άλλο το «θα μάθεις» και άλλο το «θα δεις». Τέλος πάντων του εξηγώ, ότι με την παραφιλολογία που έχει ξεκινήσει στο ίντερνετ και συντηρείται στα forum, έτσι και αυτό που βγάλουν είναι υποδεέστερο των προσδοκιών, θα τους λιντσάρουν. Και συνεχίζω λέγοντας ότι μάλλον δεν θα την γλιτώσουν γιατί, η φαντασία εκεί έξω το έχει φτάσει σε τεράστια κυβικά και απίστευτα άλογα. Η συζήτηση συνεχίζεται για το αν έχει πετύχει το μάρκετινγκ ή όχι, αλλά για την μοτοσυκλέτα δεν του παίρνω κουβέντα. "Έτσι και σου πω τώρα κάτι, είναι που σίγουρα θα με λιντσάρουν"!

Ανανεώνουμε το ραντεβού για αύριο Τρίτη, και ξεδιάντροπα πλέον βγάζω μερικές φωτογραφίες από το πρωτότυπο που κρύβουν, όταν σηκώνεται για λίγο η κουκούλα. Δύο τροχοί εμπρός, σε μια μοτοσυκλέτα με ξαπλωτή θέση οδήγησης, χαμηλή και τεράστιο μεταξόνιο. Η φαντασία συμπληρώνει το υπόλοιπο ως ένα φουτουριστικό dragster δρόμου, μια άσκηση σχεδιασμού, για να μπορεί να ισχυριστεί η Kawasaki ότι δεν θέλει να πείσει τον κόσμο ότι μπαίνει σε νέα εποχή, βγάζοντας μονάχα μια υπερτροφοδοτούμενη μοτοσυκλέτα. Όχι ότι αυτό δεν αρκεί από μόνο του…

 

Από το πλάι τώρα, περπατώντας ανάμεσα σε φορτηγά που ξεφορτώνουν μοτοσυκλέτες, μπαίνω και στα υπόλοιπα περίπτερα. Από εδώ και πέρα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος. Υποτίθεται ότι όλοι όσοι είναι εκεί, είναι γιατί έχουν δουλειά να κάνουν…

Επόμενος σταθμός η BMW, που δεσπόζουν τα ανανεωμένα R1200GS του 2015 και το Adventure σε νέα χρώματα.

 

Η Ducati δεν είχε κάποιο σταντ με τεράστια φώτα κτλ, οπότε δεν πρόκειται να δείξει στην Intermot την νέα Panigale που σίγουρα ετοιμάζει. Ούτε Multistrada. Αντιθέτως, σχεδόν το μισό της περίπτερο ήταν κίτρινο, με τεράστια κοντέινερ για να αναδείξει το Scrambler και όλη την προίκα του, που περιλαμβάνει και τον αντίστοιχο εξοπλισμό αναβάτη. Δερμάτινα μπουφάν, μπότες και αξεσουάρ που συνήθως βλέπεις σε καταλόγους μόδας και όχι σε κατάστημα μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, όλα αυτά θα τα έβγαζαν το βράδυ από το φορτηγό, όταν θα έφευγαν οι περίεργοι, μου είπαν κοιτώντας με, και αυτοί, με νόημα.

 

Η Suzuki είχε ένα μεγάλο περίπτερο, χωρίς όμως να περιμένουμε να κάνει κάποια δραματική αποκάλυψη. Είδαμε και το ανανεωμένο GSR 750, όσο ένας μηχανικός του έδενε το τιμόνι…

 

Η συνέχεια ήταν δύσκολη, καθώς η έκθεση συνεχίζεται από την άλλη μεριά του διαδρόμου, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να περάσουμε από διαφορετικό έλεγχο. Τελικά αν δείχνεις απασχολημένος και ξέρεις που πηγαίνεις, αν δηλαδή δεν ξεχωρίζεις μέσα στο χαμό, δε σου μιλά και κανένας. Έτσι μπήκα από μια πλάγια πόρτα στο περίπτερο της Triumph και από εκεί και πέρα τα πράγματα ήταν εξίσου εύκολα. Οι Άγγλοι είχαν ένα Bonneville κουκουλουμένο, και ετοίμαζαν μια ακόμα έκπληξη για αύριο.   

 

Στην KTM, μπροστά – μπροστά, ήταν σκεπασμένο το Super Adventure, τις φωτογραφίες του οποίου τις διέρρευσαν μόνοι τους πριν λίγο καιρό, αλλά και η Supermoto έκδοση του Freeride που δεν έχουμε δει ακόμα. Πίσω από αυτά, το 1190 Adventure 2015 καθώς και η έκδοση R. Θα υπάρχουν όμως και εδώ, μερικές εκπλήξεις αύριο…

Η Honda είχε σχεδόν ετοιμάσει το περίπτερό της, και μας κοψοχόλιασε… Γιατί δίπλα στο Crossrunner που έχουμε ήδη δει, είχε και μια άλλη on-off καλυμμένη. Οπότε το μυαλό άρχισε να κάνει συνειρμούς για το νέο Africa, ή CRF 1000 ή όπως αλλιώς θα το ονομάζουν. Τελικά ήταν ένα Crossrunner σε λευκό χρώμα. Δεν άντεξα και πήγα και σήκωσα την κουκούλα.. Τουλάχιστον επιβεβαιώσαμε ότι θα είναι στην EICMA: "Νόμιζα ότι είναι το CRF 1000". "Δεν ξέρω για ποιο πράγμα μιλάς", (μας έπεισες). "Θα το δείξετε στην Ιταλία;" "Εεε ναι μάλλον εκεί". (Ουπς! Πιάστηκες!). Πάντως το Crossrunner είναι απείρως ποιο όμορφο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ οι προβολείς δεν ξενίζουν με το μέγεθος τους, καθώς στις φωτογραφίες σου έδιναν την εντύπωση ότι είναι δυσανάλογα μεγάλοι.

 

Υποτονικά τα πράγματα στο περίπτερο της Yamaha, δεν είχαν ακόμα βγάλει τίποτα έξω, που σημαίνει ότι αύριο μπορεί να δούμε κάτι (ίσως το FJ 09;), μπορεί όμως να μην δούμε και τίποτα και να πρέπει να περιμένουμε την EICMA.

 

Φαίνεται ότι αύριο στην Intermot, θα δούμε ορισμένα μοντέλα που τα περιμένουμε καιρό, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια τεράστια έκπληξη, ενώ από τα δυνατά σημεία της θα είναι και ο εξοπλισμός αναβάτη. Από όσα είδαμε στημένα σήμερα, θα υπάρχουν πολλές νέες τεχνολογίες σε υφάσματα, αρκετές εταιρίες βγάζουν γιλέκα ψύχρανσης, για παράδειγμα, όταν μέχρι τώρα υπήρχε μόνο ένα. Νέα κράνη, εξοπλισμός ασφαλείας, κτλ, αξίζουν κι αυτά την προσοχή μας, πέρα από τις νέες μοτοσυκλέτες.

Από αύριο λοιπόν, περίπου στις 11:00 το πρωί ώρα Ελλάδας, θα ανεβάζουμε στο site, δευτερόλεπτα μετά τις επίσημες παρουσιάσεις, όλα τα νέα μοντέλα! Θα δώσουμε έτσι όλες τις πρώτες πληροφορίες, μέχρι να έρθει η ώρα που θα παρουσιάσουμε την έκθεση στο περιοδικό, όπου εκεί θα έχουμε το χρόνο να αναλύσουμε διεξοδικά, όλα όσα θα δούμε, θα ακούσουμε και θα κουβεντιάσουμε τις επόμενες ημέρες!

Ετικέτες

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Βεντάλια επιλογών ανοίγει η KTM!
KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/11/2024

Η KTM ανανεώνει το 790 Adventure και παράλληλα έχει νέα έκδοση Adventure R, δηλώνοντας πως υποσκίασε πλέον το 890 Adventure! Η δήλωση αυτή σημαίνει αυτό που περιμένουμε όλοι και έχουμε ήδη δει να έρχεται από το 2023 – εδώ- Πως είναι πιο κοντά μας το νέο 990 Adventure. Όπως φυσικά και το 990 SMT που είχαμε δείξει το 2023 και όλες οι εκδόσεις που περιμένουμε. Ας δούμε όμως τι έχει ετοιμάσει η KTM για  το 790, στις δύο εκδόσεις.

Ήδη αναβαθμισμένο το 2024 στην τροφοδοσία, το φιλτροκούτι αλλά και την μετάδοση, αποκτά τώρα τις αναρτήσεις  του 890 Adventure, ακριβώς τις ίδιες. Όταν είχε βγει πρώτη φορά, λέγαμε πως με ένα σετ αναρτήσεων έχεις ένα 890 Adventure με ελάχιστα λιγότερο γκάζι, έχοντας δώσει σημαντικά λιγότερα για να το αποκτήσεις όμως - και τώρα η KTM κάνει την κίνηση και το εξοπλίζει με το WP Apex ανετραμμένο πιρούνι 43mm.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex, απευθείας και αυτό από το 890, με πλήρεις ρυθμίσεις και διαδρομή 200mm, όπως πλήρως ρυθμιζόμενο είναι και το πιρούνι με τις ρυθμίσεις ξεχωριστά σε κάθε καλάμι.

Το 790 έχει πλήρες πακέτο MTC που σημαίνει πως φορά IMU 6 αξόνων και τα φανταστικά ηλεκτρονικά του 890 Adventure που επιτρέπουν έλεγχο ντριφταρίσματος. Να θυμίσουμε εδώ πως τα ηλεκτρονικά έχουν περάσει πλέον στο στάδιο όπου η δουλειά τους δεν είναι να κόψουν την διασκέδαση έναντι της ασφάλειας, πετυχαίνοντας ορισμένες φορές να χαλάσουν και τα δύο. Αυτό ανήκει στο μακρινό παρελθόν. Πλέον στόχος είναι να επιτρέπουν το παιχνίδι μειώνοντας το ρίσκο χωρίς να μπορεί κανείς να σου δώσει “cheat code” ώστε να κάνεις πράγματα τα οποία δεν έχεις μάθει, αλλά αντιθέτως να τα μάθεις με περισσότερη ασφάλεια.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
η "απλή" έκδοση δεν υστερεί στο χώμα έναντι της R!

Έτσι και εδώ η προηγμένη μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) γνωρίζει με ακρίβεια την θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο και τροφοδοτεί με πληροφορίες τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που όλα μαζί αποτελούν το MTC και όπως ακριβώς είχαμε δει μόνο σε ακριβότερες μοτοσυκλέτες, επεμβαίνουν μόνο στον βαθμό που έχει ορίσει ο αναβάτης.

Το ABS είναι cornering και βασίζεται στην μονάδα 9.3MP της Bosch, που σημαίνει πως δεν είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά δεν είναι και παρωχημένη σε καμία περίπτωση. Εννοείται πως απενεργοποιείται το ABS στον πίσω τροχό και μπροστά περιορίζεται πάρα πολύ η λειτουργία του αφήνοντας και endo να γίνει.

Όλα αυτά ρυθμίζονται από μία νέα έγχρωμη TFT οθόνη που είναι ενσωματωμένη σε Gorilla Glass και δεν έχει τοποθετηθεί αυτό από πάνω για προστασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται αντανακλάσεις από τον ήλιο, ενώ η νέα οθόνη υποστηρίζει καλύτερη συνδεσιμότητα με κινητό και πλοήγηση στροφή-στροφή.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έρχονται από τις ακριβές εκδόσεις, έχουν στόχο να μειώσουν το ρίσκο στο παιχνίδι, όχι να κόψουν το παιχνίδι!

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εννοείται πως τα χρεώνει στον πρόσθετο εξοπλισμό η KTM, όπως κάνουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. Το πρόβλημα είναι πως έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν το δόγμα BMW Auto (που πρόσφατα το κάνει και αυτή στην μοτοσυκλέτα) όπου σου δίνουν την μοτοσυκλέτα πλήρως εξοπλισμένα και για τα πρώτα 1.500χλμ όλα δουλεύουν. Μετά κλειδώνουν εκτός και αν πληρώσεις. Αυτό μειώνει το κόστος για την KTM γιατί παράγει ένα σετ διακοπτών, ένα σετ αισθητήρων και τους τοποθετεί από την πρώτη στιγμή δεν χρειάζεται να κάνει διαχωρισμό που προσθέτει διαχειριστικό κόστος. Είναι όλα όσα από το εργοστάσιο τα ίδια και εκείνου που πλήρωσε και εκείνου που δεν πλήρωσε. Στο τέλος το καλό είναι πως η μοτοσυκλέτα δεν χάνει αξία μεταπώλησης γιατί μπορείς να προσθέσεις το πακέτο των ηλεκτρονικών οποιαδήποτε στιγμή, εννοείται όμως πως σε έναν πιο ιδανικό κόσμο θα ήταν όλα στον βασικό εξοπλισμό. Με την λέξη εργοστάσιο εννοούμε το νέο που έχουν χτίσει μαζί με την CFMOTO καθώς το 790 παράγεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, σε μία γραμμή παραγωγής που την έχουμε φωτογραφήσει και την έχουμε δείξει.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Στην έκδοση R η KTM έχει ενισχύσει με αλουμινένιες βάσεις το υποπλαίσιο εμπρός, όπως επίσης και έχει αλλάξει αναρτήσεις με νέες διαδρομές και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για τις οποίες δεν έχει δώσει πληροφορίες αλλά θα έρχονται και αυτές από το 890 Adventure R του 2024, όπως έγινε με την απλή έκδοση που σημαίνει πιρούνι 48mm.

Ωστόσο η έκδοση R δεν αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη, αλλά να μείνει στην Κίνα τουλάχιστον το 2025. Οπότε θα υπάρχει 790 Adventure που θα έρχεται από εκεί και 890 Adventure R που θα φτιάχνεται στην Αυστρία!

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
το νέο KTM 790 Adventure R 2025

Το βάρος ανακοινώνεται στα 203 κιλά πλήρες υγρών χωρίς βενζίνη που σημαίνει κοντά 220 με γεμάτο το μεγάλο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων με την μοναδική κατανομή βάρους.

Θυμίζουμε επίσης πως η KTM αποφάσισε να πάρει θέση για το ζήτημα των εκκεντροφόρων έχοντας δείξει μειωμένα αντανακλαστικά και αφήνοντας το ζήτημα να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που είχε στην πράξη, καθώς δεν αφορά ούτε το σύνολο, ούτε γιγαντώθηκε στην πράξη ώστε να εκδοθεί Rapex. Επικοινωνιακά όμως πήρε τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα μπορούσε.

Τα νέα 790 Adventure αναμένονται να είναι τα μοντέλα με την καλύτερη σχέση τιμής και απόδοσης στην κατηγορία τους, καθώς με απόδοση 94 ίππων και εξοπλισμό που ανταγωνίζεται την κατηγορία των άνω των 1.000 κυβικών, περιμένουν μόνο την επιβεβαίωση τιμής πριν διεκδικήσουν τον τίτλο!

 

 

 

Ετικέτες