KTM 250 SX-F & 450 SX-F Factory Edition 2024 - Με νέο πλαίσιο και συνδεσιμότητα / τηλεμετρία! [VIDEO]

Αναλυτικές πληροφορίες μέσω αισθητήρων και GPS για γυρολόγιο, ταχύτητα κιβωτίου, γραμμές στην πίστα, παλμούς αναβάτη, κ.α.
motomag KTM 250 SX-F - 450 SX-F Factory Edition 2024 – Έτοιμα για αγωνιστικό πόλεμο [VIDEO]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/12/2023

Τα motocross μοντέλα της αυστριακής εταιρείας δέχονται μεγάλη αναβάθμιση για το 2024, καθώς αποκτούν αρκετά νέα καλούδια τα οποία συναντάμε στα αγωνιστικά KTM των Chase Sexton και Aaron Plessinger, με πιο σημαντικές αλλαγές το νέο πλαίσιο και τη συνδεσιμότητα / τηλεμετρία, με τον αναβάτη να μπορεί να ρυθμίσει μέσω εφαρμογής κινητήρα και αναρτήσεις, αλλά και να έχει πρόσβαση σε εντυπωσιακά στοιχεία τηλεμετρίας!

Η KTM στα KTM 250 SX-F και 450 SX-F Factory Edition 2024 ενσωματώνει για πρώτη φορά την Μονάδα Συνδεσιμότητας Offroad (CUO). Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελείται από δύο μέρη, το ένα είναι τοποθετημένο στο δεξί καλάμι της μοτοσυκλέτας με το GPS να προσαρμόζεται στο επανασχεδιασμένο εμπρός φτερό. Μέσω της εφαρμογής KTMConnect, το σύστημα CUO δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να προσαρμόσει το πως συμπεριφέρεται ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας αλλά και να ρυθμίσει τις αναρτήσεις. Επιπλέον, σε συνδυασμό με την εφαρμογή LitPro οι αναβάτες θα μπορούν να πάρουν πληροφορίες για το γυρολόγιο τους, την ταχύτητα που είχαν, τις γραμμές που ακολουθούσαν καθώς και πολλές άλλες πληροφορίες. Με αυτή την αναβάθμιση, η KTM ακολουθεί στα βήματα της Yamaha, η οποία από το 2019 έχει στα μοντέλα της αντίστοιχες ρυθμίσεις, με τη χρήση του Yamaha Power Tuner, ενώ οι "πορτοκαλί" ανεβάζουν τον... ψηφιακό πήχη, με την προσθήκη τηλεμετρίας.

Το πάχος του νέου πλαισίου διαφέρει ανάλογα με το τμήμα του, ώστε να γίνει λιγότερο άκαμπτο, και παράλληλα να μειωθεί το βάρος. Επανασχεδιασμένη είναι η κατανομή των περιστρεφόμενων μαζών πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, βελτιώνοντας την πρόσφυση στις εξόδους από τις στροφές, και εμποδίζοντας το υπερβολικό βύθισμα της πίσω ανάρτησης.

Η πλήρως ρυθμιζόμενη -και χωρίς εργαλεία- ανάρτηση της WP έχει διαδρομή 310 χλστ. στο ανεστραμμένο πιρούνι WP XACT 48 χλστ. με τεχνολογία AER. Το Factory Start Device βοηθά τον αναβάτη στις εκκινήσεις. Το πίσω αμορτισέρ διαθέτει νέες τσιμούχες χαμηλής τριβής στο μοχλικό, με τις ρυθμίσεις του να έχουν τροποποιηθεί για να βελτιωθεί η ακαμψία.

KTM 250 SX-F - 450 SX-F Factory Edition 2024 – Έτοιμα για αγωνιστικό πόλεμο [VIDEO]

Ο κινητήρας στο 250 SX-F Factory Edition ζυγίζει 26,1 κιλά με τον κινητήρα του 450 SX-F Factory Edition να ζυγίζει 26,8 κιλά. Νέα είναι η εισαγωγή και το snorkel στο φίλτρο αέρα, ενώ η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic μειώνει βάρος και αυξάνει την ιπποδύναμη σύμφωνα με την KTM. Οι νέες προεκτάσεις των πλαστικών στο ρεζερβουάρ χαρίζουν καλύτερη ψύξη, ενώ νέες είναι οι βάσεις του ρεζερβουάρ για βελτιωμένη επαφή του με το πλαίσιο. Το προστατευτικό κάλυμμα συμπλέκτη της Hinson καθώς και η factory carbon ποδιά δίνουν μία έξτρα σιγουριά στον αναβάτη πως τα KTM 250 SX-F και 450 SX-F Factory Edition 2024 θα αντέξουν στις πτώσεις που μπορεί να προκύψουν κατά την οδήγηση.

Στο τιμόνι βρίσκουμε γκριπ της ODI, ενώ στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται οι αυξημένης αντοχής τροχοί της DID με ανοδιωμένα πορτοκαλί κέντρα, η χρυσή αλυσίσα, και τα ελαστικά Dunlop GEOMAX M34 τα οποία έχουν νέο σκελετό ο οποίος χαρίζει καλύτερη πρόσφυση και μεγαλύτερη αντοχή στο ελαστικό σε σχέση με τον προκάτοχο του -έως και 30% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Το πίσω πεντάλ του φρένου πλέον είναι πιο άκαμπτο και πιο σκληρό με το σύστημα της πέδησης να ανήκει στην Brembo, με το εμπρός δισκόφρενο να είναι 260 χιλιοστά. Νέα είναι και τα γραφικά των δύο μοντέλων. Οι υποψήφιοι πελάτες του 450 θα μπορούν να επιλέξουν είτε αυτά τα οποία εμφανίζονται στην αγωνιστική μοτοσυκλέτα του Chase Sexton #4 είτε αυτά του Aaron Plessinger #7.

KTM 250 SX-F - 450 SX-F Factory Edition 2024 – Έτοιμα για αγωνιστικό πόλεμο [VIDEO]

Τα σημαντικότερα στοιχεία των KTM 250 SX-F / 450 SX-F Factory Edition 2024

  • Νέο, πορτοκαλί εργοστασιακό πλαίσιο 2024
  • Πορτοκαλί προστατευτικά πλαισίου
  • Νέα πτερύγια στο ρεζερβουάρ
  • Connectivity unit offroad
  • Μαύρες βάσεις κινητήρα
  • Αναβαθμισμένη ανάρτηση WP XACT AER
  • Εργοστασιακή αντιολισθητική σέλα
  • Πορτοκαλί CNC τιμονόπλακες
  • Ημιπλευστός εμπρός δίσκος
  • Factory προστατευτικό εμπρός φρένου
  • Γκρι, μαλακές χειρολαβές της ODI
  • Σετ τροχών της DID
  • Ελαστικά Dunlop Geomax
  • Πορτοκαλί πίσω γρανάζι
  • WP Factory start device
  • Χρυσή αλυσίδα
  • Τελικό της Akrapovic
  • Προστατευτικό κάλυμμα συμπλέκτη της Hinson

Ετικέτες

BMW R 12 G/S: Η R 80 G/S ζει ξανά! - H τιμή της στην Ελλάδα [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες για τη next level νέο-ρετρό Adventure μοντέλο των Βαυαρών
BMW R 12 G/S
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/3/2025

Μετά την R 12 S που αποτίει φόρο τιμής στο R 90 S, τώρα η BMW παρουσιάζει την R 12 G/S που πατάει στην ίδια βάση αλλά με On-Off προσανατολισμό, και εμπνέεται από μια ακόμη θρυλική μοτοσυκλέτα, την R 80 G/S που ξεκίνησε την τρέλα με τα μεγάλα On-Off.

Κι αν το R 80 G/S φαινόταν τότε μεγάλο και βαρύ το 1980, τι να πούμε το 2025 για τα κτηνώδη Adventure μοντέλα που έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό υπερβολής που πλέον δυσκολεύονται να πείσουν και τον πιο πιστό στον Θεό Marketing αναβάτη… και πώς να πας στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα που πλησιάζει τα 300 κιλά (285 κιλά ζυγίσαμε το R 1300 GS Adventure), και πώς να κινηθείς στην πόλη όταν το πλάτος πλησιάζει αυτό μιας γουρούνας, και πώς να ελέγξεις κυβισμούς που φτάνουν και ξεπερνούν τα 1.300 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 150 άλογα;!

Το 2014, κάποιοι σωστά σκεπτόμενοι άνθρωποι μέσα στην BMW αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση στο κυνήγι του Ολυμπιακού συνθήματος Citius, Altius, Fortius (πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά) που μας έφερνε συνεχώς πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες που οδηγούνται μόνο από γίγαντες και όταν πέσουν κάτω θέλουν μια περιουσία για να φτιαχτούν, για να παρουσιάσουν το υπέροχο R NineT. Μια πολύ πιο εύκολη, ελαφριά, μαζεμένη μοτοσυκλέτα, με έμφαση στην απλότητα και σχεδιαστική έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας με τον έλικα.

R 1300 GS, R 80 GS

Κι αν τα R 1250 και πλέον R 1300 GS, αλλά και τα R 1250 R και R 1250 RT συνεχίζουν να χαράζουν εξαιρετική εμπορική πορεία, ένα μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να πιστεύει πως μπορεί να υπάρχει κι άλλος δρόμος, και οι πωλήσεις των σύγχρονων ρετρό μοντέλων της BMW έπεισαν και τους σχεδιαστές της εταιρείας να συνεχίσουν και αυτό το μονοπάτι.

R 12 S

Κάπως έτσι στα τέλη του 2024 παρουσιάστηκε το υπέροχο R 12 S, η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R 90 S, κομπλέ με παρόμοιο πορτοκαλί χρώμα, και τώρα σειρά έχει το R 12 G/S, με τον αριθμό του τίτλου του να χαρακτηρίζει τον κυβισμό του δικύλινδρου boxer κινητήρα με τα 1.200 ονομαστικά και τα 1.170 πραγματικά κυβικά, και με τα αρχικά G/S να αφορούν στις λέξεις Gelände / Straße, που σημαίνουν Off-Road / Street.

BMW R 12 G/S

Πριν καταπιαστούμε με το νέο R 12 G/S, να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία -τουλάχιστον εμείς δεν γνωρίζουμε άλλη περίπτωση- η BMW λανσάρει το νέο της μοντέλο με φωτογραφίες που έχουν ρετουσαριστεί ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ μέσω τεχνητής νοημοσύνης, σε σημείο που να ξεφεύγουν εντελώς από τον ρεαλισμό -ένα πιο δειλό πρώτο βήμα είχε γίνει στη φωτογράφηση του R 12 S!

AI get out of here!

Σημάδια των καιρών, άποψη που φέρνει στο μυαλό κόμικ, ίσως παράλληλα και περιορισμός του budget -φωτογράφοι, φώτα, κλπ.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει η νέα γερμανική συνταγή για ένα G/S “εποχής”.

R 12 G/S

Η R 12 G/S έχει όλα τα κλασικά δομικά στοιχεία με τα οποία άφησε εποχή η R 80 G/S. Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, άξονας τελικής μετάδοσης που παίζει τον ρόλο και του -μονόμπρατσου- ψαλιδιού, Boxer δικύλινδρος κινητήρας, μεγάλος τροχός 21 ιντσών μπροστά, τροχοί με ακτίνες που στο νέο μοντέλο πιάνουν στο γείσο της ζάντας, tubeless ελαστικά, ίσια σέλα, ψηλό φτερό, και στρογγυλό προβολέα με μασκούλα.

BMW R 12 G/S

Χρωματικά η BMW παρέχει τη μοτοσυκλέτα σε τρεις εκδόσεις, την πιο φθηνή έκδοση σε μαύρο ματ χρώμα, και τις πιο ακριβές σε δυο εκπληκτικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ο ένας είναι ο κλασικός της R 80 G/S, σε λευκό, κόκκινο και μπλε με τις ίδιες ρίγες στο ρεζερβουάρ και την ίδια κόκκινη σέλα και ο άλλος περιλαμβάνει τριχρωμία χρυσού, κόκκινου και μαύρου.

Το ύψος σέλας κυμαίνεται ανάμεσα στα 860 και τα 895 ανάλογα τη σέλα και το πακέτο αξεσουάρ (βλ. Enduro Package Pro), ενώ ο στάνταρ τροχός πίσω είναι 17 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής του στις 18 ίντσες.

BMW R 12 G/S

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κ.εκ. αποδίδει 109 hp / 7.000 rpm με ροπή 11,72 kgm / 6.500 rpm, ενώ η 2 σε 1 εξάτμιση βγαίνει στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, με κλίση προς τα πάνω.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”, όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμου χρήση. Επίσης, η 12 G/S είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR). Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Σωστή η κίνηση να είναι βιδωτό το υποπλαίσιο, τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα που αφαιρούνται για εκτός δρόμου χρήση, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δυο άγκιστρα για να δέσετε κάποια αποσκευή.

BMW R 12 G/S

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi, εύκολα και με το χέρι με ρυθμιστές έργα-τέχνης στο πιρούνι, απαρτίζονται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm διαδρομής 210 mm (πλήρως ρυθμιζόμενο), και από μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα Paralever διαδρομής 200 mm με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.

BMW R 12 G/S

Για την πέδηση έχουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με δαγκάνες δυο εμβόλων της Brembo και έναν ακόμα δίσκο πίσω 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το δικάναλο ABS Pro με cornering χαρακτηριστικά απόδοσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BMW R 12 G/S

Στα όργανα βρίσκουμε ένα στρογγυλό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων με μια μικρή ένθετη LCD ψηφιακή οθόνη για τα υπόλοιπα, ενώ δίπλα στην οθόνη υπάρχει και θύρα 12 V για μικροσυσκευές.

BMW R 12 G/S

Εντυπωσιακή είναι η DRL LED “υπογραφή” σε σχήμα Χ του στρογγυλού προβολέα μπροστά, ενώ τα φώτα είναι full-LED.

Το ρεζερβουάρ χωράει 15,5 λίτρα καυσίμου, ενώ το βάρος της R 12 G/S ανακοινώνεται στα 229 κιλά έτοιμη για βόλτα.

BMW R 12 G/S

Φυσικά όταν κάναμε λόγο για απλές και λιτές μοτοσυκλέτες, αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε χαμηλές τιμές, άλλωστε για την BMW μιλάμε, και η R 12 G/S είναι ένα status-symbol μοντέλο με κορυφαίο εξοπλισμό και τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια, με την τιμή της να ξεκινά από τα 12.289,96 ευρώ στην Ελλάδα. Εμείς παίξαμε με το configurator, προσθέτοντας όλα τα αξεσουάρ της εταιρείας, αλλά και 5 χρόνια service, και το πακέτο έφτασε τα 25.315,52 ευρώ.

Ετικέτες