Η Honda ετοιμάζει τη δική της μοτοσυκλέτα με ραντάρ!

Πατέντες πάνω σε Goldwing
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/11/2020

Το Goldwing της Honda είναι αναμφίβολα μια μοτοσυκλέτα για ένα περιορισμένο και ειδικό κοινό, αλλά η σημαντικότητα του ρόλου του εκτείνεται σε ένα ευρύτερο φάσμα. Καθώς αποτελεί την τουριστική ναυαρχίδα της εταιρείας, δεν είναι λίγες οι φορές που έχει χρησιμοποιηθεί ως πεδίο εφαρμογής νέων τεχνολογιών, οι οποίες αργότερα βρίσκουν εφαρμογή και σε άλλα μοντέλα της Honda.

Για το 2021 όμως, το Goldwing είχε μια σημαντική έλλειψη σε σχέση με την αιχμή της τεχνολογίας που βλέπουμε σε άλλους κατασκευαστές: τα ηλεκτρονικά βοηθήματα με την χρήση των ραντάρ. Η Ducati με το Multistrada V4 και η BMW με το R1250RT, ανακοίνωσαν το αυτόματα ρυθμιζόμενο cruise control με την βοήθεια των ραντάρ, αφήνοντας την Honda πίσω στην συγκεκριμένη τεχνολογική κούρσα. Μάλιστα, επειδή υπάρχει ένα σχετικό εμπάργκο μέχρι την ημέρα κυκλοφορίας του περιοδικού, από την Τρίτη 1η Δεκεμβρίου θα έχουμε την δυνατότητα να σας πούμε την δική μας εμπειρία από ένα τέτοιο σύστημα, ενώ θα μπορείτε να το διαβάσετε και στο τεύχος!

Αυτό φυσικά για την Honda δεν είναι κάτι που θα το άφηνε χωρίς απάντηση για καιρό, καθώς κατατέθηκαν νέες πατέντες που δείχνουν ένα cruise control με την χρήση ραντάρ, το οποίο έχει ετοιμαστεί για το μεγάλο tourer του εργοστασίου. Γνωρίζουμε επίσης πολύ καλά, ότι δεν είναι απλώς μια πατέντα που αφορά μια τεχνολογία την οποία θα χρησιμοποιήσει η Honda στο μέλλον. Στα σχέδια φαίνονται καθαρά τα σημεία στήριξης των ραντάρ για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα και δεν αφορά αόριστα την τεχνολογία της χρήσης ραντάρ.

Να υπενθυμίσουμε τέτοια συστήματα έχουν εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα εδώ και αρκετά χρόνια, με την Honda μάλιστα να είναι μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες στον τομέα. Τώρα, η τεχνολογία των ραντάρ έχει μπει πλέον και στις μοτοσυκλέτες, καθώς μετά την αρχή που έκαναν οι BMW και Ducati, αναμένουμε πολύ σύντομα και τις KTM και Kawasaki, με κοινό παρονομαστή όλων αυτών το σύστημα που έχει εξελίξει η Bosch, αλλά με το δικό της λογισμικό ξεχωριστά για την κάθε εταιρεία. Η Honda έχει ήδη συνεργασία με την Bosch στον τομέα για τα αυτοκίνητα, οπότε είναι πολύ πιθανόν να έχει τον ίδιο προμηθευτή και για τις μοτοσυκλέτες.

Η πατέντα λοιπόν που κατέθεσε η Honda, έχει να κάνει με το πώς θα "κρύψει" τα ραντάρ πάνω στην μοτοσυκλέτα. Αυτή είναι μια δυσκολία που αντιμετωπίζουν όλοι οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών με αντίστοιχα συστήματα. Ενώ στα αυτοκίνητα, τα ραντάρ τοποθετούνται πίσω από επίπεδες επιφάνειες, στις γρίλιες των ψυγείων ή στους προφυλακτήρες, οι μοτοσυκλέτες που διαθέτουν τέτοιο σύστημα έχουν τα ραντάρ εκτεθειμένα. Αν και τα ραντάρ μπορούν να "δουν" όταν βρίσκονται πίσω από συγκεκριμένα υλικά, συμπεριλαμβανομένου και του πλαστικού, οι επιφάνειες πρέπει να είναι τελείως λείες και επίπεδες, ώστε να μην δημιουργούνται παρεμβολές στα ραδιοκύματα του ραντάρ.  Ευτυχώς για την Honda, το κομμάτι ανάμεσα στους προβολείς του Goldwing είναι αρκετά επίπεδο και η μελέτη προβλέπει την τοποθέτηση του ραντάρ πίσω από το πλαστικό, στηριγμένο πάνω σε σταθερές βάσεις που θα εκτείνονται από το υπάρχον πλαίσιο που στηρίζει τα όργανα και το μπροστινό τμήμα του φαίρινγκ.

Στις πατέντες φαίνεται επίσης ότι το κενό μεταξύ του αισθητήρα του ραντάρ και των πλαστικών, θα γεμίσει με ένα σπογγώδες υλικό που θα απορροφά τους κραδασμούς, οι οποίοι μπορεί να επηρεάσουν την λειτουργία του.

Το πότε θα δούμε στην παραγωγή ένα Goldwing με τέτοιο σύστημα, εξαρτάται από το ποιος φτιάχνει τα ραντάρ. Αν η Honda χρησιμοποιήσει πράγματι την τεχνολογία της Bosch, όπως και οι ανταγωνιστές της, το 2022 είναι μια λογική ημερομηνία για να το δούμε. Αν έχει επιλέξει όμως κάτι διαφορετικό, τότε πολύ πιθανόν η εξέλιξη να χρειαστεί μεγαλύτερο διάστημα.

Ducati, Intermot: Τρία νέα μοντέλα παρουσιάζονται σύντομα

Θα τα δούμε από κοντά στο σαλόνι της Κολωνίας, στις 5-8 Δεκεμβρίου, όπου το ΜΟΤΟ θα δώσει το παρών
Ducati - Τρία νέα μοντέλα έρχονται σύντομα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Τις επόμενες δύο εβδομάδες, τρία νέα επεισόδια του Ducati World Première 2025 θα βγουν στο διαδίκτυο, αποκαλύπτοντας ισάριθμα νέα μοντέλα που θα προστεθούν στην υπόλοιπη γκάμα του 2025 που έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής το ιταλικό εργοστάσιο.

Ένα νέο, ακυκλοφόρητο επεισόδιο του Ducati World Première 2025, Next Level Formula, θα μεταδοθεί online στην ιστοσελίδα της Ducati και στο επίσημο κανάλι της στο YouTube την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου στις 4:00 μ.μ. CET (5:00 ώρα Ελλάδας).

Στη συνέχεια, την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στις 11:00 π.μ. CET, (12:00 ώρα ΕΛλάδας) η Ducati θα παρουσιάσει ένα ακόμη σπουδαίο νέο μοντέλο με τίτλο Unlock Everyday Adventure. Το επεισόδιο θα μεταδοθεί ταυτόχρονα με την παρουσίαση του νέου μοντέλου στην έκθεση Intermot 2024, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Κολωνία της Γερμανίας από τις 5 έως τις 8 Δεκεμβρίου.

Η επιστροφή στην Intermot επιβεβαιώνει τον ιστορικό δεσμό της Ducati με την Έκθεση της Κολωνίας και τη σημασία της γερμανικής αγοράς για τον κατασκευαστή του Borgo Panigale. Στην Intermot η Ducati έχει παρουσιάσει στο παρελθόν σημαντικά μοντέλα όπως το πρώτο Monster το 1992, το 2016 Supersport και τα Scrambler Full Throttle και Desert Sled.

Μια άλλη σημαντική καινοτομία, εξάλλου, θα παρουσιαστεί στις 08:00 π.μ. CET (09:00 ώρα Ελλάδας) την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου.

Όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα δύο μοντέλα που θα παρουσιαστούν σε αυτά τα δύο ραντεβού θα είναι διαθέσιμες ταυτόχρονα με τα αντίστοιχα ραντεβού στο Ducati Media House.

Ετικέτες