Honda - Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι σε νέο υβριδικό scooter!

Οι πατέντες δείχνουν μία ριζοσπαστική, όσο και αμφιλεγόμενη σκέψη της Honda, με στόχο την υβριδική τεχνολογία
motomagHonda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

25/6/2024

Κινείστε καθημερινά στο κέντρο και έχει κουράσει το χέρι σας το άνοιξε κλείσε της γκαζιέρας; Κανένα πρόβλημα, μιας και πατέντες που διέρρευσαν δείχνουν ότι η Honda ετοιμάζεται να ρίξει στο τραπέζι μία ριζοσπαστική ιδέα, στην αρχή τουλάχιστον για τα σκούτερ της, μεταφέροντας το γκάζι στο… πόδι. Σαν να οδηγείς αυτοκίνητο δηλαδή…

Σύμφωνα με το ιαπωνικό εργοστάσιο, μία τέτοια εφαρμογή θα μπορούσε να ανεβάσει ακόμη ψηλότερα τα επίπεδα άνεσης ενός σκούτερ. Ήδη, χάρη στην αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση των συγκεκριμένων δίκυκλων, το αριστερό χέρι έχει επιφορτιστεί με πολύ λιγότερη δουλειά, σε σύγκριση με μία μοτοσυκλέτα, καθώς το μόνο που έχει να κάνει είναι να πιέσει την μανέτα του πίσω φρένου, όταν αυτό χρειάζεται. Τώρα, με βάση τα λεγόμενα της Honda στα έγγραφα που συνοδεύουν την πατέντα της, ο αναβάτης θα έχει την ευκαιρία να ξεκουράζει και το δεξί του χέρι, αφήνοντας το γκάζι για το… πόδι, όπως δηλαδή συμβαίνει σε ένα αυτοκίνητο.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Παρατηρώντας, ωστόσο, λίγο πιο προσεκτικά τα έγγραφα βλέπουμε ότι η Honda δεν έχει σκοπό να βγάλει εντελώς από το μενού την παραδοσιακή γκαζιέρα στο χέρι. Αυτό σημαίνει, ότι ο αναβάτης θα έχει δύο επιλογές για το πώς θα κινηθεί, όμως δεν διευκρινίζεται αν θα υπάρχει κάποια μεταβολή, ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται το σκούτερ. Για παράδειγμα, το πεντάλ θα μπορούσε να αφορά την κίνηση μέσα στα στενά όρια των πόλεων, όπου οι ταχύτητες σπανίως ξεπερνούν τα 50 χ.α.ω., ενώ το γκάζι στο χέρι θα μπορούσε να μπαίνει σε λειτουργία από εκεί και πάνω ή το αντίστροφο.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Βέβαια, τα σχέδια υποδεικνύουν ότι η πατέντα της Honda αφορά ένα υβριδικό σκούτερ, το οποίo συνδυάζει τη χρήση ηλεκτροκινητήρα με τη χρήση ενός συμβατικού μοτέρ εσωτερικής καύσης, ενώ σχεδιαστικά θυμίζει το γνωστό Lead. Ίσως λοιπόν, το γκάζι στο πόδι να αφορά την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν μπαίνει στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρα, τότε ο αναβάτης θα δίνει την εντολή μέσω της γκαζιέρας στο χέρι. Μέχρι στιγμής, η Honda δεν έχει να δείξει κάποιο αντίστοιχης τεχνολογίας σκούτερ στην Ευρώπη, με το PCX Hybrid να αφορά την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας. Έχοντας, όμως, ως πλάνο την εκμηδένηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και το 2040, ίσως δεν είναι μακριά η στιγμή που κάτι παρόμοιο θα έρθει και στα μέρη μας.

Αναμφίβολα, η ιδέα αυτή έχει τα προτερήματά της, ιδιαίτερα για όσους έχουν κάνει τη μετάβαση από το αυτοκίνητο σε κάποιο σκούτερ, χάρη στην εξίσωση των διπλωμάτων Β με την Α1 κατηγορία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το γκάζι στο πόδι αναμφίβολα θα ήταν ένα χαρακτηριστικό που θα έμπαινε στα συν για κάποιον αγοραστή, ιδιαίτερα για κάποιον που κοιτά κάτι κυρίως για αστική χρήση.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Έχουμε, επίσης, δει πολλές φορές αρχάριους αναβάτες να ανοίγουν το γκάζι, ενώ προσπαθούν να φρενάρουν, χάρη στο ότι είναι συνήθως πολύ σφιγμένοι στο τιμόνι, φαινόμενο που εντείνεται στις δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες που απαντώνται στα αστικά κέντρα. Μία λύση όπως αυτή θα έκανε τα πράγματα πιο εύκολα και γι’ αυτούς, με γνώμονα πάντα όμως ότι μία λάθος κίνηση στην γκαζιέρα δεν θα δώσει και λάθος εντολές, κάνοντας ακόμη πιο περίπλοκα τα πράγματα. Η χρήση δηλαδή του πεντάλ θα πρέπει αν απομονώνει εντελώς την γκαζιέρα στο χέρι.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Η πατέντα αυτή έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά από καινοτομίες της Honda τα τελευταία χρόνια, όπως η εφαρμογή του διπλού συμπλέκτη (DCT) στις μοτοσυκλέτες, αλλά και πιο πρόσφατα με το E-Clutch, στα CBR 650R και CB 650R. Μετά την ενδελεχή μελέτη του κιβωτίου, η Honda περνάει και στον πειραματισμό με τη θέση της γκαζιέρας.

Νέα BMW F 900 XR και F 900 R 2025: Πλούσιος εξοπλισμός και μικρή μείωση βάρους

Η σειρά F είναι η πιο πλούσια σε προτάσεις για την BMW
Νέα BMW F 900 XR και F 900 R 2025: Πλούσιος εξοπλισμός και μικρή μείωση βάρους
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/11/2024

Όπως ήταν αναμενόμενο, η BMW ανανέωσε και τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς F, προχωρώντας τώρα στην αποκάλυψή τους, μετά τον απόηχο της EICMA. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός που έχουμε δει στο F900GS, στα 895 κυβικά που με προδιαγραφές Euro 5+ αποδίδει 105 ίππους και κατασκευάζεται από την Loncin.

Με στρόφαλο 270 μοιρών έχει έναν δυνατό μπάσο ήχο που ενισχύεται ακόμη περισσότερο αν προσθέσει κανείς το Akrapovič τελικό που αφαιρεί και 1,2 κιλά. Οι μοτοσυκλέτες είναι συνολικά τρία κιλά ελαφρύτερες, κυρίως από τις ελαφρύτερες κατά 1,8 κιλά ζάντες, ενώ άλλα 0,8 έχουν φύγει μόνο από την αλλαγή μπαταρίας με νέα πιο σύγχρονη. Συνολικά το R ζυγίζει 208 κιλά και το XR 216 ενώ δεν έχουν διαφορά στο σασμάν και την τελική μετάδοση.

Νέα BMW F 900 XR και F 900 R 2025: Πλούσιος εξοπλισμός και μικρή μείωση βάρους

Μαζί με τους τροχούς άλλαξε και το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι που αποκτά πλήρεις ρυθμίσεις τώρα ενώ τα καλάμια είναι διαμέτρου 43mm με διαδρομή 135 στο R και 170 στο XR. Η θέση οδήγησης έχει ανέβει στα 835 και 845 με την sport σέλα διαφορετικά στα 760 με 775 αντίστοιχα για R και XR. Τα αεροδυναμικά έχουν αλλάξει στο XR για να βοηθήσουν στην σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες με πλευρικό άνεμο ενώ στον βασικό εξοπλισμό θα είναι οι χούφτες.

Σε μία παραλλαγή της συνηθισμένης πρακτικής της BMW που αν μπορούσαν θα χρέωναν και τον αέρα στα λάστιχα, ο βασικός εξοπλισμός είναι πιο πλούσιος τώρα, παραμένει όμως ένα σημείο αναφοράς για να ξεκινήσεις να χτίζεις την μοτοσυκλέτα, με πακέτα που ειδικά στον τομέα των ηλεκτρονικών σου δίνουν πολλές επιλογές. Υπάρχει και μία νέα ζελατίνα, που ταιριάζει με εκείνους που θα προσθέσουν την σέλα με το μεγαλύτερο ύψος.

Νέα BMW F 900 XR και F 900 R 2025: Πλούσιος εξοπλισμός και μικρή μείωση βάρους

Το Headlight Pro έρχεται στον βασικό εξοπλισμό του F 900 XR που επίσης έχει στρατηγικά τοποθετημένη και USB-C ταχείας φόρτισης με την οθόνη να προσφέρει συνδεσιμότητα κινητού. Πίσω τα φώτα στοπ παραμένουν ενσωματωμένα μέσα στα φλας, όχι το ανάποδο, αλλά η μοναδικότητα στα φώτα είναι εμπρός καθώς προσφέρουν προσαρμοσμένη δέσμη ανάλογα με την κλίση, όπως συναντά κανείς στην μεγαλύτερη κατηγορία, πάνω από τα 1000 κυβικά. Όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με πάνω από δέκα χιλιόμετρα και πλαγιάσει πάνω από δέκα μοίρες, τότε ενεργοποιούνται τα πρόσθετα LED ενισχύοντας την δέσμη στο εσωτερικό της στροφής το οποίο καλύπτουν πλήρως έως και τις 25 μοίρες κλίση.

Η γεωμετρία θέσης οδήγησης στο R έχει αλλάξει και έχει γίνει πιο σκυφτή με το τιμόνι να φεύγει περισσότερο μπροστά και ταυτόχρονα τα μαρσπιέ έχουν μετακινηθεί προς τα πίσω. Εκτός από την πιο street τοποθέτηση του αναβάτη αλλάζει και η φόρτιση του εμπρός τροχού, ιδιαίτερα στην δυνατή επιβράδυνση πριν την είσοδο.

Σε τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς τα νέα BMW F900 R και F900 XR αναμένονται σύντομα να γίνουν διαθέσιμα.

Δείτε τα νέα R και XR της σειράς F με κάθε λεπτομέρεια:

Ετικέτες