BMW R 1250RT 2021: Παντού καλύτερο!

Ανανεωμένο, πλουσιότερο και πιο εξελιγμένο!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/10/2020

Μέσα σε μια φράση, ο Harald Spagl –Project Manager του νέτου R1250RT- συμπύκνωση την φιλοσοφία πίσω από την ανανέωση του Grand Tourer της BMW: "Δώσαμε στο R1250RT μια νέα εμφάνιση, εμπλουτίσαμε τον στάνταρ εξοπλισμό του και το αναβαθμίσαμε τεχνολογικά, έτσι ώστε να προσφέρει μια εντελώς καινούργια οδηγική εμπειρία. Ως μια δυναμική τουριστική μοτοσυκλέτα με τον μοναδικό ShiftCam κινητήρα της BMW, διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ για ένα μεγάλο φάσμα ταχυτήτων".

H… "δυναστεία" των RT έχει μια Ιστορία άνω των τεσσάρων δεκαετιών, αποτελώντας ουσιαστικά συνώνυμο της έννοιας των τουριστικών μοτοσυκλετών. Ο πήχης έχει τεθεί ψηλά από την ίδια την γραμμή αίματος των RT και γι' αυτό το καθήκον των Γερμανών να παραμείνουν ως σημείο αναφοράς ήταν αρκετά δύσκολο. Ο δικύλνδρος boxer ShiftCam παρέμεινε ίδιος όπως και την υπόλοιπη σειρά των "R", με την χωρητικότητα των 1.254cc, την απόδοση των 136 ίππων και την πλήρη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro5.

Στον στάνταρ εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται φυσικά το DTC (Dynamic Traction Control) αλλά έχει προστεθεί η επιλογή "Eco" στα riding modes, η οποία διασφαλίζει την βέλτιστη κατανάλωση, μαζί με τις τρεις χαρτογραφήσεις που διέθετε ήδη και το προηγούμενο μοντέλο. Φυσικά, από τον προαιρετικό εξοπλισμό ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει και την τοποθέτηση των Pro Riding Modes, όπου υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης του φρένου του κινητήρα (MSR) για περισσότερη ασφάλεια στα κατεβάσματα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

Στάνταρ είναι επίσης και η τελευταία έκδοση του Full Integral ABS Pro. Όπως μαρτυρά το όνομά του, η συνδυασμένη λειτουργία των φρένων συνεργάζεται με το ABS Pro, όπως ονομάζει η BMW το cornering ABS. Τα φώτα δεν θα μπορούσαν να είναι κάτι άλλο πέρα από LED, μόνο που τώρα έχουν προσαρμοζόμενη δέσμη ανάλογα με τις κλίσεις και τις στροφές που παίρνει η μοτοσυκλέτα στις έξτρα επιλογές. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα όμως, διαθέτουν και κάποιες επιπλέον δυνατότητες, που θα διατίθενται ως έξτρα στο μέλλον, με τις λειτουργίες "Welcome", "Goodbye" και "Follow me home" σε περίπτωση που ο αναβάτης έχει τον ρόλο πλοηγού.

Άλλο ένα σημαντικό ηλεκτρονικό βοήθημα είναι το  Dynamic Cruis Control, με τον χαρακτηρισμό Dynamic να υπονοεί την λειτουργία της διατήρησης σταθερής ταχύτητας ακόμη κι όταν οδηγείτε σε κατωφέρειες. Το Active Cruise Control (ACC), θα είναι στις έξτρα επιλογές και θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία με τα ραντάρ προκειμένου να διατηρεί και σταθερές τις αποστάσεις της μοτοσυκλέτας με τα οχήματα που βρίσκονται μπροστά της.

Μία από τις αναβαθμίσεις που πραγματικά εντυπωσιάζουν στο καινούργιο RT, είναι η έγχρωμη TFT οθόνη των 10,25 (!) ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και διασύνδεσης με κινητά τηλέφωνα. Η BMW έκανε πράξη αυτό που έλεγε για να διευκολύνει όλους εμάς τους… πιο ώριμους αναβάτες με θέματα πρεσβυωπίας και έφτιαξε μια τεράστια και ευανάγνωστη οθόνη. Είναι η πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα που μπορεί να προβληθεί στην οθόνη πλήρως ένα πρόγραμμα πλοήγησης, καθιστώντας περιττή την ύπαρξη επιπλέον εξοπλισμού. Παράλληλα, μαζί  με τη νέα οθόνη θα είναι διαθέσιμο και το νέο σύστημα " Comfort telephony with extended smartphone connection", που επιτρέπει στο κινητό τηλέφωνο να μένει προφυλαγμένο στο ειδικό ντουλαπάκι το οποίο διαθέτει θύρα USB και ανεμιστήρα για να κρατάει χαμηλά την θερμοκρασία του τηλεφώνου, ενώ το Audio System 2.0 υπόσχεται ακόμη καλύτερη ποιότητα ήχου σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Στιλιστικά, το R1250RT διαθέτει επανασχεδιασμένο φαίρινγκ, το οποίο πέρα από τον αισθητικό του ρόλο έχει και βελτιωμένη λειτουργικότητα, σε ό,τι αφορά την προστασία από τον αέρα και την αεροδυναμική του. Το πάνω μέρος έχει μειωμένο ύψος, με αποτέλεσμα ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο για τον αναβάτη, αλλά και μια πιο ελαφριά, οπτικά, εικόνα του RT.

Στον έξτρα εξοπλισμό του R1250RT συμπεριλαμβάνονται ακόμη το Dynamic ESA "Next Generation" με τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, το Hill Start Control Pro για τις εκκινήσεις σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση, και το Intelligent Emergency Casll για κλήσεις έκτακτης ανάγκης.

Ετικέτες

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Βεντάλια επιλογών ανοίγει η KTM!
KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/11/2024

Η KTM ανανεώνει το 790 Adventure και παράλληλα έχει νέα έκδοση Adventure R, δηλώνοντας πως υποσκίασε πλέον το 890 Adventure! Η δήλωση αυτή σημαίνει αυτό που περιμένουμε όλοι και έχουμε ήδη δει να έρχεται από το 2023 – εδώ- Πως είναι πιο κοντά μας το νέο 990 Adventure. Όπως φυσικά και το 990 SMT που είχαμε δείξει το 2023 και όλες οι εκδόσεις που περιμένουμε. Ας δούμε όμως τι έχει ετοιμάσει η KTM για  το 790, στις δύο εκδόσεις.

Ήδη αναβαθμισμένο το 2024 στην τροφοδοσία, το φιλτροκούτι αλλά και την μετάδοση, αποκτά τώρα τις αναρτήσεις  του 890 Adventure, ακριβώς τις ίδιες. Όταν είχε βγει πρώτη φορά, λέγαμε πως με ένα σετ αναρτήσεων έχεις ένα 890 Adventure με ελάχιστα λιγότερο γκάζι, έχοντας δώσει σημαντικά λιγότερα για να το αποκτήσεις όμως - και τώρα η KTM κάνει την κίνηση και το εξοπλίζει με το WP Apex ανετραμμένο πιρούνι 43mm.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex, απευθείας και αυτό από το 890, με πλήρεις ρυθμίσεις και διαδρομή 200mm, όπως πλήρως ρυθμιζόμενο είναι και το πιρούνι με τις ρυθμίσεις ξεχωριστά σε κάθε καλάμι.

Το 790 έχει πλήρες πακέτο MTC που σημαίνει πως φορά IMU 6 αξόνων και τα φανταστικά ηλεκτρονικά του 890 Adventure που επιτρέπουν έλεγχο ντριφταρίσματος. Να θυμίσουμε εδώ πως τα ηλεκτρονικά έχουν περάσει πλέον στο στάδιο όπου η δουλειά τους δεν είναι να κόψουν την διασκέδαση έναντι της ασφάλειας, πετυχαίνοντας ορισμένες φορές να χαλάσουν και τα δύο. Αυτό ανήκει στο μακρινό παρελθόν. Πλέον στόχος είναι να επιτρέπουν το παιχνίδι μειώνοντας το ρίσκο χωρίς να μπορεί κανείς να σου δώσει “cheat code” ώστε να κάνεις πράγματα τα οποία δεν έχεις μάθει, αλλά αντιθέτως να τα μάθεις με περισσότερη ασφάλεια.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
η "απλή" έκδοση δεν υστερεί στο χώμα έναντι της R!

Έτσι και εδώ η προηγμένη μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) γνωρίζει με ακρίβεια την θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο και τροφοδοτεί με πληροφορίες τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που όλα μαζί αποτελούν το MTC και όπως ακριβώς είχαμε δει μόνο σε ακριβότερες μοτοσυκλέτες, επεμβαίνουν μόνο στον βαθμό που έχει ορίσει ο αναβάτης.

Το ABS είναι cornering και βασίζεται στην μονάδα 9.3MP της Bosch, που σημαίνει πως δεν είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά δεν είναι και παρωχημένη σε καμία περίπτωση. Εννοείται πως απενεργοποιείται το ABS στον πίσω τροχό και μπροστά περιορίζεται πάρα πολύ η λειτουργία του αφήνοντας και endo να γίνει.

Όλα αυτά ρυθμίζονται από μία νέα έγχρωμη TFT οθόνη που είναι ενσωματωμένη σε Gorilla Glass και δεν έχει τοποθετηθεί αυτό από πάνω για προστασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται αντανακλάσεις από τον ήλιο, ενώ η νέα οθόνη υποστηρίζει καλύτερη συνδεσιμότητα με κινητό και πλοήγηση στροφή-στροφή.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έρχονται από τις ακριβές εκδόσεις, έχουν στόχο να μειώσουν το ρίσκο στο παιχνίδι, όχι να κόψουν το παιχνίδι!

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εννοείται πως τα χρεώνει στον πρόσθετο εξοπλισμό η KTM, όπως κάνουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. Το πρόβλημα είναι πως έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν το δόγμα BMW Auto (που πρόσφατα το κάνει και αυτή στην μοτοσυκλέτα) όπου σου δίνουν την μοτοσυκλέτα πλήρως εξοπλισμένα και για τα πρώτα 1.500χλμ όλα δουλεύουν. Μετά κλειδώνουν εκτός και αν πληρώσεις. Αυτό μειώνει το κόστος για την KTM γιατί παράγει ένα σετ διακοπτών, ένα σετ αισθητήρων και τους τοποθετεί από την πρώτη στιγμή δεν χρειάζεται να κάνει διαχωρισμό που προσθέτει διαχειριστικό κόστος. Είναι όλα όσα από το εργοστάσιο τα ίδια και εκείνου που πλήρωσε και εκείνου που δεν πλήρωσε. Στο τέλος το καλό είναι πως η μοτοσυκλέτα δεν χάνει αξία μεταπώλησης γιατί μπορείς να προσθέσεις το πακέτο των ηλεκτρονικών οποιαδήποτε στιγμή, εννοείται όμως πως σε έναν πιο ιδανικό κόσμο θα ήταν όλα στον βασικό εξοπλισμό. Με την λέξη εργοστάσιο εννοούμε το νέο που έχουν χτίσει μαζί με την CFMOTO καθώς το 790 παράγεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, σε μία γραμμή παραγωγής που την έχουμε φωτογραφήσει και την έχουμε δείξει.

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!

Στην έκδοση R η KTM έχει ενισχύσει με αλουμινένιες βάσεις το υποπλαίσιο εμπρός, όπως επίσης και έχει αλλάξει αναρτήσεις με νέες διαδρομές και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για τις οποίες δεν έχει δώσει πληροφορίες αλλά θα έρχονται και αυτές από το 890 Adventure R του 2024, όπως έγινε με την απλή έκδοση που σημαίνει πιρούνι 48mm.

Ωστόσο η έκδοση R δεν αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη, αλλά να μείνει στην Κίνα τουλάχιστον το 2025. Οπότε θα υπάρχει 790 Adventure που θα έρχεται από εκεί και 890 Adventure R που θα φτιάχνεται στην Αυστρία!

KTM 790 Adventure και Adventure R 2025: Δημιουργούν εσωτερικό ανταγωνισμό!
το νέο KTM 790 Adventure R 2025

Το βάρος ανακοινώνεται στα 203 κιλά πλήρες υγρών χωρίς βενζίνη που σημαίνει κοντά 220 με γεμάτο το μεγάλο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων με την μοναδική κατανομή βάρους.

Θυμίζουμε επίσης πως η KTM αποφάσισε να πάρει θέση για το ζήτημα των εκκεντροφόρων έχοντας δείξει μειωμένα αντανακλαστικά και αφήνοντας το ζήτημα να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που είχε στην πράξη, καθώς δεν αφορά ούτε το σύνολο, ούτε γιγαντώθηκε στην πράξη ώστε να εκδοθεί Rapex. Επικοινωνιακά όμως πήρε τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα μπορούσε.

Τα νέα 790 Adventure αναμένονται να είναι τα μοντέλα με την καλύτερη σχέση τιμής και απόδοσης στην κατηγορία τους, καθώς με απόδοση 94 ίππων και εξοπλισμό που ανταγωνίζεται την κατηγορία των άνω των 1.000 κυβικών, περιμένουν μόνο την επιβεβαίωση τιμής πριν διεκδικήσουν τον τίτλο!

 

 

 

Ετικέτες