Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2021 Ολυμπία: Εντυπωσιακή οδήγηση για κάθε καρό σημαία!

Ημέρα με πολλές πτώσεις στην MX2
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/9/2021

Ο καιρός δεν πραγματοποίησε τελικά την απειλή του και δεν έβρεξε διατηρώντας έτσι το ιδανικότερο σενάριο με βάση τις δοκιμές του Σαββάτου. Από την πλευρά της διοργάνωσης έγινε κάθε προσπάθεια για να κυλίσουν όλα ομαλά και να προσπαθήσουν να κρατήσουν την πίστα σε όσο τον δυνατόν καλύτερη κατάσταση, με την φθορά της επιφάνειας βέβαια να είναι αναπόφευκτη από ένα σημείο και μετά. Το βασικότερο για κάποιους από τους αναβάτες ήταν άλλο όμως και είχε να κάνει με τις μπλε σημαίες που θα ήθελαν να τις δουν να κυματίζουν εντονότερα, κυρίως στην MX2 που έχει πολλές συμμετοχές.

Η ΜΧ2 ήταν και η κατηγορία που στο δεύτερο σκέλος είχε τις περισσότερες πτώσεις με το νοσηλευτικό προσωπικό να δίνει τον δικό του αγώνα, ευτυχώς χωρίς να υπάρχει κάτι το σοβαρό.

Στην MX1 τα δύο σκέλη εκτυλίχθηκαν λες και πέρασαν από καρμπόν. Ο Γεωργαντάς (#21 Husqvarna) πήρε την εκκίνηση και στα δύο σκέλη φεύγοντας μπροστά. Όχι για πολύ όμως, χωρίς να μπορεί να ξεφύγει από τον Παπίλα (#22 Honda) που στο πρώτο σκέλος πιο γρήγορα και λίγο αργότερα στο δεύτερο, πέρασε τον Γεωργαντά και έμεινε μπροστά για να πάρει τους 25 βαθμούς και στα δύο σκέλη. Όχι με διαφορά ασφαλείας αλλά χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Τρίτος ο Κακολύρης (#11 Yamaha) αλλά τρίτος γενικής και πρώτος στην MX300 ο φοβερός Παναγιωτόπουλος Μιχάλης (#61 ΤΜ) ακολουθούμενος, από ποιον άλλο, από τον Παναγιωτόπουλο Μανώλη (#416 ΤΜ) με καρμπόν σκέλη και αυτή η κατηγορία. Καρμπόν ήταν επίσης και τα περάσματα του Παναγιωτόπουλου (#61 ΤΜ) από τα άλματα όπου ήταν εντυπωσιακός χαρίζοντας φωτογραφικά ενσταντανέ, σε τέτοιο βαθμό.

Ο Τουρατζίδης (#200 Yamaha) που εχθές δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει, αγωνίστηκε τελικά παρότι τραυματίας δίνοντας τον δικό του αγώνα και εκτός πίστας με προηγούμενο τραυματισμό του. Τελικά μπήκε να αγωνιστεί, γνωρίζοντας μονάχα εκείνος τι ακριβώς περνούσε. Το πρόβλημα είναι πως πέφτουν οι λέσχες με τα μούτρα να φτιάξουν τις πίστες για τους αγώνες και τους αξίζουν συγχαρητήρια για όλο αυτό, όμως το άθλημα εκτός από αγώνες είναι και προπόνηση και στην προπόνηση δεν υπάρχουν το ίδιο καλές συνθήκες με αποτέλεσμα να συμβαίνουν τραυματισμοί και εκεί. Το πρόβλημα με την καταλληλόλητα των χώρων προπόνησης είναι πολυσύνθετο, διαφορετικά θα είχε βρεθεί λύση μετά από τόσα χρόνια Motocross στην Ελλάδα και φυσικά δεν είναι το ίδιο για κάθε περιοχή της χώρας.

Οι πτώσεις όπως είπαμε ήταν βασικό χαρακτηριστικό της MX2 όπου θριάμβευσε ο Σάγμαλης (#919 Yamaha) με νίκη και στα δύο σκέλη, που όπως λέγαμε από εχθές είναι ένας δύσκολος αντίπαλος για τον επίσης εξαιρετικά ικανό Ράδο (#97 Husqvarna) και ένα από τα ζευγάρια αγωνιζομένων για τους οποίους πρέπει να πηγαίνετε στις πίστες και να παρακολουθείτε τους αγώνες από κοντά. Ο Ράδος είχε μία κακή εκκίνηση στο πρώτο σκέλος και παρόλο που κάλυψε αρκετό από το χαμένο έδαφος δεν έφτασε τον Σάγμαλη που είχε εξαφανιστεί μπροστά. Στο δεύτερο σκέλος ο Σάγμαλης πήρε ξανά την εκκίνηση έχοντας όμως τον Ράδο στο κατόπι του που είχε ξεκινήσει επίσης εξαιρετικά. Ο Ράδος πέρασε μπροστά στο δεύτερο σκέλος και ηγήθηκε της κούρσας κυριολεκτικά μέχρι το τέλος όταν ο Σάγμαλης που ήταν έτοιμος να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία, πέρασε μπροστά και πήρε την καρό σημαία. Ο Μπάκας (#29 Yamaha) έκλεισε την τριάδα της βαθμολογίας και για τα δύο σκέλη.

Το δεύτερο σκέλος της ΜΧ2 είχε πολλές πτώσεις όπως γενικά αυτή η κατηγορία μαζί με την ΜΧ125. Σε μία από αυτές έπεσε και ο εντυπωσιακός Γανωτής (#141 Yamaha) που είχε τερματίσει δεύτερος στο πρώτο σκέλος. Ο Παυλόπουλος (#84 KTM) πήρε δύο όμορφες νίκες με ρυθμό κυρίαρχου και ωραίο αγώνα με δεύτερο τον Θεοδωρίδη (#344 ΚΤΜ) και τρίτο τον Βαγγελακάκη (#199 ΚΤΜ).

Στην MXOPEN o Τομαράς (#110 Honda) δεν γινόταν παρά να κάνει άλλον έναν πολύ άνετα χωρίς άγχος αγώνα με δύο νίκες. Ο Σκύβαλος (#120 CRF450) συγκέντρωσε την δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία στον 4ο αγώνα, με 40 βαθμούς συνολικά έχοντας Δημολιάνη (#5 Husqvarna) και Αυγέρη (#101 Yamaha) να παίρνουν από μία δεύτερη θέση σε κάθε σκέλος αντίστοιχα.

Στην MXSenior καρμπόν και εδώ τα σκέλη άνετα ο Καρασακαλίδης (#177 KTM) μπροστά χωρίς κάποιον να διεκδικεί τον μεγάλο αγωνιζόμενο με τον Καρανάσης (#271 Honda) σε δύο δεύτερες θέσεις και τρίτο στην βαθμολογία τον Κριμπούνης (#121 ΚΤΜ).

Η ΜΧ85 είδε μία καθυστέρηση για την εκκίνηση γιατί έπεσε αμέσως πριν ο Αναγνωστόπουλος (#194 ΚΤΜ) κάνοντας όλο τον κόσμο να ανησυχήσει καθώς βγήκε με φορεία και αμέσως για εξέταση. Την εκκίνηση πήρε ο Μερκούρης (#111 ΚΤΜ) με τον Φωτάκη (#94 ΤΜ) να μένει για λίγο κοντά αλλά μετά να κόβει αρκετά σε ρυθμό. Ο Μερκούρης όμως δεν αρκέστηκε σε μία άνετη νίκη αλλά οδήγησε πολύ γρήγορα χαρίζοντας θέαμα με τα πολύ εντυπωσιακά περάσματα να ξεσηκώνουν την κερκίδα.

Εικόνα μεγάλης κατηγορίας στην ΜΧ65 με τον Χατζάκη (#21 YZ65) να παίρνει την εκκίνηση και στην τρίτη στροφή να πέφτουν μαζί με τον Τσαλίκη (#25 Yamaha). Ο Χατζάκης σηκώθηκε αμέσως αλλά ο Τσαλίκης είχε την μοτοσυκλέτα επάνω του και μέχρι να τον βοηθήσουν οι υπόλοιποι είχαν φύγει εμπρός. Φάνταζε πως ο αγώνας είχε τελειώσει για εκείνον αλλά ο Τσαλίκης δεν σκέφτηκε ποτέ κάτι τέτοιο, έφυγε μπροστά και άρχισε να φτάνει τους συναθλητές του και να τους περνά έναν, έναν! Έφτασε και τον Τζορτζόπουλο (#33 Husqvarna) που οδηγούσε τον αγώνα αλλά δεν χρειάστηκε να παλέψουν καθώς ο πρώτος σημείωσε πτώση. Ο Τσαλίκης πήρε μία φοβερή νίκη λοιπόν έχοντας αγωνιστεί από τέρμα πίσω και προσπερνώντας όλο το grid για να πάρει κι αυτή την καρό σημαία!

Στην ΜΧ50 πτώση του Χαραλαμπόπουλου #114 άφησε τον Φωτόπουλο να μην έχει κάποιον να παλέψει και να κάνει τον δικό του αγώνα μπροστά χωρίς μάχη. Μάχες έγιναν πίσω για τις υπόλοιπες θέσεις με Παπαδόπουλο #85 και Γιακούδη #23 να τραβούν τα βλέμματα.

Χωρίς να γίνουν απονομές εξαιτίας των μέτρων, ο 4ος αγώνας στην Ολυμπία ολοκληρώθηκε με τα παρακάτω αναλυτικά αποτελέσματα:


Fantic - Πανελλήνια Πρωταθλήτρια για μια ακόμη φορά στην MX-OPEN με τον Δημήτρη Βαγγελάκο

Και τέταρτος για μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον τρίτο, στην MX2 ο Νίκος Λυρίου
Fantic - Βαγγελάκος, Πρωταθλητές 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/10/2024

Ο Δημήτρης Βαγγελάκος πήρε με θριαμβευτικό τρόπο τον τίτλο στην MX-OPEN του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2024, καβάλα στην Fantic XXF250, ενώ σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν έδωσε για την τρίτη θέση της MX2 ο Νίκος Λυρίου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic:

"O Δημήτρης Βαγγελάκος στέφθηκε και επίσημα πρωταθλητής στην MX-OPEN με το XXF250 του απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό που περιλάμβανε αρκετά 450. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με 9 νίκες στα 10 σκέλη που συμμετείχε, του επέτρεψαν την κατάκτηση του τίτλου, επί της ουσίας, ήδη από τον προτελευταίο αγώνα. Προσωπικοί λόγοι δεν του επέτρεψαν να συμμετέχει στον αγώνα των Τρικάλων και να γιορτάσει έτσι και την «τυπική» κατάκτηση του τίτλου.

O οδηγός της Fantic στην MX2, Νίκος Λυρίου (#161 FANTIC) που εντάχθηκε στην επίσημη ομάδα της Fantic στη μέση της χρονιάς, τελείωσε το πρωτάθλημα στην 4η θέση με ελάχιστη βαθμολογική διαφορά από την 3η θέση, που «παίχτηκε» μέχρι και το τελευταίο σκέλος του τελευταίου αγώνα. Στο 1ο σκέλος του αγώνα στα Τρίκαλα, ο Λυρίου κέρδισε την εκκίνηση και για άλλη μία φορά ανέλαβε τον ρόλο του θεαματικότερου αναβάτη, χαρίζοντας στους θεατές αξέχαστα περάσματα. Στη συνέχεια ο Νικόλας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ στη συνέχεια η κόπωση τον ανάγκασε να κόψει λίγο ρυθμό τερματίζοντας έτσι 4ος.  Στο 2ο σκέλος ξεκίνησε πίσω, αλλά οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, τερμάτισε 2ος. Έτσι τελικά ο αναβάτης της Fantic ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου του αγώνα με μόλις 1 βαθμό διαφορά από τον 2ο και τελειώνοντας έτσι το πρωτάθλημα στην 4η θέση με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την 3η.

Δημήτης Βαγγελάκος: Το 2024 ήταν για μένα μια αξέχαστη χρονιά. Κέρδισα όλα τα σκέλη στα οποία συμμετείχα εκτός από ένα. Σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα αφού ο ανταγωνισμός έχει ανέβει και το να κερδίσεις μια καλή θέση στην εκκίνηση απέναντι στα 450 δεν είναι καθόλου δεδομένο. Επιπλέον, το κλείσιμο πιστών κοντά στην κατοικια μου δεν μου επέτρεψε να προετοιμαστώ για όλους τους αγώνες όσο θα ήθελα. Ευτυχώς το XXF 250  δούλεψε αψεγάδιαστα. Δοκιμάσαμε και τον νέο κινητήρα 310 της Fantic που έχει απίστευτη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι έχει σχεδιαστεί αρχικά για enduro, με την κατάλληλη εξάτμιση είναι μια τέλεια επιλογή για την κατηγορία MX-OPEN.

Νίκος Λυρίου: Συνολικά τερμάτισα στην 4η θέση του πρωταθλήματος, μόλις 3 βαθμούς από την 3η θέση. Ήταν μια δύσκολη χρονιά για εμένα , αφού στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος ερχόμενος από χειρουργείο στη κλείδα μου, δεν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω και να προετοιμαστώ κατάλληλα. Όμως, η αγάπη μου για το άθλημα δεν μπορούσε να με κρατήσει εκτός και έτσι με ότι μέσα είχα, πάλεψα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές μου από πολλές απόψεις. Έχω ήδη προγραμματίσει χειρουργείο για το γόνατο μου για να διορθώσω ένα παλιό τραυματισμό που δε μου επιτρέπει να αποδώσω το μέγιστο και πρέπει να το φτιάξω. Έτσι θα έχω λίγο χρόνο για ξεκούραση και αναθεώρηση, ώστε να επιστρέψω δυνατός και υγιής και να μπορώ να αγωνιστώ όπως μου αρμόζει ! Ευχαριστώ την ομάδα μου αλλά και όλους εσάς που με στηρίζετε και είστε δίπλα μου στις επιτυχίες μου, αλλά κυρίως στα δύσκολα και αυτό δείχνει πολλά.

Η πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Fantic στην Ελλάδα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη των χορηγών της, Drakos Engineering, Moto Market με λιπαντικά Motorex, Zulap, και DND Graphics, καθώς επίσης τους μηχανικούς της ομάδας, το προσωπικό της και όλους τους φίλους της Fantic που ήταν πάντα εκεί.

Μετά από σύντομη ανάπαυλα η Fantic Motor Hellas θα ξεκινήσει την αγωνιστική προετοιμασία για το 2025 με αρκετές εκπλήξεις."