Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2021: Δοκιμαστικά 6ου αγώνα Κρηνίδες – Λίγες συμμετοχές σε εκπληκτική πίστα

Τελευταίος αγώνας στην καλύτερη πίστα MX!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/11/2021

Δοκιμές και κατάταξη σήμερα για τον τελευταίο αγώνα για το πανελλήνιο πρωτάθλημα Motocross με ελάχιστες συμμετοχές, μόλις 30 στο σύνολο, καθώς η πλειοψηφία των αναβατών απέχει για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Γεωργαντά και τον βαρύ τραυματισμό του δεκαεξάχρονου Χατζηράλλη.

Έχει προηγηθεί η ακύρωση του 5ου αγώνα μετά την ανακοίνωση του σωματείου της ΛΕΜΣ πως σε ένδειξη συμπαράστασης στις οικογένειες που υποφέρουν μετά τον αγώνα των Γιαννιτσών δεν επιθυμούσε την άμεση διεξαγωγή ενός ακόμη αγώνα και ζητούσε αναβολή. Χωρίς δυνατότητα αλλαγής στο πρόγραμμα η αναβολή μετατράπηκε σε ακύρωση και ακολούθησε κοινή ανακοίνωση δέκα αναβατών για αποχή και από τον τελευταίο αγώνα, τιμώντας την μνήμη του αδικοχαμένου συναθλητή τους και ταυτόχρονα στέλνοντας μήνυμα διαμαρτυρίας προς την Ομοσπονδία για τις αγωνιστικές συνθήκες.

Μετά από ένα τόσο τραγικό γεγονός, που αντίστοιχό του δεν έχει ξανά γίνει, η ακύρωση του πρωταθλήματος θα έπρεπε να εξυπακούεται και η επιστροφή από το 2022 να γίνει με καθολικές αλλαγές σε όποιες διαδικασίες έχει κριθεί απαραίτητο. Είναι γεγονός πως τα παγκόσμια ή εθνικά πρωταθλήματα δεν σταματούν μετά από δυστύχημα, αλλά δεν γίνεται να συγκρινόμαστε με το επίπεδο του παγκοσμίου όταν συζητάμε για το αν πρέπει να ολοκληρωθεί ή όχι το πρωτάθλημα ενώ όταν η συζήτηση πηγαίνει στις συνθήκες να γυρνά η σύγκριση ανάποδα και να ακούγεται το επιχείρημα πως δεν πρέπει να περιμένει κανείς από μία χώρα σαν την Ελλάδα, να κρατήσει επίπεδο παγκοσμίου… Σε κάθε περίπτωση ο 6ος αγώνας θα διεξαχθεί αύριο ακόμη και με ελάχιστες συμμετοχές και με τον τίτλο στην ΜΧ1 να έχει ήδη απονεμηθεί στον αδικοχαμένο Γεωργαντά, που έτσι κι αλλιώς αναμέναμε όλοι πως θα κέρδιζε αν ήταν ακόμη εν ζωή.

Το μόνο απολύτως θετικό από την διεξαγωγή του τελευταίου αγώνα στις Κρηνίδες είναι το παράδειγμα αυτής της εξαιρετικής πίστας και της φοβερής προσπάθειας που έχουν καταβάλει όλοι όσοι εμπλέκονται στην διοργάνωση αυτού του αγώνα, για να βλέπουμε σήμερα μία εικόνα που ξεφεύγει από το επίπεδο της χώρας μας και πηγαίνει πολύ-πολύ ψηλότερα. Οι αντιθέσεις με πριν είναι τεράστιες. Απόδειξη πως μπορούν τα πράγματα να είναι καλύτερα. Δεν είναι μόνο η πίστα άψογη με προστατευτικά παντού, αλλά υπάρχει και πληθώρα κριτών με προστατευτικά κράνη όλοι τους, με σήμανση σε κάθε σημείο και με όλους τους ελέγχους να τηρούνται στην εντέλεια. Κι όλα αυτά με τριάντα συμμετοχές! Ας μην ξεχνάμε πως οι αγώνες στηρίζονται στις συμμετοχές όμως ο μικρός τους αριθμός δεν έφερε εκπτώσεις, τουλάχιστον με την σημερινή εντυπωσιακή εικόνα που μακάρι να συνεχίσει αύριο, προφανώς, και στην συνέχεια να αποτελέσει πρότυπο και για το μέλλον.

Εξαιτίας των ελάχιστων συμμετοχών οι εκκινήσεις συγχωνεύτηκαν κι έτσι MX1, MX2 και MX300 έτρεξαν μαζί με μόλις εννιά αγωνιζομένους. Από αυτούς ξεχώρισε απόλυτα ο Ανδρέας Καρασάββας (#212 GAS-GAS 250) - κεντρική φωτογραφία άρθρου- που ήταν με διαφορά ταχύτερος αλλά και πάρα πολύ εντυπωσιακός στα άλματα. Κοντά του όμως και ο Σπυρης Γιώργος (#10 YZF450) που είχε τον καλύτερο χρόνο της MX1, ενώ στην MX300 πάρα πολύ καλό ρυθμό και εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο Ματι Άρης (#27 Beta300).

Τραυματισμό είχαμε στο warm-up πριν την εκκίνηση για OPEN και Senior, όπου παγιδεύτηκε το πόδι του Δημητρόπουλου Βασίλη και δυστυχώς έφυγε με φορείο για άμεση μεταφορά στο νοσοκομείο με τις διαδικασίες να σταματούν για λίγα λεπτά μέχρι να επιστρέψει το ασθενοφόρο στην πίστα. Κλασικά πολύ γρήγορος σε αυτό το γκρουπ ο Καρασακαλίδης (#177 SX450) όπου για λίγο ακολούθησε τον ρυθμό του και ο Τσιπουρόπουλος (#411 KXF250) όπως φυσικά και ο Πράσσος (#12 CRF450) που τερμάτησε δεύτερος. Με τις μάχες να απουσιάζουν καθολικά, ήταν ευχάριστη όαση η μάχη που έδωσαν Δημητριάδης (#66 KXF250), Κουζής (#62 YZF250) και Γάκης (#213 ΚΤΜ 450) όπως επίσης και πιο μπροστά τους αλλά όχι τόσο έντονα, ο Σοφτα-Μεχμετ Αλη (#99 YZ250) με τον Σιδέρη (#96 YZ125).

Στην MX65 που ήταν η μόνη από τις μικρές κατηγορίες που είχε συμμετοχές ξεχώρισε ο Τριανταφυλλόπουλος Σόλων (#241 GAS GAS) όχι μόνο με τον ρυθμό αλλά και με απίστευτα άλματα που δεν βλέπεις εύκολα από τις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Όλοι όμως οι αναβάτες ήταν κοντά σε χρόνους πράγμα που δείχνει πως ο αύριο θα δούμε κανονική μάχη από τους μελλοντικούς κορυφαίους αναβάτες της χώρας!

 

Συγκεντρωτική εικόνα Σαββάτου:


 

Fantic - Πανελλήνια Πρωταθλήτρια για μια ακόμη φορά στην MX-OPEN με τον Δημήτρη Βαγγελάκο

Και τέταρτος για μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον τρίτο, στην MX2 ο Νίκος Λυρίου
Fantic - Βαγγελάκος, Πρωταθλητές 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/10/2024

Ο Δημήτρης Βαγγελάκος πήρε με θριαμβευτικό τρόπο τον τίτλο στην MX-OPEN του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2024, καβάλα στην Fantic XXF250, ενώ σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν έδωσε για την τρίτη θέση της MX2 ο Νίκος Λυρίου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic:

"O Δημήτρης Βαγγελάκος στέφθηκε και επίσημα πρωταθλητής στην MX-OPEN με το XXF250 του απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό που περιλάμβανε αρκετά 450. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με 9 νίκες στα 10 σκέλη που συμμετείχε, του επέτρεψαν την κατάκτηση του τίτλου, επί της ουσίας, ήδη από τον προτελευταίο αγώνα. Προσωπικοί λόγοι δεν του επέτρεψαν να συμμετέχει στον αγώνα των Τρικάλων και να γιορτάσει έτσι και την «τυπική» κατάκτηση του τίτλου.

O οδηγός της Fantic στην MX2, Νίκος Λυρίου (#161 FANTIC) που εντάχθηκε στην επίσημη ομάδα της Fantic στη μέση της χρονιάς, τελείωσε το πρωτάθλημα στην 4η θέση με ελάχιστη βαθμολογική διαφορά από την 3η θέση, που «παίχτηκε» μέχρι και το τελευταίο σκέλος του τελευταίου αγώνα. Στο 1ο σκέλος του αγώνα στα Τρίκαλα, ο Λυρίου κέρδισε την εκκίνηση και για άλλη μία φορά ανέλαβε τον ρόλο του θεαματικότερου αναβάτη, χαρίζοντας στους θεατές αξέχαστα περάσματα. Στη συνέχεια ο Νικόλας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ στη συνέχεια η κόπωση τον ανάγκασε να κόψει λίγο ρυθμό τερματίζοντας έτσι 4ος.  Στο 2ο σκέλος ξεκίνησε πίσω, αλλά οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, τερμάτισε 2ος. Έτσι τελικά ο αναβάτης της Fantic ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου του αγώνα με μόλις 1 βαθμό διαφορά από τον 2ο και τελειώνοντας έτσι το πρωτάθλημα στην 4η θέση με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την 3η.

Δημήτης Βαγγελάκος: Το 2024 ήταν για μένα μια αξέχαστη χρονιά. Κέρδισα όλα τα σκέλη στα οποία συμμετείχα εκτός από ένα. Σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα αφού ο ανταγωνισμός έχει ανέβει και το να κερδίσεις μια καλή θέση στην εκκίνηση απέναντι στα 450 δεν είναι καθόλου δεδομένο. Επιπλέον, το κλείσιμο πιστών κοντά στην κατοικια μου δεν μου επέτρεψε να προετοιμαστώ για όλους τους αγώνες όσο θα ήθελα. Ευτυχώς το XXF 250  δούλεψε αψεγάδιαστα. Δοκιμάσαμε και τον νέο κινητήρα 310 της Fantic που έχει απίστευτη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι έχει σχεδιαστεί αρχικά για enduro, με την κατάλληλη εξάτμιση είναι μια τέλεια επιλογή για την κατηγορία MX-OPEN.

Νίκος Λυρίου: Συνολικά τερμάτισα στην 4η θέση του πρωταθλήματος, μόλις 3 βαθμούς από την 3η θέση. Ήταν μια δύσκολη χρονιά για εμένα , αφού στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος ερχόμενος από χειρουργείο στη κλείδα μου, δεν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω και να προετοιμαστώ κατάλληλα. Όμως, η αγάπη μου για το άθλημα δεν μπορούσε να με κρατήσει εκτός και έτσι με ότι μέσα είχα, πάλεψα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές μου από πολλές απόψεις. Έχω ήδη προγραμματίσει χειρουργείο για το γόνατο μου για να διορθώσω ένα παλιό τραυματισμό που δε μου επιτρέπει να αποδώσω το μέγιστο και πρέπει να το φτιάξω. Έτσι θα έχω λίγο χρόνο για ξεκούραση και αναθεώρηση, ώστε να επιστρέψω δυνατός και υγιής και να μπορώ να αγωνιστώ όπως μου αρμόζει ! Ευχαριστώ την ομάδα μου αλλά και όλους εσάς που με στηρίζετε και είστε δίπλα μου στις επιτυχίες μου, αλλά κυρίως στα δύσκολα και αυτό δείχνει πολλά.

Η πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Fantic στην Ελλάδα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη των χορηγών της, Drakos Engineering, Moto Market με λιπαντικά Motorex, Zulap, και DND Graphics, καθώς επίσης τους μηχανικούς της ομάδας, το προσωπικό της και όλους τους φίλους της Fantic που ήταν πάντα εκεί.

Μετά από σύντομη ανάπαυλα η Fantic Motor Hellas θα ξεκινήσει την αγωνιστική προετοιμασία για το 2025 με αρκετές εκπλήξεις."