Motocross Πτολεμαΐδα: Αγώνας επιβίωσης απέναντι σε λάσπη και καιρικές συνθήκες

Νίκη Κουζή στην MX1 με πτώση και τραυματισμό
mx ptolemaida
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/5/2023

Αγώνας επιβίωσης και ασκήσεις Enduro είναι καλύτερη περιγραφή για τον σημερινό αγώνα Motocross στην Πτολεμαΐδα που οι συνθήκες δυσκόλεψαν την διεξαγωγή του. Αν δεν είχε γίνει αυτό, η πίστα θα μας είχε δώσει εκπληκτικό θέαμα με άνεση πρόσβασης για τους θεατές και κίνηση για τις ομάδες στα paddock.

Ωστόσο μέχρι και χαλάζι έφτασε να ρίχνει τις προηγούμενες ημέρες και ώρες σε πρωτοφανή σκηνικά για την εποχή καθιστώντας αδύνατη την αποστράγγιση. Σωστή η απόφαση να ακυρωθούν λοιπόν αγώνες και διαδικασίες του Σαββάτου που ήταν χειρότερη ημέρα από πλευράς καιρού και να μεταφερθούν για σήμερα Κυριακή που η πρόβλεψη ήταν καλύτερη για την αρχή της ημέρας. Η κούραση βέβαια ήταν καθολική για όλους τους αγωνιζόμενους και έτσι το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε όσο νωρίς είχε εκτάκτως προγραμματιστεί. Σκοπός της βιασύνης να προλάβουν να γίνουν περισσότερα σκέλη πριν ξεκινήσει και πάλι να βρέχει μετατρέποντας το περιβάλλον σε σκηνικό κατάλληλο για αγώνες Airboat στην Φλώριντα αντί για Πανελλήνιο Motocross.

Έτσι κι αλλιώς η πίστα δεν θα προλάβαινε να στεγνώσει ιδιαίτερα κάποιες από τις στροφές που το πρόβλημα ήταν μεγάλο, οπότε δεν υπήρχε λόγος να περιμένει κανείς. Φυσικά το χειρότερο όλων ήταν στις μικρές κατηγορίες που οι μικροί μας φίλοι είχαν τιτάνιο άθλο να φέρουν εις πέρας παλεύοντας με τις λάσπες.

mx ptolemaida

Όταν έτρεξε η MX2 η εικόνα από ψηλά έφτασε γρήγορα να είναι από λασπόλουτρο σε τουριστικό θέρετρο και όχι αγώνας γιατί μετά από 2 λεπτά όχι απλά δεν ξεχώριζε ο ένας αναβάτης από τον άλλο, αλλά δεν φαινόντουσαν ούτε και οι μοτοσυκλέτες. Ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσεις τον πρώτο ήταν από τα επίσημα αποτελέσματα, ούτε μεταξύ τους δεν καταλάβαιναν ποιος είναι ποιος. Την πρώτη θέση γενικής πήρε ο Dani Tsankov (#96 Yamaha) με μία δεύτερη και μία πρώτη θέση. Ακολούθησε ο Ζούνης (#37 Yamaha) και ο Niko Malinov (#164). Στην MX125 που τρέχει μαζί με την ΜΧ2 την πρώτη γενικής κράτησε ο Dani και ξεχώρισαν πίσω ο Γανώτης Δημήτρης (#141 Yamaha) ακολουθούμενος από τον Μερκούρη Κωνσταντίνο (#11 KTM) σε έναν από του πιο δύσκολους αγώνες της ημέρας καθώς δεν γινόταν να ξεχωρίσεις αναβάτες και μοτοσυκλέτες...

Στην MX1 το πρώτο σκέλος κέρδισε με άνεση ο Κουζής (#338 Fantic) χωρίς να υπάρχουν μάχες. Έτσι θα κέρδιζε και το δεύτερο αλλά βάλθηκε να αυξήσει ρυθμό και να ρίξει γύρο ακόμη και γύρο στον συνήθη ανταγωνισμό του. Από αυτό τον γρήγορο ρυθμό δεν κατάφερε να αποφύγει μία πτώση που οδήγησε σε εξάρθρωση αντίχειρα αλλά επειδή είναι ο Κουζής δεν έχασε ούτε καν το βάθρο μετά από όλο αυτό, παρά μόνο μία θέση έναντι του Ράδου (#97 GASGAS)  που δεν θέλει καμία ιδιαίτερη πρόσκληση για να κερδίσει αγώνα. Ο Τουρατζίδης (#100 Yamaha) είχε προβλήματα πρόσφυσης, όπως και οι υπόλοιποι φυσικά, ενώ αντιμετώπισε θέμα και με την μάσκα του καταλήγοντας να οδηγεί χωρίς. Απορίας άξιο πως κατάφερνε να συνεχίσει και με τίμημα υγείας φυσικά καθώς θα πρέπει τις επόμενες ημέρες να ακολουθήσει αγωγή και να ξεκουράσει τα μάτια του που ήταν ανοικτά μέσα στην λάσπη. Με αυτό το αποτέλεσμα ο Κουζής είναι ο νικητής της ημέρας στην ΜΧ1 με μία πρώτη θέση και μία δεύτερη, και ακολουθεί ο Ράδος και ο Τουρατζίδης για την πρώτη τριάδα με τα αναλυτικά αποτελέσματα να υπάρχουν στο τέλος του άρθρου. Όπως είπαμε εχθές ο Λυρίου, ένας από τους ικανότερους αναβάτες απουσίαζε συνέπεια πτώσης που οδήγησε σε κάταγμα κλείδας. Στην MX300 ήταν μόνος του ο Ανδρέας Ανδρέου (#101 Yamaha) που έτσι κι αλλιώς ξεχωρίζει σε επίδοση ακόμη και με ανταγωνισμό.

mx ptolemaida

Στην OPEN ο Αυγέρης (#101 Yamaha) πήρε την νίκη στο πρώτο σκέλος από το μεγάλο φαβορί, τον Τομαρα (#110 Honda) ακολουθούμενος από τον Μπουρικα (#299 Honda).

Στον πρώτο αγώνα της Senior νικητής ήταν φυσικά ο Καρασακαλίδης (#177 GASGAS) που έχει κλειδωμένη την πρώτη θέση του βάθρου ακολουθούμενος από τον Καραναση (#271 Honda) σε έναν δύσκολο αγώνα καθώς οι συνθήκες άλλαζαν διαρκώς. Στο δεύτερο σκέλος κανείς δεν ήθελε να τρέξει πλην τριών περιπτώσεων του Ρίζου Γιώργου (#871 Kawasaki) και Ιακωβίδη Κωνσταντίνου (#54 KTM) που πήραν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα και ο Κουζής Παύλος (#62 Yamaha) που ήταν DSQ.

Στην MX85 τον πρώτο αγώνα κέρδισε ο Ταμβάκος (#66 Yamaha) με δεύτερο τον Χατζακη (#21 Yamaha) και τρίτο τον Τριανταφυλλόπουλο (#241 Yamaha) και στην ΜΧ65 στο πρώτο σκέλος νικητής ο Τσαλίκης (#1 Yamaha) ακολουθούμενος από τον Τρακαδα (#23 KTM) και τον Φωτοπουλο (#911 Yamaha). Αντίστοιχα στον πρώτο αγώνα της MXWOMAN οι αδερφές Λάμπρου είχαν για άλλη μία φορά τον καλύτερο ρυθμό με διαφορά στις δύο διαφορετικές κατηγορίες κυβισμού με πρώτη την Αμαλία με 125 και δεύτερη γενικής την Ιωάννα, αμφότερες με Yamaha.

Τα δεύτερα σκέλη για τους παραπάνω αγώνες δεν πραγματοποιήθηκαν εξαιτίας των καιρικών συνθηκών που ολοένα και δυσκόλευαν και προχώρησαν εσπευσμένα στις απονομές για να μπορέσουν οι συμμετέχοντες να αποχωρήσουν.

  ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΜΕΤΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Fantic - Πανελλήνια Πρωταθλήτρια για μια ακόμη φορά στην MX-OPEN με τον Δημήτρη Βαγγελάκο

Και τέταρτος για μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον τρίτο, στην MX2 ο Νίκος Λυρίου
Fantic - Βαγγελάκος, Πρωταθλητές 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/10/2024

Ο Δημήτρης Βαγγελάκος πήρε με θριαμβευτικό τρόπο τον τίτλο στην MX-OPEN του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2024, καβάλα στην Fantic XXF250, ενώ σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν έδωσε για την τρίτη θέση της MX2 ο Νίκος Λυρίου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic:

"O Δημήτρης Βαγγελάκος στέφθηκε και επίσημα πρωταθλητής στην MX-OPEN με το XXF250 του απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό που περιλάμβανε αρκετά 450. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με 9 νίκες στα 10 σκέλη που συμμετείχε, του επέτρεψαν την κατάκτηση του τίτλου, επί της ουσίας, ήδη από τον προτελευταίο αγώνα. Προσωπικοί λόγοι δεν του επέτρεψαν να συμμετέχει στον αγώνα των Τρικάλων και να γιορτάσει έτσι και την «τυπική» κατάκτηση του τίτλου.

O οδηγός της Fantic στην MX2, Νίκος Λυρίου (#161 FANTIC) που εντάχθηκε στην επίσημη ομάδα της Fantic στη μέση της χρονιάς, τελείωσε το πρωτάθλημα στην 4η θέση με ελάχιστη βαθμολογική διαφορά από την 3η θέση, που «παίχτηκε» μέχρι και το τελευταίο σκέλος του τελευταίου αγώνα. Στο 1ο σκέλος του αγώνα στα Τρίκαλα, ο Λυρίου κέρδισε την εκκίνηση και για άλλη μία φορά ανέλαβε τον ρόλο του θεαματικότερου αναβάτη, χαρίζοντας στους θεατές αξέχαστα περάσματα. Στη συνέχεια ο Νικόλας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ στη συνέχεια η κόπωση τον ανάγκασε να κόψει λίγο ρυθμό τερματίζοντας έτσι 4ος.  Στο 2ο σκέλος ξεκίνησε πίσω, αλλά οδηγώντας σε καταιγιστικό ρυθμό και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο, τερμάτισε 2ος. Έτσι τελικά ο αναβάτης της Fantic ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου του αγώνα με μόλις 1 βαθμό διαφορά από τον 2ο και τελειώνοντας έτσι το πρωτάθλημα στην 4η θέση με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την 3η.

Δημήτης Βαγγελάκος: Το 2024 ήταν για μένα μια αξέχαστη χρονιά. Κέρδισα όλα τα σκέλη στα οποία συμμετείχα εκτός από ένα. Σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα αφού ο ανταγωνισμός έχει ανέβει και το να κερδίσεις μια καλή θέση στην εκκίνηση απέναντι στα 450 δεν είναι καθόλου δεδομένο. Επιπλέον, το κλείσιμο πιστών κοντά στην κατοικια μου δεν μου επέτρεψε να προετοιμαστώ για όλους τους αγώνες όσο θα ήθελα. Ευτυχώς το XXF 250  δούλεψε αψεγάδιαστα. Δοκιμάσαμε και τον νέο κινητήρα 310 της Fantic που έχει απίστευτη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι έχει σχεδιαστεί αρχικά για enduro, με την κατάλληλη εξάτμιση είναι μια τέλεια επιλογή για την κατηγορία MX-OPEN.

Νίκος Λυρίου: Συνολικά τερμάτισα στην 4η θέση του πρωταθλήματος, μόλις 3 βαθμούς από την 3η θέση. Ήταν μια δύσκολη χρονιά για εμένα , αφού στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος ερχόμενος από χειρουργείο στη κλείδα μου, δεν είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω και να προετοιμαστώ κατάλληλα. Όμως, η αγάπη μου για το άθλημα δεν μπορούσε να με κρατήσει εκτός και έτσι με ότι μέσα είχα, πάλεψα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές μου από πολλές απόψεις. Έχω ήδη προγραμματίσει χειρουργείο για το γόνατο μου για να διορθώσω ένα παλιό τραυματισμό που δε μου επιτρέπει να αποδώσω το μέγιστο και πρέπει να το φτιάξω. Έτσι θα έχω λίγο χρόνο για ξεκούραση και αναθεώρηση, ώστε να επιστρέψω δυνατός και υγιής και να μπορώ να αγωνιστώ όπως μου αρμόζει ! Ευχαριστώ την ομάδα μου αλλά και όλους εσάς που με στηρίζετε και είστε δίπλα μου στις επιτυχίες μου, αλλά κυρίως στα δύσκολα και αυτό δείχνει πολλά.

Η πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Fantic στην Ελλάδα δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη των χορηγών της, Drakos Engineering, Moto Market με λιπαντικά Motorex, Zulap, και DND Graphics, καθώς επίσης τους μηχανικούς της ομάδας, το προσωπικό της και όλους τους φίλους της Fantic που ήταν πάντα εκεί.

Μετά από σύντομη ανάπαυλα η Fantic Motor Hellas θα ξεκινήσει την αγωνιστική προετοιμασία για το 2025 με αρκετές εκπλήξεις."